Szerző Téma: Beszélgessünk  (Megtekintve 7082485 alkalommal)

0 Felhasználó és 13 vendég van a témában

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re:Beszélgessünk
« Válasz #51060 Dátum: 2016.12.14 14:35:13 »
Szerintetek egy féktárcsa és fékbetét mennyit megy el? Nekem 65 ezer kilométerrel ezelőtt cserélt TZoli teljes fékgarnitúrát (tárcsákat, betéteket, az összes keréken), és tegnap volt vizsgázni az autó (természetesen gond nélkül átment) és mondták, hogy a következő szervíznél esedékes a fékbetétek és tárcsák cseréje.
Nem az van, hogy a tárcsa kibír 2 betétet is? Az autó ezalatt a 65 ezer kilométer alatt elég vegyen volt használva (utóbbi 1500-2000 km, az ami szinte csak város), és amúgy én elég kevés fékezéssel járok (sokat motorfékezek), szóval kicsit furcsa ez nekem. Mit gondoltok?
Ja és mindezt úgy, hogy le sem vették a kereket, mert nem hívtak, hogy hol van a kerékőr... (számlán is csak a vizsgáztatás szerepel).
Én is jártam már úgy, hogy a következő szervizre kvázi beígérték, aztán még azon felül ment húszezret.
Amúgy használatfüggő, a COV-on több, mint 200ezret bírtak a hátsó, és 178-at az első tárcsák.
music     

Kika1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1307
Re:Beszélgessünk
« Válasz #51061 Dátum: 2016.12.14 20:41:50 »
Üdv!
Kika1:
Marutimnál csináltam, egy sima rugós gyűrű biztosította, mikor rendesen beér a helyére a váltóban, akkor ott szét tud ugrani. Tehát horony van a féltengely végén is, meg a hüvelyben is, a váltóban. Kihúzni a váltóból a féltengelyt  feszítővassal vagy nagyobb csavarhúzóval lehet. Zéger gyűrű elv, csak nincs semmi füle, sima "drót" körre hajtva, a vége nem ér össze. Carinánál tudtommal ugyanez a megoldás, gondolom Fiatnál is ilyesmi. Ha elfárad ez a gyűrű, akkor engedi kijönni, vagy ha nem nyomták be rendesen a helyére, illetve ha a belső csukló axiális kiegyenlítése nem megy könnyen (berágódott, bekoszolódott, nincs elég kenése), és ezért kihúzza menet közben.
Én minta/méret alapján rákérdeznék csapágyboltban, hátha van nekik polcon, vagy megrendelik, pár ft lehet ott.

Tapatalkkal küldve az én Redmi Note 2 eszközömről

Igen,az lesz az. Köszönöm a segítséget. Szerviz javaslata szerint vegyen egy belső csuklót,mert biztosító gyűrűt nem fog kapni...
Azért ezt egy kicsit durvának tartom.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Beszélgessünk
« Válasz #51062 Dátum: 2016.12.14 21:15:00 »
Szívesen. Egyébként nem látom, mitől fáradna ki egy ilyen gyűrű. A másik két ok esélyesebb. Nekem kuplungcsere után nem rakta vissza rendesen a szerelő a Marutin, mire hazaértem, félig kijött és elfolyt egy csomó olaj. Visszacsaptam, utána nem jött ki. Csak egy év múlva szimmeringet kellett cserélnem...
Szóval simán visszaraknám azt a gyűrűt szerintem, csak jól a helyére kell tenni és előtte ellenőrizni/kipucolni/megkenni a belső csuklót. Bár innen ez csak vélemény.

Tapatalkkal küldve az én Redmi Note 2 eszközömről
« Utoljára szerkesztve: 2016.12.14 21:18:52 írta vd1234 »

Kika1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1307
Re:Beszélgessünk
« Válasz #51063 Dátum: 2016.12.14 21:34:04 »
Én sem értem. Szimering is cserés volt,mert olajtócsa lett alatta reggelre.Igazából ez volt a kiinduló ok.Azután mikor megnézték,akkor látták,hogy ki van csúszva a féltengely. Szimering ki lett cserélve,de azt mondják,hogy lötyög benne a féltengely.hogy nem tartja bent ez a gyűrű.Hogy rosszul volt e benne és az koptatta el,vagy hogy mi lehet?? Viszont a féltengely az gyári benne.Nincs is benne csak 160-170e km még,nagyon szép jó bőrben lévő autó.

Casper36662

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:Beszélgessünk
« Válasz #51064 Dátum: 2016.12.14 21:47:20 »
Sziasztok,

Vkinek esetleg véleménye erről  a celica-ról?
http://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/celica/toyota_celica_1.8_vvti_dig.klima.bor.el.teto.led-10931723
Mennyire lehet gond hogy benzin/gáz üzeműre lett alakítva? Tönkre vághatja a blokkot? Minden vélemény érdekel.
Szeretnék egy ilyen 143 lovas európai celicat de nem tudom mennyire féljek tőle. Mennyire nehéz jó állapotút találni.
« Utoljára szerkesztve: 2016.12.14 21:52:39 írta Casper36662 »

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Beszélgessünk
« Válasz #51065 Dátum: 2016.12.14 22:00:13 »
ásni kell egy jó mély gödröt, betemetni és kész. nem mintha értenék hozzá, de tudtommal egész jól le lehet árnyékolni a használt fűtőelemek sugárzását, ráadásul ezek viszonylag kicsik.
csak biztonságos helyre kell telepíteni az erőművet, például nem japánba...
mondjuk az sem árt, ha nemcsak földrajzilag, de politikailag-társadalmilag is stabil környéken üzemel egy atomerőmű  :hmmmm:
Kizárólag meghatározott összetételű, alapvetően agyag talajba temethetők ezek a hulladékok. Ebből Mo-n nagyon kevés van (2db), amiből az egyik már megtelt, a másiknak maximum 15-20 éve van. A nagy kérdés, hogy utána mi lesz? Bővített fokozatú sugárvédelmi képzettségem (is) van, ott oktatták a témát.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Beszélgessünk
« Válasz #51066 Dátum: 2016.12.14 22:02:12 »
Nem kell annyira ásni, vannak elég mély bezárt bányák, ahová el lehet deponálni a sugárzó anyagokat.
OK, hogy a természeti katasztrofákat esetleg el lehet kerülni, de mondjuk mi van a terroristákkal? Pár középhatósugarú rakéta és hiába védik kerítéssel az erőművet.
Ez nem így működik.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Beszélgessünk
« Válasz #51067 Dátum: 2016.12.14 22:04:27 »
Pont ezért kell mélyre ásni. Illetve nem publikálni a helyet.
Ilyen horderejű kérdésben nincs, nem lehet titok. A jelenleg még működő és a már megtelt atomtemetőt is a rendkívül komoly katonai fegyveres őrzésben részesítik, érthető okokból.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Beszélgessünk
« Válasz #51068 Dátum: 2016.12.14 22:05:06 »
Én sem értem. Szimering is cserés volt,mert olajtócsa lett alatta reggelre.Igazából ez volt a kiinduló ok.Azután mikor megnézték,akkor látták,hogy ki van csúszva a féltengely. Szimering ki lett cserélve,de azt mondják,hogy lötyög benne a féltengely.hogy nem tartja bent ez a gyűrű.Hogy rosszul volt e benne és az koptatta el,vagy hogy mi lehet?? Viszont a féltengely az gyári benne.Nincs is benne csak 160-170e km még,nagyon szép jó bőrben lévő autó.
Ha a gyűrű szét van gyilkolva, azt látni rajta. A kérdés, hogy a féltengely vagy a hüvely esetleg szétverődött-e? Ha nem, akkor gyűrűcsere, ha beszerezhető, pl. csapágyboltban. Ha szétverődött más is, akkor az is cserés...
Az említett Marutis esetnél meg csak pár kilométert ment úgy a kocsi, nem károsodott semmi, csak a szimmering.

Tapatalkkal küldve az én Redmi Note 2 eszközömről
« Utoljára szerkesztve: 2016.12.14 22:07:04 írta vd1234 »

Tshuhash

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 662
Re:Beszélgessünk
« Válasz #51069 Dátum: 2016.12.14 22:11:52 »
Sziasztok,

Vkinek esetleg véleménye erről  a celica-ról?
http://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/celica/toyota_celica_1.8_vvti_dig.klima.bor.el.teto.led-10931723
Mennyire lehet gond hogy benzin/gáz üzeműre lett alakítva? Tönkre vághatja a blokkot? Minden vélemény érdekel.
Szeretnék egy ilyen 143 lovas európai celicat de nem tudom mennyire féljek tőle. Mennyire nehéz jó állapotút találni.
Ha minosegi a gazrendszer, es normalis helyen lett beszerelve, akkor elvileg a motornak ettol nem lehet gondja. Viszont szamomra erdekes az a mentalitas, hogy egy sport(os)autot elgazositsanak. Valamint, ami nekem furcsa, hogy nem volt torve, es gyari allapotban van, viszont a kepeken a bal oldali ajtonak teljesen mas az arnyalata. Es nem csak a teljesen meroleges iranybol keszitett kepen, hanem azokon is, amelyiken az auto a fotoshoz kepest ferden all (1.-2.-3. foto). Az is kerdes lehet esetleg, hogy hol vannak az eredeti felnik, illetve a fent levo Laufenn markaju gumik milyen minoseguek (arban mindenkeppen az olcsok koze tartoznak, bar ez nem feltetlen jelenti azt, hogy rosszak is lennenek).
Tshuhash
'03 Lexus IS300 JCE10

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Beszélgessünk
« Válasz #51070 Dátum: 2016.12.15 15:05:03 »
Anno volt egy Celica-s haver, mondta, hogy a törésmentes Celica olyan mint a fehér holló. Előbb-utóbb mindegyik megjárja valami boyracer kezeit.
Gázrendszer: láttam egyszer egy srácot aki MX5-el ingázott és gázosította. Megesik az ilyesmi. Persze abba nem évi 17.000km megy bele.

Sziasztok,

Vkinek esetleg véleménye erről  a celica-ról?
http://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/celica/toyota_celica_1.8_vvti_dig.klima.bor.el.teto.led-10931723
Mennyire lehet gond hogy benzin/gáz üzeműre lett alakítva? Tönkre vághatja a blokkot? Minden vélemény érdekel.
Szeretnék egy ilyen 143 lovas európai celicat de nem tudom mennyire féljek tőle. Mennyire nehéz jó állapotút találni.
Nézesd át, ha tetszik a Toyotánál. De lehet hogy egy MX5 Anny-vel boldogabb lennél. Szintén 16 éves, ugyanennyi lóerő, viszont hátul kapar, sperr, sportfutómű és Celicahoz képest egy Stradivari. Ha már TCH fórumon vagyunk. :D

Casper36662

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:Beszélgessünk
« Válasz #51071 Dátum: 2016.12.15 23:26:11 »
Köszi mindenkinek a válaszokat. Mazda mx5 nem tettszik formára annyira de inkább azzal nem vagyok kibékülve hogy 2 személyes. Tudom a celicaba sem sok hely van de 1 órás utazást ki lehet bírni hátul :D Ja és az mx5 140lovas már közelít 1,7 millához annyira meg nem igazán akarok felmenni az árral.

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Beszélgessünk
« Válasz #51072 Dátum: 2016.12.16 15:20:45 »
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Beszélgessünk
« Válasz #51073 Dátum: 2016.12.16 19:52:16 »
nagyon szép, frankón lekoppintották a corvette-et a sárgák :D

Tshuhash

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 662
Re:Beszélgessünk
« Válasz #51074 Dátum: 2016.12.16 20:37:28 »
Finom darab .
Ettol van egy sokkal szebb allapotban levo a kozvetlen kornyezetemben. Mondjuk evente 1000km-nel nem szokott tobbet menni, szaraz, huvos garazsban all az ev nagy reszeben. Ja, es all mellette egy szinten makulatlan AW11 is, Fritzinger-fele felnikkel, szoknyakkal es lokosokkel.
« Utoljára szerkesztve: 2016.12.16 20:43:51 írta Tshuhash »
Tshuhash
'03 Lexus IS300 JCE10