Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3368415 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4365 Dátum: 2012.01.22 15:45:56 »
Kicsit mocorog a bicska a zsebemben megmondom őszintén, amikor előjön a fogyasztás téma, az ember elmondja  a saját tapasztalatait őszintén (mert nincs okom mást mondani), ügyelve arra, hogy minden létező körülményt hozzátegyek és vitáznak vele.
Kérem engedtesség ez a hang meg nekem, amint látjátok régi motoros vagyok már itt a fórumon, sok mindent megéltem már.
Sokszor előjött a spritmonitor.de oldal. Én minden költségemet itt vezetem, ami eddig a kocsin felmerült.
Kérem a kételkedőket kicsit böngésszék a több, mint egy év termését és utána ellenkezzünk, ha még szükséges! Nekem az egy év átlaga 4,72 jelenleg, igaz sok a város, azok viszont rendkívül rövid utak, de ezért vettem ilyet. Tehát amennyire előny a város a kedvező terep, annyira rossz, hogy sok a  rövid út (7 km/hidegindítás).  Az esetleges rossz angol bejegyzésekért elnézést kérek, sajnos az angol nem az erősségem :

http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/429151.html

Felhívom a figyelmet az utolsó tankolásra. Abban kb 20 km Budapest van, utána tempomat 135-re Nyíregyházára szakadó esőben, gyári méretű téli gumival! Környezeti hőmérséklet 2 fok körül ingadozott az út alatt.
Ha nincs hova rohanni tempomat 110-el szoktam menni, ekkor oda-vissza 4,9-et ír ki, és ennyi a tankolásból mért érték is!
Ha kell odateszem a 135-öt nekem ez eddig 5,6 volt!
Az átlagsebességek ne tévesszenek meg senkit, azt saccolni szoktam, ha belekeveredik város, vagy dugó ilyesmi.
Ha lehetőségem van rá igyekszem elválasztani az autópályás meneteket a várositól, hogy minél jobban tudjam kontrollálni a fogyasztást. Azt gondolom az adatok önmagukért beszélnek. 

Egykét dolog, amit már sokszor leírtunk:
1. a hajtáslánc alaptulajdonsága, hogy összességében nézve  a rendszert a normál használati tartományban szűkebb a fogyasztás ablaka, mint a hagyományos autóké. (4-5,8-ig sík úton, szabályosan haladva)
2. az ég szerelmére egy ekkora autó 5,6-ot, jó legyen 6 litert eszik autópályán 100-on. Ez rossz? Nem kell válaszolni, nem rossz, sőt nagyon jó!
3.nem autópályára való, szokták mondani. Miért is? Nem elég, nagy? De. Rengeteget fogyaszt szabályosan közlekedve? Nagyon  nem, teljesen pariban van a dízelekkel. Decis különbségek sincsenek azonos teljesítményű dízellel összevetve. (és itt rendszer teljesítményt értek 111 LE!)
4. ha ezek az értékek nem jönnek, akkor vagy nem sík terepen közlekedik a kolléga (bár, ha oda-vissza ugyanaz az út akkor ez is kiegyenlítődik), vagy még nem tanult meg "hibridül" vezetni. Ebben nincs semmi rossz, igenis van egy technika, amire rá kell jönni ahhoz, hogy a kocsi előnyeit ki tudja használni az ember. Ha ez fontos, dolgozni kell ezen a technikán. Erről is van video a neten egyébként.
Egy azonban biztos, hogy nem a hagyományos autókhoz kell hasonlítani sem a priust, sem az Auris HSD-t, mert éppen annyira különbözik a hajtáslánc össztulajdonsága, hogy már nem vethető össze egy az egyben!
Ha ilyen autód van, minden eddigi sztereotípiát el kell felejteni és tiszta lapot kell adni a gépnek. Lesznek meglepetések minden irányban!
Sok igazság van egyébként a Totalcar Népítéletekben is.
Itt egyébként az alábbi szösszenetek származnak tőlem, nem haszontalan olvasmány, itt is őszintén írok úgy  a pozitívumokról, mint a negatív tulajdonságokról, az első percek élményétől, az eltelt egy év történéséig:

http://nepitelet.hu/autok/toyota/prius_2003/istenem_prius-os_lettem/

http://nepitelet.hu/autok/toyota/prius_2003/meg_mindig_prius-os_vagyok/


Kicsit kezeljük már a helyükön a dolgokat, ha lehet!

 
 
« Utoljára szerkesztve: 2012.01.22 16:02:43 írta b.c. »

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4366 Dátum: 2012.01.22 16:39:25 »
Ahogy látom neked is 5.6-ot eszik 130-nál, ahogy nekem :) Asszem mi a Priussal kapcsolatos véleményünkkel eléggé egy húron pendülünk  ;)

bozman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 242
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4367 Dátum: 2012.01.22 16:52:19 »
b.c., ha az utolsó postod főleg nekem szólt, akkor még annyit hozzáteszek, hogy autópályán mi mindig 4 személlyel megyünk és tele csomagtartóval.

Kár, hogy japók kihagyták az átlagsebesség számolót a Priusból. :(
Semmi sem lehet tökéletes.

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4368 Dátum: 2012.01.22 17:21:00 »
Tavaly nyáron voltunk Olaszországban. Óra szerint 140 környékén mentünk (GPS ilyenkor nálam 133). Nyilván meg kellett állni a fizető kapuknál és előfordult dugós szakasz is. Viszont az Alpokon és az Appenineken is át kellett kelni párszor. 5,6l volt így a pályás fogyasztás. Dög melegben (volt 38 fok is), klímával, négyévszakos (tehát nem fogyasztásra optimalizált) gumival.

Nekem ennyit eszik és igazából nemigen érdekel, ha ezt valaki nem hiszi el, csalást sejt, a hülye Top Gear "teszttel" jön, vagy ilyesmi.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4369 Dátum: 2012.01.22 18:05:21 »
b.c., ha az utolsó postod főleg nekem szólt, akkor még annyit hozzáteszek, hogy autópályán mi mindig 4 személlyel megyünk és tele csomagtartóval.

Kár, hogy japók kihagyták az átlagsebesség számolót a Priusból. :(
Semmi sem lehet tökéletes.

Hogy kinek szólt?

Szól ez mindenkinek, akit érint, vagy érdekel. Nincs igazán címezve, sokan vannak sajnos más véleményen, ami természetesen szintén nem baj, csak tapasztalat nélkül, vagy hallomásból szerzett információkkal operálnak. Ez az, ami nincs rendben.
Nyilván nem állt szándékomban senkit megbántani, maximum egy kicsit az asztalra szerettem volna csapni, kiállva amellett, amiről többünknek minimum egy évnyi SAJÁT tapasztalata van.
Természetesen előfordulhatnak kirívó esetek, ezt is írtátok, sőt vannak nálam is megmagyarázhatatlan egyedi összefüggések, eredmények is, mind pozitív, mind negatív irányban, amiről én sem tudok okosabbat mondani attól, hogy pl. "szembe fújt a szél". De éppen erre jó az egy évnyi tapasztalat, hogy az általános igazságokat levonhassuk belőle! Tekintve ehhez azt is, hogy az én esetem még csak nem is egyedi, többen vagyunk hasonló véleményen, egyező több mért adattal a hátunk mögött, stb. Úgy gondolom ez éppen elég ahhoz, hogy az előző hozzászólásomat jogosnak érezzem. Ha ez nem így lenne, akkor is ezeket mondanám, csak akkor úgy kezdeném, hogy "akkor most a saját véleményemet mondom el:".
Még egyszer mondom, nem akartam megbántani senkit, csak helyre tenni a dolgokat. Tudom, kicsit keményvonalas vagyok néhány témában, de ez sem alaptalan. Az életem régen hobbi szinten, de a munka terén is erőteljesen a járművek körül forog, többnyire nem elégszem meg soha azzal, hogy "egy autó és megy". Mindig igyekszem megismerni a legkisebb műszaki részletet is, mi hogyan működik. Tehát nem kampányszerűen foglalkozom ezekkel a dolgokkal, ez az életem, amióta az eszemet tudom. Többnyire ez okozza azt, hogy néha az asztalra csapok, mert sok esetben meg vannak a szükséges műszaki ismeretek, ahhoz, hogy az összefüggéseket is lássam, túl a megérzéseken és vélekedéseken.
(Kicsit nagyképű volt a mai adag, de akik ismernek tudják, hogy ez nem általános nálam, nem ilyen vagyok, csak a téma hozta ki.  ;))

Uff, én beszéltem!  :D
« Utoljára szerkesztve: 2012.01.22 18:11:38 írta b.c. »

Csák Morritz AKA Alibiman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 319
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4370 Dátum: 2012.01.22 18:09:20 »
Kicsit mocorog a bicska a zsebemben megmondom őszintén, amikor előjön a fogyasztás téma, az ember elmondja  a saját tapasztalatait őszintén (mert nincs okom mást mondani), ügyelve arra, hogy minden létező körülményt hozzátegyek és vitáznak vele.
Kérem engedtesség ez a hang meg nekem, amint látjátok régi motoros vagyok már itt a fórumon, sok mindent megéltem már.
Sokszor előjött a spritmonitor.de oldal. Én minden költségemet itt vezetem, ami eddig a kocsin felmerült.
Kérem a kételkedőket kicsit böngésszék a több, mint egy év termését és utána ellenkezzünk, ha még szükséges! Nekem az egy év átlaga 4,72 jelenleg, igaz sok a város, azok viszont rendkívül rövid utak, de ezért vettem ilyet. Tehát amennyire előny a város a kedvező terep, annyira rossz, hogy sok a  rövid út (7 km/hidegindítás).  Az esetleges rossz angol bejegyzésekért elnézést kérek, sajnos az angol nem az erősségem :

http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/429151.html

Felhívom a figyelmet az utolsó tankolásra. Abban kb 20 km Budapest van, utána tempomat 135-re Nyíregyházára szakadó esőben, gyári méretű téli gumival! Környezeti hőmérséklet 2 fok körül ingadozott az út alatt.
Ha nincs hova rohanni tempomat 110-el szoktam menni, ekkor oda-vissza 4,9-et ír ki, és ennyi a tankolásból mért érték is!
Ha kell odateszem a 135-öt nekem ez eddig 5,6 volt!
Az átlagsebességek ne tévesszenek meg senkit, azt saccolni szoktam, ha belekeveredik város, vagy dugó ilyesmi.
Ha lehetőségem van rá igyekszem elválasztani az autópályás meneteket a várositól, hogy minél jobban tudjam kontrollálni a fogyasztást. Azt gondolom az adatok önmagukért beszélnek. 

Egykét dolog, amit már sokszor leírtunk:
1. a hajtáslánc alaptulajdonsága, hogy összességében nézve  a rendszert a normál használati tartományban szűkebb a fogyasztás ablaka, mint a hagyományos autóké. (4-5,8-ig sík úton, szabályosan haladva)
2. az ég szerelmére egy ekkora autó 5,6-ot, jó legyen 6 litert eszik autópályán 100-on. Ez rossz? Nem kell válaszolni, nem rossz, sőt nagyon jó!
3.nem autópályára való, szokták mondani. Miért is? Nem elég, nagy? De. Rengeteget fogyaszt szabályosan közlekedve? Nagyon  nem, teljesen pariban van a dízelekkel. Decis különbségek sincsenek azonos teljesítményű dízellel összevetve. (és itt rendszer teljesítményt értek 111 LE!)
4. ha ezek az értékek nem jönnek, akkor vagy nem sík terepen közlekedik a kolléga (bár, ha oda-vissza ugyanaz az út akkor ez is kiegyenlítődik), vagy még nem tanult meg "hibridül" vezetni. Ebben nincs semmi rossz, igenis van egy technika, amire rá kell jönni ahhoz, hogy a kocsi előnyeit ki tudja használni az ember. Ha ez fontos, dolgozni kell ezen a technikán. Erről is van video a neten egyébként.
Egy azonban biztos, hogy nem a hagyományos autókhoz kell hasonlítani sem a priust, sem az Auris HSD-t, mert éppen annyira különbözik a hajtáslánc össztulajdonsága, hogy már nem vethető össze egy az egyben!
Ha ilyen autód van, minden eddigi sztereotípiát el kell felejteni és tiszta lapot kell adni a gépnek. Lesznek meglepetések minden irányban!
Sok igazság van egyébként a Totalcar Népítéletekben is.
Itt egyébként az alábbi szösszenetek származnak tőlem, nem haszontalan olvasmány, itt is őszintén írok úgy  a pozitívumokról, mint a negatív tulajdonságokról, az első percek élményétől, az eltelt egy év történéséig:

http://nepitelet.hu/autok/toyota/prius_2003/istenem_prius-os_lettem/

http://nepitelet.hu/autok/toyota/prius_2003/meg_mindig_prius-os_vagyok/


Kicsit kezeljük már a helyükön a dolgokat, ha lehet!

 

Megnéztem az adatokat a spritmonitor.de-n. Ami engem zavar (és ez betudható annak, hogy nem ismerem a hibridek lelkivilágát) hogy még nálad is jelentkeznek szélsőséges értékek. Akár kétszeres különbségek is olvashatók. Ha gondolod, akkor elkezdhetünk az általad bejegyzett sorokról beszélgetni.

Én úgy látom, hogy valamilyen oknál fogva erre a technikára nagyon jellemző a szélsőség (a keskeny ablak ellenére). Ha visszaolvasol, akkor láthatod, hogy a pozsonyi utam alkalmával odafelé igencsak megitta a magáét 135 tempomattal. Egyébként talán pont a te népítéletes posztodban olvastam, hogy nem érdemes a tempomatot használni ezeknél a kocsiknál. Szóval emelkedőn inkább hagyod kicsit lassulni a kocsit. Fogyasztás szempontjából lehet benne ráció, mert a lejtőn nem jön vissza az emelkedőn elpazarolt benzin 100%-a. Viszont nem tudom, hogy ez a fajta takarékoskodás mennyire látszik meg egy 100+ km-es úton.

Értem én, hogy a "a normál használati tartományban szűkebb a fogyasztás ablaka", de akkor erős ellenszélben, esőben a faxért eszik 9-10 litert? Vagy mégsem annyira kicsi az ablaka? Vagy ez nem sorolható a normál használatba? Akkor akinek 6 alatt van 130-nál a hosszútávú átlag fogyija, akkor az gondosan ügyelt arra, hogy csak "normál" körülmények legyenek? :-)

A normál nekem egyenlő normális használattal, és ez az én felfogásom szerint a következőket jelenti:

1. Tempomattal járok, még városban is, 50-el is. Még ezen a kocsin is megfigyeltem, hogy akkor kevesebbet fogyaszt.
2. A viharos, esős idő nekem normál, mert hozzátartozik a természethez, és az is hozzátartozik, hogy ellenszélben egy kocsi többet fogyaszt. Jelentősen.
3. Véleményem szerint a Toyota Atkinson ciklusú motorját nem azért szeretjük, mert a benzinesek közt ez a világ legtakarékosabb motorja. Ha arra lenne szükség, nem biztos, hogy ez a legjobb megoldás. Itt inkább azért hasznos, mert ez tud a legjobban együttműködni egy villanymotorral. Szerintem.
4. Fogyasztási bajnokságon egyéb autóval is el lehet érni szép eredményeket, ahogy ezt én megtettem 30 évvel ezelőtt az AM versenyén, miszerint egy fehér kombi Ladával városban 6,1 literes fogyasztást értem el, és ezzel az eredménnyel nem voltam az első 10 között. A Trabimmal rendszeresen 6.5 fogyasztottam városban, ami rekordnak számít.

Nos, amikor megkérdeztem tőletek, hogy mégis milyen a fogyasztása egy ilyen hibrid kocsinak, akkor nem arra voltam kíváncsi, hogy ha nagyon odafigyel az ember, és szinte csak a fogyasztásra koncentrál, akkor mit kap, milyen rekordokat lehet elérni. Nem. Hanem arra voltam kíváncsi, hogy pl. egy feleségnek látszó személy alatt vajon mit fogyaszthat. Pörgök egy másik fórumon is, ahol kifejezetten a benzinzabálók szoktak szerepelni. Hja kérem, V8-ra nem jellemző, hogy kicsi fogyasztású lenne. És ha ott megkérdezik, hogy mennyt fogyaszt egy ilyen nagy kocsi, akkor én elég visszafogottan nyilatkozom, még véletlenül sem írom le, hogy egyik szokásos útvonalamon kb. 6.5 - 7.2 között eszik a 2 tonnás vas. Mert ez nem jellemző, és én sem vagyok jellemző, mert alattam általában kevesebbet fogyasztanak a kocsik. Inkább beszélgetünk a pályás 10-11-ről és a városi 14-15-ről. Mert az a jellemző, tipikus vagy átlagos. És a kérdező nem arra volt kíváncsi, hogy én, aki még a 2 tonnás vasnál is odafigyel az ilyen dolgokra, mennyiből abszolválok egy külvárosi poroszkálást.

Tehát, örülök, hogy ilyen "könnyű lábú" vezető alatt, mint te (nem gúnyolódom, félre ne érts!) ilyen szépen fogyaszt a kocsi (és nincs okom kételkedni) és igen hasznos volt a népítélés posztodat is olvasni. Azonban én nem erre voltam kíváncsi, hanem a nagy átlagra, arra, hogy az egyszeri ember alatt hogy fogyaszt, és hosszútávon, hosszú utakon. És nagy átlagot pedig csak pl. a spritmonitor.de lévő adatokból lehet kiszedni. Bár az sem mindig jó, mert sokan nem írják le a körülményeket. És még az is előfordulhat, hogy 3 hónap múlva én dobok egy posztot, hé skacok, most voltam Zágrábban és oda-vissza 4,2-őt zabált ez a dög. Ha ezt valaki tipikusnak fogja venni, az hiba lesz.

Egyébként a TC-n is volt már ebből parázs vita, hogy az egyik csákó alatt baromi keveset fogyasztott - tán épp egy Prius - míg a másiknál meg baromi sokat. És keveset fogyasztót a többség leszólta, hogy nem közlekedik normálisan. És ha újságírásról beszélünk, akkor talán jobb, ha a tömegnek szól publikáció, mint a kisebbségnek.

Még egy fontos dolog. Engem is magával ragad a hibrid technika, nálam is mindig az a grafika van a kijelzőn, ami a motor - akku - hajtás viszonyokat mutatja, és én is az ECO műszert bámulom, és próbálok úgy vezetni, hogy lehetőleg a sötétzöldben legyen a mutató,  Szinte lelkiismeret furdalásom van, ha a fehérbe lendül a mutató. Alig várom, hogy amikor megérkezem, mit ír ki, hogy hogyan vezettem, gazdaságosan, vagy sem, megkapom-e az villogó "excellent" dicséretet. Szóval ez a "betegség" ragályos, ezért abszolút megértem a hasonló kórban szenvedőket. :)
Hiába öntünk tiszta vizet a piszkos pohárba.

Csák Morritz AKA Alibiman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 319
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4371 Dátum: 2012.01.22 18:24:25 »
Hogy kinek szólt?

Szól ez mindenkinek, akit érint, vagy érdekel. Nincs igazán címezve, sokan vannak sajnos más véleményen, ami természetesen szintén nem baj, csak tapasztalat nélkül, vagy hallomásból szerzett információkkal operálnak. Ez az, ami nincs rendben.
Nyilván nem állt szándékomban senkit megbántani, maximum egy kicsit az asztalra szerettem volna csapni, kiállva amellett, amiről többünknek minimum egy évnyi SAJÁT tapasztalata van.
Természetesen előfordulhatnak kirívó esetek, ezt is írtátok, sőt vannak nálam is megmagyarázhatatlan egyedi összefüggések, eredmények is, mind pozitív, mind negatív irányban, amiről én sem tudok okosabbat mondani attól, hogy pl. "szembe fújt a szél". De éppen erre jó az egy évnyi tapasztalat, hogy az általános igazságokat levonhassuk belőle! Tekintve ehhez azt is, hogy az én esetem még csak nem is egyedi, többen vagyunk hasonló véleményen, egyező több mért adattal a hátunk mögött, stb. Úgy gondolom ez éppen elég ahhoz, hogy az előző hozzászólásomat jogosnak érezzem. Ha ez nem így lenne, akkor is ezeket mondanám, csak akkor úgy kezdeném, hogy "akkor most a saját véleményemet mondom el:".
Még egyszer mondom, nem akartam megbántani senkit, csak helyre tenni a dolgokat. Tudom, kicsit keményvonalas vagyok néhány témában, de ez sem alaptalan. Az életem régen hobbi szinten, de a munka terén is erőteljesen a járművek körül forog, többnyire nem elégszem meg soha azzal, hogy "egy autó és megy". Mindig igyekszem megismerni a legkisebb műszaki részletet is, mi hogyan működik. Tehát nem kampányszerűen foglalkozom ezekkel a dolgokkal, ez az életem, amióta az eszemet tudom. Többnyire ez okozza azt, hogy néha az asztalra csapok, mert sok esetben meg vannak a szükséges műszaki ismeretek, ahhoz, hogy az összefüggéseket is lássam, túl a megérzéseken és vélekedéseken.
(Kicsit nagyképű volt a mai adag, de akik ismernek tudják, hogy ez nem általános nálam, nem ilyen vagyok, csak a téma hozta ki.  ;))

Uff, én beszéltem!  :D

Az asztalra csapás részedről azért lehet hibás - szerintem - mert a szkepticizmusom nem a mintának szólt, hanem inkább a minták kevés számának. Ha visszaolvaosl, inkább megpróbáltam magyarázatot találni a kapott számokra. Azért mert hárman leírjátok, hogy ennyi és ennyi, az akkor sem jó statisztikai adat, ha 4 literről és akkor sem, ha 10 literről beszélünk. Ráadásul azon a bizonyos német oldalon mindennek az ellenkezője is le van írva. És szerintem itt a fórumon is van, akinek más a tapasztalata, mint nektek. Másképp vezet, más körülmények közt, stb. Nekem van egy barátom, aki alatt minden kocsi 15-20 százalékkal többet fogyaszt. Biztos ismeritek ezt a típust, kb. 5-10 másodpercenként rálép a gázra, elengedi, rálép, elengedi. Nagyon sok ilyen sofőr van. Szerintetek alatta mennyit fogyasztana egy Prius?
Hiába öntünk tiszta vizet a piszkos pohárba.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4372 Dátum: 2012.01.22 18:36:32 »
(Hű, ezért megölnek itt, hogy bemásoltad a komplett hozzászólásom....  :D)

Volt egy rész az írásodban az Atkinson motorról. Meg a ladáról, meg trabantról. Ezért írtam az előbb, hogy ha prius-t vezetsz, ezeket mind el kell felejteni, és meg kell tanulni "beszélgetni" vele.

Aztán írod, hogy általában kérdezed. Na, ezaz, ezt fogod tapasztalni te is, sőt, ha jól látom el is indultál az úton, hogy nem érzed, hogy különlegességet csinálnál. Ha egyszer rájön az ember, akkor onnantól nem útakadály az utakon, csak egyszerűen kevesebbet fogyaszt a kocsi. Ennyi eredménye van. De mondok még valamit, ha úgy vezeted, mint egy hagyományos automatát a városi nyári 4,5 körüli érték felmegy 5-re, meg 5,2-re.

Az viszont igaz, hogy a hegymenetet nem szereti. A tartós hegymenetért megkéri az árát. Erre írtam, hogy ha az egykori kiinduló állomás lesz a nagy etap végén a célállomás is, akkor ez is kiegyenlítődik.
Nem akarok hülyeséget mondani, de lehet, hogy Pozsony geodíziailag magasabban van, mint a honnan indultál. Ha érezted, ha nem, felfelé kellett menni. Ez nagyobb fogyasztást eredményez. Hazafelé, ha kikapsz egy erősebb szembeszelet, már el is száll a komplett út jó fogyasztása.
Pozsony: 514 m
Budapest 100 m körüli. Már, ha pestről mentél. Ilyesmit sem árt nézni.

De sokszor hallom, hogy az osztrák benzin mennyivel jobb, mert Bécsbe menve többet fogyaszt, mint hazafelé.
Ennek lehetnek motorikus okai is, de Bécs 190 m-en van! Az M1-en azt hiszem majdnem végig érezni, hogy felfelé megy az ember.

Na, szóval ilyen dolgok is vannak."


sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4373 Dátum: 2012.01.22 18:39:56 »
A prius fogyasztása kevésbé függ a vezetőtől és jobban a körülményektől. Ezért egy takarékos vezető kevesebbet tud faragni egy normálhoz képest, mert a gép maga már takarékoskodik helyette is. Viszont ez is le lett írva itt a fórumon többször is és elnézést ha nincs kedvem többször ismételni a leírtakat.

Normál közlekedésnél eszik a PII nagyjából 5,5-et pályán (óra szerint 130-140 környékén). Nyáron. Télen ettől mindig rosszabb a fűtés miatt.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4374 Dátum: 2012.01.22 18:41:52 »
"Biztos ismeritek ezt a típust, kb. 5-10 másodpercenként rálép a gázra, elengedi, rálép, elengedi. Nagyon sok ilyen sofőr van."


Erre azt tudom, mondani, hogy a technika ugyan olyan futásteljesítményhez tud jobbat. Az, hogy valaki ezt nem tudja, vagy nem akarja kihasználni (főleg 400 ft/l feletti üzemanyag áron) ahhoz valóban nincs mit szólnom.

Az viszont igaz, hogy abból indultam  ki, hogy manapság már mindenki odafigyel nem csak a fogyasztásra, hanem az általam sokszor preferált komplett fenntartási költségre is.
« Utoljára szerkesztve: 2012.01.22 18:56:49 írta b.c. »

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4375 Dátum: 2012.01.22 19:04:22 »
Aztán írtad még, hogy nálam is vannak szélsőséges adatok, amik nem igazolják a szűkebb normálüzemi fogyasztási sávot. Ez így van.

Ehhez nem árt tudni, hogy a prius üzemanyag tankja eltér a hagyományos üzemanyagtankoktól.

Azt most hagyjuk, hogy mi az oka, de itt a külső fém tankon belül egy elasztikus anyagból készült ballon van. Ebbe kerül a benzin. Elasztikusnak elasztikus, de természetesen ez is ridegebb kisebb hőmérsékleten. Ez rendesen mérhető akkor, amikor mondjuk szeptember környékén egyik napról a másikra véget ér a nyár és a tegnapi 25 fok után másnap 12 fok lesz, később még hidegebb. Ilyenkor előjöhetnek tréfás értékek, mert nem képes a hideg elasztikus anyag egy tankolásnyi idő alatt ugyanarra a térfogatra tágulni, mint az előző tankoláskor.
Egy 45 l-es tanknál meg komoly tizedeket jelent, ha 2-3 literrel kevesebb a full tank, mint, amennyit valóban bele kellene tölteni.
Sőt ahogy megfigyeltem szintén érzékeny arra, hogy hogyan áll a kocsi tankoláskor. Ha az eleje kicsit magasabban van szintén kevesebbet lehet beletölteni. Ha esetleg ez a két eset összejön akkor kezd el alaptalanul örülni az ember fia.

Csák Morritz AKA Alibiman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 319
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4376 Dátum: 2012.01.22 19:11:12 »
(Hű, ezért megölnek itt, hogy bemásoltad a komplett hozzászólásom....  :D)

Volt egy rész az írásodban az Atkinson motorról. Meg a ladáról, meg trabantról. Ezért írtam az előbb, hogy ha prius-t vezetsz, ezeket mind el kell felejteni, és meg kell tanulni "beszélgetni" vele.

...

Most kicsit odafigyeltem az idézésre. :)

Tehát. Azt tényként kell kezelnem, hogy kifelé menet mindig többet fogyasztott az összes kocsim, legyen az benzines, vagy dízel. Folyamatosan kerestem (és keresem) az okát. De csak tapogatózóm. Én az alábbi okokat tudom felsorolni:

1. Igen, szerintem is ha nyugatnak autózunk, akkor folyamatos emelkedőn megyünk. Persze csak egy darabig, mert a Köln után már lejtő van megint.
2. Az uralkodó szélirány észak-nyugati, és jó hosszú ideig szembeszelünk van.
3.  Megfigyeltem, hogy a tesztek ellenére mégis kell lennie különbségnek a magyar és a külföldi üzemanyagok között. A legmarkánsabban egy bizonyos kút esetében jött ez ki - látszólag, ld. később. Szóval Passau-t elhagyva a híd végén van egy kút, ott régen egy Aral kút volt, és amikor ott tankoltam, akár 1 literrel is képes volt a kocsim kevesebbet fogyasztani.

A 3. pontra azért adhat némi magyarázatot az, hogy Passau bizony igen magasan van Pesthez képest, és még a hátszél is játszhat. Azonban üzemanyag minőségről mégiscsak van egy kézzel fogható példám, amit akár bizonyítékként is lehetne kezelni. A hibrid elődje egy brutális teljesítményű, dupla turbós dízel volt. Újonnan vettem vagy 5 éve, és kezdettől fogva Shell V-Power gázolajat vettem bele. Azért, mert az kénmentes technológiával készül. Valahogy úgy voltam vele, ha már olyan mocsok vagyok, hogy ilyen géppel mászkálok, akkor legalább a ként (és származékait) ne köpködjem ki. Néha azonban - más választás nem lévén - hagyományos naftát vettem bele. És bizony akkor a kocsi kb. 4-5 decivel kevesebbet fogyasztott. Szóval ez a kénmentes technológia nem tökéletes. Aztán olyan is volt, hogy csak Németországban autóztam, csak ott tankoltam, persze kénmenteset, és bizony kevesebbet fogyasztott a kocsi, mint az itthoni kénmentessel. És itt nem áll fent a lejtő/emelkedő, hátszél, stb. ok.

Egyébként, vajon érdemes prémium üzemanyaggal etetni az Atkinson motort?
Hiába öntünk tiszta vizet a piszkos pohárba.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4377 Dátum: 2012.01.22 19:18:15 »
Mondom én, hogy medencében vagyunk, innen akárhova mész, csak feljebb van! Néha sajnos más értelemben is.
Szegény Hofi is megmondta anno Árpád apánk szócsöveként arra, hogy miért kellett a völgyben letelepedni, hogy asszonygya: "Szélvédettnek szélvédett, de megmarad a büdös is!"

Szerintem minden egyéb fogyasztáscsökkentő módszer ezen a kocsin már a totális isten kísértés. Akárcsak a prius elgázosítása, pedig abban még lehet is valami!  :D

Bár a gáz, meg a villany együtt??? Hááát, nem tudom....  Így születik a rakéta!  :D



Csák Morritz AKA Alibiman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 319
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4378 Dátum: 2012.01.22 19:35:35 »
Azért egy plug-in megoldást el bírnék viselni.
Hiába öntünk tiszta vizet a piszkos pohárba.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4379 Dátum: 2012.01.22 19:38:01 »
Akkor megkérdezem, hogy miért vettél Aurist? Szeptemberben, vagy mikor jön a  Plug in Prius.