Porlasztócseréhez nem kell levenni . De ha beszakad a gyertya és nem elég csak félig kifúrni akkor baj van . Mert ha teljesen végig kell fúrni akkor az izzó rész be eshet a hengerbe. Ha be esik akkor meg hengerfej le. De ahhoz ki kell venni a porlasztókat amik ha berohadnak kokszolódnak ugyancsak nagy galibát okoznak mert nem férsz tőlük hozzá a hengerfej csavarokhoz.
Ezért addig kell súlykolni őket kihúzóval amíg ki nem jönnek vagy szét nem szakadnak.
Ha szétszakad kezdődhet a fúrás itt is de már legalább leszerelt hengerfejnél.
Egy 20 perces izzítógyertya cseréből mindjárt lesz egy 2 -3 napos meló.
Huhú, jól elmentetek a horror sztorik felé srácok...
Saját autó, Avensis T22, 2000-es gyártás, D4D, 2016 október, kicsit egyenetlenül járt közvetlenül indítás után az első hidegek alkalmával:
Leszedtem a motor felső műanyag burkolatát.
Leszedtem az izzítógyertyák pozitív összehidalását (talán 10-es hosszított dugókulccsal).
Fogtam egy tök egyszerű multimétert és folytonosságmérésre állítottam.
Megmértem, hogy melyik gyertyák azok melyeknél a gyertya pozitív közepe és az akku negatív sarka (vagy motorblokk bármely része) között nincs folytonosság.
Azt kaptam, hogy 4-ből 3 gyertyánál szakadás van. (Gyári érték: "Approx. 0,72 Ohm at 20 °C, ha pontosan akarsz mérni)
Vettem 4 db új belevaló Denso izzitógyertyát (kb. 3.346 Ft/db, Denso DG-245).
12-es hosszított dugókulccsal kiszereltem a rossz gyertyákat (Mind a 4 gyári volt még, a gyári cikkszámmal az oldalaikon). Minimális erő kifejtésével oldódott mind a 4 db. Ha nagyon feszegetni kell, akkor hagyd a picsába, vidd műhelybe! (Gyári meghúzási nyomaték 15 Nm).
Rézpasztával megkentem az új gyertyákat és az előírt nyomatékkal a helyükre rögzítettem.
Minden vissza, öröm boldogság.
Tanulság?
Ha nem volt még előtte cserélve vagy nem egy kőbunkó cserélte, aki izomból húzta meg az újabb izzítókat, akkor nagy valószínűség szerint szépen oldódni fognak és simán ki lehet cserélni.
Én igyekeztem kis erőfeszítéssel lazítani és ez sikerült is. Aki nagyon fél, használjon nyomatékkulcsot a lazításhoz is.
Ja, és nem kell sem áram, sem szikrázás, sem 12 V, meg 20 A, meg ilyesmi. Ez egy francos ellenállás...
Üdv:
BF