KRESZ...? Mennyivel egészségesebben meg lehet oldani a közlekedést, ha a résztvevők betartják a rájuk vonatkozó részt!
Ez még nekem is fájt, többedik megnézésre is.
Nem egyértelmű a szituáció, de szerintem itt nem a bringás a hunyó kivételesen. Többedik megnézére is azt gondolom, hogy a bringás a normálisabbak közé tartozik, mert látszik, ahogy rendesen hátranéz, mielőtt kikerüli a szabálytalanul parkoló 2 autót, a kerrékpársáv végénél is hátranéz és a sebességéről is azt kell, hogy mondjam, megfelelő, én 30-40km/h-ra saccolom. Ekkora forgalomban saját érdeke, hogy olyan sebességgel közlekedjen, ami közelíti a forgalom ritmusát.
A hátrafelé néző részben az is látszik, ahogy a busz majdnem elsodorja a kameraman mögött szabályosan haladó bringást, legalább egyszer - szerintem indokolatlanul - jelentősen ráhajt a kerékpársávra, amit elvileg nem tehetne meg.
Bizonytalan vagyok abban, hogy a kerékpársáv végén, ahol betorkollik a BUSZ-sávba, a bringásnak meg kell-e állni, mert erre STOP tábla, vagy jelzés nem kötelezi. Persze, körültekintőnek kell lennie, nem vágodhat hátranézés nélkül a busz elé, de nem is teszi, bizony hátrafordul és látja, hogy a busz nem közvetlenül mögötte van, nem veszélyezteti, akadályozza azt.
A kerékpársáv és buszsáv összeolvadásától még kb 20m-re van a jelzőlámpa és kb további 15-20m-re a baleset helyszíne. Szabad jelzést kapott a menet szerinti irány, a bringás sem tökölt, megfelelő tempóban haladt ekkor. Nekem azonban úgy tűnik, a busz bizony a szabad jelzés hatására (esetleg már visszaváltás ellőt volt a lámpa) valszeg határozottan gyorsíthatott, mert jelentős sebességkülönbséggel érkezett a bringás mellé. Ez volt első sorban a probléma szerintem. Itt a buszosnak látnia kellett volna - felmérni a helyzetet -, hogy az út összeszűkül legalább fél métert (ez egyébként rendkívül szerencsétlen kialakítású forgalmi környezet, pláne a tömegközlekedő és kerékpározók közvetlen közelsége miatt), és nem fog elférni a bringás mellett kellő oldalsó távolságtartással, hiszen a belső sávban is szinte összeértek az autók. A busznak véleményem szerint le kellett volna fékeznie a bringa mögött megfelelő követési távolságot hagyva és ott megelőzni, ahol arra lehetőség adódik anélkül, hogy baleset történne. Részemről ez az eset objektív tanulsága.
Azonban nem tudok elmenni szó nélkül a bringás mellett sem. Hiába közlekedett szabályosan, pont a legfontosabb pillanatban nem foglalkozott (nem számított rá, de számíthatott volna!) az összeszűkülő útpályával és annak lehetséges következményeivel. Saját érdekében úgy kellett volna tennie, hogy a gyalogos átkelőnél, ahol konkrétan utolért a busz, látva a veszélyesen leszűkült keresztmetszetet, be kellett volna mennie a járdára, természetesen csökkentett sebesség mellett. Sajnos a bringás nem figyelt a környezeti adottságok változására, ő is elkerülhette volna a balesetet így. A járda azon a részen nagyon széles és alig voltak gyalogosok, nem veszélyeztetett volna senkit.
Biztos pokolian fájt a bordája, remélem, ő is átgondolja az esetet, hogy legközelebb talán neki is máshogy kéne. Pusztán a saját érdekében...
Az, hogy a buszos nem állt meg, megbocsáthatatlan, ez tény, ez cserbenhagyás szerintem. Kirúgni nem kellene, mert feltételezhetően nem szándékos volt, de nem figyelt ő sem. A magam részéről a busz sofőrt tartom a baleset okozójának.