Szóval:
Az új dizájnos Octaviák (Tour 1.6) lízingelt autók, azért nem rendőrségi rendszám van rajta. Nem a rendőrség a tulajdonos, csak a használó.
Azért van rajta kék-piros, mert azt tettek rá. A neten volt is erről hír, amikor átadták őket. Talán az Index is hozta.
A Kresz szerint a megkülönböztető jelzés a kék villogó (osszcilláló, stroboszkóp-szerű)), vagy körbeforgó fény, valamint a váltakozó hangmagasságú kürt, illetve sziréna. (Abba most nem menjünk bele, hogy mi a különbség a kürt, meg a sziréna között)
Valóban lehetett látni W123, W124-es Merciket kék-piros villogóval régebben. Ezek konvojbiztosító autók voltak, és a sor elején és végén mentek. Innen lehet tudni, hogy vége van a biztosított konvojnak. Ezért találták ki tulajdonképpen a vegyes lámpát. Természetesen akkor, amikor nem konvojoztak, akkor normál szolgálatot is eláttak velük, ezért találkozhattál velük egyedül is az úton.
Azt viszont nem tudom, hogy milyen meggondolásból szerelték fel az összes autót vegyes lámpákkal.
Pár ötletem van:
- hogy még feltűnőbb legyen,
- A környező országokban van olyan hely, ahol piros a megkülönböztető jelzés (pl. Szlovákia) ((tiszta ááámerika ( Fábiákon akkora fényhíd van, hogy agyonnyomja a verdát...)) és az ottani honpolgárok is tudják, hogy mi is villog előtöük-utánnuk,
- volt egy belső szabályzás, amit nem tettek közhírré és változott a Kresz.