Szerző Téma: Beszélgessünk  (Megtekintve 7059429 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Re:Beszélgessünk
« Válasz #43380 Dátum: 2013.05.30 01:13:40 »
hujjujuj de nagyon odabax! ez az igazi amerikai álom, az biztos. naggggyon kéne
Hát igen  :yes: :clap: ...

'76-os Cadillac DeVille. 8.1-es V8-as; "csak" 210 LE (az üzemanyag-takarékosság jegyében) - de cserébe 495 Nm. Három sebességes Turbo HydraMatic automata. 5860x2027x1379 mm. 2400 kg. Elektronikus üzemanyag-befecskendezés (!), első légzsákok (!!), számítógép-vezérelt menetstabilizáló rendszer a hátsó tengelyen (!!!), elektromos ülés-állítás, sperr-difi, a váltó D-be kapcsolására az ajtókat automatikusan reteszelő központi zár, légkondi, tempomat és egyéb nyalánkságok.

Ja-ja, semmi innováció  :lol: ... mert mi itt, Európában, meg vagyunk róla győződve, hogy mi fingtuk a passzátszelet  :whistling:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Re:Beszélgessünk
« Válasz #43381 Dátum: 2013.05.30 02:09:49 »
Hát igen  :yes: :clap: ...

'76-os Cadillac DeVille. 8.1-es V8-as; "csak" 210 LE (az üzemanyag-takarékosság jegyében)
A vastagon szedett reszt is batran tehetted volna idezojelek koze  ;)


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Beszélgessünk
« Válasz #43382 Dátum: 2013.05.30 06:56:56 »
A vastagon szedett reszt is batran tehetted volna idezojelek koze  ;)
Azért nem kell lehúzni a GM top motorjait üza. takarékosság szempontjából. Majd 3 évig volt szerencsém hajtani egy 2000 évi  (8. generációs) Cadillac DeVille DHS, 4.6 L Northstar V8 mocival, 275 pp(hp) hajtott "vashajót". A közlekedési szabályok betartásával és az elfogadott,"eltűrt" sebesség túllépésekkel 7,2-7,4 l/100 km átlagot is autóztam vele egyedül. Telekocsi ( 4 hombre+pakkok), déli túrné Florida déli csücskéig és vissza 1999.12.27-2000.01.25  9,3 l/100 km  92 oct. benyával. Figyelemmel arra hogy a vas önsúlya 1700 kg, a rakott súly jóval meghaladta a 2 tonnát. Azért ez nem nevezhető benzintemetőnek. :flowers:
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

g.peter

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 319
Re:Beszélgessünk
« Válasz #43383 Dátum: 2013.05.30 09:03:53 »
Hosszú távon OKé. És Budapesti csúcsban?

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Beszélgessünk
« Válasz #43384 Dátum: 2013.05.30 09:17:39 »
amerikában csak hosszútávok vannak  :lol:

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Beszélgessünk
« Válasz #43385 Dátum: 2013.05.30 09:18:21 »
Azért nem kell lehúzni a GM top motorjait üza. takarékosság szempontjából. Majd 3 évig volt szerencsém hajtani egy 2000 évi  (8. generációs) Cadillac DeVille DHS, 4.6 L Northstar V8 mocival, 275 pp(hp) hajtott "vashajót". A közlekedési szabályok betartásával és az elfogadott,"eltűrt" sebesség túllépésekkel 7,2-7,4 l/100 km átlagot is autóztam vele egyedül. Telekocsi ( 4 hombre+pakkok), déli túrné Florida déli csücskéig és vissza 1999.12.27-2000.01.25  9,3 l/100 km  92 oct. benyával. Figyelemmel arra hogy a vas önsúlya 1700 kg, a rakott súly jóval meghaladta a 2 tonnát. Azért ez nem nevezhető benzintemetőnek. :flowers:
Az általa adott feelinggel nem vitatkozom, az tuti, hogy más dimenzió, mint amit megszokhattunk mi, itthon. De már bocsesz: Itthoni üzemanyagárak és keresetek mellett egy ilyen autó üzemeltetése luxus kategória minden szempontból.
Kint filléres a benzin, ott ez a fogyasztás olyan, mintha itthon a benga benzines autók 3-4 litert fogyasztanának.

A hosszútávú fogyasztás, amiről írtál is, mindig a lehető legalacsonyabb lesz, hiszen, sem nagy sebességű szakasz, sem város nincs benne. Ezekkel együtt bőven 10 liter feletti lenne a V8-asok fogyasztása is.

Pl. néztem a Toyota über buszlimójának gyári fogyasztási adatait múltkor:
3,5l V6 (280LE), 4WD, automata, üresen is 2 tonna. 10 liter alatti országúti fogyasztást adtak meg neki, amit el is hiszek. De a vegyes fogyasztása 13 literre adódott, ami reális. Egy V8-as nagyobb köbcentis motor legalább ennyit beszlopál hasonló körülmények között... ahogy említettem, ezeket a dolgokat a fizikának nem fogja senki megmagyarázni...  ;)

Ha már benga amcsi motorok, akkor az én kedvencem az 5,7-es HEMI, ami többek között a Crysler 300C-ben is van/volt. Ez igény hiányában lekapcsol 4db hengert a működésből (hogy most valóban leállítja azokat, vagy csak alapjáratra helyezi, azt nem tudom.)  :yes:
« Utoljára szerkesztve: 2013.05.30 09:20:10 írta bepi81 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Beszélgessünk
« Válasz #43386 Dátum: 2013.05.30 09:26:18 »
amerikában csak hosszútávok vannak  :lol:
Hosszú uton repkednek nem? :hmmmm:

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Beszélgessünk
« Válasz #43387 Dátum: 2013.05.30 09:31:45 »
Hosszú uton repkednek nem? :hmmmm:
az igazán hosszúakon igen :D

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Beszélgessünk
« Válasz #43388 Dátum: 2013.05.30 09:37:50 »
A hosszútávú fogyasztás, amiről írtál is, mindig a lehető legalacsonyabb lesz, hiszen, sem nagy sebességű szakasz, sem város nincs benne. Ezekkel együtt bőven 10 liter feletti lenne a V8-asok fogyasztása is. Pl. néztem a Toyota über buszlimójának gyári fogyasztási adatait múltkor:
3,5l V6 (280LE), 4WD, automata, üresen is 2 tonna. 10 liter alatti országúti fogyasztást adtak meg neki, amit el is hiszek. De a vegyes fogyasztása 13 literre adódott, ami reális. Egy V8-as nagyobb köbcentis motor legalább ennyit beszlopál hasonló körülmények között... ahogy említettem, ezeket a dolgokat a fizikának nem fogja senki megmagyarázni...  ;)
hát persze, hogy luxus, pont ez a lényeg. aki második autónak tud egy ilyet tartani és hétvégenként kikocsizni vele, na azt igencsak irigylem. és nem kell hozzá túl sok minden, csak egy nagy garázs meg némi pénz beszerezni egy ilyet. fenntartani szerintem nem lehet valami nagy költség, a fogyasztás pedig ilyen használatban századlagos kérdés.
egyébként a minap láttam pár napos eltéréssel egy új meg egy előző generációs benga toyota buszt, az egyik diplomata volt, a másik magyar rendszámos. talán Sienna vagy valami ilyesmi a neve. hát együtt tudnék élni egy olyannal...át kell állítani gázüzemre és máris barátságosabb lesz a fogyasztásuk

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Beszélgessünk
« Válasz #43389 Dátum: 2013.05.30 10:33:51 »
....

Ha már benga amcsi motorok, akkor az én kedvencem az 5,7-es HEMI, ami többek között a Crysler 300C-ben is van/volt. Ez igény hiányában lekapcsol 4db hengert a működésből (hogy most valóban leállítja azokat, vagy csak alapjáratra helyezi, azt nem tudom.)  :yes:

Csak szimplán nem fecskendez be üzemanyagot/nem gyújt. Fizikailag nem választja le a forgó főtengelytől.  :)

Valaki (talán BMW) megoldotta, hogy a munkaütemekből kivont hengereknek a szelepeit lezárja, így a sűrítés sem emészt fel energiát...   ::)

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Beszélgessünk
« Válasz #43390 Dátum: 2013.05.30 10:40:19 »
Csak szimplán nem fecskendez be üzemanyagot/nem gyújt. Fizikailag nem választja le a forgó főtengelytől.  :)

Valaki (talán BMW) megoldotta, hogy a munkaütemekből kivont hengereknek a szelepeit lezárja, így a sűrítés sem emészt fel energiát...   ::)
Ha a szelepet lezárják, akkor éppen hogy kénytelen sűriteni :hmmmm: :szemez:

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10696
Beszélgessünk
« Válasz #43391 Dátum: 2013.05.30 11:09:59 »
láttam pár napos eltéréssel egy új meg egy előző generációs benga toyota buszt, az egyik diplomata volt, a másik magyar rendszámos. talán Sienna vagy valami ilyesmi a neve. hát együtt tudnék élni egy olyannal...át kell állítani gázüzemre és máris barátságosabb lesz a fogyasztásuk

Jó kis autók, kényelmesek és jól felszereltek. A Toyota megszokott 3.5 V6-os motorja van bele, valahol 270 LE környékén produkál. Felszereltségtől függően a Lexus LS Long verzióban megismert "Ottoman" - lábtámaszos ülések is megtalálhatóak benne és a legdrágább verzió is megáll valahol 45e USD környékén. Érthetetlen miért nincsen még Hibrid verzió belőle...  :hmmmm:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Beszélgessünk
« Válasz #43392 Dátum: 2013.05.30 12:23:53 »
Ha a szelepet lezárják, akkor éppen hogy kénytelen sűriteni :hmmmm: :szemez:

Az első pár fordulatban igen. Utána a nyomás eloszlik (a gyűrűk átengedik), és lényegében a karterben uralkodó "nyomás" lesz a hengerben. Persze így is sűrít, lefelé pedig vákkumot termel, de kevésbé energiaigényes mintha minden fordulatnál friss levegővel töltődne fel a henger.

Legalábbis valahogy így olvastam.  :hmmmm:

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Beszélgessünk
« Válasz #43393 Dátum: 2013.05.30 22:45:11 »
Az általa adott feelinggel nem vitatkozom, az tuti, hogy más dimenzió, mint amit megszokhattunk mi, itthon. De már bocsesz: Itthoni üzemanyagárak és keresetek mellett egy ilyen autó üzemeltetése luxus kategória minden szempontból.
Kint filléres a benzin, ott ez a fogyasztás olyan, mintha itthon a benga benzines autók 3-4 litert fogyasztanának.

A hosszútávú fogyasztás, amiről írtál is, mindig a lehető legalacsonyabb lesz, hiszen, sem nagy sebességű szakasz, sem város nincs benne. Ezekkel együtt bőven 10 liter feletti lenne a V8-asok fogyasztása is.

Pl. néztem a Toyota über buszlimójának gyári fogyasztási adatait múltkor:
3,5l V6 (280LE), 4WD, automata, üresen is 2 tonna. 10 liter alatti országúti fogyasztást adtak meg neki, amit el is hiszek. De a vegyes fogyasztása 13 literre adódott, ami reális. Egy V8-as nagyobb köbcentis motor legalább ennyit beszlopál hasonló körülmények között... ahogy említettem, ezeket a dolgokat a fizikának nem fogja senki megmagyarázni...  ;)

Ha már benga amcsi motorok, akkor az én kedvencem az 5,7-es HEMI, ami többek között a Crysler 300C-ben is van/volt. Ez igény hiányában lekapcsol 4db hengert a működésből (hogy most valóban leállítja azokat, vagy csak alapjáratra helyezi, azt nem tudom.)  :yes:
Nem leszek részletes ellenben rest az igen és nem írom le a részletes bejárt útvonalat. Viszont megemlítek néhány nagyobb várost, ahol megszálltunk, tehát a helyismeret hiányában a csúcsforgalmú részeket sem volt módunkban kikerülni. Indulás az évezred utolsó nagy telének hófúvásos napján, a legendás snowbelt közepén,( Hamilton CA) . Buffalo -  Syracuse - New York City - Philadelphia - Washington DC - Richmond - Durham - Charlotte - Atlanta - Savannah - Jaksonville - Daytona - Port St Lucie - West Palm Beach - Fort Lauderdale - Miami - Fort Lauderdale - Naples - vissza - Fort Lauderdale - 75, 71, 90 hwy Buffalo-és a QEW.-n haza Stoney Creek-be, Niagara Falls CA. érintésével.  Szerintem legalább sejthető , hogy az útvonalat bejárva ez bizony vegyes fogyasztás, teljes tömegterhelés mellet. Kuksi csak, hogy ezen útvonal java, bizony nem a Hortobágy sík mezeje!! Talán a decemberi útviszonyok is megérnek 1,1 szorzót átlagosan, és a TÉL Virginia déli részéig elkísérnek a hóöv (snowbelt) áldásaként. Az üzemanyag költségek egyáltalán nem voltak a filléres kategóriába sorolhatóak, pláne nem volt az a jármű megvétele, in hard cash. Az 1 Cad árfolyama a dátumon ~195 - 215 HUF között változott. A benzin (92 oct) literje 68- 76 cent között mozgott. A hazai benzinárakról abban az időben emlegették, hogy év végére v. az újévi emelésekkor elérheti a 200 Ft/l lélektani határt.  Az "átlagosnak" mondható kanadai ( nem nativ nation) is árérzékeny, csak nem pofázik róla, inkább kussban sóher, v. csöndben  takarékos. Az útvonal megválasztás pedig tükrözi, hogy a városok megközelítése lehetőleg Hwy, a város pedig ott is az. Évekig használtam az autót munkába járásra,hétvégi horgászat helyének elérésére, nyaralóhoz kijutásra hajó vontatással, hoki és baseball meccsek megközelítésére, rokonlátogatásra, stb. Amit leírtam az számomra az átélt valóság. Abból az autóból nekem sikerült a fenti fogyasztási értékeket "kiautózni", és nem a szomszédot kérdeztem meg a realitásáról.  :flowers:
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Beszélgessünk
« Válasz #43394 Dátum: 2013.05.31 08:25:15 »
Nem leszek részletes ellenben rest az igen és nem írom le a részletes bejárt útvonalat. Viszont megemlítek néhány nagyobb várost, ahol megszálltunk, tehát a helyismeret hiányában a csúcsforgalmú részeket sem volt módunkban kikerülni. Indulás az évezred utolsó nagy telének hófúvásos napján, a legendás snowbelt közepén,( Hamilton CA) . Buffalo -  Syracuse - New York City - Philadelphia - Washington DC - Richmond - Durham - Charlotte - Atlanta - Savannah - Jaksonville - Daytona - Port St Lucie - West Palm Beach - Fort Lauderdale - Miami - Fort Lauderdale - Naples - vissza - Fort Lauderdale - 75, 71, 90 hwy Buffalo-és a QEW.-n haza Stoney Creek-be, Niagara Falls CA. érintésével.  Szerintem legalább sejthető , hogy az útvonalat bejárva ez bizony vegyes fogyasztás, teljes tömegterhelés mellet. Kuksi csak, hogy ezen útvonal java, bizony nem a Hortobágy sík mezeje!! Talán a decemberi útviszonyok is megérnek 1,1 szorzót átlagosan, és a TÉL Virginia déli részéig elkísérnek a hóöv (snowbelt) áldásaként. Az üzemanyag költségek egyáltalán nem voltak a filléres kategóriába sorolhatóak, pláne nem volt az a jármű megvétele, in hard cash. Az 1 Cad árfolyama a dátumon ~195 - 215 HUF között változott. A benzin (92 oct) literje 68- 76 cent között mozgott. A hazai benzinárakról abban az időben emlegették, hogy év végére v. az újévi emelésekkor elérheti a 200 Ft/l lélektani határt.  Az "átlagosnak" mondható kanadai ( nem nativ nation) is árérzékeny, csak nem pofázik róla, inkább kussban sóher, v. csöndben  takarékos. Az útvonal megválasztás pedig tükrözi, hogy a városok megközelítése lehetőleg Hwy, a város pedig ott is az. Évekig használtam az autót munkába járásra,hétvégi horgászat helyének elérésére, nyaralóhoz kijutásra hajó vontatással, hoki és baseball meccsek megközelítésére, rokonlátogatásra, stb. Amit leírtam az számomra az átélt valóság. Abból az autóból nekem sikerült a fenti fogyasztási értékeket "kiautózni", és nem a szomszédot kérdeztem meg a realitásáról.  :flowers:
Így leírva nagyjából a körülményeket, valóban nagyon jó adat az átlagfogyasztása. Nem is értem. Biztos, hogy benzines volt?  :D :surrender:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i