A téli gumi cserénél javaslom ellenőrizd, hogy szabadon forognak-e a kerekek. Ha kicsit rátart, ugyanez a jelenség.
Az elejénél ne zavarjon meg, hogy nem lehet pörgetni ész nélkül, mert a komplett hajtásláncot forgatni kell, mindkét villanymotort, stb. Itt inkább arra kell figyelni, hogy a fék betét mennyire ér a tárcsához.
Ha nem akarod nagyon megbontani, egy nagyobb csavarhúzóval meg lehet mozdítani a nyerget olyan irányba, hogy a dugattyú befelé menjen. Az elején ennyit enged, sajnos a hátsó fékeknél ezt nem fogja hagyni.
Ha gondosabban akarsz eljárni, akkor le kell venni a nyerget és az úszócsapokat megfelelő zsírral megkenni, kitakarítani a fékbetétek rögzítését, csúszkáját, stb.
Nem szabad elfelejteni, hogy a nyereg levételét csak kb 5 perccel a kocsi leállítása után szabad megkezdeni és nem árt a biztonság kedvéért levett nyeregnél a dugattyú t megtámasztani valamivel, hogy ha fékpróbát végezne valami miatt, akkor ki ne nyomja a dugattyút, mert akkor kicsit problémásabb a helyzet.
Itt, ha előrébb olvasol van 2 relé is a motortéri relédobozban, amit javasolnak kivenni.
Elöl a dugattyú is megmozgatható, mert árammentes állapotban a hidraulikus kör nyitott a pedál és a fékolajtartály felé. Viszont nem kell elfelejteni összerakás után, még a kocsi indítása előtt felpumpálni a féket, hogy a betétre felfeküdjön a dugattyú, mert ha ezt üzem közben csinálod, előfordulhat, hogy fékhibát (tömítetlen fékkört) fog beadni. Hiszen a rendszer nem tudja, hogy azért nem épül fel azonnal a nyomás, mert visszanyomtad a dugattyút.
Sajnos a hátsó féknél csak a betét csúszkáit tudod karban tartani, illetve a nyereg úszócsapját, a dugattyút megmozgatni nem fogod tudni, mert a hátsó fékek hidraulikus köre árammentes állapotban le van zárva, ergo nem tudod visszanyomni a dugattyút, hogy megjárasd.
Lehet még gond a rögzítőfékkel is, ha ritkán van használva, de ez inkább csak elvi lehetőség.
Ha minden rendben, a kerekek szépen elfordulnak, folyamatosan nem ér bele a betét a tárcsába, akkor a gondot az is okozhatja, hogy manapság már párás reggelek vannak. A nem vizes, csak nyirkos tárcsa ragadósan fog először!
Egyelőre ezt tudom elmondani erről.