Szerző Téma: Corollát, Aurist szeretnék venni  (Megtekintve 2120079 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #3615 Dátum: 2010.05.07 10:01:15 »
Hát nemtom...Nekem nagyon fájt, ha egy teli tankkal nem mentem minimum 1050 km-t....De ilyenkor egy Dunaújváros-Szeged táv nem volt több másfél óránál...
Gabe 254.

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #3616 Dátum: 2010.05.07 10:06:34 »
Hát nemtom...Nekem nagyon fájt, ha egy teli tankkal nem mentem minimum 1050 km-t....De ilyenkor egy Dunaújváros-Szeged táv nem volt több másfél óránál...

nekem a rekordom 1000km... de akkor ugy nyomtam neki minta tojás lett volna a pedál alatt :wacko:
nyilván velem van a baj, meg a vezetési stilusommal....de még igyis jobb a fogyim, mint anno a samaráé
az a alaphangon evett8at....nálam inkább 10et
ehez képest a coris 6,5 litykos fogyi elég jol hangzik
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

torbit

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 123
  • Corolla E12 1,4 D4D HB Luna
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #3617 Dátum: 2010.05.07 10:12:23 »

Igen, tegnap sikerült beszélnem Andrissal, és hallottam a 3,77-es eredményéről. :-)

Még az is lehet, hogy megveszem az autót.

Andris ilyen szempontbol "elmebeteg", hogy a rákba birja ki h ne nyomja neki... :?:

Én sokszor megfogadom hogy na most ezt a teli tankot ugy hajtom ki hogy nem taposom neki, nem huzatom ki...dé végül mindig elborul az agyam...
és igy max 800-850km-rt tudok  megtenni egy teli tankkal :cool2:

Hány literes a tankja?

Satriani

  • Vendég
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #3618 Dátum: 2010.05.07 10:15:02 »
55

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #3619 Dátum: 2010.05.07 10:42:31 »
...90 LE-s csúcsteljesítménnyel (4000-valahányszázas fordulaton, ezt nem tudom pontosan így fejből) és 190 Nm maximális nyomatékkal (amit 1800-3000 között folyamatosan lead a motor).
Ejnye Palaczk! Nem nyomod fejből a pontos fordulatokat? :devil:

Max teljesítményt 3800-nál hozza, nyomatékot jól írtad. :winkiss:
Láthatod, hogy azt az adatot, ami nekem lényeges, tudtam fejből  :szemez:

Meg amúgy is, nálam a 140 az a határ, amire azt mondom, hogy addig szinte alig hallatszik a motorzaj, után egy kicsit morog, de nem vészes még fölötte sem.
Mi pályán jellemzően inkább 150-el haladunk, mármint óra szerint. Ezzel még a 30 ezres bünti-limit alatt maradunk, zajszintben nagy különbség nincs a 140-hez képest, fogyasztás is alig nagyobb, és azért mégiscsak gyorsabb mint 140-el  :) ... 130-140-el inkább csak sötétben szoktunk menni.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #3620 Dátum: 2010.05.07 10:47:29 »
~95-nél tilt az 1.4-es kettesben.
Ezért lennél te előnyös helyzetben az említett szerpentines haladásnál  :) ... Ki se nagyon kéne vedd kettesből, és nagyrészt a csúcsnyomaték és csúcsteljesítmény közötti fsz-tartományban autózhatnál. Ha valaki egy dízellel követne, az kénytelen lenne a 2-es és a 3-as között gyakran kapcsolgatni, hisz a dízel 2-ese sokkal hamarabb elfogy. Ezért ilyen szerpentines versenyzésre biztosan jobb a benzines.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #3621 Dátum: 2010.05.07 10:50:08 »
Még az is lehet, hogy megveszem az autót.
Nem járnál rosszul vele. Nincs nagyobb előny az ismert előéletnél, a valós információknál. Mi ezért anno hajlandóak voltunk a tervezett 4 milliós plafonhoz képest plusz félmilliót rááldozni az Avensisünk vásárlására  :sorcerer:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

torbit

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 123
  • Corolla E12 1,4 D4D HB Luna
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #3622 Dátum: 2010.05.07 11:00:12 »
Még az is lehet, hogy megveszem az autót.
Nem járnál rosszul vele. Nincs nagyobb előny az ismert előéletnél, a valós információknál. Mi ezért anno hajlandóak voltunk a tervezett 4 milliós plafonhoz képest plusz félmilliót rááldozni az Avensisünk vásárlására  :sorcerer:

Igen, én is úgy gondolom.

Viszont egy dologra válaszoljatok őszintén kérlek. :-)

Van egy Mondeós haverom, aki nagyon kíváncsi lenne, hogy milyen típushibái vannak ennek a motornak. Mi van a porlasztókkal, a lendkerékkel, mikor kell cserélni ezeket és mennyibe kerülnek. Turbó ha tönkre megy az mennyi? Ilyesmikre... :) A Ford dízelnél ezek eléggé zsebbenyúlós dolgok.
Köszi.

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #3623 Dátum: 2010.05.07 11:20:28 »
Ezt már leírta Palaczk fentebb kétszer is.  :flowers: Kifejezett típushibája nincs a D-4D-nek, csak az első szériában volt néhány garanciális csere, amúgy az újabbak mint Andrisé is, típushiba-mentes.
         

Satriani

  • Vendég
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #3624 Dátum: 2010.05.07 13:12:10 »
Annyit mondjuk tegyünk hozzá, hogy a fórumon nem nagyon vannak olyan kisdízelek, amik elmentek 2-300 ezret. Lehet, hogy ilyen futásnál már előjönne ez+az. De kimondott típushibája valóban nincs a motornak, és tényleg nincs kihegyezve á la 2.2 D-CAT. (2.2-esből nekem egyértelműen jobban kéne a 150 lovas.)

Ja, el ne felejtsem: mmt váltó felejtős, azzal vannak nyűgök, ami még akkor is kellemetlen, ha az utolsó revízió állítólag nem zűrös.

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #3625 Dátum: 2010.05.07 13:17:25 »
Ja, el ne felejtsem: mmt váltó felejtős, azzal vannak nyűgök, ami még akkor is kellemetlen, ha az utolsó revízió állítólag nem zűrös.
Jajj tényleg, ez igaz :yes:, de Andris autója nem M-MT-s.


@torbit: Ilyen az M-MT váltó (valójában kézi váltó, csak automatának néz ki, és úgy is kell használni. Na majd mindjárt megszakértenek, hogy milyen hülyeséget írtam :D)
         

torbit

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 123
  • Corolla E12 1,4 D4D HB Luna
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #3626 Dátum: 2010.05.07 13:22:46 »
Ja, el ne felejtsem: mmt váltó felejtős, azzal vannak nyűgök, ami még akkor is kellemetlen, ha az utolsó revízió állítólag nem zűrös.
Jajj tényleg, ez igaz :yes:, de Andris autója nem M-MT-s.


@torbit: Ilyen az M-MT váltó (valójában kézi váltó, csak automatának néz ki, és úgy is kell használni. Na majd mindjárt megszakértenek, hogy milyen hülyeséget írtam :D)

Ilyet még nem láttam. :)

Ha dízelt veszek használtan az az Andrisé lesz. Gyűjtögetem az infókat közben, újabb és újabb okosságok és kérdések jönnek elő. :)

Pl. olvastam, hogy turbó és generátor problémák jöttek elő sok kisdízelben, de a legtöbbet gariban cserélték. Meg hogy ekkora futásteljesítménynél (108.000 km) a kuplung lehet egy gyenge pont...
« Utoljára szerkesztve: 2010.05.08 21:34:54 írta Palaczk »

Satriani

  • Vendég
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #3627 Dátum: 2010.05.07 13:58:13 »
...ekkora futásteljesítménynél (108.000 km) a kuplung lehet egy gyenge pont...

Az meglepne. Benzinesekben a kuplung szerviz szerint 250-300-ig kibírja, a dízelben egy alulméretezett kuplungtól is gyér lenne, ha 100 körül döglődne.

Satriani

  • Vendég
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #3628 Dátum: 2010.05.07 14:00:33 »
...valójában kézi váltó, csak automatának néz ki, és úgy is kell használni...

Ez így van. Ezt hívják robotizált váltónak. Szerintem nagy marhaság, a lehető legrosszabb középút automata és manuális között. (Megjegyzem, NEM vagyok az automata váltók ellen, a hétköznapokra jobbnak tartom a kézinél, és ha nem szeretnék kimondottan váltogatni, utóbb is automatás kocsit vettem volna. De a robotváltók a kézinél és a bolygóműves automatáknál is rosszabbak, nem beszélve a kétkuplungosokról.)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #3629 Dátum: 2010.05.08 21:33:48 »
Van egy Mondeós haverom, aki nagyon kíváncsi lenne, hogy milyen típushibái vannak ennek a motornak. Mi van a porlasztókkal, a lendkerékkel, mikor kell cserélni ezeket és mennyibe kerülnek. Turbó ha tönkre megy az mennyi? Ilyesmikre... :) A Ford dízelnél ezek eléggé zsebbenyúlós dolgok.
Köszi.
Ezek a dolgok minden márkánál zsebbenyúlósak. A Toyotánál is. Az injektor darabja 100 fölött van, a lendkerék 200 fölött, a turbót nem tudom, de ha cserélni kell, az még ennél is jóval több. De ez alól semmilyen márka nem kivétel. Viszont: a Toyota 1.4 dízel esetében ezek a problémák viszonylag ritkán és későn jönnek elő (pl. a Fordhoz képest) - ritkábban és később annál, hogy típushibának lehessen nevezni őket. Hogy pontosan mikor, azt senki nem fogja neked tudni megjósolni. Nagyban függ a használattól, a motorolaj típusától stb. Annyit kb. ki lehet jelenteni, hogy az első 200 ezer km alatt nem jöhetnek elő túl jellemzően ezek a gondok, mert arról már hallani lehetett volna. Hogy később mi lesz, az egyelőre eléggé szürke zóna. Mindenesetre Toyotás szerelőm szerint is jók, megbízhatók ezek az 1.4-es dízelek.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )