Üdv!
Megértelek, én Marutiból ültem át. Összehasonlíthatatlan. Megy és alig eszik többet.
Amit mindenképpen javaslok:
Motorolajcsere 5w40-nél vastagabbat ne tegyél bele. Soha. Nekem most télen 0w30 van benne, nyáron persze 5w40.
Váltóolaj 75w90 Castron Syntrans Multivehicle (max. Transaxle). GL5-öt is lehet elvileg, nálam nem szerette.
Hűtőfolyadékcsere: Eneos Hyper Cool XLR 3 liter + 3 liter ioncserélt víz. Probléma 4 évig megoldva, vagy 250 ezer km (amelyik előbb jár le).
Fékfolyadékcsere, kuplungfolyadékcsere (DOT4 fékfolyadék Ferodo, Ate,...)
Kormányszervóolaj csere (automata váltóolaj, fejből nem tudom milyen...)
Vezérműszíjcsere 105 ezer km vagy 7 év. Régen cserés, 20-ból megvan a szett. Ha már vezérlés, akkor érdemes ránézni a vízpumpára, ilyenkor könnyebb cserélni.
Szelephézagok ellenőrzése (95 ezer km-enként), mivel lent van a szelepfedél. Ebben mindent megtalálsz hozzá:
http://discodan.org/gfx/celica/servicemanual/engine/em.pdf Az ellenőrzés pár perc. Szelepfedéltömítés és tömítőalátétek esetén nekem csak a gyári vált be, próbáltam párat pedig. Szerencsére a 4A-FE nem törik szíjszakadáskor, de menni nem fog. Egyetlen feszítőgörgője van. Többi szíjat is cseréld persze, és a megfelelő feszesség beállítása nagyon fontos.
Gyújtókábelek átnézése, illetve elosztófedél, rotor, gyújtógyertyák cseréje.
Ha ezekre figyelsz, agyonverhetetlen, ha eddig nem verték agyon valamivel. Ha angol, akkor szerezz be 4 Denso injektort, ha teheted.
Kormánynál a szervóolaj cseréje mellett nézd meg a külső-belső összekötőket szerintem.