Szerző Téma: Corollát, Aurist szeretnék venni  (Megtekintve 2120044 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26329
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #13815 Dátum: 2016.05.11 00:33:14 »
Köszönöm a sok hasznos választ,egy jó autóért tényleg megér menni pár száz km-t,én is így gondolom.Hanem ahogy nézegetem a kínálatot és élőbe is megnézegetem,kezdek meginogni a versó mellet,nagyon tetszenek az avensis-ok,vagy a sima corollák is kombiba.Motorikussan ezek ugyanazok a motorok,mint a versóba amik vannak?Bocs ha csak későn reagálok az üzenetekre,de nem olvasom minden nap a fórumot,sajnos.
Ne a motorok döntsék el! (Amúgy az Avensisek és COV-ok motorkínálata nagyjából ugyanaz, de a váltóáttételek nem feltétlenül: épp az 1,8-asé rövidebb a COV-ban, hogy ellensúlyozza a nagyobb tömeget és légellenállást.)
A nagyobb különbség a helybeosztásnál van. Az egyterűbe könnyebb ki-, beülni, és különösen hátul gyerekülésbe bekötni a gyereket. Mivel a hátsó ülések egyenként tologathatók és lehajthatóak, a helykihasználás is sokkal jobb, pláne ha van 6-7. ülés is. Vittünk már nagy szőnyeget 5 személlyel, ezt egy Avensis/Corolla kombival soha nem teszed meg!
Azt kell mérlegelni, ki tudod-e használni az egyterűség nyújtotta előnyöket, amiért le kell nyelni a rosszabb menettulajdonságokat és magasabb fogyasztást! Ha van legalább két kiskorú gyereked, akkor nem kérdés, ha nincs, el kell gondolkodni, és számolgatni, mert lehet, hogy jobban jársz a kombival. Ha pedig nagyon sok cuccotok van legalább három gyerek mellett, akkor Previa a megoldás...
music     

Yoyo

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 10
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #13816 Dátum: 2016.05.11 21:16:33 »
Ne a motorok döntsék el! (Amúgy az Avensisek és COV-ok motorkínálata nagyjából ugyanaz, de a váltóáttételek nem feltétlenül: épp az 1,8-asé rövidebb a COV-ban, hogy ellensúlyozza a nagyobb tömeget és légellenállást.)
A nagyobb különbség a helybeosztásnál van. Az egyterűbe könnyebb ki-, beülni, és különösen hátul gyerekülésbe bekötni a gyereket. Mivel a hátsó ülések egyenként tologathatók és lehajthatóak, a helykihasználás is sokkal jobb, pláne ha van 6-7. ülés is. Vittünk már nagy szőnyeget 5 személlyel, ezt egy Avensis/Corolla kombival soha nem teszed meg!
Azt kell mérlegelni, ki tudod-e használni az egyterűség nyújtotta előnyöket, amiért le kell nyelni a rosszabb menettulajdonságokat és magasabb fogyasztást! Ha van legalább két kiskorú gyereked, akkor nem kérdés, ha nincs, el kell gondolkodni, és számolgatni, mert lehet, hogy jobban jársz a kombival. Ha pedig nagyon sok cuccotok van legalább három gyerek mellett, akkor Previa a megoldás...
Üdv.Nem a motorok miatt akarok dönteni,azt csak azért kérdezem,hogy melyiket,milyen típusú motorral érdemes nézegetni.A COV tényleg jobban variálható,teljesen egyetértek azzal amit írtál.Két kicsi gyermekem van,így hát jobb döntés lehetne az egyterű,de a mocsok anyagiakat nézve,pár évvel fiatalabb avensis kombit kapnék.Elkapkodni nem akarom,nem holnap kell az autó.Megnézem,kipróbálom mindkettőt élőben is aztán majd a családi tanács döntést hoz :).Nagyon köszönöm a segítségeteket.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26329
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #13817 Dátum: 2016.05.11 21:46:26 »
Piszkos anyagiak?
Akkor mondok még valamit. Anno az Avensisemet (2,0 benzines) 3,5 évesen, 87ezer km-rel vettem 3,4M forintért, ami akkor nagyon jó árnak számított, a többi hasonló 4M körül volt. 4,5 évvel később adtam el, ezidő alatt ment bele 52ezer km, 1,8-at kaptam érte.
A COV-t szintén 3,5 éves korában vettem, de 179ezer km-rel, 2,9M volt az ára. Épp a napokban fogja lekörözni az Avensist a nálunk töltött idő vonatkozásában, ha most el akarnám adni, biztos, hogy 2-sel kezdődne az ár, amit kapnék érte, még annak dacára is, hogy már 220ezer van benne, annyira nincs ilyen korú benzines COV. Tehát az Avensis ugyanannyi idő alatt 1,6M Ft-ot vesztett, mint a COV amely (igaz, csak teoretikusan) millió alatt tudta tartani az értékvesztését.
music     

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #13818 Dátum: 2016.05.11 22:02:06 »
Piszkos anyagiak?
Akkor mondok még valamit. Anno az Avensisemet (2,0 benzines) 3,5 évesen, 87ezer km-rel vettem 3,4M forintért, ami akkor nagyon jó árnak számított, a többi hasonló 4M körül volt. 4,5 évvel később adtam el, ezidő alatt ment bele 52ezer km, 1,8-at kaptam érte.
A COV-t szintén 3,5 éves korában vettem, de 179ezer km-rel, 2,9M volt az ára. Épp a napokban fogja lekörözni az Avensist a nálunk töltött idő vonatkozásában, ha most el akarnám adni, biztos, hogy 2-sel kezdődne az ár, amit kapnék érte, még annak dacára is, hogy már 220ezer van benne, annyira nincs ilyen korú benzines COV. Tehát az Avensis ugyanannyi idő alatt 1,6M Ft-ot vesztett, mint a COV amely (igaz, csak teoretikusan) millió alatt tudta tartani az értékvesztését.
Olcsón vetted a COV-t, és olcsón atad el az Avét ;)

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26329
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #13819 Dátum: 2016.05.11 22:14:04 »
Úgy mondanám, hogy anyagi szempontból rosszkor adtam el az Avensist(, de nem volt más választásom, jött a 3. gyerek): Pár hónappal később már csak 1,5M körül adtak volna érte, de ezt gyakorlatilag még most is megkapná.
A COV meg a sok km miatt nem volt kapós - az 51ezres éves átlag itthon elképzelhetetlen mennyiség a tipikus használtautó-vásráló számára -, a többi, de keveset futott márkatársát 5-600 ezerrel drágábban kínálták.
music     

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #13820 Dátum: 2016.06.04 20:45:39 »
Kérek valami infót a 2006 körüli kétezres dízel corolla motorról! (Pedig nem vagyok nagy dízelfun ;), csak a fotón nagyon sok biztató jel van.)
Fiamnak néztünk egyet márkakereskedésből 190e km-ig, 2014-ig vezetett szervizkönyvvel. 240e km van az órában...
Hol keressek hibát, mire vigyázzak?
Előre is köszönöm! :hug:

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #13821 Dátum: 2016.06.04 21:31:10 »
Kérek valami infót a 2005-2006 körüli, kétezres, 116 lovas dízel corolla motorról! (Pedig nem vagyok nagy dízelfun ;), csak a fotón nagyon sok biztató jel van.)
Fiamnak néztünk egyet márkakereskedésből 190e km-ig, 2014-ig vezetett szervizkönyvvel. 240e km van az órában...
Hol keressek hibát, mire vigyázzak?
Előre is köszönöm! :hug:

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #13822 Dátum: 2016.06.04 21:53:29 »
Szokásos dolgokat kell ellenőrizni az autón. Ezek ugyanazok a 2.0 d4-d motorok 116LE-vel, mint amik a T25-ben voltak a faceliftig. CR rendszer, kettős tömegű, EGR, turbó, stb.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #13823 Dátum: 2016.06.04 22:20:22 »
nem 90lovas az???
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #13824 Dátum: 2016.06.05 07:46:24 »
Szokásos dolgokat kell ellenőrizni az autón. Ezek ugyanazok a 2.0 d4-d motorok 116LE-vel, mint amik a T25-ben voltak a faceliftig. CR rendszer, kettős tömegű, EGR, turbó, stb.
Azt hittem, hogy akkoriban még nem alkalmazták a kettős tömegű kuplungot. :hmmmm:
Típushiba nincs?

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #13825 Dátum: 2016.06.05 07:56:03 »
nem 90lovas az???
Volt olyan is, ezt váltotta a 2004-es faceliftnél az 1,4 d4-d. Az erősebbik 2.0 Magyarországon nem került forgalomba.

Én kifejezett tipushibáról vele kapcsolatban nem hallottam, sztem, inkább a korából és használatból eredő gondok lehetnek csak vele. Ez a 116 Lovas motor nagyon jó, a Rollában nagyon dinamikus, de az állapotát nagyon meg kell nézni, mielőtt kifizeti az ember a vételárat. Ilyenkor nagy kár, hogy a Toyo-kból nem olvasható ki a valós km óra állás, csak az van, amit az autó saját műszere mutat (akár tetszőlegesen megtekerve).

Én újonnan egy ilyen E12 facelift Rolla Wagont elfogadtam volna ezzel az erősebb motorral...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #13826 Dátum: 2016.06.05 09:25:08 »
Volt olyan is, ezt váltotta a 2004-es faceliftnél az 1,4 d4-d. Az erősebbik 2.0 Magyarországon nem került forgalomba.

Én kifejezett tipushibáról vele kapcsolatban nem hallottam, sztem, inkább a korából és használatból eredő gondok lehetnek csak vele. Ez a 116 Lovas motor nagyon jó, a Rollában nagyon dinamikus, de az állapotát nagyon meg kell nézni, mielőtt kifizeti az ember a vételárat. Ilyenkor nagy kár, hogy a Toyo-kból nem olvasható ki a valós km óra állás, csak az van, amit az autó saját műszere mutat (akár tetszőlegesen megtekerve).

Én újonnan egy ilyen E12 facelift Rolla Wagont elfogadtam volna ezzel az erősebb motorral...
Ez az autó is olyan vétel lenne, mint az M6-om: abból a kereskedésből való, ahol vették, és oda hordták szervizelni is. Sajnos csak egy hét múlva tudok kimenni érte, remélem nem viszik el addigra.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #13827 Dátum: 2016.06.05 10:05:51 »
Ez az autó is olyan vétel lenne, mint az M6-om: abból a kereskedésből való, ahol vették, és oda hordták szervizelni is. Sajnos csak egy hét múlva tudok kimenni érte, remélem nem viszik el addigra.
Nagyon ajánlatos kivinni egy OBDII kiolvasót és rádugni, van-e/volt-e bármi hibakódja. Eredeti 240 000km egy d4-d-nek nem sok, amennyiben megkapta a kellő odafigyelést. A kettőstömegű lendkerék csattanása árulkodó jel lehet leállításnál, illetve, ne füstöljön az autó gázadásra sem. Szerintem hallani-érezni fogod, ha jó az autó. Amennyiben rendszeresen autópályán használták, nagy gondja szerintem nem lehet.
Ha digit klímás, akkor a fűtőmotor romolhat el, de erről Ákos2004 fórumtársunk többet tud mondani. A váltó sem konstrukció hibás alapból, de vezetési érzék nélküli használattal az is tönkretehető.
Ezért írtam, hogy alapvetően hagyatkozz a megérzésedre. Rengeteg km-t vezettél már Toyotát, alapvetően mindnek hasonlóan kell működnie. Ha valamiben ez az autó erősen eltér, akkor azzal résszel valami gond lehet. Jól nézd át, próbáld ki mindenét, amit ki lehet és, ha jónak érzed, vegyétek meg. Kíváncsi leszek rá!  ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #13828 Dátum: 2016.06.05 12:13:33 »
Nagyon ajánlatos kivinni egy OBDII kiolvasót és rádugni, van-e/volt-e bármi hibakódja. Eredeti 240 000km egy d4-d-nek nem sok, amennyiben megkapta a kellő odafigyelést. A kettőstömegű lendkerék csattanása árulkodó jel lehet leállításnál, illetve, ne füstöljön az autó gázadásra sem. Szerintem hallani-érezni fogod, ha jó az autó. Amennyiben rendszeresen autópályán használták, nagy gondja szerintem nem lehet.
Ha digit klímás, akkor a fűtőmotor romolhat el, de erről Ákos2004 fórumtársunk többet tud mondani. A váltó sem konstrukció hibás alapból, de vezetési érzék nélküli használattal az is tönkretehető.
Ezért írtam, hogy alapvetően hagyatkozz a megérzésedre. Rengeteg km-t vezettél már Toyotát, alapvetően mindnek hasonlóan kell működnie. Ha valamiben ez az autó erősen eltér, akkor azzal résszel valami gond lehet. Jól nézd át, próbáld ki mindenét, amit ki lehet és, ha jónak érzed, vegyétek meg. Kíváncsi leszek rá!  ;)
Az obd nekem is megfordult a fejemben. Így már biztosan kiviszek egyet (kölcsönbe ;), lehet venni kéne egyet, majd szétnézek  hol mennyi). Meg viszem a szerelő barátomat. Az többet ér egy tucat obd-nél. :D
Köszönöm a segítséget! :hug:

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #13829 Dátum: 2016.06.05 13:41:18 »
Az obd nekem is megfordult a fejemben. Így már biztosan kiviszek egyet (kölcsönbe ;), lehet venni kéne egyet, majd szétnézek  hol mennyi). Meg viszem a szerelő barátomat. Az többet ér egy tucat obd-nél. :D
Köszönöm a segítséget! :hug:
Mindenképpen jó ötlet mindkettő. Az OBD olvasóból az ebayen, alin létezik már egy új típus, én is azon gondolkodom, hogy veszek egy olyat a mostani helyett, mert az új kb 3-4x gyorsabban olvassa az adatokat, mint a régi. Kb 5000-7000ft-ra jön ki szállítással, forrástól függően.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i