Szavazás

Mennyire vagy hypermiller?

Azért van hogy egyen.
7 (9%)
Hónap végén már odafigyelek.
0 (0%)
A forgalom tempóját követem, de figyelek a fogyasztásra is.
52 (66.7%)
Az átlagnál jobban odafigyelek, mert hosszú távon a kevés is sok.
14 (17.9%)
Klíma kikapcsolva, tükör behajtva, virsli gumikon gurulva, csak a fogyasztást figyelem.
5 (6.4%)

Összes szavazó: 78

Szerző Téma: Vitatkozzunk a fogyasztásról  (Megtekintve 607656 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #900 Dátum: 2012.06.03 20:46:16 »
Milyen körülmények között? :hmmmm:
70-90 között (kis forgalmu) országuton még kevesebb is reális. Én multkor több mint 100km-en birtam 4,6 -on tartani az átlagot. (nyugi kirándulás)
itteni sokdugós városi araszolós körülmények között. de most legalább a fele autópályán volt. legtöbbször teljes családdal. augusztusban hazamegyek vele, egyedül (bár akkor is dugig lesz rakva asszem), akkor talán tudok tisztán mérni pár fogyasztást - padlógáz üzemben, meg 100 körüli tempóval is kíváncsi vagyok, hogy eszik. bátyám 4.5 körül fogyasztott vele otthon, de ő is olyan őrült, mint itt jópáran, képes volt EGY TANKKAL eljönni pestről amszterdamig a megane kombijával  :devil: 16 óra alatt (=100-110 tempomat végig)

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #901 Dátum: 2012.06.03 21:21:19 »
Mercibe most nem ugranék bele, gondolom Magyarfölde már rendesen elporlasztotta a meglévő példányokat  :no:
Nem azért írtam: csak hogy márkán belül is lehetnek nagy eltérések autokban,  de soförökben is :D

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #902 Dátum: 2012.06.03 21:50:38 »
Nem azért írtam: csak hogy márkán belül is lehetnek nagy eltérések autokban,  de soförökben is :D
Jó, gondolom városban nagyobb igénybevételnek van kitéve.
Én csak Király utcában sajnáltam a szerkezetet a fekvőrendőröknél :D
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #903 Dátum: 2012.07.02 14:33:43 »
uccsó három tankolásom átlaga 5.3 - ide is megjött a "meleg" (20-22 fok volt eddig a maximum, éjjel 10-13). otthon egy literrel lejjebb kéne menjen, elvégre állítólag negyven fok van  :lol:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #904 Dátum: 2012.07.02 16:02:45 »
uccsó három tankolásom átlaga 5.3 - ide is megjött a "meleg" (20-22 fok volt eddig a maximum, éjjel 10-13). otthon egy literrel lejjebb kéne menjen, elvégre állítólag negyven fok van  :lol:
Nem állítólag  ::) ... Hanem tényleg. Na jó, nem egészen 40, de nagyon közel hozzá.

Viszont ilyen melegben már nem csökken a fogyasztás - épp ellenkezőleg. Az optimum valahol 15-20 fok környékén van... 30 körül, vagy pláne afölött, már egyértelműen növekszik. Mármint klíma nélkül is. Azzal meg aztán még inkább.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #905 Dátum: 2012.07.02 17:16:06 »
Nem állítólag  ::) ... Hanem tényleg. Na jó, nem egészen 40, de nagyon közel hozzá.

Viszont ilyen melegben már nem csökken a fogyasztás - épp ellenkezőleg. Az optimum valahol 15-20 fok környékén van... 30 körül, vagy pláne afölött, már egyértelműen növekszik. Mármint klíma nélkül is. Azzal meg aztán még inkább.
Így van, 20 fok körül a levegőben van annyi oxigén (illetve kevés a pára), ami miatt ideális fogyasztás jön ki az autóval.
A mostani hőség több decit jelent plusszban.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

gauchos

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 30
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #906 Dátum: 2012.07.02 18:47:50 »
Kb. 30 ezer km-t autóztam eddig a Corollámmal (ez az első autóm, E12 1,4 benzin), és elégedett vagyok a fogyasztásával :) Rövid távokra csak ritkán megyek vele, vidéki vagyok és leginkább lakott területek kívül használom, autópálya nincs a közelben, meg drága is lenne, ezért leginkább országúti fogyasztást tudok írni (van benne egy kis város is természetesen). Általában a fogyasztásmérőt veszem alapul, remélem, hogy 1-2 decinál többet nem csal. Nektetk mik a tapasztalatait ezzel kapcsolatban? Én egyszer ellenőriztem (teletankolós módszerrel, akkor teljesen pontos volt). Nyáron 5,5 literrel akár 4 személlyel is ki lehet jönni, úgy, hogy ahol az útviszonyok engedik, a megengedett max. sebességel megyek (ebben még a kílma is belefér 1-es fokozaton) a gyári max. előírásnál nem nagyobb guminyomással. Ha egyedül megyek az 5 is összejön néha (klíma nélkül). Motorféket mindig használom, ritkán üresben is gurítom.
Szerintetek a 2 módszer közül melyikkel lehet jobb eredményt elérni? Nagyon kis gázzal, lassan gyorsítva (ekkor kevesebbet mutat a pillanatnyi fogyasztás-mérő, de tovább is tart) vagy kicsit dinamikusabban (de nem nagy gázzal), ekkor többet fogyaszt, de rövidebb ideig.

Más téma: Biztosan olvastátok ti is a Totalcaros cikket, amiben a túl alacosny fordulatszám hátrányairól írnak.  Nos, remélem rám ez nem vonatkozik, 2000 alatt soha nem váltok (általában 2500 körül szoktam) , és 2000 alatt kerülöm a nagy gázas gyorsításokat, 1500 körül pedig visszaváltok, ha nagyobb fokozatban vagyok (nyilván 3-as vagy 2-es fokozatra ez nem vonatkozik...), viszont a sebesség tartására véleményme szeirnt teljesen megfelel az 1600-1800 körüli tartomány, esetleg kis gázadással gyorsítás is. 
Szerintetek jól csinálom? Ugye ezzel nem teszek rosszat a motornak?

Persze ilyen fogyasztáshoz nyugodt vezetési stílus szükségeltetik, 3000 fölé szinte csak emelkedőn pörgetem, véleményem szeirnt felesleges is, max. 3000-ig húzatva is megfelően gyorsul a mindennapi közlekedéshez (esetleg előzéskor jobban pörgetni kell, bár én csak teljesen tiszta helyzetben szoktam előzni, részben a fogyasztás miatt is).
Corolla E12 1,4 VVT-i 2005 terra

Funkii

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 195
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #907 Dátum: 2012.07.03 09:36:37 »
Kb. 30 ezer km-t autóztam eddig a Corollámmal (ez az első autóm, E12 1,4 benzin), és elégedett vagyok a fogyasztásával :) Rövid távokra csak ritkán megyek vele, vidéki vagyok és leginkább lakott területek kívül használom, autópálya nincs a közelben, meg drága is lenne, ezért leginkább országúti fogyasztást tudok írni (van benne egy kis város is természetesen). Általában a fogyasztásmérőt veszem alapul, remélem, hogy 1-2 decinál többet nem csal. Nektetk mik a tapasztalatait ezzel kapcsolatban? Én egyszer ellenőriztem (teletankolós módszerrel, akkor teljesen pontos volt). Nyáron 5,5 literrel akár 4 személlyel is ki lehet jönni, úgy, hogy ahol az útviszonyok engedik, a megengedett max. sebességel megyek (ebben még a kílma is belefér 1-es fokozaton) a gyári max. előírásnál nem nagyobb guminyomással. Ha egyedül megyek az 5 is összejön néha (klíma nélkül). Motorféket mindig használom, ritkán üresben is gurítom.
Szerintetek a 2 módszer közül melyikkel lehet jobb eredményt elérni? Nagyon kis gázzal, lassan gyorsítva (ekkor kevesebbet mutat a pillanatnyi fogyasztás-mérő, de tovább is tart) vagy kicsit dinamikusabban (de nem nagy gázzal), ekkor többet fogyaszt, de rövidebb ideig.

Más téma: Biztosan olvastátok ti is a Totalcaros cikket, amiben a túl alacosny fordulatszám hátrányairól írnak.  Nos, remélem rám ez nem vonatkozik, 2000 alatt soha nem váltok (általában 2500 körül szoktam) , és 2000 alatt kerülöm a nagy gázas gyorsításokat, 1500 körül pedig visszaváltok, ha nagyobb fokozatban vagyok (nyilván 3-as vagy 2-es fokozatra ez nem vonatkozik...), viszont a sebesség tartására véleményme szeirnt teljesen megfelel az 1600-1800 körüli tartomány, esetleg kis gázadással gyorsítás is. 
Szerintetek jól csinálom? Ugye ezzel nem teszek rosszat a motornak?

Persze ilyen fogyasztáshoz nyugodt vezetési stílus szükségeltetik, 3000 fölé szinte csak emelkedőn pörgetem, véleményem szeirnt felesleges is, max. 3000-ig húzatva is megfelően gyorsul a mindennapi közlekedéshez (esetleg előzéskor jobban pörgetni kell, bár én csak teljesen tiszta helyzetben szoktam előzni, részben a fogyasztás miatt is).

Szerintem teljesen rendben van ahogy leírtad. Bár néha azért érdemes magasabb fordulaton hosszabb ideig autózni. Meleg motornál semmi rosszat nem teszel vele az autónak. A kérdésedre válaszolva én nagyobb gázzal gyorsítok, nem szeretem 2000 alá ejteni a fordulatot, városban 2-3000 között használom.

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #908 Dátum: 2012.07.03 10:03:41 »
Szerintem teljesen rendben van ahogy leírtad. Bár néha azért érdemes magasabb fordulaton hosszabb ideig autózni. Meleg motornál semmi rosszat nem teszel vele az autónak. A kérdésedre válaszolva én nagyobb gázzal gyorsítok, nem szeretem 2000 alá ejteni a fordulatot, városban 2-3000 között használom.
Szerintem városban sokszor elkerülhetetlen, nekem még alapjáraton is szokott menni 2-esben (ahol parkolok sok fekvőrendőr van sajnos egymás után: ahhoz hogy egy 2-esnek is megfelelő lendülettel hagyjam el magas a fekvőrendőr, visszaegyeshez meg magas lenne a sebesség, nem is venné be a fokozatot).
Másik eset, amikor lámpánál elindulok és kis ívben kell kanyarodni, ott is felvált az ember kettesbe.
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #909 Dátum: 2012.07.03 10:10:19 »



Más téma: Biztosan olvastátok ti is a Totalcaros cikket, amiben a túl alacosny fordulatszám hátrányairól írnak.  Nos, remélem rám ez nem vonatkozik, 2000 alatt soha nem váltok (általában 2500 körül szoktam) , és 2000 alatt kerülöm a nagy gázas gyorsításokat, 1500 körül pedig visszaváltok, ha nagyobb fokozatban vagyok (nyilván 3-as vagy 2-es fokozatra ez nem vonatkozik...), viszont a sebesség tartására véleményme szeirnt teljesen megfelel az 1600-1800 körüli tartomány, esetleg kis gázadással gyorsítás is. 

Melyik volt az a Totalcaros cikk? :hmmmm:

Funkii

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 195

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #911 Dátum: 2012.07.03 10:25:30 »
Köszönöm szépen.
Nem is gondoltam, hogy a dieselre pláne vonatkozik :hmmmm:

gauchos

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 30
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #912 Dátum: 2012.07.03 13:11:14 »
Szerintem városban sokszor elkerülhetetlen, nekem még alapjáraton is szokott menni 2-esben (ahol parkolok sok fekvőrendőr van sajnos egymás után: ahhoz hogy egy 2-esnek is megfelelő lendülettel hagyjam el magas a fekvőrendőr, visszaegyeshez meg magas lenne a sebesség, nem is venné be a fokozatot).
Másik eset, amikor lámpánál elindulok és kis ívben kell kanyarodni, ott is felvált az ember kettesbe.

Pontosan erről beszélek. 2-esben én is néha 1000 környékére leengedem (inkább minthogy a váltót kínozzam), meg kanyarodáskor nem minden esetben váltok vissza 2-esbe, ha nem túl kis íven megyek, ilyenkor is néha lemegy 1500-ig a fordulat, ettől nem szabad, hogy baja legyen. Vagy mégis? Szerintem a lényeg a gázadáson van! Ez kimaradt a TC-s cikkből, 2000 alatt is lehet gyorsítani, finoman, kis gázzal, az erőltetést kell kerülni (a nagy gázt).
Corolla E12 1,4 VVT-i 2005 terra

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #913 Dátum: 2012.07.03 13:22:21 »
Srácok, próbáljátok meg elolvasni még egyszer a cikket és értelmezni!

Arról ír, hogy nagyon alacsony fordulatszámról nem tanácsos nagyon nagy gázzal gyorsítani, mert az nem tesz jót a technikának. Ez igaz is.

De azon agyalni, hogy 2.-ben 1000-ről elgyorsítok egy kereszteződést követően??!! Ugyan már, tart kb 2mp-ig, mire alapjárat közeléből eljut a motor egy már használható tartományba, ez teljesen üzemszerű használat, a cikk nem erről szól.
Hanem arról, hogy pl. 35-nél ne nyomj nagy gázt 4.-ben, vagy 5.-ben. Ennyi.

Én is szoktam egyenletes 55-60km/h-val menni 5.-ben. Nem gyorsítok, tartom vízszintes úton a sebességet. Szerintetek mi a fene baja lehet ennyitől? Megfordítom a dolgot: ha ennyitől bármi baja lesz egy motornak, akkor nem csak a motor, hanem a gyártó is kukába való!!!  :excl:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #914 Dátum: 2012.07.03 13:32:12 »

Én is szoktam egyenletes 55-60km/h-val menni 5.-ben. Nem gyorsítok, tartom vízszintes úton a sebességet...

Mer' te alfődi gyerök vagy Pityesz,nincsenek hegyek 100km-es körzetben...;)
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки