A fenti linken ha megnézed, ott van a II-esnél és a III-nál a 80-85LE-s motor, mindkettőnél.
A leírtak fényében még mindig elfogadható a kompromisszum, hisz ennyit enged a büdzsé. Az 1,9-es jóval drágább. Egy évbe ha 4-5x megyek pályára, ebből max 3x full pakk és család - ennyiért nem éri meg az xtra pénzbefektetés (+nagyobb fogyi +drágább bizti). A kocsit nem csak megvenni kell, fenn is kell tartani...
A 85LE-s típusok mind 5-ös váltóval vannak, a 106LE-s mind 6 sebességes. Ebből már ránézésre is látszik, hogy melyik motor. Én a 106LE-ről írtam.
Értem a felhasználási célodat.
Ha elégnek érzed, akkor jó, Te tudod, mikor mire szeretnéd majd használni.
Az 1,9-esnek a biztosítása valamivel magasabb, de a fogyasztása nem! Az pont azért ugyanannyi, mert az 1,5-ös a határon működik, az 1,9-es bár nagyobb, de kevésbé erőlködik. Ez olyan kb, mint az E11 Corollában az 1,4 és az 1,6-os vvt-i közti különbség.
Amúgy elkezdtem írni Neked tegnap egy tippet a SuperB-el, de aztán kitöröltem, mert vagy drágák a büdzséhez, vagy túl sokat futottak. Pedig nagyon jó kocsik! Kár, hogy nem fér anyagilag bele, abból nem is lenne szükséged a nem létező kombira sem...
Egyterűek között a franciáktól csakis a Renault az, ami szóba jöhet (olyan autókról írok, amit MAGAM is be mernék vállalni.)
Németek közül a Sharanokat mondanám, de azok a számodra elérhető árú kategóriában gyakorlatilag mind legalább 6 éves, és min. 250E-t futott, ezért nem biztos, hogy azokkal célszerű lenne foglalkoznod.
Érdemes lenne még egy pillantást vessél a Zafirákra, mert, főleg a behozottak között, vannak egészen szép darabok tele értelmes extrákkal, kellően nagy (5 felnőtt+2 gyerek), strapásak a dízel motorjai. Én pl. ezek közül mind az 1,7-es ISUZUkat, mind az 1,9-es erősebb dízeleket simán bevállalnám. Ja, biztonságosak is, nagyon egyben van a kasztni merevsége.
Mit szólsz hozzá? Anyagilag ez beleférne még?