Azt is nezni kell, hogy az adott maximalis nyomatek mekkora fordulatszam-tartomanyban elerheto. Ugyanis sok mai dieselnek pont az a baja, hogy huz 2,500-3,500-ig, azt vege a mokanak.
A masik meg, hogy a turbolyuk is fontos kerdes, azzal egy elozesnel lehetnek szinten problemak, mikor valt az ember.
Osszessegeben szerintem a diesel motor nem a kozutakra valo, hanem hajokra, gepekbe, teherkocsikba, ahol nagy nyomatekra van szukseg kis fordulatszamon es takarekos uzemeltetesre. Akkor latom indokoltnak a kozuti diesel motorokat, ha a kocsival sokat vontatnak, allandoan terjes sulyterheles alatt all a kocsi. Pl. trailer, lakokocsizas, stb.
Normal uzemre szerintem teljesen megfelelo egy benzines motor, kelloen eros ahhoz, hogy az atlagos 1-2 embert elvigye. Az uzemeltetese is sokkal olcsobb, javitani is konnyebb, de ez csak az en velemenyem, nem tenyadat.