Szerző Téma: Corollát, Aurist szeretnék venni  (Megtekintve 2119963 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #5550 Dátum: 2010.11.23 16:54:53 »
Te szadista! Most komolyan azért tetted ide fel, hogy fájdítsd a szívemet?!  :ph34r: Amúgy nagyon-nagyon  :wub: ! Jó ízléssel "öltöztetted!  :clap: ;)

tényleg szép,  kivéve a bucsus hátsolámpát :yes: :D
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

Zorits1

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 106
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #5551 Dátum: 2010.11.24 10:31:19 »
Te szadista! Most komolyan azért tetted ide fel, hogy fájdítsd a szívemet?!  :ph34r: Amúgy nagyon-nagyon  :wub: ! Jó ízléssel "öltöztetted!  :clap: ;)

tényleg szép,  kivéve a bucsus hátsolámpát :yes: :D

 :) Ízlések és pofonok... védelmemre szólva már így vettem... de élőben pirania ledekkel kicsot fajinul kidobja a kocsit ;) Inkább a a felsőkategóriás búcsút idézi, ahol a pujár rajos csávók nem rúgnak labdába :tt2: :devil: de ha lasi megvennéd gyári lámpákkal, akkor Neked beszerzek két gyárit hadd örüljél  [rohog] :D
"6200Rpm; where the life keeps getting impressive" :)

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #5552 Dátum: 2010.11.24 11:05:02 »
Én is azt mondom, hogy a faceliftes gyári hátsó lámpákat felesleges kicserélni, mert szépek önmagukban is, de ez még mindig jobban néz ki, mint az ugyanilyen, csak fullkróm hátteres...  :shit:
Led izzókkal, meg kifejezetten jók.  :flowers:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #5553 Dátum: 2010.11.24 12:28:27 »
Ez nem benzin-dízel kérdés, csak egy széles körben elterjedt félreértés.  :winkiss:
Ez nem félreértés. Egy motor karakterisztikájának jellemzéséhez NÉGY adatra van szükség; kettő nem elég. Jelesül: a maximális teljesítményből, és a hozzá tartozó fordulatszámból még nem tudunk meg mindent. Ebből csak az autó maximális gyorsulására, és maximális sebességére következtethetünk. Ha tudni szeretnénk, hogy miként fog viselkedni ez az autó az alacsonyabb fordulatszám-tartományokban, azaz milyen lesz a rugalmassága, ami ugye a hétköznapi közlekedésben nagyon is lényeges szempont, akkor szükségünk van a másik két adatra: jelesül, a maximális nyomatékra és a hozzá tartozó fordulatszámra is.

Ennyi a lényeg, és nem annak fejtegetése, hogy a nyomaték vagy a teljesítmény viszi-e az autót... OK, a teljesítmény viszi, viszont nyomaték nélkül nincs teljesítmény. Ezzel az összefüggéssel mindenki tisztában van, de ettől még egy motorról a maximális nyomaték és a hozzá tartozó fordulatszám ugyanúgy sokat mond, mint a maximális teljesítmény és a hozzá tartozó fsz. Hisz nyilván nem lesz egyformán vezethető egy olyan, 90 LE csúcsteljesítményű autó, aminek 130 Nm a max nyomatéka 4000-es fordulaton, mint egy olyan 90 LE csúcsteljesítményű, aminek a max nyomatéka 200 Nm 2000-es fordulaton.

Ennek a jelentőségét ne vitassuk már el.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

barna.czukor

  • Vendég
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #5554 Dátum: 2010.11.24 13:06:19 »
Azt is nezni kell, hogy az adott maximalis nyomatek mekkora fordulatszam-tartomanyban elerheto. Ugyanis sok mai dieselnek pont az a baja, hogy huz 2,500-3,500-ig, azt vege a mokanak.

A masik meg, hogy a turbolyuk is fontos kerdes, azzal egy elozesnel lehetnek szinten problemak, mikor valt az ember.

Osszessegeben szerintem a diesel motor nem a kozutakra valo, hanem hajokra, gepekbe, teherkocsikba, ahol nagy nyomatekra van szukseg kis fordulatszamon es takarekos uzemeltetesre. Akkor latom indokoltnak a kozuti diesel motorokat, ha a kocsival sokat vontatnak, allandoan terjes sulyterheles alatt all a kocsi. Pl. trailer, lakokocsizas, stb.

Normal uzemre szerintem teljesen megfelelo egy benzines motor, kelloen eros ahhoz, hogy az atlagos 1-2 embert elvigye. Az uzemeltetese is sokkal olcsobb, javitani is konnyebb, de ez csak az en velemenyem, nem tenyadat.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #5555 Dátum: 2010.11.24 13:15:03 »
Osszessegeben szerintem a diesel motor nem a kozutakra valo, hanem hajokra, gepekbe, teherkocsikba, ahol nagy nyomatekra van szukseg kis fordulatszamon es takarekos uzemeltetesre...
Szerintem pedig a benzinmotor nem való a közutakra, hanem helyette versenypályákra, hisz gazdaságtalan és pörgetni kell ahhoz, hogy menjen  :flowers: ... Na, maradjunk annyiban, hogy "sarkított hülyeség" versenyszámban így akkor most 1:1, és itt hagyjuk is abba, mielőtt kibontakozik egy újabb istenverte benzin-dízel vita  :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Satriani

  • Vendég
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #5556 Dátum: 2010.11.24 13:18:21 »
...OK, a teljesítmény viszi...

Köszönöm, pár napja ennyi volt a lényeg.

Egyébként ez:
...Ha tudni szeretnénk, hogy miként fog viselkedni ez az autó az alacsonyabb fordulatszám-tartományokban, azaz milyen lesz a rugalmassága, ami ugye a hétköznapi közlekedésben nagyon is lényeges szempont, akkor szükségünk van a másik két adatra: jelesül, a maximális nyomatékra és a hozzá tartozó fordulatszámra is.

...bármikor cáfolható, elég elővenni egy régi dízelmotort. A maiak nem azért mennek, mint a mérgezett egér, mert nagy a nyomatékuk, hanem azért, mert sikerült a teljesítményüket feltornászni.

Azt is nezni kell, hogy az adott maximalis nyomatek mekkora fordulatszam-tartomanyban elerheto.

Erre írta labiscsakl cartárs, hogy jó megnézni a nyomatékgörbe alatti területet is, nem csak egy maximális értéket.
« Utoljára szerkesztve: 2010.11.24 13:23:47 írta Satriani »

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #5557 Dátum: 2010.11.24 13:19:31 »
Na, ja. Az valóban nem állja meg a helyét, hogy nem a teljesítmény számít, hanem a nyomaték. Máshol, máshogy számítanak.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #5558 Dátum: 2010.11.24 13:44:12 »
...bármikor cáfolható, elég elővenni egy régi dízelmotort. A maiak nem azért mennek, mint a mérgezett egér, mert nagy a nyomatékuk, hanem azért, mert sikerült a teljesítményüket feltornászni.
Bocsika, ez nagy-nagy tévedés. A nyomaték karakterisztika (azaz, hogy milyen intervallumban mekkora értékeket ad le a motor) számít igazán, hisz Te sem úgy használod az autódat, hogy minden lámpától lámpáig tiltásig forgatod, lakott területen kívül, meg max sebességgel mész, maximum egy-egy alkalommal. A mindennapi használatban a nyomaték számít és az, ahogy és ahol leadja azt a motor!
Gondolj pl a chiptuningra: Vagy teljesítményre húzod fel az autót, vagy nyomatékra. Előbbinél a nyomaték szinte alig változik, míg utóbbinál akár csökkenhet is a max LE, akkor is dinamikusabbnak, nyomatékosabbnak (ezáltal erősebbnek) fog érződni a kocsi.  :flowers:
Erre írta labiscsakl cartárs, hogy jó megnézni a nyomatékgörbe alatti területet is, nem csak egy maximális értéket.
Ez bizony nagy igazság.  :yes:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #5559 Dátum: 2010.11.24 13:53:46 »
Trviliális, hogy teljesítménye is legyen a motornak, de használatban a nyomatékot érzi az ember és nem a LE-t. :flowers:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Satriani

  • Vendég
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #5560 Dátum: 2010.11.24 14:09:35 »
Bepi, ez nem vitatéma, hanem tény: nem a nyomaték mozdítja meg az autót, hanem a teljesítmény. Nem fogom többször leírni, ugyanis felhagytam a hittérítéssel, és mindig is lesznek olyanok, akiket nem zavarnak a tények.

A chiptuningos autóknak a nem-tuningos állapothoz képest a pillanatnyi teljesítménye lesz nagyobb, ezért megy érzetre jobban - hogy a maximális teljesítmény éppen csökken, az a lőtéri döglött kutyát nem érdekli. Hogy a katalógusban a max. nyomaték épp 2000-3000 közé esik, az csak abból a szempontból érdekes, hogy ebben a tartományban logikusan már elegendő teljesítmény mozgatja az autót. Tessék végre egyszer elrugaszkodni a nyomatéktól...

Ha egymás mellé teszel két autót azonos sebességgel, bármilyen sebességfokozatban, bármilyen fordulatszám mellett, bármilyen nyomaték mellett, az fog jobban elindulni, amelyik éppen nagyobb teljesítményt produkál. Függetlenül attól, hogy dízelekről vagy benzinesekről van-e szó. Ha egy 911-es Porsche hatodikban 50-nél mondjuk 40 lóerőt produkál, akkor azt egy 1.4-es Corollával másodikban, amikor a motor 70 lóerőt teljesít, meg fogod előzni. Lásd még Top Gear, Lancer EVO vs. Fiat Stilo.

Nyomatékot érzed? Kiskutyaf4szát, azt.  :flowers: Gyorsulást érzel, amit teljesítménnyel lehet előidézni.
« Utoljára szerkesztve: 2010.11.24 14:12:18 írta Satriani »

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #5561 Dátum: 2010.11.24 14:29:55 »
Ááááááááháááááhhhháááááááhhhháháháháháháháháhá! Ez normális?!
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #5562 Dátum: 2010.11.24 14:32:00 »
Trviliális, hogy teljesítménye is legyen a motornak, de használatban a nyomatékot érzi az ember és nem a LE-t. :flowers:
A teljesítményt érzed - viszont az meg a nyomatékból adódik.

Nincs értelme erről vitázni.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #5563 Dátum: 2010.11.24 14:36:27 »
Tessék végre egyszer elrugaszkodni a nyomatéktól...
Semmi szükség elrugaszkodni tőle, mert a motor két fő adata közül az egyik. Csak tisztában kell lenni a szerepével.
« Utoljára szerkesztve: 2010.11.24 14:54:28 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #5564 Dátum: 2010.11.24 14:45:20 »
Ha egymás mellé teszel két autót azonos sebességgel, bármilyen sebességfokozatban, bármilyen fordulatszám mellett, bármilyen nyomaték mellett, az fog jobban elindulni, amelyik éppen nagyobb teljesítményt produkál. Függetlenül attól, hogy dízelekről vagy benzinesekről van-e szó. Ha egy 911-es Porsche hatodikban 50-nél mondjuk 40 lóerőt produkál, akkor azt egy 1.4-es Corollával másodikban, amikor a motor 70 lóerőt teljesít, meg fogod előzni. Lásd még Top Gear, Lancer EVO vs. Fiat Stilo.

Azért a lényeg szempontjából ez egy nagyon lesarkított példa, ugyanakkor érdekes, én is meglepődtem a videót nézve, de az EVO egy kihegyezett 2,0Turbo, ami nagy fordulatra van hangolva, azalatt, viszont közveszélyes a turbólyuk.

Hadd hozzak fel egy kicsit objektívebb példát, és nem vitatkozásból teszem, részemről csak beszélgetés folyik: Valamelyik évben, már nem emlékszem pontosan, amikor J. Button még a Bar Hondánál volt (akkor a Honda volt a legerősebb motor a mezőnyben 1000LE-vel és majd 20.000-es fordulatszámmal) és Alonso-Trulli páros Renault-val, a Hondánál kb 1500-2000 ford/perccel alacsonyabb legnagyobb fordulatszámmal osztották egymást az egyik versenyen kanyarról kanyarral egymás, mellett szinte. Mire Button erőből megelőzte volna a Renault-t, jött a kanyar és a kigyorsításkor a Honda állva maradt! Ez így ment kanyarról kanyarra több körön keresztül. Ott jött ki igazán a nyomaték és Lóerő közti elvi különbség. Adott körülmények között hiába volt jóval erősebb a Honda (LE), a Renault nyomatékból verte meg a kigyorsítások alkalmával.
Ezért írtam, hogy a hétköznapi használatban nem a csúcsteljesítmény a meghatározó, mint, ahogy a nyomatékcsúcs sem, hanem maga a karakterisztika, ahogy leadja a motor az adott Lóerőt és/vagy a nyomatékát. Mindenkinek kényelmes az, ha egy lassítás alkalmával nem kell vissza váltani 1-2-t, hanem "nyomatékból" visszagyorsít az előtte felvett tempóra, de mondhatnám itt az előzést is példának. Hogy így ingerszegényebb a vezetés? Igen, az. Kényelmesebb, kevésbé fárasztó.  :flowers:
« Utoljára szerkesztve: 2010.11.24 14:48:22 írta bepi81 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i