OFF
Kgabe - Arról van szó, hogy megrendeltem egy szervizcsomagot (Toyota 4+ szervizprogram), amiben elvileg Toyota 5W-30 olaj volt benne, aztán kiderült, hogy ők átálltak Shell-re. Ugyanazért az árért a Shell-t öntenék bele. Kösz, de nem. A minősítése egyébként lehet, hogy megfelelt volna. Inkább vettem bele Eneos Sustina 5W-30-at, és buktam az egy éves eurocare-t, amire nem nagyon van szükségem. (Lehet, hogy a Toyota feliratú olajat a Shell szállítja?! Vannak itt páran, akik ezt jobban tudják.)
Egy évvel korábban egy másik (!) márkaszervizben pedig hiába kértem kifejezetten, hogy 5W-30 menjen bele, beletöltötték az 5W-40-et a hordóból. Bent voltam az autó mellett. Mielőtt beleöntötte volna a szervizes direkt rákérdeztem, hogy 5W-30-e. Majd miután beleöntötte, odasétáltam a hordóhoz amiből kiengedte és 5W-40 volt. Megreklamáltam, leeresztették és töltöttek bele 5W-30-at. Annyi megjegyzésük volt, hogy az 5W-30-as olajuk messze túlteljesíti azt, és drágább annál, mint amit a Toyota Magyarország a szervizcsomagban forgalmaz 5W-30-ként, és ezért tettek bele 5W-40-et, ami szerintük pont jó lett volna. (Kicsit ködös.)
Lehet, hogy túl van pörögve ez az olaj kérdés. Csak olvastam itt a fórumon, hogy néhány fórumtársnak csipegeti az olajat az 1.4 vvti. Az enyém egyelőre nem eszi észrevehető mértékben, és próbálom megőrizni ezt a jó tulajdonságát. Eddig 4 olajcserén vagyok túl vele. Kétszer Toyota 5W-30, egyszer Mobil1-ESP 5W-30 és egyszer Eneos Sustina 5W-30 került bele. Lehet, hogy szubjektív, de a Mobil1 mintha kicsit vastag lett volna, a Sustinanál pedig mintha egy picit kevesebbet fogyasztott volna (átlagban -0.2-0.3 L/100 km, ugyanolyan használat mellett).
ON
Egy motorfrissítés előtti 10 éves vagy idősebb corolla vásárlásánál érdemes lehet figyelni, hogy megkapta-e rendszeresen a megfelelő, friss olajat. Nekem például ez prioritást élvezett az ajtók számához képest a vásárláskor.