Sziasztok!
Egy kis update. Kezdem a legfrissebbel: ma este karamboloztam, így a váltókérdés elnapolva.
Nem volt óriási, senki sem sérült meg, sőt a légzsákok sem nyíltak ki (Hmmm... ezen azért elgondolkoztam, mert a Skoda Favorit, amit telibe trafáltam, 180 fokot fordult) alig éreztem valami ütést. Vivát 1400 kiló!
Mindenesetre bal sárvédőlemez, motorháztető felgyűrődve, bal lámpák, lökhárító csere. A vadonatúj hűtő is folyik, de haza tudtam vele érni. Levezettem autóval többszázezer kilométert, és még koccanásom sem volt. El van átkozva ez a kocsi. Ja, én voltam a ludas.
a hátsó törlőm nekem is leállt, óradíjban nem gondoltam szétszedetni, nekem meg nem volt rá időm.
Lehet erről valamit tudni? hátha itt is csak egy kalapácsütés.
Igen, fején találtad a szeget
Azaz én lebontottam a belső kárpitot, leszedtem a motor összes rögzítését + a lapátot, aztán óvatos kocogtatással kiütöttem a tengelyt. Utána egy kis rozsdátlanítás, plusz korrózióálló zsír és azóta hundertprozent.
Egyébként az elején én is így éreztem magam, mikor megvettem a kocsit, kérdezd csak a Palaczkot, már szellemeket láttam ...
Volt gondom a hátsó futóművel, az első kerékcsapággyal, a hűtővíz elfolyással, termosztáttal (rossz utángyártott volt), a klímára és a gumikra most költöttem ...
de mostanra kifutottak a hibák, igaz minden rosszulszerelt alkatrészt kicseréltettem és arra kellett költenem, de most tökéletes ...
Jaja, én is erre a pillanatra várok (vártam?) fél évig, de még nem jött el
Az zavar, hogy a kis Corolla (ami még békebeli japán gyártmány, most egy darabig megint elő fogom venni a garázsból) minden nyúzás ellenére jól fut, ez az európai micsoda pedig ezer sebből vérzik. Egyáltalán van a magyar piacon japán gyártású Toyota? Apámék Corollája török gyártmány. Már rezeg rajta valami.
Tegnap mondta a Gumis, hogy 14 éves gumival adták el nekem a kocsit, már kezdett szétmállani ... erre rakattam helyükre jobbat, nem szeretnék elszállni valahol ...
Tegnapelőtt voltam a gumim márkaképviseleténél. Panaszkodtam egy sort, megvizsgálták. Valóban volt egy minimális ütése szinte mindegyiknek, de ezek állítólag bőven határérték alatt vannak, és emiatt nem kéne ennyire rezegni a kormánynak. Ellenpéldaként megnéztük a gyári Dunlop pótkereket (még 1 centit nem ment), abban sokkal nagyobb kóválygás volt. Most már tényleg a váltó van hátra. Csak előbb helyre kell rántanom a kocsi elejét.
Szóval ez a kocsi már közel sem egy "unalmas" Toyota, mint a Corolla volt.
Üdv
Kawiman