Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3368350 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

kari667

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 11
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1380 Dátum: 2009.06.04 20:37:26 »
A prius fogyasztását befolyásoló tényezők:

Az össztömeg:
A számítógép teljesen más programot ír a terhelés függvényében. Ilyenkor sokkal előbb indul a benzines.

Külső-belső hőmérséklet és ennek aránya:
+20 fok felett más program van(-0,5L/100), mint alatta. Rövidül a motor felfűtés ideje. Javul az akkumulátor hatásfoka, és általában ki van kapcsolva a fűtés. Ez önmagában jelentős megtakarítás, mert sokszor csak azért kell beindítani a motort, hogy ne hűljön el a hűtővíz. A klímát villanymotor hajtja, ez áramba kerül, de azt sok fajta módon be lehet gyűjteni. Fűtés 1L/100+ Klíma 0, 5L/100 garantált növekedés. Ha áll az autó, forgalmi ok vagy lámpa, kapcsold ki a fűtést-hűtést. Majd ha megyünk vissza kapcsolható.(nyomógomb a kormányon nem véletlenül került oda) Állítsd 3 fokkal lejjebb a hűtést, fűtést, mint szeretnéd a kezdeti szakaszban, majd menet közben lassan emelni lehet.
(szintén a kormányon nem véletlenül)

Gumi:
Nyomása; javaslom a 2. 7. !! Így is a széle kopik! Viszont nagyon jótékony a fogyasztásra.
Ne legyen nagyobb szélesebb, és ha lehet alacsony gördülési ellenállású, legyen. Ez ugyan drágább, de megtérülhet.

Lejtésviszonyok:
Fuss neki a hegyeknek, amíg lehet, ne „aludj el”.
Hegynek fel ne gyorsíts, és ne nyomj több gázt, inkább lassulj (kb10%) és hagyd a számítógépre a megoldást.
Lefelé hagyd a villanymotort felgyorsítani. (Mozdony effektus) Lényeg az egyenletesség.

Tempómat.
Használatát felejtsd el. Ez kényelmi eszköz az infantilis, ami csávóknak, mert nélküle nem veszik meg….

Vezetés technika.
Előzéseket lendületből megoldani, nem erőből!
Gyorsításokat lassan egyenletesen elkövetni. (Ne törődj a hátsóval, saját érdekeid nézd! )
Fékezéseket hosszúra, egyenletesre venni, és igyekezni nem lendületet veszteni. Követési távolságot a szokásosnál (20%) hosszabbra hagyni. A gázról nem levenni a lábat. (Hagyni, húzni egy kicsit a vill mocit.) Ahol lehet gurítani.(váltó marad D állásban) Várakozásnál nem üresbe rakni (N) mert ebben az egyetlen váltóállásban nem tölti az akkumulátort. B fokozatot, csak ha nagyon indokolt. Maximális sebesség 112 km/h. E felett lényegesen többet eszik. A monitoron a fogyasztás diagramm legyen. 2500 fölé nem ajánlott a fordulatszámot felvinni. (persze sajnos ez csak fülre megy)
Fontos a légszűrő tisztasága.

Világítás:
Fogyasztja az áramot, így a benzint is. Rádió, belső világítások is.

Felesleges súlyok az autóban.
Ne cipelj hülyeséget. PL: stoppos, anyós,stb….. Minden kiló számit.
Tank nem baj, ha félig van, úgy is nagy a hatótáv.
Dobd ki a pótkereket, csomagtartó vízszintes térelválasztóját, kalaptartót, az emelőt, szerszámokat,(úgyse tudod megjavítani) vegyél habot helyette. Kalaptartó helyet fólia hátra, tökéletes.

Légellenállás:
Széles gumi, tetőcsomagtartó, ablak légterelő felesleges utólag installált sárfogó gumi kerülendő.

Meleg garázsból indulás, föleg télen nagy előny.
Ne hűljön az autó 16 fok alá.

Ha ezzel minddel bepróbálkozol akkor az 5. 4-ből lehet 4. 2L/100.
De ha ez nem érdekel, használd az egyébként remek autódat. Én a kettő keverékét javaslom.
Így lett az első évben 4.86 L/100. Aztán már nem érdekelt. Ez az autó sehogy sem eszik sokat.
3-évesen eladtam Fulinak . Remélem egészseggel, használja még sokáig.
(Fuli: A héten kezdtem tatarozni. Talán most megkerül a tartalék kulcs is.)

A jelenlegi céges autóm Ford 1.8 Flexifuel +Gáz (utólagos instal)
Benzin: 8,3
Etanol:  8.5
Gáz :    10,5
Tök mindegy hogy megyek vele. Se több se kevesebb.
Rengeteget tankolok feleslegesen. Ez akkor is igaz, ha a gáz olcsóbb.
Nesze neked üvegház!






aráti üdvözlettel:

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1381 Dátum: 2009.06.04 22:11:56 »
Nem vagyok egy fogyasztás-freak, szóval annyira nem izgat, de nyilván jólesik sokat autózni kevés pénzért. :)

Viszont tempomatot országúton is használom, mert kényelmes és mert _nem_ növeli meg a fogyasztást (nyilván azonos átlagsebesség esetén). Előzéskor mindig rendesen, soxor padlógázon gyorsítok. Egyrészt mert érdekel a mögöttem haladó is, másrészt a saját családom biztonsága is. Az előzés veszélyes, legyünk hamarabb túl rajta. Szerencsére mivel az autó csak ötszemélyes, ezért após-anyós már nem fér be, de egyébként beülhetnének. :) Mint ahogy a babakocsi, kismotor, többi firlefranc se marad otthon, mert apa most épp spórol. Az autó van értem és nem fordítva. Szerintem. :)


kari667

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 11
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1382 Dátum: 2009.06.04 22:30:15 »
Nem vagyok egy fogyasztás-freak, szóval annyira nem izgat, de nyilván jólesik sokat autózni kevés pénzért. :)

Viszont tempomatot országúton is használom, mert kényelmes és mert _nem_ növeli meg a fogyasztást (nyilván azonos átlagsebesség esetén). Előzéskor mindig rendesen, soxor padlógázon gyorsítok. Egyrészt mert érdekel a mögöttem haladó is, másrészt a saját családom biztonsága is. Az előzés veszélyes, legyünk hamarabb túl rajta. Szerencsére mivel az autó csak ötszemélyes, ezért após-anyós már nem fér be, de egyébként beülhetnének. :) Mint ahogy a babakocsi, kismotor, többi firlefranc se marad otthon, mert apa most épp spórol. Az autó van értem és nem fordítva. Szerintem. :)



Hát persze.

Van egy remek autód, amit pont az agyonspórolással lehet élvezhetetlené tenni.
A kis japcsi megoldotta ezt; az autó takarékos. De tény hogy sokkal nagyobb lehet a hibridnél az átlagfogyasztás ingadozása, mint más típusoknál. És az is igaz, sok múlik a sofőrön, és az átlagsebességen. A hagyományos autó erre nem ilyen érzékeny. Nem is lehet velük takarékoskodni.
Személy szerint nekem a Ford nagy visszalépés, de nem volt választásom, ezt kaptam.
Viszont megy, mint a rosseb, és nem lesegetem a fogyit. Ennek is van előnye.

aráti üdvözlettel:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1383 Dátum: 2009.06.06 11:31:15 »
Előzéskor mindig rendesen, soxor padlógázon gyorsítok. Egyrészt mert érdekel a mögöttem haladó is, másrészt a saját családom biztonsága is. Az előzés veszélyes, legyünk hamarabb túl rajta.

Nocsak, akkor mégsem mindegy, hogy az autó mennyire erős  ;) ? Lásd az utóbbi kis vitánkat a teljesítmény-alapú vagyonadó kapcsán, azon belül az Uno vs. 850 összevetést  :szemez:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1384 Dátum: 2009.06.06 13:21:53 »
De mind1. Mert pont ugyanannyira veszélyes helyzetekbe megyek bele az erősebbel, mint a gyengébbel. Az más kérdés, hogy ez egyszer 1km-es, másszor meg mondjuk 500m-es belátható útszakaszt jelent. Ettől függetlenül veszélyes manőver az előzés, és szeretem mielőbb befejezni.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1385 Dátum: 2009.06.06 14:51:44 »
Ettől függetlenül veszélyes manőver az előzés, és szeretem mielőbb befejezni.

Ebben teljesen igazad van - és ezért jobb az erősebb autó, mert azzal a manőver kevesebb idő alatt, rövidebb úthosszon befejezhető.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

k.tsabi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 106
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1386 Dátum: 2009.06.07 08:48:42 »
A tempomatot nem ritkán városban is használom(vidék,aránylag hosszú egyenes utak) és nem vettem észre ,hogy felesleges lenne,vagy többet enne. A fékezéseket áltlában elnyújtom én is,de az indulásokat,kigyorsításokat szeretem lendületesen végezni !
Szinte csak városi használat mellett 1 személlyel most 4.2-4.4 ( de ha hárman ülünk benne akkor se eszi magát 4.4 fölé teljes tankos átlagnál) Hidegebb éjszakákon kis távolságokra használva nálam most 4.6 ,de egy ezt követő hosszab etap után vissza esik. A gumi: nekem a gyári tipusú gumijaim vannak,szeretem őket jól tapad és nagyon halk,viszont egyszer felfujtam 2.5 őket és kiakarta rázni a belem ,másrészt szerintem az autónak se tesz jót ,nem beszélve a 2.7 -ről.

Nekem ez a fogyasztás teljesen megfelel az autó méretéhez és persze autómata létére! És ehez nem szükséges különösebb "trükkökhöz" folyamodni!

Fulika

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 78
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1387 Dátum: 2009.06.08 13:23:59 »
A prius fogyasztását befolyásoló tényezők: ...

Hoppá, a tékozló fiú visszatért  ;) 
A kocsi egyelőre tökéletes, igazából úgy érzem nem is romolhat el, valahogy tényleg ezt sugallja. Már belenyomtam 20ekm-t. Nem mondom, ha meglenne a kulcs, vinnék neked egy csokor virágot  :flowers: , de végülis így is elégedett vagyok a szekérrel  :clap:
Nagyjából egyetértek veled fogyasztás témában, bár pl. a tempomatot nem szeretném hanyagolni, szerintem az egyik legjobb kényelmi extra hosszú úton sztrádán, és nem érzem hülye amcsinak magamat, hogy használom. Egyetértek a hűtés/fűtés használattal is, szerintem is érdemes a hőfokkal játszani, szabályozhatod vele a robbanómotor használatát és, ha másért nem azért is, hogy ne sokkoljon a légkondi a kocsiban 40 fokban. Nekem városban a pulse and glide technika jött be nagyon. Ezzel 3 körülire le lehet vinni a fogyit, csak bírd idegekkel :wacko:, bár néha a játék kedvéért is rááll az ember lába, érthetőek a hypermilers-ek is  :yes:  Igazából átlagos, nem tökig nyomom a gázt stílussal 4,5 az átlagom városban most nyáron, ezzel teljesen elégedett vagyok.
« Utoljára szerkesztve: 2009.06.08 13:54:00 írta kleingy »

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1388 Dátum: 2009.06.08 13:30:56 »
Mi az a pulse and guide technika?


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Fulika

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 78
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1389 Dátum: 2009.06.08 21:41:30 »
Mi az a pulse and guide technika?

Azt nem tudom, viszont a pulse and gLide az a lökd meg és gurulj  :tt2:
70km/h-ig van egy olyan gázpedálállás, amikor olyan mintha üresbe tennéd az autót, csak gurul, se hajtás, se fékezés. A lényege, hogy megpróbálod a hibridakksit minnél jobban kihagyni a közlekedésből. Úgy gyorsítasz, hogy ne töltsön, és ne is merítsen, majd gurítod, ameddig tudod. Én 68, és ha lehet 45 között szoktam játszani, így az átlagom ~55km/h, és az 5 perces átlagfogyi általában 3 körül tartózkodik. Nyilván dugóban, nagy forgalomban nem nagyon lehet csinálni, de külvárosban, hétvégén tökéletes, nagyjából hétköznap is használható. Hihetetlen, amikor 5-600m-t gurul a kocsi 68km/h-ról, és akkor éri el az 50-et. Jó játék... ;)

leszilaci

  • Vendég
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1390 Dátum: 2009.06.09 08:18:09 »
Mi az a pulse and guide technika?
ilyesmi:

meg ilyesmi:


milyen "állat" :clap: már,h 50km/h-ról viszacsorog 30km/h-ra mindenféle stresszelés nélkül :D
a b*zi passatos meg azért villog, ha 45-tel megyek a hermina úton  :wacko:
« Utoljára szerkesztve: 2009.06.09 08:22:09 írta leszilaci »

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1391 Dátum: 2009.06.09 08:47:24 »
Koszonom  :hug:
Elottem lifteznel 55-30 kozott en tuti szidnalak mint a bokrot  :szemez: Egyenletes 45-nel ha kulsoben mesz, akkor meg talan nem  ;)


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

leszilaci

  • Vendég
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1392 Dátum: 2009.06.09 09:48:59 »
Elottem lifteznel 55-30 kozott en tuti szidnalak mint a bokrot  :szemez: Egyenletes 45-nel ha kulsoben mesz, akkor meg talan nem  ;)
belsőben voltam, m a külsőben éppen a 72-es troli glide-olt a megállóig :D

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1393 Dátum: 2009.06.10 22:10:51 »
a b*zi passatos meg azért villog, ha 45-tel megyek a hermina úton  :wacko:

Aki városban, 50-es limitnél 45-el megy (pláne óra szerint), azt én is levillogom, sőt le is dudálom, ha a villogás nem használ. (Ha ezen a Hermina úton 50-nél kevesebb a limit, akkor bocs, nem szóltam.) Ehhez nem kell b.zi Passatosnak lenni  :szemez:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kis_andras

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4279
  • Rájder
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1394 Dátum: 2009.06.10 23:33:56 »
Itthon is ezt 'kéne :)
kisa
born to ride