Szerző Téma: Corollát, Aurist szeretnék venni  (Megtekintve 2120098 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #3600 Dátum: 2010.05.06 15:15:41 »
Lehet a dízeles topikban kellene kérdeznem, de itt nagyon segítőkész mindenki.

Milyen hibái lehetnek egy ilyen motornak? Típushibák vannak pl.? És 110.000 km után mi várható? Ha hülye a kérdés bocsi.

Szerinted a többi topikba mások írnak ;) ?

Amúgy már kb. leírtuk a dolgokat. A mai modern dízelmotorokon jellemzően a turbófeltöltő, a nagynyomású adagoló-rendszer, illetve a befecskendezők szoktak meghibásodni (utóbbiak okozhatnak károsodást magában a motor mechanikájában is, kulcsszó: "bepisilő injektor"), valamint előfordulhatnak hengerfej-problémák is - de ezek közül egyikről sem tudjuk, hogy feltűnően korán és/vagy típushibának minősülő gyakorisággal lépne föl ezeknél a motoroknál. A 90 lovas változat már hat éve piacon van, és van is belőle jó sok, futás is van már bennük bőven, tehát azért van már referencia jócskán.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Satriani

  • Vendég
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #3601 Dátum: 2010.05.06 15:28:48 »
Milyen hibái lehetnek egy ilyen motornak? Típushibák vannak pl.?

Palaczkot kiegészítve: ha visszaolvasol jóóóó hosszan a D4D topikban, ott fogsz találni garis turbócserére és generátorcserére utaló megjegyzéseket. Kb. ennyi. A befecskendezése egész jól bírja. A kis D4D nem egy kihegyezett motor, kimondottan jól sikerült, egyike azon kevés dízelmotornak, amit nem kerülnék el messziről, ha használt autót kellene vennem. Házon belül a 2.2 D-CAT nagyságrendekkel háklisabb. Egyedül a chipelt jószágokat hanyagolnám, azoknál sosem lehet tudni, mit kaptak.

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #3602 Dátum: 2010.05.06 19:56:35 »
A Corolla 1,4 D4D turbós? A porlasztók mennyire bírják?
Próbálok tájékozódni. :-)
Turbós, igen. Valamennyi D-4D motor turbós. Ami a Corollában van, az egy változó geometriájú turbóval és intercoolerrel ellátott változat, 90 LE-s csúcsteljesítménnyel (4000-valahányszázas fordulaton, ezt nem tudom pontosan így fejből) és 190 Nm maximális nyomatékkal (amit 1800-3000 között folyamatosan lead a motor).

Nem lényegtelen információ, hogy a motor átlagfogyasztása minden különösebb odafigyelés nélkül 5.5 liter környékén tartható, hacsak nem mész folyton rövid városi utakat. Országúton a 4 literhez sem kell aszkétának lenni (elég betartani hozzá a KRESZ-t), autópályán valahol 150 környékén lépi át a fogyasztás a 6 litert.
Ejnye Palaczk! Nem nyomod fejből a pontos fordulatokat? :devil:

Max teljesítményt 3800-nál hozza, nyomatékot jól írtad. :winkiss:

Az átlagot valóban könnyű 5fél környékén tartani, de pont Andris tudna mesélni ilyen géppel elért 4 alatti eredményekről :D Autópályán meg amúgy is csak 130-al szabad menni...Meg amúgy is, nálam a 140 az a határ, amire azt mondom, hogy addig szinte alig hallatszik a motorzaj, után egy kicsit morog, de nem vészes még fölötte sem.
Gabe 254.

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #3603 Dátum: 2010.05.06 20:05:02 »
Milyen hibái lehetnek egy ilyen motornak? Típushibák vannak pl.?

Palaczkot kiegészítve: ha visszaolvasol jóóóó hosszan a D4D topikban, ott fogsz találni garis turbócserére és generátorcserére utaló megjegyzéseket. Kb. ennyi. A befecskendezése egész jól bírja. A kis D4D nem egy kihegyezett motor, kimondottan jól sikerült, egyike azon kevés dízelmotornak, amit nem kerülnék el messziről, ha használt autót kellene vennem. Házon belül a 2.2 D-CAT nagyságrendekkel háklisabb. Egyedül a chipelt jószágokat hanyagolnám, azoknál sosem lehet tudni, mit kaptak.
A garis turbó meg generátor csere is én voltam, de ettől függetlenül nem tartom egy problematikus típusnak. Ezek 30 és 50 ezer km környékén voltak. A turbó hibájánál nem volt sem teljesítményben, sem pedig fogyasztásban érzékelhető difi, csak a hangja árulkodott. Most van a kocsiban 12x ezer km, de azóta no problémó (kopp-kopp) :D

Használatban tényleg egy nagyon kellemes gép a kis dízel, főleg országúton nagyon jól használható a határozott nyomaték miatt.

A dízelek porlasztóit a megfelelő minőségű gázolaj használatával lehet kímélni. Én mindig csak márkás anyagot tankoltam, néha prémium anyagot (most osztrák cucc van benne :D) Ilyen esetben szinte koszmentes cserekor a gázolajszűrő.

Sztem kellemes, jó kis gép, és ha találsz egy korrekt példányt, akkor jó eséllyel jódarabig nem lesz gondod velük.
Gabe 254.

Peti

  • Vendég
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #3604 Dátum: 2010.05.06 20:43:19 »
...még benyással 100ig  2dikban lazán lehet köpetni :devil:

Még óra szerint se megy 100at 2esbe :sorcerer:

Peti

  • Vendég
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #3605 Dátum: 2010.05.06 20:44:32 »
Igazából azért van ez, mert szeretnénk Andristól megszabadulni: ha eladja az autóját, többet nem látjuk.  :whistling: :devil:

 :clap: :yes:

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #3606 Dátum: 2010.05.06 20:47:50 »
...még benyással 100ig  2dikban lazán lehet köpetni :devil:

Még óra szerint se megy 100at 2esbe :sorcerer:

nem? :hmmmm:

anno a lada samarám is kivágta a 100at 2dikban :devil:
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #3607 Dátum: 2010.05.06 20:49:46 »
Na tőled se vennék ezek után autót. Dízelt chippeltetni meg 100-zal kettesbe'...  :wacko: :D
         

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #3608 Dátum: 2010.05.06 20:56:51 »
Na tőled se vennék ezek után autót. Dízelt chippeltetni meg 100-zal kettesbe'...  :wacko: :D

 :D
a csacsi most is megvan még, csak a ménes egy része megszökött :devil:
de pöcröf indul, dolgozni jolvan ......
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #3609 Dátum: 2010.05.06 20:57:39 »
Gabe 254.

Peti

  • Vendég
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #3610 Dátum: 2010.05.06 21:11:19 »
anno a lada samarám is kivágta a 100at 2dikban :devil:

Elhiszem, de a benzines -nem ts- e12 jó ha valós 90et tud 2esbe, óra szerint talán 90-95 között tilt :hmmmm: nem emléxem már pontosan, de biztos hogy nincs meg a 100...

Ellenben az 1.3Yaris 102-t megy 2be :sorcerer:

Satriani

  • Vendég
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #3611 Dátum: 2010.05.06 21:51:06 »
~95-nél tilt az 1.4-es kettesben. Csípem a kocsi második fokozatát, bár a kedvencem a harmadik. Az olyan jól sikerült (szinte guruló tempótól 140-ig elmegy), hogy a negyediket nem is nagyon használom. Városban már 50-nél úgyis jó az ötödik, előzésnél 100-120-ig jó a harmadik, ott már megint lehet ötöst kapcsolni, a negyedikre semmi szükség. :D

TSityu

  • Vendég
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #3612 Dátum: 2010.05.06 21:57:30 »
A TS is épp, hogy átlépi. Papír szerint:99, óra szerint:106-107, GPS: 101-102. De nem ez a lényeg, hanem, hogy oda fölszalad kb. 7 sec alatt.  :D

Város: felső sor, 1-3-5  :D
Közút: alsó sor, 2-4-6  ;)
« Utoljára szerkesztve: 2010.05.06 22:00:21 írta TSityu »

torbit

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 123
  • Corolla E12 1,4 D4D HB Luna
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #3613 Dátum: 2010.05.07 09:27:52 »
A Corolla 1,4 D4D turbós? A porlasztók mennyire bírják?
Próbálok tájékozódni. :-)
Turbós, igen. Valamennyi D-4D motor turbós. Ami a Corollában van, az egy változó geometriájú turbóval és intercoolerrel ellátott változat, 90 LE-s csúcsteljesítménnyel (4000-valahányszázas fordulaton, ezt nem tudom pontosan így fejből) és 190 Nm maximális nyomatékkal (amit 1800-3000 között folyamatosan lead a motor).

Nem lényegtelen információ, hogy a motor átlagfogyasztása minden különösebb odafigyelés nélkül 5.5 liter környékén tartható, hacsak nem mész folyton rövid városi utakat. Országúton a 4 literhez sem kell aszkétának lenni (elég betartani hozzá a KRESZ-t), autópályán valahol 150 környékén lépi át a fogyasztás a 6 litert.
Ejnye Palaczk! Nem nyomod fejből a pontos fordulatokat? :devil:

Max teljesítményt 3800-nál hozza, nyomatékot jól írtad. :winkiss:

Az átlagot valóban könnyű 5fél környékén tartani, de pont Andris tudna mesélni ilyen géppel elért 4 alatti eredményekről :D Autópályán meg amúgy is csak 130-al szabad menni...Meg amúgy is, nálam a 140 az a határ, amire azt mondom, hogy addig szinte alig hallatszik a motorzaj, után egy kicsit morog, de nem vészes még fölötte sem.

Igen, tegnap sikerült beszélnem Andrissal, és hallottam a 3,77-es eredményéről. :-)

Még az is lehet, hogy megveszem az autót.

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #3614 Dátum: 2010.05.07 09:54:19 »

Igen, tegnap sikerült beszélnem Andrissal, és hallottam a 3,77-es eredményéről. :-)

Még az is lehet, hogy megveszem az autót.

Andris ilyen szempontbol "elmebeteg", hogy a rákba birja ki h ne nyomja neki... :?:

Én sokszor megfogadom hogy na most ezt a teli tankot ugy hajtom ki hogy nem taposom neki, nem huzatom ki...dé végül mindig elborul az agyam...
és igy max 800-850km-rt tudok  megtenni egy teli tankkal :cool2:
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)