Sziasztok.
Egy kérdésem lenne.
2001 Corolla sedan, 1.6 VVTi kuplung pedált gyárilag is elég nehéz benyomni? Az enyémben nehéz. Olyan mint amikor egy erős rugó ellen dolgozol. A váltó egyébként nagyon finoman vált, nem ad ki semmi hangot a kuplung. A kuplung is szerintem jó helyen fog, se nem bent se nem fent. De szinte lehetetlen normálisan csúsztatni. Amikor egyesben indulok nagyon el kell találni azt a pontot hogy ne rángasson. És van úgy hogy 2000-es fordulatnál is érezni hogy rángatva indul el.
Ha jól tudom ennek hidraulikus a kuplungja. Nem tudom hogy a hidraulikus kuplungnak keményebbnek kell lennie, vagy puhának egy sima bovdeneshez képest.
Előtte dízel 3-as golfom volt. Ehhez képest annak vaj puha a kuplungja. A golfnak csak sima bovdenes a kuplung.
Szia!
Remélem nem nagyon más, mint a Carináé, én azt írom le, szerintem nézd meg, hátha előrébb leszel:
1. A kuplung hidraulikus, és benne levő fékfolyadékot pár évente cserélni kell (talán 2 vagy 4, most fejből nem tudom), utána sokszor rendesen lehet érezni, hogy könnyebben működik. Ha a cseréhez kell segítség, akkor szólj és leírom. Nálam DOT4 fékfolyadék kell bele, két emberes, a munkahengeren ott a légtelenítő, azon jön le.
2. A kuplungházon ott, ahol a munkahenger nyomja a kinyomóvillát, van egy gumiharang. Azt félrehúzva lehet látni, hogy a kinyomóvillán a házon belül van egy mélyedés, amibe beleül egy
gömbfejű csavar kb. a villa közepén (31236B a rajzon). A kettő között kell érzéssel gépzsírral megkenni (nem sokkal!), mert ha itt száraz, akkor egyrészt hallatszik is működtetéskor, másrészt darabos a kuplung működése, nálam is volt ilyen hibajelenség, nem lehetett érzéssel csúsztatni a kuplungot. Mióta egyszer sikerült jól megkenni, azóta semmi ilyesmi nincsen hála Istennek. Tehát a gumiharang félrehúzva, a villa tetejével vissza lehet nyomni a munkahengert, és akkor eltávolodik a gömbfejű csavartól a villa és meg lehet zsírozni.