És az is tény, hogy a hagyományos automata váltóban elvész elég jelentős mennyiségű lóerő/nyomaték...
Csak városban (gyorsítás közben). Egyenletes haladásnál nem. Ha azonos áttételezést feltételezünk, akkor egyenletes tempónál nem eszik többet az automata, mint a kézi váltós.
Ebben igazad van, de egyenletes haladás, mint olyan csak labor körülmények között létezik. Még azt is meg merném kockáztatni talán, hogy az automatának hosszabb a végáttétele, mint az ugyanolyan motorizáltságú manuális váltósnak, vagy tévedek?
Mindegy, a lényeg, hogy átlegos napi használat mellett, amiben van város és országúti haladás is, igenis, észrevehető a fogyasztástöbblete az automatának. Már csak azért is, mert, amint megpöccinted a gázpedált, azonnal magasabb fordulatra ugrik, szemben a manuálissal, ráadásul nem is mindig akkor vált, amikor szeretnénk. Így mindenképpen többet kell, hogy fogyasszon. Ezen akkor lehet szépíteni, ha át lehet állítani kézzel pöcögtethetősre. Ekkor, gye a váltás akkor történik, amikor én akarom, viszont a gázpedál érintésére még mindig emelkedik a fordulat...de ez már a fogyin talán nem annyira észrevehető.
Amúgy most a Toyota Verso 1,6 valvematic style 5,7M!!! Jól felszerelten, tempomattal 2 zónás digit klímával, soksok lufival, miegymás...csak, hogy témánál maradjak