Azt gondolom, hogy egy próbát részedről is megér, de Te döntsd el. Az első tank előtt én is féltem, de a félelmem nem igazolódott be, ennek ellenére nincs két egyforma autó. Lehet, hogy a Tieden jobban, vagy kevésbé fog érződni a hatása. Ha nem próbálod ki, nem fogod megtudni.
A problémák akkor jöhetnek elő, ha felesben, vagy még nagyobb arányban, esetleg tisztán tankolsz etanolt. Na, akkor már check engine lámpa szinte biztos, hogy ordítani fog, mert a vezérlés érzékeli a szegényebb keveréket, ezért villantja fel a lámpát. A hidegindítási problémák is szinte biztosan előjönnek +10 fok alatt, És lehet, hogy a dugulás is bekövetkezik. Amint Te is látod, utóbbi mondatban az esztelen E85 használat miatt jelentkeznek a hibák, az általam említett arányban csak a kicsit több üa fogyasztást kell, hogy érzékeld.
Amit még írtam a végén, az olajfogyasztásos dologgal kapcsolatban, ez teljesen nyitott probléma, mert ezt még senki nem vizsgálta!
Azt igen, hogy nem tesz kárt az etanol a csövekben, tankban, szűrőkben, nem rohaszt el semmit, ez egyébként igaz is, de, hogy a motorolajat, illetve az olajfogyasztásra van-e és, ha igen, milyen hatással van rá, ezt eddig nem tesztelték.
Talán a napokban bejelentett új API minősítés megjelenésével már több adatunk lesz az etanol használatához ilyen szempontból is.