A Toyotáknál 3 féle sebességmérés létezik:
1, Van a váltóba felülről belecsavarozva egy ún. km-óra jeladó. Ez egy kis dinamó szerű cucc, a kint lévő csonkrészre megy rá a csatlakozó, ami aztán viszi a jelet az ECU-ba, onnan meg a km-órába megy. Nálam ilyen.
2, A váltóba nincsen km-óra jeladó, le van dugózva, itt a keréknél lévő ABS jeladó szolgáltatja az információt. Ilyen az E12-esünk. Egyszerre két szenzor nincsen a kocsiban, legalábbios nem nálunk.
3, Hagyományos bowdenes megoldás, ami a km-órát tekeri, ezt fúrógéppel én is vissza tudom tekerni, nem sok ész kell hozzá.
Ami figyelemre méltó nálam pl., hogy a jel a váltóba épített km-óra jeladótól nem a km-órába fut be, hanem az ECU-ba először. Nem tudom, hogy az ECU rögzíti-e a jeleket közben, lehet, hogy igen, lehet, hogy nem -- nem vagyok nepper ugyanis.
Egy biztos: új ECU és új km-óra esetén nem lehet visszafejteni az adatokat. Ha csak a km-órát cserélem, akkor szerintem van esély az eredeti adatok visszaállítására.
P.S.: A tekergetős nepperek kezét le kellene vágni!