Ha én is 6 ekm-t mennék évente én is csak cca 2évente cserélném az olajat. A 30 e-es ráadásul nem is nagyszervíz. Ha a tulaj is így gondolkodott, akkor 2008 óta nem volt esedékes neki a következő szerviz. Lehet kifogásolni, hogy nem tartotta be a szervízelőirást(évenkénti szerviz), de azért ez nem egy katasztrófa.
Korábban már leírtam, az évenkénti olajcsere előírás csak a biztonság miatt van a Toyotánál. Annak aki nem nézi rendszeresen az olajszintet (pl. tesóm szerint minek
, még jó, hogy én állandóan nézem az ő kocsiját), illetve egy kicsit túltárolt félszint (az ásványiról ne is beszéljünk) olajnál necces a 2 év. Fullszint olajnál kizárt, hogy a nem szigorúan 1 év problémát jelent. Magánvéleményem, hogy fullszint olaj esetén csere periódus max. 2 év/ 15000km, illetve az a kisebb km teljesítmény, ahol az olaj láthatóan elfárad vagy hirtelen fogyni kezd.
Lehet, hogy vki ezen, és a vonóhorgomon (amit 2x használtam bútor, + 4x bicikli szállításra) fog problémázni. Nem tud érdekelni, én nyugodt vagyok a gépem felől, a szerelőnek meg leesett az álla a szinte gyári állapottól. (A külsején és a kormányon azért látszik a használat, de az másodlagos. Aki karcmentes autót akar vegyen ujjat, vagy frissen fényezettet.)