Szavazás

Mennyire vagy hypermiller?

Azért van hogy egyen.
7 (9%)
Hónap végén már odafigyelek.
0 (0%)
A forgalom tempóját követem, de figyelek a fogyasztásra is.
52 (66.7%)
Az átlagnál jobban odafigyelek, mert hosszú távon a kevés is sok.
14 (17.9%)
Klíma kikapcsolva, tükör behajtva, virsli gumikon gurulva, csak a fogyasztást figyelem.
5 (6.4%)

Összes szavazó: 78

Szerző Téma: Vitatkozzunk a fogyasztásról  (Megtekintve 605071 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2850 Dátum: 2017.06.27 21:36:08 »
"elvileg"
Tételezzük fel, hogy valóban a "digitális klímával" készre szerelt Toyota gjművek teljesítmény szabályozása az inverteres technológia segedelmével modernizálódtak. Okay, de hova rejtették a fordulatszám szabályozáshoz (inverter) szükséges villamos meghajtó motort? Amennyiben nem az általános elv érvényesül, akkor a kompresszor szíjas hajtását motorfordulatszám változtatásával kellene "inverterizálni"! Minden szóbajöhető érvelés mentén hülyeség, legfőképpen biztonsági okok miá. Így   akkó' maradna az elektronikus expanziós szelep szabályozhatósága nyújtotta komfort. Ebben az esetben megmarad azaz alapelv, hogy a visszaszívott belső (esetleg kevert)levegő hőmérsékleti és a kívánt belső levegő hőmérséklete közötti különbség mértékével arányos mértékben szabályozza az ECU, az e.expanziós szelep nyitási idejét és mértékét. A szükségesnek ítélt hűtőközeg tömegáramhoz kapcsolódóan pedig a kompresszor direkt hajtását /motorfordulattal arányos szíjhatás/ biztosító elektromágneses kuplung  gerjesztésének idejét és mértékét.  Így marad az "D" (hajtó és hajtott szíjtárcsa átmérő különbségből adódó ) fordulatszám különbségből fakadó  tömegáram  és a befecskendezés idejéből és mértékéből következő hűtési teljesítmény különbség, mint ""inverterizátor"" .  Vagy....hunvanamótór!
ccccöö,heee...téged orvos látott e mán?? r1 emerre!!!
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2851 Dátum: 2017.06.27 22:59:00 »
nem atkinson?
Mindkét motornál a munkavégzés és kipufogás üteme hosszabb mint a szívás és sűrítésé.
Atkinson bonyolult forgattyús mechanizmussal a löket hosszát változtatta meg, Miller pedig a szelepvezérlés módosításával ( szívószelep tovább nyitva marad) valósította meg.

A köznyelvben talán azért elterjedtebb az Atkinson ciklus elnevezés, mert sok Miller ciklusú motort feltöltővel szereltek.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2852 Dátum: 2017.06.28 08:26:59 »
"elvileg"
Tételezzük fel, hogy valóban a "digitális klímával" készre szerelt Toyota gjművek teljesítmény szabályozása az inverteres technológia segedelmével modernizálódtak. Okay, de hova rejtették a fordulatszám szabályozáshoz (inverter) szükséges villamos meghajtó motort? Amennyiben nem az általános elv érvényesül, akkor a kompresszor szíjas hajtását motorfordulatszám változtatásával kellene "inverterizálni"! Minden szóbajöhető érvelés mentén hülyeség, legfőképpen biztonsági okok miá. Így   akkó' maradna az elektronikus expanziós szelep szabályozhatósága nyújtotta komfort. Ebben az esetben megmarad azaz alapelv, hogy a visszaszívott belső (esetleg kevert)levegő hőmérsékleti és a kívánt belső levegő hőmérséklete közötti különbség mértékével arányos mértékben szabályozza az ECU, az e.expanziós szelep nyitási idejét és mértékét. A szükségesnek ítélt hűtőközeg tömegáramhoz kapcsolódóan pedig a kompresszor direkt hajtását /motorfordulattal arányos szíjhatás/ biztosító elektromágneses kuplung  gerjesztésének idejét és mértékét.  Így marad az "D" (hajtó és hajtott szíjtárcsa átmérő különbségből adódó ) fordulatszám különbségből fakadó  tömegáram  és a befecskendezés idejéből és mértékéből következő hűtési teljesítmény különbség, mint ""inverterizátor"" .  Vagy....hunvanamótór!
Jó. És akkor ebből mi következik?
Egyébként nincs olyan szó, hogy "gjmű", ha már szeretsz kötözködni...
« Utoljára szerkesztve: 2017.06.28 08:29:42 írta music »
music     

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2853 Dátum: 2017.06.28 10:24:52 »
Jó. És akkor ebből mi következik?
Egyébként nincs olyan szó, hogy "gjmű", ha már szeretsz kötözködni...
:clap: :clap:
 te kötekedsz..., bár van illen szó hiszen használom évtizedek óta mint a tgjmű, hjmű, lhjmű, ...stb, és van annyi létjogosultsága ezen rövidítések használatának is mint pl; a "hogy" szó helyet "h" bötű odavetése bármely írott kommunikációban.
Segítek, ha csak rákérdezés útján közelíthető meg a konklúzió.
1,A gjmű motorjának főtengelyéről vett szíjhajtással meghajtott klímakompresszoros komforttéri hűtési rendszer esetében inverteres teljesítmény szabályozásról nem lehet szó, így azonos körülmények (technikai, felhasználási, környezeti) között nem lehet takarékosabb az automata klíma mint a manuális klíma.
 2, Van még ami a kérdésből következik, de azt nem írom le, nehogy dehonesztálónak minősíttessen.
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2854 Dátum: 2017.06.28 11:24:17 »
:clap: :clap:
 te kötekedsz..., bár van illen szó hiszen használom évtizedek óta mint a tgjmű, hjmű, lhjmű, ...stb, és van annyi létjogosultsága ezen rövidítések használatának is mint pl; a "hogy" szó helyet "h" bötű odavetése bármely írott kommunikációban.
Segítek, ha csak rákérdezés útján közelíthető meg a konklúzió.
1,A gjmű motorjának főtengelyéről vett szíjhajtással meghajtott klímakompresszoros komforttéri hűtési rendszer esetében inverteres teljesítmény szabályozásról nem lehet szó, így azonos körülmények (technikai, felhasználási, környezeti) között nem lehet takarékosabb az automata klíma mint a manuális klíma.
 2, Van még ami a kérdésből következik, de azt nem írom le, nehogy dehonesztálónak minősíttessen.
1. ha ez így van és pl a hibrid áramból nyeri a klima  a delejt, akkor extra vesztesség van, hiszem előbb áramot kellett termelnie benzinből. ( max akkor nem ha éppen motorfékezik)

BlueD4D

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 312
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2855 Dátum: 2017.06.28 19:31:07 »
1. ha ez így van és pl a hibrid áramból nyeri a klima  a delejt, akkor extra vesztesség van, hiszem előbb áramot kellett termelnie benzinből. ( max akkor nem ha éppen motorfékezik)

Igen így van és valóban van is extra veszteség, csak ugye mihez képest.
Ha 1000-es fordulaton maximális teljesítményt kell leadnia a normál klímának és aztán 3000-4000 közötti fordulaton tekerik az biztosan nem gazdaságos, ráadásul egész évben meg kell hajtani a szíjtárcsát, és egyébként a szíjhajtás sem a legjobb hatásfokú meghajtási mód. Szabályozni meg alig lehet, pedig sokszor elég lenne 20% teljesítmény, így 100 %on járatni és aztán forró levegőt hozzákeverni az micsoda ??? Ha kapcsolgatom pedig párásít és szagosít emellett biztosan jót tesz a kuplungnak és a szíjnak is...
Az elektromos klímakompresszor egyébként is jól szabályozható és elképesztően megbízható, elég csak a hűtőgépek kompresszor meghibásodási gyakoriságát vizsgálni, ráadásul le lehet az egészet forrasztani, így a tömítésnél sincs súrlódási vagy klímagáz veszteség.
Ha tippelnem kellene akkor az a veszteség vastagon nyereség.
Kétzónás klímánál meg biztosan két inverteres kompresszor van, nem a forró és a fagyos levegőt keverik egy egyszerű csappantyúval...

BlueD4D

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 312
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2856 Dátum: 2017.06.30 00:28:15 »
Ja 1,4-es dieselel majdnem mindegy , hogyan nyomod neki, hacsak nem egyszerre nyomod a gázt meg  a féket :wacko:

Nos lehet ebben valami mert most mértem pályás fogyasztást, a belső sávok ördöge voltam, mert tartani akartam a 112km/h-t a fogyasztás miatt. Erre tankoláskor 3,77 :) Félelmetes.
A valósat azért olyan 4 literre becsülöm 25 fok, szélcsend, szénné fújt gumik esetén a 110-es szakaszra.
Az embernek néha olyan érzése van hogy ezzel a kocsival nem lehet megetetni 5 litert 100-on, de a 4,5 is kihívás...
Értem, hogy azt lehet mondani hogy a világ legkisebb fogyasztású teljes értékű olcsó szériaautója, de akkor is emészteni kell.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2857 Dátum: 2017.06.30 05:24:08 »
1. ha ez így van és pl a hibrid áramból nyeri a klima  a delejt, akkor extra vesztesség van, hiszem előbb áramot kellett termelnie benzinből. ( max akkor nem ha éppen motorfékezik)
A Toyota hibrid technológiájában alapesetben a bolygómű irányváltójának D állásában nincsen motorfék. Amúgy az áramtermelés legjelentősebb része a regeneratív fékezés útján termelődik és tárolódik el az akkumulátorban.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2858 Dátum: 2017.06.30 08:02:05 »
A Toyota hibrid technológiájában alapesetben a bolygómű irányváltójának D állásában nincsen motorfék. Amúgy az áramtermelés legjelentősebb része a regeneratív fékezés útján termelődik és tárolódik el az akkumulátorban.
Érthető, ezért tud olyan keveset fogyasztani városi nagy forgalomban a hybrid és pályán alig van megtakarítás,--- a sima benzineshez képest.

Thomas59

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 910
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2859 Dátum: 2017.06.30 12:00:18 »
De szerencsere egyre tobb dugo es utepites van a palyakon  :clap:

BlueD4D

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 312
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2860 Dátum: 2017.06.30 18:57:27 »
Ez úgy hangzik mint ha a bolygóművel bármit is lehetne csinálni. Ha tippelnem kellene a rükverc tisztán elektromos, illetve ha kell a benzinmotor ereje az akkor sem a bolygóművön megy keresztül. Meg kellene nézni a hajtásábrát még egyszer, de talán nem is lehetséges.
Az is érdekelne hogy milyen áttételre van belőve a prius. Egy jó ötödikkel-hatodikkal egész jól illeszkedik a motor ereje az erőszükséglethez és egyenletes tempónál 40-től a nyomaték nagy része egyszerűen veszteség nélkül áthaladhat a bolygóművön, alatta az elektromos hajtás önmagában is combos, közepes sebességű erőteljes gyorsításkor vannak gondok. Lehet kellett hozni kompromisszumot.
Úgy hallottam az új Lexus 10 sebességes váltót emulál, talán ez lehet megint egy óriási fejlődés a prius 4 után ?

A 4 szerintem zseniális, nagyot léptek előre a prius 2- prius 3 az egy kissé tyúklépésre sikerült kb 2 deci megtakarítással (talán nagyot nőtt a kasztni???), de most újra bő fél liter, mint a prius 1-2. Az spritmonitoros átlagja már alacsonyabb, mint a diesel yaris I. 4.46 a 4.61 ellen. Itt már nincs ellenfele, a átlag diesel kisautók 4.8-5.2 között tanyáznak, de ezek is kezdenek kihalni az euro 6-tal, pláne ha nem csak próbapadon kell tartani majd.

Sajnos megint kevés prius 4-et látok, de nem is illik azokhoz az emberekhez akikkel mostanában osztozom az utakon. Ahogy csufár is írja néha nem tudok kimaradni a dzsungelharcból  :censored:. Sokan az édesanyjukat eltennék egy pozícióért láb alól, de azért is komoly harc van hogy 10cm-rel előrébb állhassanak a dugóban, simán telibeblokkolják a szembejövő sávot - ha ott akadály van, vagy a keresztutcát csak nehogy hely legyen előttük akkor is ha másnak esélye sincs odafurakodni. Biztos van szimplán hülye is nem csak rosszindulatú ... szóval tisztelet a kivételnek. Komolyan ennél csak Budapest rosszabb  [rohog]



A Toyota hibrid technológiájában alapesetben a bolygómű irányváltójának D állásában nincsen motorfék. Amúgy az áramtermelés legjelentősebb része a regeneratív fékezés útján termelődik és tárolódik el az akkumulátorban.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2861 Dátum: 2017.06.30 20:38:54 »
Ha tippelnem kellene a rükverc tisztán elektromos, illetve ha kell a benzinmotor ereje az akkor sem a bolygóművön megy keresztül. Meg kellene nézni a hajtásábrát még egyszer, de talán nem is lehetséges.
Az is érdekelne hogy milyen áttételre van belőve a prius. Egy jó ötödikkel-hatodikkal egész jól illeszkedik a motor ereje az erőszükséglethez és egyenletes tempónál 40-től a nyomaték nagy része egyszerűen veszteség nélkül áthaladhat a bolygóművön, ...
Az R valóban csak elektromos, a benzinmotor csa az akkut tölti ebben az állásban.
A bolygómű a hajtáslánc legnagyobb veszteséget produkáló része, ezért is irányulnak a fejlesztések a csökkentésére.
A virtuális fokozatok csak népbutítás. A nagyobb áttétel átfogásnak fizikai méret korláta van, ezt küszöböli ki az LC ben a bolygoműhöz illesztett automata váltó.

Nekem mindegyik Prius generáció nagy ugrásnak tűnik, a 2-3 csak a formai hasonlóság miatt tűnik kisebb változásnak.
Hamarosan a 4 es is legalább olyan elterjedt lesz nâlunk is, mint most a 3. Gen.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2862 Dátum: 2017.07.01 16:21:53 »
Ez úgy hangzik mint ha a bolygóművel bármit is lehetne csinálni. Ha tippelnem kellene a rükverc tisztán elektromos, illetve ha kell a benzinmotor ereje az akkor sem a bolygóművön megy keresztül. Meg kellene nézni a hajtásábrát még egyszer, de talán nem is lehetséges.
Az is érdekelne hogy milyen áttételre van belőve a prius. Egy jó ötödikkel-hatodikkal egész jól illeszkedik a motor ereje az erőszükséglethez és egyenletes tempónál 40-től a nyomaték nagy része egyszerűen veszteség nélkül áthaladhat a bolygóművön, alatta az elektromos hajtás önmagában is combos, közepes sebességű erőteljes gyorsításkor vannak gondok. Lehet kellett hozni kompromisszumot.
Úgy hallottam az új Lexus 10 sebességes váltót emulál, talán ez lehet megint egy óriási fejlődés a prius 4 után ?

A 4 szerintem zseniális, nagyot léptek előre a prius 2- prius 3 az egy kissé tyúklépésre sikerült kb 2 deci megtakarítással (talán nagyot nőtt a kasztni???), de most újra bő fél liter, mint a prius 1-2. Az spritmonitoros átlagja már alacsonyabb, mint a diesel yaris I. 4.46 a 4.61 ellen. Itt már nincs ellenfele, a átlag diesel kisautók 4.8-5.2 között tanyáznak, de ezek is kezdenek kihalni az euro 6-tal, pláne ha nem csak próbapadon kell tartani majd.

Sajnos megint kevés prius 4-et látok, de nem is illik azokhoz az emberekhez akikkel mostanában osztozom az utakon. Ahogy csufár is írja néha nem tudok kimaradni a dzsungelharcból  :censored:. Sokan az édesanyjukat eltennék egy pozícióért láb alól, de azért is komoly harc van hogy 10cm-rel előrébb állhassanak a dugóban, simán telibeblokkolják a szembejövő sávot - ha ott akadály van, vagy a keresztutcát csak nehogy hely legyen előttük akkor is ha másnak esélye sincs odafurakodni. Biztos van szimplán hülye is nem csak rosszindulatú ... szóval tisztelet a kivételnek. Komolyan ennél csak Budapest rosszabb  [rohog]

Talált, a hátramenet tisztán elektromos.  Szerkezettanilag az erőátvitelért felelős egység a keresztségben ez e-CVT váltó nevet kapta jobb híján.  CVT, mert fokozat nélküli, de mégsem, mert az elektromos hajtás is bekavar.  :)   A YT-n egész szó modellek vannak a hajtáslánc tanulmányozására.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

BlueD4D

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 312
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2863 Dátum: 2017.07.04 00:09:06 »
Nem gondolom a virtuális fokozatot népbutításnak, nincs különösebb ára kis mértékben változtatni a fordulatszámot az autó sebességének függvényében, és a fülnek és a testnek is természetesebb hatást ad mint egy bömbölő-nyúlós automata.

A bolygómű egy nyomaték elosztó, vagy épp fordulatszám összegző fogaskerék áttétel, tehát a hatásfoka nem rosszabb, mint egy váltóé vagy diffié. A gond akkor van ha a villamos gépeken halad át a meghajtás jelentős része. Ha a generátort megállítják akkor egy jó hatásfokú fix 5. sebességként működik. 

A 2.-3. között növelték meg a motor méretét 1.5-ről 1.8-ra tágasabb lett stb. stb. DE a spritmonitor nem mutat ki csak kb. 2dl körüli fogyasztás csökkenést. Lehet pont azért mert hízott a kasztni és a motor is.

Eddig ha teszteltek mindig voltak takarékosabb dieselek a priusnál, most viszont valószínűleg fordult a kocka. Már nem lehet mellébeszélni, hogy a hibrid szemfényvesztés.

Az R valóban csak elektromos, a benzinmotor csa az akkut tölti ebben az állásban.
A bolygómű a hajtáslánc legnagyobb veszteséget produkáló része, ezért is irányulnak a fejlesztések a csökkentésére.
A virtuális fokozatok csak népbutítás. A nagyobb áttétel átfogásnak fizikai méret korláta van, ezt küszöböli ki az LC ben a bolygoműhöz illesztett automata váltó.

Nekem mindegyik Prius generáció nagy ugrásnak tűnik, a 2-3 csak a formai hasonlóság miatt tűnik kisebb változásnak.
Hamarosan a 4 es is legalább olyan elterjedt lesz nâlunk is, mint most a 3. Gen.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2864 Dátum: 2017.07.04 05:59:45 »
Ezzel kapcsolatban lenne egy kérdésem: ha pl. pályán megy a hibrid mennyi ideig van tartaléka, hogy rásegítsen a benzinmotorra. Mert ha folyamatosan halad, nem motorfékez, akkor nem tölt???
Ez esetben megtakarítás sincs? :hmmmm: