Szerző Téma: Land Cruiser  (Megtekintve 127444 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

kustora

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 146
    • mokusradio
Re:Land Cruiser
« Válasz #180 Dátum: 2013.01.20 12:01:12 »
Sziasztok,

Adott egy 1999 évjáratú TOYOTA LAND CRUISER 3.0 TD Special KJ 95 (Automata).

Jól tudom, hogy ez alapból csak a hátsó kereket hajtja?
Terepváltó előre egyet: előre is átadja a hajtást vagy zárja a központi difit, ezt nem tudom
Terepváltó kettőt előre: felező

És persze van még egy hátsó difizár is.
Land Cruiser J90,  RAV4 2.0

Batu

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
Re:Land Cruiser
« Válasz #181 Dátum: 2013.01.21 01:33:44 »
Szia
A LC-ek nagytöbbsége alapból állandó 4x4. A terepváltó sima előrenyomásával a központi difizárat kapcsolod (ki kell gyúljon egy narancssárga kontrollámpa a műszerfalon), ha még előbbre nyomod (pontosabban kissé jobbra és előre), a neutral után felező+diffizár.

Roadati

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 174
Re:Land Cruiser
« Válasz #182 Dátum: 2013.01.23 11:48:47 »
Üdv mindenkinek.Lehet nem itt kéne közölnöm,de meg teszem.HJ60-61 hez vannak eladó alkatrészeim.Kormánymű,alváz,karosszéria elemek.
roadati.tlc@gmail.com

kustora

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 146
    • mokusradio
Re:Land Cruiser
« Válasz #183 Dátum: 2013.01.25 12:03:40 »
Nem tudjátok honnan lehet letölteni magyar vagy angol nyelvű használati utasítást vagy gépkönyvet az autómhoz?
1999 évjáratú TOYOTA LAND CRUISER 3.0 TD Special KJ 95

Van egy német, meg orosz, de mind a két nyelvel bajban vagyok.  :wacko:
Land Cruiser J90,  RAV4 2.0

Batu

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
Re:Land Cruiser
« Válasz #184 Dátum: 2013.01.28 11:56:47 »
Valaki tudja, hogy a gyári LC imobilizer áramfelvétele mekkora? Konkrétan az a problémám, hogy az autóm zárt ajtókkal 160-200mA körül fogyaszt, ami hosszútávon lemeríti az akkumulátort (sajnos emiatt a tavalyi indítási problémáim új aksival is jelentkeztek). Mivel nyitott ajtókkal 70mA a kocsi áramfelvétele, logikám szerint az imobilizer lehet benne a lúdas. 

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re:Land Cruiser
« Válasz #185 Dátum: 2013.01.28 22:02:49 »
Valaki tudja, hogy a gyári LC imobilizer áramfelvétele mekkora? Konkrétan az a problémám, hogy az autóm zárt ajtókkal 160-200mA körül fogyaszt, ami hosszútávon lemeríti az akkumulátort (sajnos emiatt a tavalyi indítási problémáim új aksival is jelentkeztek). Mivel nyitott ajtókkal 70mA a kocsi áramfelvétele, logikám szerint az imobilizer lehet benne a lúdas.

Nincs véletlenül benne utólagos riasztó??? Feleségem gépében az szívta az aksit kikapcsolt állapotban is!

Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

Batu

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
Re:Land Cruiser
« Válasz #186 Dátum: 2013.01.29 16:03:02 »
Nincs véletlenül benne utólagos riasztó??? Feleségem gépében az szívta az aksit kikapcsolt állapotban is!

Természetesen nincs. El fog tartani egy darabig, amíg rájövünk az okára. Állítólag be kéne érje 60-70 mA-rel.

Reset

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:Land Cruiser
« Válasz #187 Dátum: 2013.04.08 12:45:09 »
Üdv.

Szeretnék venni egy LC 120-ast. Régi álom valósulna meg. Kicsit viszont bizonytalan vagyok hogy a választásom helyes legyen. Hallottam egy komoly problémáról ami a D4D motorokat érinti. Pontosabban az injektorok csörgése ami miatt a toyota visszahívta garanciális időben és cserélte az injektorokat egy tovább fejlesztett típusra. Viszont tudtommal elég sok motornál nem történt meg ez a csere, és ha véletlenűl belefutnék egy ilyenbe, az elég drága befektetés lenne. Vajon ha belenézek a motortérbe látom hogy melyik az eredeti és melyik a cserélt? Elvileg a cserével az ECU is újra lett programozva.

A másik ami érdekelne hogy mi a jobb választás az manuális, vagy az elterjettebb autómata is megbízható?

Végül peddig a légrugós, vagy nélküli?

Javarészt hétköznapokra szeretném, de elég sokat túrázunk itthon és Erdélybe is, aszfaltmentes területen. (Van egy kis túra egyesületünk.)

Köszönöm előre is.

Batu

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
Re:Land Cruiser
« Válasz #188 Dátum: 2013.04.08 20:25:16 »
Szia!

Nem vagyok nagy szakértő, de nemrég vettem én is egy LC-t. Vaciláltam én is a 120-as és a 90-es között, végül ez utóbbi mellett döntöttem. Akkor a márkaszervízben azt mondták a szerelők, hogy a 120-asoknál inkább az injektorpakolás szokott gondot okozni. Injektorproblémák bármilyen dízelnél jelentkezhetnek, a környezetvédelmi normáknak megfelelő kénszegény gázolaj miatt (amúgy nem érdemes pár fillért spórolni egy olcsóbb kútnál!!), de szerencsére a Toyoták nem tartoznak a "gyakran injektorosok" közé (a szomszédom Pajero-ján másfél év alatt 2x cseréltek - igaz, hogy ő a legolcsóbb gázolajból tankolt rendszeresen). Amúgy ne aggódj, az injektorok javíthatók, az ebay-en is lehet kapni felújítottakat féláron, csak a márkaszervizek csóválják a fejüket, és meg akarják vetetni az újat.

Ami még hirtelen eszembe jut, az a 120-ok kuplungtárcsája, amelyet  állítólag szándékosan alulméreteztek, hogy a hajtáslánc erőfeszítése esetén legyen egy pont, amely enged (a román fórumon zsinorban panaszkodnak kuplungproblémákra). Cseréje nem olcsó.

Én a manuális váltó hive vagyok, de a LC automatákra sem hallottam soha panaszt, sőt sok helyen terepre inkább ezt javasolják. Viszont voltam már párszor terepen olyan helyzetben, hogy utólag gondolkodtam rajta, hogy itt automatával mit csináltam volna? A légrugó kényelme aszfalton verhetetlen, de valahol azt olvastam, hogy a terepet nem sokáig bírják, és egy vagyonba kerül a cseréjük.
Olvass utána még a totalcar/népitélet-ben. Ha kiválasztottál egy autót, feltétlenül vidd el egy márkaszervízbe tesztelésre (az injektorproblémák is ott kiderülhetnek), mert sok későbbi fejfájástól és pénzkiadástól mentheted meg magad.

Sok szerencsét hozzá. :)

« Utoljára szerkesztve: 2013.04.08 20:31:23 írta Géza »

Reset

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:Land Cruiser
« Válasz #189 Dátum: 2013.04.08 21:27:04 »
Köszönöm a jótanácsokat, sokat segítettél. Mostmár körültekintően ezekre odafigyelve fogok választani.
Ha meglett a kiválasztott, természetesen bemutatom :)

Köszi

Batu

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
Re:Land Cruiser
« Válasz #190 Dátum: 2013.05.14 17:29:52 »
Kinek milyen tapasztalata van az utángyártott alkatrészekkel? Melyek azok a márkák, amelyek beváltak? Nekem most kormány gömbfejet és összekötő rudat kell cserélnem, és akkora árkülönbség van az eredeti és utángyártott között (több, mint 4x-es), hogy komolyan gondolkozom rajta, hogy megéri-e. A márkaszervíz az eredetin kívül  Delphi-t ajánlott, másoktól gyakran hallottam a Jakoparts nevét. Nektek milyen márkák váltak be?

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10701
Land Cruiser
« Válasz #191 Dátum: 2013.05.15 11:16:12 »
Visszatérve a LC 120-ara, tudtommal ha légrugósat keresel (csakis a legrdrágább Executive kivitelhez járt), ahhoz meg eleve alapban jár az Aut váltó is, ergo leszűkül a választási lehetőségek tárháza.  :hmmmm:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10701
Land Cruiser
« Válasz #192 Dátum: 2013.06.07 09:44:49 »
Szerencsétlen LC nem tehet róla, hogy ilyet sötét gazdája van...  :no:  :cry:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10701
Land Cruiser
« Válasz #193 Dátum: 2013.08.26 22:55:08 »
Felfrissül a kisebbik LC.
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

bc

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:Land Cruiser
« Válasz #194 Dátum: 2013.08.27 13:18:39 »
Sziasztok!

Tud valaki megbízható váltó (terepváltó) szerelőt?