Szerző Téma: Corollát, Aurist szeretnék venni  (Megtekintve 2120015 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #10515 Dátum: 2013.03.05 23:10:11 »
Az első még nem is néz ki rosszul, ez a szín tetszik nekem az E12-ben, meg az a nagyon élénk kék.  :)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Sbanditster

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 17
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #10516 Dátum: 2013.03.11 21:18:16 »
Az első még nem is néz ki rosszul, ez a szín tetszik nekem az E12-ben, meg az a nagyon élénk kék.  :)

Update:
Láttam az elsőt élőben. Katasztrófa...

bszemethy

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 29
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #10517 Dátum: 2013.03.12 10:49:01 »
Sziaszok!

Klímás Corollát keresek 600eFt magasságában (+/- 100eFt).

Ezt megnéztem a hétvégén.
http://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/corolla/toyota_corolla_1.6_linea_terra_klima__riaszto-6582410

Hát csak pár apróság derült ki, a teljesség igénye nélkül:
- törött volt az autó eleje, a motorház teteje és a lámpák közötti rés nem azonos, bal első elem nem színazonos
- az elmúlt 4 évben, kb 10e km alatt nem volt olajcsere csak kétszeri ráátöltés

Mit egy nézzek egy E11-en konkrétan?
Olajfolyás mekkora gond?
motorok közül VVTi vagy 4A-FE vagy 4E-FE pro és kontra?

Köszönöm.
'04.Corolla Wagon Terra 1,4VVTI 4ZZ-FE

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #10518 Dátum: 2013.03.12 11:03:17 »
Nekem végtelenül szimpatikus a hirdetés, és az ár is.

Ha nem rozsdásodik sehol komolyabban (főleg a sérült részeket kell átnézni elől), akkor vállalhatónak tűnik.
Az olajcsere hiány nem egészséges, de ha nem futott sokat, kétlem hogy baja lenne. Mi a 4E-FE motorból egy maroknyi kormot pucoltunk ki, mert valaki nagyon hanyagolta az olajcserét. (Szerelő szerint legalább 30-40ekm egy töltettel.) 180e van az autóban, 5W-40 Sustinaból nem eszik semennyit, és jár mint a doxa.  :clap:

Olajfolyás leginkább az olajteknő tömítésnél, és a szimmerringeknél lehet, utóbbi bajos, mert le kell venni a váltót, és akkor már lehet megéri kuplungot is cserélni, mert nem kis bontással jár. De ez minden ilyen korú autónál játszik sajnos, ezért kár otthagyni egy amúgy jó autót.

Ha nem csak városban használod kevés a 4E-FE. És nem is eszik sokkal kevesebbet...
Én személy szerint nem vennék vvt-i motorost, egyrészt a korai szériák olajevés gondja miatt, másrész jóval bonyolultabb technika, több hibalehetőséggel.


bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #10519 Dátum: 2013.03.12 11:11:39 »
Háború indul!  :devil: :lol:

Az olajcsere periódusa 15.000km/1év(!), amelyik hamarabb bekövetkezik, nem választható... 4 éve nem volt olaj cserélve benne????  :eek: :ph34r:
Az olajfolyás ilyen korú autóknál függetlenül attól, hogy efe, afe, vagy vvti, általános, ritka az, ahol nincs (talán csak frissen mosott a blokk)... A tömítések cseréje kibírható összeg, de oda kell figyelni, mit vesz az ember, mert 2x-es anyag- és munkadíj egy nem jó minőségű tömítés miatt rövid időn belül cinkes dolog.
Az olajfogyásról is szót kell ejteni: A vvt-i -k hajlamosabbak rá, azonban az efe/afe motorok, meg idősebbek és azok meg már azért ehetik. A kérdések:
- Mennyit eszik?
- Miért eszi?
- Mi az a mennyiség, ami Téged már zavarna? (egy 11-15 éves autónál 10.000 km-en 1-1,5 liter olaj fogyás szerintem nem gond, legalábbis, ahhoz nem elég indok, hogy szét kelljen bontani a motort.)

Az olajfogyasztást vásárláskor kizárt, hogy tutira meg tudd állapítani. Azt meg tudod nézni, hogy a motorban nagyjából mi a helyzet: van-e durva lerakódás, vagy csak elszíneződés...
Annyit tudni illik, hogy a Toyota benzin motorok igen simán, szépen járnak. Semmi zavaró kattogás, cirippelés, nyiszogás, csak a motor hangja. Ha ettől eltérő zajt hallasz, az valami gixerre utal.

Alapvető különbség a sima( 4efe-4afe) és vvti motorok között, hogy utóbbi már láncos vezérlésű, gondozásmentes motor. Erősebb is, jelentősen (legalábbis az 1332-höz képest az 1,4 vvt-i), nyomatékosabb, csendesebb, és tud kevesebbet enni.
Maga a motor modernebb, de 2004-ig nagyjából "előszériásnak tekinthető, amikből a kelleténél több olajfogyasztós motor lett. (Megjegyzem, nekem a Corollám is vvti és az Avensis-em is vvti. Utóbbinál nem látok olajfogyást, előbbinél kb 7000km/1l, ez évente 1 liter plusz motorolaj költséget jelent nekem.)

Amit jól megvizsgálhatsz, az a futómű, fékek, karosszéria, kuplung, váltó, szivárgások (vízpumpa, szivattyúk, stb.), beltér állapota.

Ha keresgélsz, linkeld be nyugodtan ide, a hirdetések alapján nagyjából meg lehet mondani, hogy egyáltalán megérheti-e megnézni, vagy kár az időt fecsérelni rá...
 
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #10520 Dátum: 2013.03.12 11:16:17 »
Én személy szerint nem vennék vvt-i motorost, egyrészt a korai szériák olajevés gondja miatt, másrész jóval bonyolultabb technika, több hibalehetőséggel.
:eek:
A gondozásmentes vezérműlánccal az élen, igaz?  :szemez: ::)
Semmivel nem bonyolultabb, egyedül az olajevés a kockázat (ez sem törvényszerű), minden másban modernebb és semmivel sem problémásabb motor, mint a régiek.  ;)

És a linkelt példány azért elku képes kell, hogy legyen. Jó, hogy pár dolgot leírt, mint javítandók, de azért lehet ott még más is...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #10521 Dátum: 2013.03.12 11:36:49 »
Ha nem csak városban használod kevés a 4E-FE. És nem is eszik sokkal kevesebbet...
Elmegy az 1332cc is pályán simán, saját tapasztalat (Eddig amire büszke vagyok egy Cayenne S, ami lehúzódott előlem)  ::)
Gondolom a váltó áttétel miatt meg az 1.6os sem lesz halkabb pályatempónál. De aki meg tudja hogy úgyis sokat pályázik, vegyen olyat, ami 1500öt pörög pályán.
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #10522 Dátum: 2013.03.12 11:41:19 »
Igen, például a vezérműláncra is. Ha cserélni kell, akkor 3x annyiba kerül mint a szíj cseréje. És nem örök életű az sem. Egy tizenéves autóban simán lehet annyi km, hogy már cserés a lánc. Patronos feszítő, stb, stb. De akár a vvt-i modult, a bonyolultabb motorvezérlést is említhetnénk, vagy az eleinte eltöredező műanyag szívósort.

Nem azt mondtam hogy rossz motor, hanem azt, hogy bonyolult. ;)
Érzékenyebb a nemtörődésre, olajcsere hanyagolásra, stb... Egyértelműen modernebb, és valószínű erősebb is. De ezzel járnak hátrányok is.  :wacko:
Egy ilyen idős autónál minél egyszerűbb, annál jobb sztem.

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #10523 Dátum: 2013.03.12 11:48:28 »
Elmegy az 1332cc is pályán simán, saját tapasztalat (Eddig amire büszke vagyok egy Cayenne S, ami lehúzódott előlem)  ::)
Gondolom a váltó áttétel miatt meg az 1.6os sem lesz halkabb pályatempónál. De aki meg tudja hogy úgyis sokat pályázik, vegyen olyat, ami 1500öt pörög pályán.

Nekem is van vele tapasztalatom. ::) Persze, hogy elmegy, de azért egy nagyobb motorral csak kényelmesebben. Amúgy úgy tudom, hogy az 1.6-nak más a difi végáttétele, és valamivel kevesebbet forog.
De nem csak a pályáról van szó, hanem pl külterületekről. Utasokkal, csomagokkal azért izzasztó tud lenni egy kamion előzőse. :D
Kinek mire van szüksége, hol használja többet. Mi is azért vettünk 1.3-at mert munkába járásra kell, 25km, előváros. Erre tökéletes. De ha napi szinten kellene nagyobb tempóban járni, valószínű 1.6-ot veszünk.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #10524 Dátum: 2013.03.12 12:03:12 »
Igen, például a vezérműláncra is. Ha cserélni kell, akkor 3x annyiba kerül mint a szíj cseréje. És nem örök életű az sem. Egy tizenéves autóban simán lehet annyi km, hogy már cserés a lánc. Patronos feszítő, stb, stb. De akár a vvt-i modult, a bonyolultabb motorvezérlést is említhetnénk, vagy az eleinte eltöredező műanyag szívósort.
Ez egy elég végletes hibasor. Ehhez szó szerint ütni verni kell a vvt-i motort. Továbbá nem is igazán hallani ilyen meghibásodásokról. Egyszerűen ezek csak lehetséges kockázatok, de valós előfordulási mutatójuk nagyon alacsony, és ezeket vásárláskor könnyedén ki lehet szűrni...  :hug:
A zörgő szívósor, pedig 2db jó helyre befúrt csavar kérdése...  ;)
Maradjunk annyiban, hogy nem lehet egyértelműen kimutatni, hogy a vvt-i-s motor kevesebbet menne el azonos karbantartások mellett, mint egy efe-afe. Míg utóbbiakon 100.000-ként cserélsz teljes vezérlést, addig a vvt-i- ben csak egy hosszbordásszíjat kell cserélgetni 105e-ként 5000Ft-ért. Mégegyszer hangsúlyozom, közel azonos használati mód mellett. Szétütni, persze, mindent szét lehet, a vvt-i -t is, és az efét is.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

MFerenc

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1935
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #10525 Dátum: 2013.03.12 13:11:36 »
Elmegy az 1332cc is pályán simán, saját tapasztalat (Eddig amire büszke vagyok egy Cayenne S, ami lehúzódott előlem)  ::)
...
(Egyszer előlem is lehúzódott mindenki az M6 bevezető szakaszán, ahol 80-as táblánál bő 140-nel mehettem (valahogy fel tudott gyorsulni a Corolla annyira), ott aztán nagy Audiktól kezdve, BMW, mindenki inkább kitért... Villogtam stb... Nem vagyok rá büszke  :no: kicsit ideges voltam.)

De amúgy tényleg bírta a pályatempót az 1332 cm3 , még az enyém is, csak én nem csipáztam a hang és fogyasztás miatt.

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #10526 Dátum: 2013.03.12 13:35:57 »
(Egyszer előlem is lehúzódott mindenki az M6 bevezető szakaszán, ahol 80-as táblánál bő 140-nel mehettem (valahogy fel tudott gyorsulni a Corolla annyira), ott aztán nagy Audiktól kezdve, BMW, mindenki inkább kitért... Villogtam stb... Nem vagyok rá büszke  :no: kicsit ideges voltam.)

De amúgy tényleg bírta a pályatempót az 1332 cm3 , még az enyém is, csak én nem csipáztam a hang és fogyasztás miatt.
Simán felmegy 140-re, nekem is érintette már párszor a mutató a 160-at. A végét viszont még mindig nem tudom mennyi, bár őszintén szólva nem is érdekel.
Hát ja a hangja már kezd zavaró lenni, de hát kis pénz kis autó, ahogy tartsa a mondás, 3000es dízel kocsi a gazdagoké :D
A fogyasztás és pályázással tényleg az a bajom, hogy ha pályán megyek a széles és hosszú egyenesek miatt egy idő után úgyis 140-en lesz a mutató (pláne ha még a forgalom is gyér), ezt úgy lenne a legcélszerűbb orvosolni hogy nem megyek fel pályára.
Ott viszont félek a vadgázolástól, ami meg lazán csinál egy pár százezres számlát.
Meg a szokásos sztorim: Villányi borfeszt (~230km), guglimepszel kiszámoltam hogy pálya mellett mennyi idő lenne leérni (némi tájnézéssel egybekötve), a megspórolt 5000Ft-ot meg természetesen megisszuk. A 4 órás útra végül azt mondtuk hogy inkább nem vállaljuk be :D

Amikor megvettem és hoztam haza Mezőkövesdről az autót, sötét volt, még pályán addig életemben nem vezettem, autót sem ismertem, így szigorú 3000es fordulaton toltam le a 130km-t. Előtte tankoltam, indulásnál a mutató középen állt, mire Pöstre értünk, már felette volt :D
Azóta már megjavult, gondolom rég látta azt az állást a szintjelző.
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

bszemethy

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 29
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #10527 Dátum: 2013.03.12 14:46:35 »
4A-FE van benne, és húz rendesen. Nem város használat a cél, inkább a városon kívüli.
Amit még észleltem, 2600-3000-ig rezonál vm a kipufogo közepénél.

kb 10e km-t ment el egy töltettel.

Az olajfolyás nem a szelepfedél alól jön, hanem egyel mélyebbról, jellemzően (szemből nézve jobbról), a hűtőfolyadék csövei mellől, a motor jobb hátsó sarkából, illetve a bal elején nézve a klíma kompresszor felett.

Nekem végtelenül szimpatikus a hirdetés, és az ár is.

Ha nem rozsdásodik sehol komolyabban (főleg a sérült részeket kell átnézni elől), akkor vállalhatónak tűnik.
Az olajcsere hiány nem egészséges, de ha nem futott sokat, kétlem hogy baja lenne. Mi a 4E-FE motorból egy maroknyi kormot pucoltunk ki, mert valaki nagyon hanyagolta az olajcserét. (Szerelő szerint legalább 30-40ekm egy töltettel.) 180e van az autóban, 5W-40 Sustinaból nem eszik semennyit, és jár mint a doxa.  :clap:

Olajfolyás leginkább az olajteknő tömítésnél, és a szimmerringeknél lehet, utóbbi bajos, mert le kell venni a váltót, és akkor már lehet megéri kuplungot is cserélni, mert nem kis bontással jár. De ez minden ilyen korú autónál játszik sajnos, ezért kár otthagyni egy amúgy jó autót.

Ha nem csak városban használod kevés a 4E-FE. És nem is eszik sokkal kevesebbet...
Én személy szerint nem vennék vvt-i motorost, egyrészt a korai szériák olajevés gondja miatt, másrész jóval bonyolultabb technika, több hibalehetőséggel.
'04.Corolla Wagon Terra 1,4VVTI 4ZZ-FE

bszemethy

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 29
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #10528 Dátum: 2013.03.12 14:56:10 »
Én is így látom, van rajta mit javítani
- szélvédőn látótérben javított kavicsfelverődés
- 195/50 R15-ös gumik nem erre a kocsira valók
- karosszéria hibák
- gyenge aksi

viszont alkudni eddig nem igazan sokat sikerült (3555ft-t)


:eek:
A gondozásmentes vezérműlánccal az élen, igaz?  :szemez: ::)
Semmivel nem bonyolultabb, egyedül az olajevés a kockázat (ez sem törvényszerű), minden másban modernebb és semmivel sem problémásabb motor, mint a régiek.  ;)

És a linkelt példány azért elku képes kell, hogy legyen. Jó, hogy pár dolgot leírt, mint javítandók, de azért lehet ott még más is...
'04.Corolla Wagon Terra 1,4VVTI 4ZZ-FE

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #10529 Dátum: 2013.03.12 15:20:29 »
Én is így látom, van rajta mit javítani
- szélvédőn látótérben javított kavicsfelverődés
- 195/50 R15-ös gumik nem erre a kocsira valók
- karosszéria hibák
- gyenge aksi

viszont alkudni eddig nem igazan sokat sikerült (3555ft-t)
Hát ha a szélvédőn kívül a többit alku alapnak tekintené a vevő egy 15 éves autónál, felajánlanám neki hogy elviszem egy szalonba, hagyjuk egymást  :hug:
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer