Na hali mindenkinek!
Szereznem kell bontott folytószelepet, ami szabályozza a levegőmennyiséget az alapjáratnál. (vagy valami ilyesmi.) Ez egy ilyen hőtáguló cucc, és az a baja, hogy nem mozdul meg, ezrét magas az alapjárat. A gyári listaára ennek a kis apróságnak 110.000 Ft, ezért lemondtam erről az opcióról. Ha valakinek a közelében bontanak 1.6os 90-94ig gyártott celicát, az szóljon legyenszíves. Nagyon fontos lenne. Kéne belőle pár dolog...
Ne keverjük a dolgokat! A folytószelep a beáramló levegő mennyiségét szabályozza, de nem alapjáraton, hanem minden más esetben. Amikor a gázpedált nyomkodod tulajdonképpen a folytószelep állását változtatod. Valóban nagyon drága, de kötve hiszem hogy ez romlott volna el.
Ami az alapjáratért felelős, az az ISCV (Idle Speed Control Valve, magyarul talán alapjárati motornak hívják). Ez a folytószelep mellett található, és azt csinálja, hogy az ECU által megadott mennyiségű levegőt átengedi a zárt folytószelep mellett, ezzel szabályozza az alapjáratot. Jellemző meghibásodása, hogy elkoszolódik, és ezért nem az a mennyiségű levegő halad át, amit az ECU hisz, ezért hülyül meg az alapjárat. Mielőtt bármit vennél, érdemes kipucolni, vagy kipucoltatni egy hozzáértővel (ha pesti vagy, ajánlom a Piszkor Ricsit, Toyota specialista nagyon jó szerelő, rengeteg Celicát hordanak hozzá). szerk: közben olvasom hogy fehérvári vagy
Az index fórum Celica topicjába épp a napokban írta be egy srác, hogy érkezett egy 1.6os T18as Celi kimondottan bontásra külföldről, még ezt tudom ajánlani a fent elhangzottak mellé