Nekem az a furi, hogy a kereskedő/szerelő leszólta az Optifitet, mert én amiket hallok erről a gyári utángyártott márkáról itt a fórumon, az mind magasztalás (ablaktörlő, akksi, stb). És nem is veszett drága egyáltalán...
Egyébként ilyen negatív hozzáállással nem vinném a kérdéses szervizbe többé a kocsit. Garis még (ahogy Ákos is kérdezi) az autó, hogy mindenáron márkaszervizbe akarod vinni?
Pestről sokan járnak Kecskemétre vagy Kiskőrösre (esetleg Sopronba) szervizbe, mert megéri (nemcsak árban, de kedvességben, odafigyelésben is).
Fékből az autó alá semmiképpen nem akartam rosszabbat (gagyit, olcsót) berakatni. Mivel vannak náluk olyan alkatrészek, amelyek speckó az autóhoz valók, és némelyiknek még az ára is olyan, hogy nem ver a földhöz, ezért alkalmanként felbukkanok arrafelé, mert azokat csak ott veszem meg. Az autóval olyan másfél éve nincs gond. De ettől eltekintve vannak benne kopó alkatrészek, melyeket alkalmasint cserélni kell.
Nem garanciás az autó, és nem is ragaszkodok foggal körömmel a márkaszervizhez. Bár az megfordult a fejemben, hogy az ottani szerelők erre az autómárkára vannak kiképezve, adott esetben még gyakorlatuk is van a sufnituningos szerelőkkel szemben. Tehát ez most egy ilyen egyszeri alkalom volt. Zöldkártyázni is máshol szokott az autó, műszakizni is. Most arra gondoltam, hogy minőségi anyag kerül bele (mert az utángyártott cuccok átka szokott lenni, hogy itt egy fél milliméter, amott egy kis hajlat, és bele kell alakítani a helyére -- fúrni, hegeszteni -- az meg azért nem az igazi egy féknél), viszonylag jó áron (néhány héttel ezelőtt kérdeztem meg a tárcsákat és betéteket, az elég húzósnak tűnt -- ez pedig csak a 3/4-e volt szereléssel együtt), tehát ez volt a soha vissza nem térő alkalom. Az meg elég furcsán jött volna ki, ha az alkatrészt elviszem, de nem rakatom bele (pedig szoktam ilyet csinálni apróbb dolgokkal, de ez mégis csak egy fék). Úgy véltem (teljesen jogosan), hogy ezt nem ronthatják el túlzottan, ami egyébként így is történt. A szerelő nem sajnálta a féktisztítót, és a korrózióvédő anyagot sem. Rendesen, és időben meg is csinálta, csak a sallang nem kellett volna.
Az optifitet nem ismerem, még ilyen anyag nem volt az autóban, és nem is állítom, hogy rossz, viszont konkrétan a szerelő mondta, hogy nem olyan mint az eredeti.
Budapesten nagyon sok olyan ember él, akik korábban vidékiek voltak, és van némi kötődésük más vidéki városokhoz. Szerintem elég kevés olyan ember van, aki csak egy olajcserére leviszi az autóját pestről kecskemétre, csak azért, mert ott jobban dolgoznak.
Nagyon sok hülyeséget 2 éve csináltak velem kapcsolatban (nem részletezném); egyszer pedig (még szintén akkortájt, pár hónap eltéréssel) a külön kérésem ellenére állt náluk az autó egy hétig, de akkor sem álltak a helyzet magaslatán. (Mondjuk az elég durva volt... Sufnituning nem jól rakta össze, mentem vele 2700 km-t, és megállt. Kiderült, hogy egy testpont rossz helyre lett bekötve, de ez mindenféle szerelőknek, beleértve a toyotás csapatot is, összesen 2 hetébe került. Már mindenre gyanakodtunk, elkezdve az üzemanyag minőségétől a riasztón keresztül a motorvezérlésig, de meglett. Az üzemanyag minőségét pedig csak úgy lehetett változtatni, hogy kivették ami benne volt [35 l] és raktak bele másikat [5 l]. Ha nem vagyok eléggé észnél, akkor a kivett mennyiséget lazán ott hagyják a kannában, a műhelyben. Egyébként a két hét arra volt elég, hogy egy kedves villamosmérnök barátommal kiderítsük autó nélkül (csak rajzról), amit a toyota is kiderített [csak ők napi 8 órában, célműszerekkel, mintával, és papírra vetett, valamint a fejekben lévő hatalmas szakmai kompetenciával dolgoztak, és bármit azonnal ki is tudtak próbálni]. Azért az autómban maradt telefont visszaszolgáltattam nekik.)
Szóval nem hordom én az autót (99-es liftback, 4e-fe) túl sűrűn szervizbe, csak ha muszáj, és néha nem az én hibámból kerül ebbe az ipari létesítménybe.
Hozzáteszem, hogy ha jól meggondoljuk a márkakereskedő (és szerviz) és az ügyfél között van némi érdekellentét. (A kereskedő autót akar eladni [hitellel], az ügyfél pedig egy sokáig jól működő autót szeretne, ez pedig két ellentétes irány.)