Voltam éves olajcserén. Fékezésnél nyekergett, azt is szerettem volna megnézetni. Klímatisztítás, pollenszűrő, komplett revízió volt a feladat.
A fékekről kiderült, hogy nem gyáriak és kicsit keményebbek. Nem értettem pontosan, de szerelő letördelte az éleket (?), és rézpasztázott mindent amit lehet, mert tökszáraz volt kenésszempontból az egész. Viszont megállapították, hogy tök újak a tárcsák és a betétek is, kérdezték hogy hol voltam cseréltetni. Sehol, szóval ezt még a német tulaj ejtette meg mielőtt eladta a kocsit. Mértek lengéscsillapítót is, az is majdnem 100%-os.
Féltengelyeknél benéztek a gumiborítás alá. Ezt azért kértem, nehogy suttyomban elrozsdásodjon aztán egy kanyarodásos kövér gáznál csattanással megálljon a kocsi. Kiderült, hogy már nem az eredeti van benne, de tökéletes állapotban van. A féltengely gumiharangokról viszont hiányzik valami leszorítóbilincs mindkét oldalon. Ez gyári alkatrésszel 2x2600ft lesz, de sajnos nem volt raktáron, emiatt jövő héten visszamegyek, hogy felszereljék.
Padkánál ha leállok, akkor van egy nyekkenés elölről, valószínűleg szilent lesz. Futásra egyelőre nincs hatása, ezt most nem volt idő megnézni, de ez is jövő héten.
Ez a történet került így 39.000 forintba.
Ezen felül még volt egy baloldali tükörborító műanyag, kicsit hajmeresztő áron(13k a műanyag, 5k a fényezés), de a bontott után rohangálni se lett volna olcsóbb, úgyhogy ez van. A megrendelése simán e-mailen volt, mire mentem olajcserére, elkészítették. 2 nap alatt jött be nekik a rendelés, egy nap a fényezés.
A bal fényszóróm miatt szóltak, hogy nem világít, lejött a foncsor, csere lesz, adtak rá egy 100.000 forintos ajánlatot. Némi szívbaj után megnéztem otthon és semmi baja, csak a leszorító ugrott ki és elmozdult az izzó. Erre a szerelő ránézhetett volna mielőtt verdiktet mond...
Izzó igazítása, majd lereteszlése után tökéletes lett ismét. Utána lecseréltem új Osram NB Leaser-re, azóta jobb mint eddig bármikor.
Összességében elégedett vagyok a szervízzel, a lámpás figyelmetlenség ellenére is. Plusz ismét megerősítették, hogy a kocsit tényleg rendben tartották mielőtt hozzám került. Most vagy a német tulajok marha lelkiismeretesek, vagy nagyon megérte a Becsületesnepper az árát.
A gyári Toyota olajon viszont elgondolkoztam. Az előző évben 7000 km-t futott a kocsi és a végére enyhén karcosabb/rezonánsabb volt már 3000-es fordulattól. Olajcsere után ez megszünt, ami számomra azt jelzi, hogy túl hamar fárad meg a gyári olaj. Emiatt valószínű, hogy jövőre valami Total vagy Eneos prémiumot próbálok majd bele. Éves olajcsipegetés szumma: 7000km-en 6-7 deci, ami teljesen jó érték.