Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2682881 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Teljes tanácstalanság
« Válasz #315 Dátum: 2004.08.25 10:52:02 »
Idézetet írta: "kawiman"
Sziasztok!
Fanatikus toyotista vagyok, de most azt hiszem, nagyon befürödtem. Egy 1996-os Carina Wagon TD-m van február óta, de azóta rémálom az egész életem. A legtöbb hibát nem is részletezném, de az egyik olyan makacs, hogy nem tudok mit  kezdeni vele. A kormány gyorsításkor (kis (szögben elfordítva), illetve bizonyos sebességtartománynál egyenesben is szitál. Sajnos pont a 90-130 kmh az a tartomány, ahol csinálja. Azóta ki lett cserélve az összes gumi, a nyelestengely csapágyai, a futómű és a féltengelyek fel lettek újítva (többször is voltak különböző szerelőknél). A féktárcsák fel lettek szabályozva (többször), de mindhiába. A váltóból folyik az olaj, ezért gyanakszom arra, hogy esetleg a differenciálművel lehet baj.
Tud valaki egy megbízható helyet, ahol váltókat javítanak szakszerűen? SOS!
Jöhet e-mailben is: kawiman@kawiman.hu
Előre is köszönöm!
Kawiman
96 Carina Wagon TD
86 Corolla Hatchback D


Szívásnak hangzik  :?  ... Pláne , hogy jó esély van arra , hogy fölöslegesen cseréltetted ki/csináltattad meg ezt a sok cuccot . Biztos nem lehetett olcsó  :shock:  ...

Hadd kérdezzem meg : a nyelestengely-csapágy csere mennyi volt ? Ez valószínűleg esedékes lesz a mi Carinánkon is (alapjáraton , felengedett kuplunggal hangos , ütemes cicergő-cincogó hang hallható , ami kuplung benyomásakor elhallgat) - ezért érdekelne .

Továbbá azért kíváncsi lennék , mi az a többi hiba , amit említesz ? Csak , hogy teljesebb legyen a "mi romolhat el egy Carinán" kép  :roll:

Van egy olyan sanda gyanúm így látatlanban , hogy kicsit sok kilométer lehet a kocsidban ... Van erről valami konkrét adatod ? Az óra mennyit mutat ?

Egyébként menet közbeni vibrációt a motortartó bakok hibája is okozhat  :!:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #316 Dátum: 2004.08.25 11:00:30 »
Új probléma van .

Nem nagy , de bosszantó .

A középkonzol , pontosabban a rádió alatti kis rekesz fölső , rádió alatti része , menet közben berezonál és zörög . Onnan tudom ilyen pontosan , hogy ha benyúlok a rekeszbe , és az ujjamat nekinyomom a fölső oldalának , akkor elhallgat . Nemcsak a nagyobb úthibákon zörög , hanem , hacsak nem tükörsima az út (és hol az Magyarországon ? :roll: ) akkor gyakorlatilag állandóan . Eléggé hangosan  :x  . Rádióval el lehet nyomni , de hát azt sem mindig akarja bömböltetni az ember  :shock:  ...

Azóta csinálja , mióta (a kiégett kis izzókat kicserélendő) szét lett kapva a konzol . Nem hiába ódzkodok én az ilyen manőverektől  :x  !

Lehet ezzel csinálni valamit ? Szétszedni , és berakni oda egy darab szivacsot , vagy mit tudom én ?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #317 Dátum: 2004.08.25 11:07:09 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Lehet ezzel csinálni valamit? Szétszedni, és berakni oda egy darab szivacsot, vagy mit tudom én?

Valami ilyesmit, bár lehet, hogy a szétszedéstől megjavul. A szivacshoz talán szét se kell szedni...
music     

Toygli003

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 700
Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #318 Dátum: 2004.08.25 11:17:20 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Új probléma van .

Nem nagy , de bosszantó .

A középkonzol , pontosabban a rádió alatti kis rekesz fölső , rádió alatti része , menet közben berezonál és zörög . Onnan tudom ilyen pontosan , hogy ha benyúlok a rekeszbe , és az ujjamat nekinyomom a fölső oldalának , akkor elhallgat . Nemcsak a nagyobb úthibákon zörög , hanem , hacsak nem tükörsima az út (és hol az Magyarországon ? :roll: ) akkor gyakorlatilag állandóan . Eléggé hangosan  :x  . Rádióval el lehet nyomni , de hát azt sem mindig akarja bömböltetni az ember  :shock:  ...

Azóta csinálja , mióta (a kiégett kis izzókat kicserélendő) szét lett kapva a konzol . Nem hiába ódzkodok én az ilyen manőverektől  :x  !

Lehet ezzel csinálni valamit ? Szétszedni , és berakni oda egy darab szivacsot , vagy mit tudom én ?



Lehet, hogy baromságot mondok, de mindegyik pattent megvan???
Mert amikor szétszedted, akkor lehet, hogy elrepült egy.
Toygli
94' Carina E 1.6 XLI

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #319 Dátum: 2004.08.25 12:47:28 »
Idézetet írta: "Toygli003"
Lehet, hogy baromságot mondok, de mindegyik pattent megvan???
Mert amikor szétszedted, akkor lehet, hogy elrepült egy.


Nem én szedtem szét , én szét nem merem szedni egy 1.5 milliós autó műszerfalát , pláne , ha nem a sajátom :shock:  ... Node ezt már megbeszéltük korábban .

Viszont árgus szemekkel figyeltem a szerelő munkáját , le nem vettem róla a szemem . Tutira észrevettem volna , ha elröpül valami  :roll:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

NoGun

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 585
    • http://www.nogun.hu
Re: Teljes tanácstalanság
« Válasz #320 Dátum: 2004.08.25 13:10:28 »
Idézetet írta: "kawiman"
Egy 1996-os Carina Wagon TD-m van február óta ...


nem egy bordó kombi ez? nem Csepelen vetted? ott nézegettem egyet, de annak az eleje nagyon le volt halva, kopogott, felütött, de ígérték, hogy kicserélik ... ennek ellenére elég drága volt. azt hiszem Holland import volt.
HORDD EL MAGADON!
____ www.nogun.hu ______

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #321 Dátum: 2004.08.25 13:39:02 »
Idézetet írta: "Palaczk"

Lehet ezzel csinálni valamit ? Szétszedni , és berakni oda egy darab szivacsot , vagy mit tudom én ?

Nálam is ez van, de én vagy 15-20x biztos szétszedtem. Sőt, visszarakás esetén is a bal alsó sarok kilóg egy kicsit, olyan 2-3 mm-t a a konzolhoz képest. Egyelőre nem foglalkoztam vele, de néha engem is idegesít.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #322 Dátum: 2004.08.25 14:49:04 »
Idézetet írta: "squiddy"
Idézetet írta: "Palaczk"

Lehet ezzel csinálni valamit ? Szétszedni , és berakni oda egy darab szivacsot , vagy mit tudom én ?

Nálam is ez van, de én vagy 15-20x biztos szétszedtem. Sőt, visszarakás esetén is a bal alsó sarok kilóg egy kicsit, olyan 2-3 mm-t a a konzolhoz képest. Egyelőre nem foglalkoztam vele, de néha engem is idegesít.


Sajnos a miénk is szét volt szedve korábban többször is . Rádió és mobil-kihangosító miatt . Látszik a finom munka nyoma - kis repedések , kis csorbulások , ahol csavarhúzóval feszegették  :cry:  ... Ez a legutóbbi villanyszerelő is már esett volna neki csavarhúzóval , ha nem szólok rá gyorsan , hogy csak az ujjait kell bedugnia a középső rekeszbe  :x
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kawiman

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 29
Re: Teljes tanácstalanság
« Válasz #323 Dátum: 2004.08.26 00:24:48 »
Idézetet írta: "Palaczk"


Szívásnak hangzik  :?  ... Pláne , hogy jó esély van arra , hogy fölöslegesen cseréltetted ki/csináltattad meg ezt a sok cuccot . Biztos nem lehetett olcsó  :shock:  ...

 Hát nem. Szerény számításaim szerint közel félmilliónál tartok és csak rosszabb lett. :(

Idézetet írta: "Palaczk"

Hadd kérdezzem meg : a nyelestengely-csapágy csere mennyi volt ? Ez valószínűleg esedékes lesz a mi Carinánkon is (alapjáraton , felengedett kuplunggal hangos , ütemes cicergő-cincogó hang hallható , ami kuplung benyomásakor elhallgat) - ezért érdekelne .


Asszem darabja 20-25 kFt. Utángyártottban gyakorlatilag semmit nem lehet hozzá kapni.

Idézetet írta: "Palaczk"

Továbbá azért kíváncsi lennék , mi az a többi hiba , amit említesz ? Csak , hogy teljesebb legyen a "mi romolhat el egy Carinán" kép  :roll:


Akkor néhány, ami gyorsan az eszembe jut, a teljesség igénye nélkül: ABS-egység beállt (egy kalapácsütéssel - nem vicc! - sikerült aktiválni, de közben már 200000 körüli összeget jósoltak a szerelők. Egy bontott kerékszenzor 15000 Ft) beállt hátsó ablaktörlő, nem működő tükörállító (vezetékszakadás), iszonyúan hullámzó fékek (hátsó dobokban majdnem 25%-os ingadozás!), fűtőmotor nem megy (csak kontakthiba), bal első elektromos ablak nem zárt tökéletesen (vezetősínen a műanyag vezető elgörbült, elkopott), motor relatíve hangos (de jól működik), kopogás a hátsó futóműben (stabilizátor ágyazása), zörgő, törő műanyag belső, szétkorrodálódó hűtőradiátor (utángyártott 50 kFt), nehéz szerelhetőség (ez mondjuk nem konkrét összeg, de fontos).

Idézetet írta: "Palaczk"

Van egy olyan sanda gyanúm így látatlanban , hogy kicsit sok kilométer lehet a kocsidban ... Van erről valami konkrét adatod ? Az óra mennyit mutat ?


A kocsiban valóban sok kilométer van. Több, mint 180000-rel vettem (szervízkönyv alapján hihető), de ez egy Toyotánál semmiség. A Corollában per pillanat 490000 (azaz négyszázkilencvenezer!) kilométer van és még nem volt generálozva. Vígan fut és feleannyi baj sem volt vele 15 év alatt mint a Carinával fél év alatt. Ennek ellenére hiszek a Toyotában, de csakis japán gyártásút veszek legközelebb. Európait soha többé. A kocsi nagy része európai alkatrészekből áll. Mivel én is az autóiparban dolgozom, ismerem az egyik nagy beszállító minőségét.

Idézetet írta: "Palaczk"

Egyébként menet közbeni vibrációt a motortartó bakok hibája is okozhat  :!:


Köszi, ez is újabb jó ötlet!

kawiman

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 29
Re: Teljes tanácstalanság
« Válasz #324 Dátum: 2004.08.26 00:30:52 »
Idézetet írta: "NoGun"
Idézetet írta: "kawiman"
Egy 1996-os Carina Wagon TD-m van február óta ...


nem egy bordó kombi ez? nem Csepelen vetted? ott nézegettem egyet, de annak az eleje nagyon le volt halva, kopogott, felütött, de ígérték, hogy kicserélik ... ennek ellenére elég drága volt. azt hiszem Holland import volt.


Nem, ezt Cegléden vettem magánembertől. Elismerem, ez hibás döntés volt, de nagyon bele voltam szerelmesedve. A legkritikusabb hibát viszont nem én követtem el. Egy Toyota-szervízbe vittem el a környéken, ahol megnézettem a motort és a futóművet. Nos, a gyári szervízben simán elnézték a váltón a sziloplasztcsíkot. Nem feltételezek szándékosságot, de ez nagyon csúnya dolog volt.

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #325 Dátum: 2004.08.26 07:32:18 »
kawiman:
Ennyi hiba mindannyiunk autójában nincs összesen, mint a tiedben. Úgy látszik, te beleválasztottál  :?

NoGun

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 585
    • http://www.nogun.hu
Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #326 Dátum: 2004.08.26 13:28:30 »
kawiman,

a hátsó törlőm nekem is leállt, óradíjban nem gondoltam szétszedetni, nekem meg nem volt rá időm.

Lehet erről valamit tudni? hátha itt is csak egy kalapácsütés. :)

Egyébként az elején én is így éreztem magam, mikor megvettem a kocsit, kérdezd csak a Palaczkot, már szellemeket láttam ...
Volt gondom a hátsó futóművel, az első kerékcsapággyal, a hűtővíz elfolyással, termosztáttal (rossz utángyártott volt), a klímára és a gumikra most költöttem ...

de mostanra kifutottak a hibák, igaz minden rosszulszerelt alkatrészt kicseréltettem és arra kellett költenem, de most tökéletes ...

Tegnap mondta a Gumis, hogy 14 éves gumival adták el nekem a kocsit, már kezdett szétmállani ... erre rakattam helyükre jobbat, nem szeretnék elszállni valahol ...
HORDD EL MAGADON!
____ www.nogun.hu ______

kawiman

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 29
Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #327 Dátum: 2004.08.28 01:57:54 »
Sziasztok!

Egy kis update. Kezdem a legfrissebbel: ma este karamboloztam, így a váltókérdés elnapolva. :(
Nem volt óriási, senki sem sérült meg, sőt a légzsákok sem nyíltak ki (Hmmm... ezen azért elgondolkoztam, mert a Skoda Favorit, amit telibe trafáltam, 180 fokot fordult) alig éreztem valami ütést. Vivát 1400 kiló! :)
Mindenesetre bal sárvédőlemez, motorháztető felgyűrődve, bal lámpák, lökhárító csere. A vadonatúj hűtő is folyik, de haza tudtam vele érni. Levezettem autóval többszázezer kilométert, és még koccanásom sem volt. El van átkozva ez a kocsi. Ja, én voltam a ludas. :(

Idézetet írta: "NoGun"


a hátsó törlőm nekem is leállt, óradíjban nem gondoltam szétszedetni, nekem meg nem volt rá időm.

Lehet erről valamit tudni? hátha itt is csak egy kalapácsütés. :)


Igen, fején találtad a szeget :) Azaz én lebontottam a belső kárpitot, leszedtem a motor összes rögzítését + a lapátot, aztán óvatos kocogtatással kiütöttem a tengelyt. Utána egy kis rozsdátlanítás, plusz korrózióálló zsír és azóta hundertprozent. :)

Idézetet írta: "NoGun"

Egyébként az elején én is így éreztem magam, mikor megvettem a kocsit, kérdezd csak a Palaczkot, már szellemeket láttam ...
Volt gondom a hátsó futóművel, az első kerékcsapággyal, a hűtővíz elfolyással, termosztáttal (rossz utángyártott volt), a klímára és a gumikra most költöttem ...
de mostanra kifutottak a hibák, igaz minden rosszulszerelt alkatrészt kicseréltettem és arra kellett költenem, de most tökéletes ...


Jaja, én is erre a pillanatra várok (vártam?) fél évig, de még nem jött el :(
Az zavar, hogy a kis Corolla (ami még békebeli japán gyártmány, most egy darabig megint elő fogom venni a garázsból) minden nyúzás ellenére jól fut, ez az európai micsoda pedig ezer sebből vérzik. Egyáltalán van a magyar piacon japán gyártású Toyota? Apámék Corollája török gyártmány. Már rezeg rajta valami.

Idézetet írta: "NoGun"

Tegnap mondta a Gumis, hogy 14 éves gumival adták el nekem a kocsit, már kezdett szétmállani ... erre rakattam helyükre jobbat, nem szeretnék elszállni valahol ...


Tegnapelőtt voltam a gumim márkaképviseleténél. Panaszkodtam egy sort, megvizsgálták. Valóban volt egy minimális ütése szinte mindegyiknek, de ezek állítólag bőven határérték alatt vannak, és emiatt nem kéne ennyire rezegni a kormánynak. Ellenpéldaként megnéztük a gyári Dunlop pótkereket (még 1 centit nem ment), abban sokkal nagyobb kóválygás volt. Most már tényleg a váltó van hátra. Csak előbb helyre kell rántanom a kocsi elejét.

Szóval ez a kocsi már közel sem egy "unalmas" Toyota, mint a Corolla volt. :(

Üdv
Kawiman

kawiman

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 29
Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #328 Dátum: 2004.08.28 02:06:48 »
Idézetet írta: "squiddy"
kawiman:
Ennyi hiba mindannyiunk autójában nincs összesen, mint a tiedben. Úgy látszik, te beleválasztottál  :?


Igen, sajnos :(

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #329 Dátum: 2004.08.28 10:29:16 »
Kawiman

Nem szívesen írom , de szerintem a kocsid egyrészt törött volt , másrészt rengeteg kilométert futott . Jóval többet , mint ami az órában van (szervízkönyv hamisítása/manipulálása nem probléma) . Minden , amit írsz , erre utal . Ne szidd az európai gyártást : nem ez okozza . Tény , hogy vannak apró különbségek a japán és az európai Carinák között , de messze nem ekkorák . Az utóbbi tíz évben az európai piacon eladott Toyoták nagy többsége Európában készült (Carina E , Avensis , Corolla , Yaris) , és mégis vezetik továbbra is az összes elégedettségi és megbízhatósági listát  :!:  - asszem , ez bőven eleget mond az európai összeszerelésű Toyoták minőségéről  :!:

A töröttségére pedig abból következtetek , hogy nem nyíltak ki a légzsákok . Ekkora ütközésben , mint amit leírsz , bőven ki kellett volna nyílniuk . Nagybátyámék pár éve ugyanígy jártak a '96-os Lagunájukkal : csak akkor derült ki , hogy masszívan törött volt az autó , amikor egy karambolban nem nyíltak ki a légzsákok  :idea:

Sajnos a magyar piacon , ebben a korosztályban , rengeteg a szarrá törött , majd eladási célzattal így-úgy kijavított autó . Pontosan ilyesmikről ismerszenek meg , mint amit te is leírtál  :idea:  ... Szomorú , de úgy tűnik , belenyúltál rendesen  :roll:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )