Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3369644 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

zezoka

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 712
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #13155 Dátum: 2015.06.09 10:23:29 »
Nemrég még kapható volt Magyarországon is könnygáz befecskendező szett, de civil gépjárművekben nem engedélyezték.
Meg a már elcsépelt szöges üléspárna! :) Csak azt nehogy elfelejtse "deaktiválni" az ember! :) De egy 120dB-es beltéri sziréna is tud kellemetlenséget okozni!

agabor

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 375
  • Prius 3 2010
    • Blog lenne, ha írnám
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #13156 Dátum: 2015.06.09 11:03:02 »
Meg a már elcsépelt szöges üléspárna! :) Csak azt nehogy elfelejtse "deaktiválni" az ember! :) De egy 120dB-es beltéri sziréna is tud kellemetlenséget okozni!

Még egy, ami beugrik, egy újságcikkben olvastam: a 90-es években Szegeden vki egy rotweilert vitt mindig magával a kocsiban a hátsó ülésen. Persze parkolásnál letekerve hagyta neki az ablakokat, ne kapjon hőgutát. Soha nem piszkálták a kocsiját. Egyszer talált egy leharapott ujjat a hátsó ülésen, de azért se panaszkodott senki nála. :D

szögi

  • fórum szerveradmin
  • Adminisztrátor
  • Néha itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 99
    • http://localnet.hu
víz
« Válasz #13157 Dátum: 2015.06.09 23:41:05 »
Sziasztok!

Ma vettem észre, még a monszun előtti 32 fokban, hogy elől, a középtartó alatt - lábrészek között csöpög a víz. Teljesen színtelen-szagtalan, szóval nagyon remélem, hogy esetleg klíma kondenzvíz akar lenni, de sajnos nem kis mennyiségben távozott és áztatott el mindent. :(
szögi

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:víz
« Válasz #13158 Dátum: 2015.06.10 05:29:36 »
Sziasztok!

Ma vettem észre, még a monszun előtti 32 fokban, hogy elől, a középtartó alatt - lábrészek között csöpög a víz. Teljesen színtelen-szagtalan, szóval nagyon remélem, hogy esetleg klíma kondenzvíz akar lenni, de sajnos nem kis mennyiségben távozott és áztatott el mindent. :(

Szinte biztos, hogy el van tömődve a lefolyócső. Ki kell tisztítani és elmúlik a beázás.  A csövet nagy valószínűséggel a kocsi torpedólemezének magasságában a jobb oldalon találod meg a kocsi alját vizsgálva. Általában egy hosszabb dróttal megpiszkálva felszabadul a nyílás, csak vigyázz ne a nyakadba ömöljön a víz. Én alkalmanként sűrített levegővel és kifújom.  Érdemes minél előbb elvégezni a műveletet, nem egészséges, hogy az utastér felé folyik túl.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

kowee

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1254
  • Storage Admin
Re:víz
« Válasz #13159 Dátum: 2015.06.10 09:00:32 »
Sziasztok!

Ma vettem észre, még a monszun előtti 32 fokban, hogy elől, a középtartó alatt - lábrészek között csöpög a víz. Teljesen színtelen-szagtalan, szóval nagyon remélem, hogy esetleg klíma kondenzvíz akar lenni, de sajnos nem kis mennyiségben távozott és áztatott el mindent. :(
Ajánlom figyelmedbe:


zezoka

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 712
Re:víz
« Válasz #13160 Dátum: 2015.06.10 12:09:59 »
Ajánlom figyelmedbe:

Kettesnél még sokkal egyszerűbb! :) Ott csak felhajtom a szőnyeget, és látszik a cső, semmit nem kell bontani. Kihúzom a sima gumicsövet a tűzfal átvezetőn, és ennyi, nem áll ilyen különálló alkatrészekből.

szögi

  • fórum szerveradmin
  • Adminisztrátor
  • Néha itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 99
    • http://localnet.hu
Re:víz
« Válasz #13161 Dátum: 2015.06.10 12:13:52 »
Ajánlom figyelmedbe:


Köszi + Trotter66nak is, most már szebb az idő, befekszem alá valamikor .)
szögi

kowee

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1254
  • Storage Admin
Re:víz
« Válasz #13162 Dátum: 2015.06.10 12:17:19 »
Kettesnél még sokkal egyszerűbb! :) Ott csak felhajtom a szőnyeget, és látszik a cső, semmit nem kell bontani. Kihúzom a sima gumicsövet a tűzfal átvezetőn, és ennyi, nem áll ilyen különálló alkatrészekből.
VAgy ha macerás, akkor lszeded a jobb első kereket és ott van a kivezető csöcsi. Onnan is ki lehet szippantani. A habot például ott szokták befújni.

Kuni

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 17
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #13163 Dátum: 2015.06.10 23:46:39 »
Sziasztok.

Prius 2-es vásárlás előtt állok. Érdekelne a véleményetek, hogy fiatalabb, 2009-es több kilométerrel, vagy másfél évvel idősebb 2008-as kevesebb kilométerrel? Persze azt nyilván nem tudom a km-ek mennyire valósak. Kérdés még, hogy ha a kiszemeltbe nincs ködlámpa, az utólag szerelhető-e, ha igen kb. mennyiért? A 2-esbe némelyikbe írnak csak állítható deréktámaszt, azt csak nem szokták beleírni, vagy tényleg csak egyes felszereltséghez tartozik hozzá? Annyira borzasztó a HAHU-n lévő Priusok állapota?

Köszi előre is.

Kuni

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 17
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #13164 Dátum: 2015.06.11 10:20:53 »
fiatalabb, 2009-es több kilométerrel, vagy másfél évvel idősebb 2008-as kevesebb kilométerrel?

Sziasztok megint.

Majd csak rájövök egyszer, hogy hogyan kell szerkeszteni (módosítani) az előző hozzászólást. :) Szóval a 2009-esben a hirdetés szerint 170.000 km van, míg a 2008-asokban meg 111.000 és 130.000 km között, amiket láttam. Az alapkérdés, leginkább dilemma ugye az, hogy 1 év alatt kb. 20.000 km-t megyünk az autóval, ami a fenti számok tükrében a különbségeket nézve kb. 2-3 évnyi autózás, míg a 2009-es ugye másfél évvel fiatalabb gépkocsi. Ez a melyik ujjamat is harapjam szindróma. Azt igazából nem tudni a kilométerek mennyire valódiak, az évjárat viszont adott. (Legalább is remélem, hogy azon nem mókolnak még semmit.) Kíváncsi lennék véleményekre. Még annyit, ha (vidékiként) első körben telefonon érdeklődök a hirdetésben szereplő autóról, milyen kulcskérdéseket érdemes mindenképpen feltenni.

Előre is köszi!

Sziasztok

reho

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 310
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #13165 Dátum: 2015.06.11 11:03:20 »
Sziasztok megint.

Majd csak rájövök egyszer, hogy hogyan kell szerkeszteni (módosítani) az előző hozzászólást. :) Szóval a 2009-esben a hirdetés szerint 170.000 km van, míg a 2008-asokban meg 111.000 és 130.000 km között, amiket láttam. Az alapkérdés, leginkább dilemma ugye az, hogy 1 év alatt kb. 20.000 km-t megyünk az autóval, ami a fenti számok tükrében a különbségeket nézve kb. 2-3 évnyi autózás, míg a 2009-es ugye másfél évvel fiatalabb gépkocsi. Ez a melyik ujjamat is harapjam szindróma. Azt igazából nem tudni a kilométerek mennyire valódiak, az évjárat viszont adott. (Legalább is remélem, hogy azon nem mókolnak még semmit.) Kíváncsi lennék véleményekre. Még annyit, ha (vidékiként) első körben telefonon érdeklődök a hirdetésben szereplő autóról, milyen kulcskérdéseket érdemes mindenképpen feltenni.

Előre is köszi!

Sziasztok

Én személy szerint az időtől jobban tartok, mint a kilométerektől. Igaziból 60-80k nem akkora dolog egy ilyen autónak. Ha belegondolsz ennyi km alatt mi az ami jelentősebben kopik? Arról nem is beszélve, hogy erős a gyanú, hogy ezek tekert autók. Amit ebben az autóban a kilométerek tönkretehetnek azok a kopó-fogyó alkatrészek (fékbetét.... ööö mi is kopok még ebben? :D ), ezek pedig előbb utóbb úgyis előjönnek ha hosszabban akarod megtartani a járművet és tkp mindegy, hogy most az elején vagy később de előjönnek. Szóval ezzel én nem számolnék. Esetleg még a típushibákat lehetne számításba venni (spirálkábel, bal első kerékcsapágy - nekem mindkettő megvolt fél éven belül), hogy ezek már javítva vannak-e a kiszemelt példányon. Az idő viszont jól öregbíti az egyes gumialkatrészeket, a belső teret, a külső karcokat stb. illetve majd eladásnál súlyos ezreket fog jelenteni egy-egy évjárat különbség, mivel az öregebb autóknál már szinte csak az évjáratot nézik (én legalábbis) mert azokban a futásteljesítmény mindig hihetetlen. (tele van a hahu 170ezret futott 15 éves autókkal - haha)

Szerintem a fiatalabbat válaszd, hacsak nem tényleg nagyon jó állapotú az öregebb, mert elsősorban ugye állapotot veszünk! Egyébként amikor én is erről kérdeztem itt, azt mondta valaki, hogy egy Priusnál ennyi km még a bejáratás időszaka :) (én is 180k-val vettem)

agabor

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 375
  • Prius 3 2010
    • Blog lenne, ha írnám
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #13166 Dátum: 2015.06.11 11:44:03 »
Nem szorosan Prius, de gondoltam, hogy megosztom veletek is. Aki tud angolul eléggé és van egy darab ideje, annak itt egy jó hosszú és érdekes cikk a Tesláról:

http://waitbutwhy.com/2015/06/how-tesla-will-change-your-life.html

Én is csak a 2. részét olvastam el eddig. Nem íródott tudományos alapossággal, de elég jó áttekintő képet ad arról, hogy az autóipar miért alakult ki már úgy, ahogy - a 20. század elején még egyáltalán nem volt nyilvánvaló, hogy a belsőégésű motorok fogják a piacot letarolni.

Van egy rész a karbantartással kapcsolatban, ami részben igaz a Priusra is, elsősorban ezért osztottam meg:

Electric motors are more convenient than gas engines most of the time.
...
A gas engine is a lot more complicated than an electric motor, with over 200 parts; an electric motor has fewer than 10. A gas engine requires a transmission, a tailpipe, gears, and a bunch of other grease-covered shit; an EV has none of those things—when you open the hood, it’s more storage space, like the trunk. Gas engines need oil, which means they need oil changes; EVs don’t. The extra complexity means gas cars end up needing a lot more maintenance than EVs.


Magyarul, röviden: az elektromotorok kényelmesebbek, mint a belsőégésűek. Kevesebb alkatrészt tartalmaznak (10 vs. 200 átlagban), nincsen sebességváltó, fogaskerekek, kipufogó, több csomagtartónak használható hely marad. A belsőégésű motoroknak kell olaj, ezért olajcsere is, összességében véve több karbantartás igényelnek.



edhunter

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 349
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #13167 Dátum: 2015.06.11 12:04:35 »
A 2-esbe némelyikbe írnak csak állítható deréktámaszt, azt csak nem szokták beleírni, vagy tényleg csak egyes felszereltséghez tartozik hozzá? Annyira borzasztó a HAHU-n lévő Priusok állapota?

Köszi előre is.

Szerintem nincs állítható deréktámasz egyik 2-esben sem, ahogy kétzónás klíma sincs, és azt is szoktak írni a hirdetésekben.
Egyszerűen aki feladja a hirdetést megad mindent abból baj nem lehet alapon.  ::)

szögi

  • fórum szerveradmin
  • Adminisztrátor
  • Néha itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 99
    • http://localnet.hu
Re:víz
« Válasz #13168 Dátum: 2015.06.11 23:05:56 »
VAgy ha macerás, akkor lszeded a jobb első kereket és ott van a kivezető csöcsi. Onnan is ki lehet szippantani. A habot például ott szokták befújni.

P3nál? Én úgy láttam, hogy a kesztyűtartó alatt pisil kb, azon nem segít sokat a kerék :)
Node leírom, mit sikerült ma alkotni, sok hasznos nem lesz benne, legfeljebb röhögtök, kicsit hosszú is lesz.
Szóval a videó szerint leszedtem a kesztyűtartó alatti műanyag elemet, itt annyi különbség volt a videohoz képest, hogy a lábvilágítás kábelét is ki kellett húzni ebből az elemből mert igen rövid kábele van, és zavart a munkában. Ezután szépen feljött a  szőnyeg, és tényleg ott ment az vízelvezető cső. Körberaktam törölközővel, még kis üdítős palackot is készítettem a cunaminak, ami várható volt a szétszedéskor, azonban teljesen száraz volt a csőszakasz, amikor széthúztam. Itt kicsit bizonytalan lettem, hogy valóban ez lesz-e a gond, de ha már eddig eljutottam, akkor nem hátráltam meg. :) Sajnos a mélygarázsunkban nincs 230V konnektor, azért szivargyújtós porszívóval és légkompresszorral próbálkoztam, aminek azon kívül, hogy a szivargyújtó biztosítékot elégettem, nem sok foganatja lett. Így bedobtam a kocsiba a rendes házi porszívót és elmentem szülőlátogatásba, ahol tudtam dugni a kertbe, konnektorba. Szépen duct tape-pel összekötöttem a csövet a porszívóval és beleszívtam mindkét végébe. Meglepően tapasztaltam, hogy elég kicsi a keresztmetszete ennek a csőnek, a porszívó meg eléggé szívós, úgyhogy nem bír kellő levegőt átszívni a csövön, szelep enged. Sajnos nem csináltam előzetes csorgástesztet, csak a szívás után kis tölcsérrel adtam vizet az arcának, ami szépen ki is folyt alul (mármint a kocsi alatt). Összeraktam a csöveket az eredeti állapotba, nem szorulnak össze túlságosan, úgyhogy elgondolkozom egy kis tape-en ott is, nehogy ha valaki az anyósülésen egy nagyobbat rúg, akkor szétjöjjön.

A másik kihívás a biztosítékcsere volt (mint feljebb írtam, a szivargyújtót sikerült túlporszívózni). Először végigtapogattam, aztán szemmel is végignéztem a kormány alatti részt, és szégyenszemre nem találtam meg elsőre a biztosítékdobozt. Gyors guglizás után azért megleltem, hogy valójában a föld felé néz a doboztető és az ülés felől kell nyitni. Benne a pici biztosítékok, a tetőn lévő megnevezések elég egyértelműek voltak, megtaláltam rögtön a szivargyújtó 15A-res biztijét. Itt jött a következő kihívás, a körmöm előbb tört le, minthogy kijött volna a biztosíték, elég jól tartja a foglalat. Olyannyira, hogy a villanyszerelős csipeszen is kifogott a dolog, végül egy kis fogóval kellett ráharapnom a tetejére, úgy tudtam kiszedni. A túlélőkészletben csak nagyobb biztik voltak, meg kisebbek, de hosszabb combúak, gondoltam, hogy vágok a lábukból, de ennyire azért nem akarok hackelni, veszek majd megfelelő méretűt.

Tulajdonképpen minden sikerült, izgulva várom a következő klímás napot, remélem, több vizet nem fogok találni most már sehol.
szögi

Hammer

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 564
Re:víz
« Válasz #13169 Dátum: 2015.06.12 07:28:18 »
Itt jött a következő kihívás, a körmöm előbb tört le, minthogy kijött volna a biztosíték, elég jól tartja a foglalat. Olyannyira, hogy a villanyszerelős csipeszen is kifogott a dolog, végül egy kis fogóval kellett ráharapnom a tetejére...
Van csipesz a motortérbe lévő biztosíték táblában, amivel a biztiket lehet kikapni, ezt ajánlom mindenkinek a figyelmébe aki nem találkozott még vele, azt hiszem fehér színű és nem túl feltűnő, mivel be van dugva, mint 1 kis biztosíték, de észrevehető.