Azért nem kell lehúzni a GM top motorjait üza. takarékosság szempontjából. Majd 3 évig volt szerencsém hajtani egy 2000 évi (8. generációs) Cadillac DeVille DHS, 4.6 L Northstar V8 mocival, 275 pp(hp) hajtott "vashajót". A közlekedési szabályok betartásával és az elfogadott,"eltűrt" sebesség túllépésekkel 7,2-7,4 l/100 km átlagot is autóztam vele egyedül. Telekocsi ( 4 hombre+pakkok), déli túrné Florida déli csücskéig és vissza 1999.12.27-2000.01.25 9,3 l/100 km 92 oct. benyával. Figyelemmel arra hogy a vas önsúlya 1700 kg, a rakott súly jóval meghaladta a 2 tonnát. Azért ez nem nevezhető benzintemetőnek.
Az általa adott feelinggel nem vitatkozom, az tuti, hogy más dimenzió, mint amit megszokhattunk mi, itthon. De már bocsesz: Itthoni üzemanyagárak és keresetek mellett egy ilyen autó üzemeltetése luxus kategória minden szempontból.
Kint filléres a benzin, ott ez a fogyasztás olyan, mintha itthon a benga benzines autók 3-4 litert fogyasztanának.
A hosszútávú fogyasztás, amiről írtál is, mindig a lehető legalacsonyabb lesz, hiszen, sem nagy sebességű szakasz, sem város nincs benne. Ezekkel együtt bőven 10 liter feletti lenne a V8-asok fogyasztása is.
Pl. néztem a Toyota über buszlimójának gyári fogyasztási adatait múltkor:
3,5l V6 (280LE), 4WD, automata, üresen is 2 tonna. 10 liter alatti országúti fogyasztást adtak meg neki, amit el is hiszek. De a vegyes fogyasztása 13 literre adódott, ami reális. Egy V8-as nagyobb köbcentis motor legalább ennyit beszlopál hasonló körülmények között... ahogy említettem, ezeket a dolgokat a fizikának nem fogja senki megmagyarázni...
Ha már benga amcsi motorok, akkor az én kedvencem az 5,7-es HEMI, ami többek között a Crysler 300C-ben is van/volt. Ez igény hiányában lekapcsol 4db hengert a működésből (hogy most valóban leállítja azokat, vagy csak alapjáratra helyezi, azt nem tudom.)