Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3760594 alkalommal)

0 Felhasználó és 10 vendég van a témában

dobó

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 146
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12495 Dátum: 2017.01.08 16:59:40 »
Üdv.
Az izzító gyertyák hibája is okozhatja ebben a hidegben a hosszantibb indítást T22 01' 2.0DaD?
Ki lehet ezt valahogy mérni vagy hogyan állapítható meg ha valamelyik már nem úgy teljesít?

Meg ne próbáld kivenni !!!!
Könnyen beleszakad!
A tetejéről az áthidalást szépen leszereled 4 db csavar.
Majd egyesével adsz neki +12 voltot. amelyik szikrázik az nem szakadt tehát jónak mondható . (mindjárt jönnek az okosok és lehurrognak hogy az izzító csak 11 voltos meg kimérni nem így kell stb de ez otthon is könnyen műszerek nélkül is elvégezhető egyszerű teszt.)
Ha valamelyik nem szikrázik akkor az szakadt vagyis az a gyertya cserés. A cserénél ha szerencséd van egyszerűen kicsavarod ha nem akkor beleszakad. Onnantól cumi van ! Kifúrják 40 ezerért kb.

A kimérés amper mérővel történne de kinek van otthol 20 -30 amperes ampermérője?
Ha szerencsés az ember akkor van egy multimétere ami mér 20 amperig és vagy belefér az izzítógyertya árama a méréshatárba vagy nem.

dobó

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 146
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12496 Dátum: 2017.01.08 17:09:40 »
A műhelyben voltam délután . 4 órát melegedett a kocsi és nem lett jó.
Lehúztam a szűrőről a csövet és elkezdtem pumpálni. a pumpa egy csővel egy flakonba dolgozott .
A pumpálás 3-4 pumpálás után megszűnt mert a pumpa bent maradt vagyis vákkum volt a szívó oldalon.
A szívó oldali csövet lehúztam és elkezdtem fújni szájjal.
A tankba simán vissza tudtam fújni.
Aztán rádugtam a szűrőre és elkezdtem felpumpálni.
Fel is pumpálta könnyen az anyagot átöblítve ezzel a csöveket és a szűrőt pumpáltam egy darabig.
Aztán visszaraktam a csövet a szűrő kimenetére.
Felpumpáltam és kis indítózás után indult is a kocsi. Ezután már egy óra múlva ismételten indítottam és indult a kocsi.
Lehet a tankban lévő szűrő volt eldugulva?Vagy bekásásodva ?
Mindenesetre holnap rakok bele dermedésgátlót és járatom a műhelyben hogy kicsit elkeveredjen.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12497 Dátum: 2017.01.08 17:20:58 »
https://www.drive2.ru/l/1201035/ - ezt láttátok? a foncsor felújítás helyett egy komplett hella projektort raktak az avensis lámpába... lehet drága mulatság lenne? nem találom sehol ezt a hella típust...
Az utolsó képen, az új állapotnál, a vetített kép érdekes, nekem nagyon emeltnek tűnik (az ott álló autó tetejét is világítja)  :hmmmm:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12498 Dátum: 2017.01.08 17:22:52 »
Kíváncsiságból rákerestem, nekem 1CD-FTV motor jött ki.
Ehhez van többféle izzítógyertya, mármint több áramerősség (elég nagy szórással), de mind 11V-os. 20A felett viszont egy sem volt, tehát ez mérhető 20A-es méréshatárnál.
A menet a gyertya felső részén van, tehát azt gondolom, hogy ha nehezen jönne, akkor meg lehetne próbálni fagyasztóspray-vel ráfújni és akkor talán kijön, és nem szakad bele, ha mégis cserés lenne valamelyik.
Pontosításhoz egy cikkszám lenne jó  :yes:

dobó

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 146
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12499 Dátum: 2017.01.08 17:44:17 »
Erről beszéltem!  :clap:
Mérsz mondjuk 15 ampert és akkor mi van?
Ezzel is csak azt állapítod meg hogy nem szakadt mint a szikráztatással.
1. eset Az izzító gyertya hegye ami az égéstérbe van az szakad be és azt te nem veszed észre csak ha elcsavartad.
2.eset A menet ha beragad leszakad a 6 lapolás alatt a gyertya feje .
3.eset a 6 lapolás megmarad menet megindul és a menet alatt közvetlenül leszakad a gyertya test.

Hidd el fúrtam már ki párat !
Nem jó dolog !

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12500 Dátum: 2017.01.08 17:52:58 »
Erről beszéltem!  :clap:
Mérsz mondjuk 15 ampert és akkor mi van?
Ezzel is csak azt állapítod meg hogy nem szakadt mint a szikráztatással.
1. eset Az izzító gyertya hegye ami az égéstérbe van az szakad be és azt te nem veszed észre csak ha elcsavartad.
2.eset A menet ha beragad leszakad a 6 lapolás alatt a gyertya feje .
3.eset a 6 lapolás megmarad menet megindul és a menet alatt közvetlenül leszakad a gyertya test.

Hidd el fúrtam már ki párat !
Nem jó dolog !
Azt mondtam, hogy mérhető, nem azt, hogy mérni kell.
Akkor meg csak ki lehet fúrni spec. célszerszám nélkül is, vagy nem? Kipróbálnám, pár csavart fúrtam már ki  :) Amúgy még egy dolog, hogy ne akarjak dízelt  :1eye:
Ha meg ennyire kényes a dolog, akkor szervizben kell cseréltetni, aztán ha beleszakad, akkor oldják meg.

Fagyasztóspray-t próbáltad? Elég hosszú a gyertya, de a koksz szigetel, és mivel rideg is, elválhat a fémtől ;)
« Utoljára szerkesztve: 2017.01.08 18:04:26 írta vd1234 »

Emmzeh

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12501 Dátum: 2017.01.08 20:07:16 »
...

Köszönöm a tanácsokat!!

Szép projekt. Nyíri dízelt kérdezd meg, én csak sima adagoló felújítás miatt jártam csak náluk, de lehet neked is tudnak segíteni, főleg dízel rendszerek felújítására specializálódtak. Hűvösvölgyben vannak a Budenz út 4 alatt.  Nagyon korrektek ls jó munkát végeznek.

Szintén köszönöm az ajánlást! ;)


dobó

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 146
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12502 Dátum: 2017.01.08 20:12:19 »
Célszerszámokat magunknak kellett legyártani mert kb 15 centi hosszt kell kifúrni nyíl egyenesen.
A fagyasztó szpré nem jut olyan mélységbe le sajnos.
Még a kóla mint kokszoldót is kipróbáltuk anno :-D
Hidd el nem jó játék . Főleg ha kiderül hogy a 4 db porlasztóból 2 ugyancsak be van kokszolódva és hogy levedd a hengerfejet 2db porlasztót a hengerfejbe szét kell forgácsolnod. :-D
Csőd a köbön!

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12503 Dátum: 2017.01.08 20:32:18 »
Nem is kell a spray lejusson, a hideg jusson le ;)
Enyhén neccesen tervezték ahogy értem :(
Gyártottam én is célszerszámokat dízelbe berohadt dolgokhoz :) Igaz, az még MTZ-hez volt, de bejött.
De akkor tényleg csőd...porlasztócseréhez le kell venni a hengerfejet??

TtkRN2
« Utoljára szerkesztve: 2017.01.08 20:45:59 írta vd1234 »

dobó

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 146
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12504 Dátum: 2017.01.08 22:28:35 »
Porlasztócseréhez nem kell levenni . De ha beszakad a gyertya és nem elég csak félig kifúrni akkor baj van . Mert ha teljesen végig kell fúrni akkor az izzó rész be eshet a hengerbe. Ha be esik akkor meg hengerfej le. De ahhoz ki kell venni a porlasztókat amik ha berohadnak kokszolódnak ugyancsak nagy galibát okoznak mert nem férsz tőlük hozzá a hengerfej csavarokhoz.
Ezért addig kell súlykolni őket kihúzóval amíg ki nem jönnek vagy szét nem szakadnak.
Ha szétszakad kezdődhet a fúrás itt is de már legalább leszerelt hengerfejnél.
Egy 20 perces izzítógyertya cseréből mindjárt lesz egy 2 -3 napos meló.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12505 Dátum: 2017.01.08 22:41:23 »
Kell erről keressek képet azt hiszem.

TtkRN2


Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12506 Dátum: 2017.01.08 22:55:47 »
Lehet a tankban lévő szűrő volt eldugulva?Vagy bekásásodva ?
Ez úgy hangzik mintha kicsapódott volna a hidegtől, amit aztán rászívott a szűrőre. Mikori volt az üzemanyag? Elvileg ha ősz utáni, akkor nem történhetne ilyen, mert adalékolják télre.

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12507 Dátum: 2017.01.09 08:00:44 »
Porlasztócseréhez nem kell levenni . De ha beszakad a gyertya és nem elég csak félig kifúrni akkor baj van . Mert ha teljesen végig kell fúrni akkor az izzó rész be eshet a hengerbe. Ha be esik akkor meg hengerfej le. De ahhoz ki kell venni a porlasztókat amik ha berohadnak kokszolódnak ugyancsak nagy galibát okoznak mert nem férsz tőlük hozzá a hengerfej csavarokhoz.
Ezért addig kell súlykolni őket kihúzóval amíg ki nem jönnek vagy szét nem szakadnak.
Ha szétszakad kezdődhet a fúrás itt is de már legalább leszerelt hengerfejnél.
Egy 20 perces izzítógyertya cseréből mindjárt lesz egy 2 -3 napos meló.

Huhú, jól elmentetek a horror sztorik felé srácok...

Saját autó, Avensis T22, 2000-es gyártás, D4D, 2016 október, kicsit egyenetlenül járt közvetlenül indítás után az első hidegek alkalmával:
Leszedtem a motor felső műanyag burkolatát.
Leszedtem az izzítógyertyák pozitív összehidalását (talán 10-es hosszított dugókulccsal).
Fogtam egy tök egyszerű multimétert és folytonosságmérésre állítottam.
Megmértem, hogy melyik gyertyák azok melyeknél a gyertya pozitív közepe és az akku negatív sarka (vagy motorblokk bármely része) között nincs folytonosság.
Azt kaptam, hogy 4-ből 3 gyertyánál szakadás van. (Gyári érték: "Approx. 0,72 Ohm at 20 °C, ha pontosan akarsz mérni)
Vettem 4 db új belevaló Denso izzitógyertyát (kb. 3.346 Ft/db, Denso DG-245).
12-es hosszított dugókulccsal kiszereltem a rossz gyertyákat (Mind a 4 gyári volt még, a gyári cikkszámmal az oldalaikon). Minimális erő kifejtésével oldódott mind a 4 db. Ha nagyon feszegetni kell, akkor hagyd a picsába, vidd műhelybe! (Gyári meghúzási nyomaték 15 Nm).
Rézpasztával megkentem az új gyertyákat és az előírt nyomatékkal a helyükre rögzítettem.
Minden vissza, öröm boldogság.

Tanulság?
Ha nem volt még előtte cserélve vagy nem egy kőbunkó cserélte, aki izomból húzta meg az újabb izzítókat, akkor nagy valószínűség szerint szépen oldódni fognak és simán ki lehet cserélni.
Én igyekeztem kis erőfeszítéssel lazítani és ez sikerült is. Aki nagyon fél, használjon nyomatékkulcsot a lazításhoz is.
Ja, és nem kell sem áram, sem szikrázás, sem 12 V, meg 20 A, meg ilyesmi. Ez egy francos ellenállás...

Üdv:
BF

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12508 Dátum: 2017.01.09 08:36:19 »
Huhú, jól elmentetek a horror sztorik felé srácok...

Saját autó, Avensis T22, 2000-es gyártás, D4D, 2016 október, kicsit egyenetlenül járt közvetlenül indítás után az első hidegek alkalmával:
Leszedtem a motor felső műanyag burkolatát.
Leszedtem az izzítógyertyák pozitív összehidalását (talán 10-es hosszított dugókulccsal).
Fogtam egy tök egyszerű multimétert és folytonosságmérésre állítottam.
Megmértem, hogy melyik gyertyák azok melyeknél a gyertya pozitív közepe és az akku negatív sarka (vagy motorblokk bármely része) között nincs folytonosság.
Azt kaptam, hogy 4-ből 3 gyertyánál szakadás van. (Gyári érték: "Approx. 0,72 Ohm at 20 °C, ha pontosan akarsz mérni)
Vettem 4 db új belevaló Denso izzitógyertyát (kb. 3.346 Ft/db, Denso DG-245).
12-es hosszított dugókulccsal kiszereltem a rossz gyertyákat (Mind a 4 gyári volt még, a gyári cikkszámmal az oldalaikon). Minimális erő kifejtésével oldódott mind a 4 db. Ha nagyon feszegetni kell, akkor hagyd a picsába, vidd műhelybe! (Gyári meghúzási nyomaték 15 Nm).
Rézpasztával megkentem az új gyertyákat és az előírt nyomatékkal a helyükre rögzítettem.
Minden vissza, öröm boldogság.

Tanulság?
Ha nem volt még előtte cserélve vagy nem egy kőbunkó cserélte, aki izomból húzta meg az újabb izzítókat, akkor nagy valószínűség szerint szépen oldódni fognak és simán ki lehet cserélni.
Én igyekeztem kis erőfeszítéssel lazítani és ez sikerült is. Aki nagyon fél, használjon nyomatékkulcsot a lazításhoz is.
Ja, és nem kell sem áram, sem szikrázás, sem 12 V, meg 20 A, meg ilyesmi. Ez egy francos ellenállás...

Üdv:
BF

Itt az irodalom hozzá:

fhm

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
hideg hiba
« Válasz #12509 Dátum: 2017.01.09 11:34:28 »
Sziasztok lenne egy problémám amivel régen küzdök. Toyota Avensis 2002, 1.6 benzines, 6 éve megvan. Idén elkezdte, hogy hideg időben olyan, mintha beragadna a gázpedál: nyomom, láb levesz, és tovább adja a gázt. Ha váltok, a fordulatszám felmegy 4-5000-ig. Ha felmelegszik a motor, minden szép és jó. Meleg időben nem csinálja, csak kb -2 alatt. Pillangószelep működik. Páran megnézték már, mindenki csak találomra tudna kicserélni elég drága alkatrészeket. Volt valakinek hasonló problémája? Autóvillamossággal foglalkozó szerelő Bp-es tudtok ajánlani?  :helpsmilie: