Szerző Téma: Corollát, Aurist szeretnék venni  (Megtekintve 2120004 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #5505 Dátum: 2010.11.21 20:43:11 »
Az új autó nem jó biznisz  ::)
Mondjuk a középkategória nagy benzines tipikus értékvesztős példa. De ha nem vesz senki újat, akkor mi marad a használt vásárlóknak ?  :hug:
Az enyém 2004.03. corolla, új ára 4,25milla körül volt.
Én kerek 4évesen megvettem 2,4milláért.
Az első tulaj a 4év alatt bukott évente átlag 460.000.-Ft-ot. Viszont összesen 3X volt egyszerű olaj szervizen, és semmit nem kellett foglalkoznia, költenie a kocsira.
Én meg 2,4milláért vettem, és 3év után kerek 7évesen fog érni tavasszal mondjuk 1,6milliót (plusz-mínusz 150 000Ft).
Így az éves átlag értékvesztése 270.000.-Ft, ami azért még mindig jelentős.
Emellett nekem már költenem is kellett az autóra, ékszíj, fékek, abroncsok stb.

 

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #5506 Dátum: 2010.11.21 21:03:30 »
A Toyoták értékvesztése nem nagy... Épp ellenkezőleg. A használt piac honorálja a jó konstrukciót és a megbízhatóságot egyaránt - ha ez a kettő együtt van egy autóban (mint pl. a Jazzben), akkor az nyilván nagyon keresett lesz, ergo kicsi lesz az értékvesztése. Mellesleg azért sem a Yaris, sem -hogy témánál maradjunk- a Corolla nem panaszkodhat e téren  :)
Ja csak én sokallom [rohog] :D

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #5507 Dátum: 2010.11.21 21:17:13 »
Elég lett volna a 2,0 d-4d-t 110Le-re fojtani,
Elég érdekes lett volna, ha az alsóközepesek piacán a Toyota egy 2literes dízellel támad az 1,7-100Le astra kombik, 1,6 110Le fordok, 1,5 100-110Le Megane-ok ellen.... sem gyártási költségben, sem tömegben, sem üzemeltetési költségben,sem árban nem lenne igazán versenyképes.
Az 1,4dízelt kellett volna 100le-re felhozni esetleg, bár fene tudja mit kellett volna ahhoz átvariálni a motorban..
Nem, az 1,4 d-4d esetében már túl kihegyezett lenne a dolog, a 2,0 d-4d viszont a ccm alapján is tartalmaz annyi plussz nyomatékot, hogy azt a 23-240Nm-t, ami ehhez a tömeghez kell, lazán elbírja hosszú futással is.  :flowers: Hidd el, ez a downsizing vissza fog ütni, amire a Toyotának nincs szüksége...  :yes:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #5508 Dátum: 2010.11.21 21:19:19 »
"Az 1,4 -est kellett volna felhozni 100LE-re" ...olyan sokat számít az a 10LE plusz?... :szemez: nem hinném...
Írhattam volna 105-110Le-t is.... lényeg hogy a 90le-nél több legyen.... nyilván lehet ezen filózni, hogy 10Le nem sok, vagy 15Le nem sok, vagy 20Le nem sok stb... a lényeg, hogy állítólag ez a 90lovas motor az E12-be ideális, az E15-be még csak csak jó, de egy E15 kombiba, ami ugye azért 4főt és csomagokat feltételez...  :hmmmm:
H Astra 1,3 cdti 90LE. Na?  :hmmmm:
Hidd el, elcipeli, igaz papás tempóban, de nem is eszik átlagban 5 liternél többet. Kb azt tudja, mint az 1,4 d-4d. Talán kicsit másabb a karaktartiztikája, de nagyjából pariban vannak.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #5509 Dátum: 2010.11.21 21:24:35 »
Elég lett volna a 2,0 d-4d-t 110Le-re fojtani,
Elég érdekes lett volna, ha az alsóközepesek piacán a Toyota egy 2literes dízellel támad az 1,7-100Le astra kombik, 1,6 110Le fordok, 1,5 100-110Le Megane-ok ellen.... sem gyártási költségben, sem tömegben, sem üzemeltetési költségben,sem árban nem lenne igazán versenyképes.
Az 1,4dízelt kellett volna 100le-re felhozni esetleg, bár fene tudja mit kellett volna ahhoz átvariálni a motorban..
Miről is beszélsz, Ákos? A gyártási költség ott Nem kifizetődő, ha minden modellhez külön motort kell fejleszteni! Ez már egy évek, sőt egy évtized óta gyártott, azaz kiforrott technika, amit a lehető legköltségesebb gyártani, hiszen csak egy programot kell módosítani rajta. És nem a lóerő a lényeg, hanem a nyomaték (egyébként is a napi használatban a motorok karakterisztikája a döntő, nem a számok), amit egy nagyobb ccm-es motor lazábban hoz, mint egy kisebb motor. Én nem értékelem annyira a kis köbcentis motorokat... hamarabb kinyúlnak.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #5510 Dátum: 2010.11.21 21:26:07 »
Nem tudom valahogy a mai dízelektől én is félek.Ezek az új tdcdi meg ilyesmik valahogy már túl kihegyezetek túlspilázottak szerintem és ezáltal nagyobb a hibalehetőség.A turbó fel van hózva ezáltal ha nem is léped akkor is jobban dolgozik ha más nem az kifekszik és már annyit pénzt domsz ki amiből egy benzines komplett motorját felújítod.
Hát, tdci-ért pénzt nem adnék, de a németekért, pláne a japókért simán, és nyugodt lélekkel!
A varázsszó: Megfeleő karbantartás! Ennyi. És elmegy bármelyik minden hiba nélkül 3-400.000-ret!  :yes:
Milyen karbantartásra gondolsz? cserélni kell benne valamit?

Ja a motort :D.Amúgy van benne igazság csak valahogy nekem akkor sem nagyon jönnek be az újak.A régi tdi azok még jók szerintem.
Az egy istenkirály konstrukció, ne is engedd, hogy az ellenkezőjéről győzzenek meg! :hug:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #5511 Dátum: 2010.11.21 21:26:42 »
Az új autó nem jó biznisz  ::)
Mondjuk a középkategória nagy benzines tipikus értékvesztős példa. De ha nem vesz senki újat, akkor mi marad a használt vásárlóknak ?  :hug:
Az enyém 2004.03. corolla, új ára 4,25milla körül volt.
Én kerek 4évesen megvettem 2,4milláért.
Az első tulaj a 4év alatt bukott évente átlag 460.000.-Ft-ot. Viszont összesen 3X volt egyszerű olaj szervizen, és semmit nem kellett foglalkoznia, költenie a kocsira.
Én meg 2,4milláért vettem, és 3év után kerek 7évesen fog érni tavasszal mondjuk 1,6milliót (plusz-mínusz 150 000Ft).
Így az éves átlag értékvesztése 270.000.-Ft, ami azért még mindig jelentős.
Emellett nekem már költenem is kellett az autóra, ékszíj, fékek, abroncsok stb.

 


Vegyél 20 éves Skodát, annak nincs jelentős értékvesztése.. :tt2:  
 

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #5512 Dátum: 2010.11.21 21:29:12 »
Milyen karbantartásra gondolsz? cserélni kell benne valamit?
Nem, a karbantartás nálam a fokozottabb odafigyelést jelenti használat közben. Azaz, hogy fokozottan kell figyelni az előírás szerinti szervizekre, alkatrészekre, és használat közben pl a turbóra, hogy konkrét legyek.
« Utoljára szerkesztve: 2010.11.21 21:45:29 írta kleingy »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #5513 Dátum: 2010.11.21 21:43:44 »
Az enyém 2004.03. corolla, új ára 4,25milla körül volt.
Én kerek 4évesen megvettem 2,4milláért.
Az első tulaj a 4év alatt bukott évente átlag 460.000.-Ft-ot. Viszont összesen 3X volt egyszerű olaj szervizen, és semmit nem kellett foglalkoznia, költenie a kocsira.
Én meg 2,4milláért vettem, és 3év után kerek 7évesen fog érni tavasszal mondjuk 1,6milliót (plusz-mínusz 150 000Ft).
Így az éves átlag értékvesztése 270.000.-Ft, ami azért még mindig jelentős.
Emellett nekem már költenem is kellett az autóra, ékszíj, fékek, abroncsok stb.
Mondjuk ez nem hangzik rosszul  :yes: ... De az E12-esnek tényleg bitang jó az értéktartása. Bár azért itt is kijöhetnek érdekes számok... Pl. jóbarátném 4.5-ért vette a Corolláját 2005 decemberében, ami most talán a felét éri... Vagy még annyit sem, most nem néztem hirtelen utána. Tehát évente elolvadt 450 ezer, ami azért nem kevés.

3...5 éves használt autót venni a legjobb biznisz. Némi keresgéléssel kapsz egy kvázi új autót, az új ár feléért. Vagy, ami szintén jó ötlet: venni egy kora tizenéves, jó állapotú kocsit - mint mondjuk most egy béka Cori... Ami már aránylag kis összegbe kerül, mégis még sokáig teljes használati értéket nyújt, és az értékvesztése sem túl jelentős már.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #5514 Dátum: 2010.11.21 21:44:22 »
Vegyél 20 éves Skodát, annak nincs jelentős értékvesztése.. :tt2:  
Az a lényeg, hogy az előző tulaj éves szinten kb 190 000 Ft értékvesztéssel fizetett többet, mínusz plusz szervizigény, így már akár csak mondjuk 160ezerrel....ami hónapra bontva kb 14 000 Ft plusz, ami ugye nem olyan eget verő összeg. Vagyis nem is akkor bolondság új autót venni.....  

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #5515 Dátum: 2010.11.21 21:53:03 »
Egy autószerelő ismerősöm mondta évekkel ezelőtt, hogy újonnan vásárolt japán dízelek, ha elérik a 100.000km-t és addig gondosan karban vannak tartva, akkor azoknak eztán indul az élet, épp csak be vannak járatva. :D :D :D Szóval, ennyit a magas futásteljesítménytől való félelemről...  :hug:
A gondos karbantartás és megfelelő bánásmód nem véd meg sem az injektor-, sem az adagoló-problémáktól - amik pedig a mai dízelek legjellemzőbb és legdrágább meghibásodásai közé tartoznak. Odafigyeléssel "csak" a turbó élettartamát lehet meghosszabbítani, a klasszikus hibaforrások közül. Meg persze magáét a motorét is, de ezzel kevésbé szokott gond lenni.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #5516 Dátum: 2010.11.21 21:57:06 »
Hát, tdci-ért pénzt nem adnék, de a németekért, pláne a japókért simán, és nyugodt lélekkel!
A varázsszó: Megfeleő karbantartás! Ennyi. És elmegy bármelyik minden hiba nélkül 3-400.000-ret!  :yes:
Ez sajnos messze nem ilyen egyszerű. Bár így lenne!

(A tdci szerinted micsoda, ha nem német?)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #5517 Dátum: 2010.11.21 21:59:41 »
Amikor az E15 Corollát kihozták az akkori Avensis ugyan akkora volt.!!
Dehogy volt ugyanakkora. Kívül sem; belül meg pláne nem. Tudom, mert anno az új E15-ös Corit "versenyeztettük" a használt Ave II-essel. (Végül Ave lett, jóapám nem akart a Carina után kisebb kategóriájú autóba ülni.)

Az Ave I, na, az kb. ugyanakkora, mint az E15 Cori. Mármint kívül; mert belül tágasabb az is.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #5518 Dátum: 2010.11.21 22:00:29 »
Hát, tdci-ért pénzt nem adnék, de a németekért, pláne a japókért simán, és nyugodt lélekkel!
A varázsszó: Megfeleő karbantartás! Ennyi. És elmegy bármelyik minden hiba nélkül 3-400.000-ret!  :yes:
Ez sajnos messze nem ilyen egyszerű. Bár így lenne!
(A tdci szerinted micsoda, ha nem német?)
PSA motor több esetben tudtommal...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #5519 Dátum: 2010.11.21 22:02:39 »
PSA motor több esetben tudtommal...
Ja, hogy úgy... Én most a gyártmányra gondoltam. De amúgy van egy rakás féle tdci. De úgy általában mindig beleakadok ebbe, ha valaki a kölni Fordot nem sorolja a német autók közé... Pedig az. Ezzel az erővel az Opel sem német, hanem amerikai.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )