Hibakód olvasás szerintem nem. Nagyon nagy gondok vannak szerintem ebben a szervizben. Tulajdonképpen konkrét hibabehatárolás nem történt. Nekem úgy tűnt, hogy csak le akartak húzni anyagilag és nem a szakmaiság volt előtérben. Ez igen sajnálatos, mivel márkaszervizről lévén szó.
Az üzemanyaggal semmi gond nem lehet. Mindig ugyanaz a MOL kút, és sosem volt annál a kútnál probléma. Nagy kút, odafigyelnek rendesen mindenre.
Üziszűrőt én cseréltem ki mielőtt vittem volna a márkaszervizbe. Kíváncsi voltam én is rá, hogy nem-e az miatt nem indul, illetve van-e egyáltalán üzemanyag. A szűrőnél semmi
gond nem volt, felpumpáltam, üzemanyag biztos van és jó is.
Most akartam lecserélni a Scenicet Avensisre, de itt most megtorpantam. A Renault szervizelés komolyabb ezek szerint és van hozzá anyag és szakember is. Az Avensis tetszik nagyon,
ez lett volna mindenképpen a következő autó. De így akkor sztornóznom kell a gondolatot is......
Netet böngészve úgy tűnik, hogy SCV szelep okozhatja a problémát. Lehet hogy rendelek én, és kicserélem. Legfeljebb kérek segítséget a japánoktól.
Csaba 67 egy avensisem van de az is 1cd motoros igaz előző generációs mint a tiéd. De nagyon hasonló. Én magamnak szerelem pár évet eltöltöttem a szerviziparban :-D
Ezek a korai OBD vel szerelt japánok nem szeretnek hibakódot dobálni. Ezért a hibakeresést én így oldottam meg:
-Tankban lévő szűrő kivesz hideg zsíroldóban kimos.
-Gázolajszűrő csere ez mindig van ithol mert sokat megyek a kocsival.
-A szűrő és a nagynomású szivattyú közötti gumicső ellenőrzése (akár egy + bilincset is felrakhatsz rá) biztos ami biztos.
-Elérkeztünk a nagynomású rendszerhez Ide vagy élő adatot figyelő műszer kellene ami nincs vagy kell egy óra ami mér 2000 bárig ha azt a nagynomású szivattyú és a railcső közé beteszed inditózáskor 300-400 bárt elő kell tudjon állítani a szivattyú. Ha ez nincs meg akkor nem indul be. Ha megvan a nyomás akkor a szivattyúd talán jó lehet menni tovább. A beméretés műhelyben 20 ezer.
- A nyomás a rendszerből eltávozik valamelyik porlasztónál ezek sajnos be vannak rakva a szelepfedél alá ezért egyessével nem tudsz rajtuk mérni résolaj veszteséget (minden porlaszóról kivezetik egy kis flakonba a résolajat és járatják a motort. Pár perc után megnézik a 4 flakonban a szintet. amelyikben a legtöbb van ott megy el a nyomás.) Ezért a 4 porlasztó kivesz és elvisz adagolóshoz . Darabját 4000Ft -ért nézik meg aztán ha kell javítják 30-40 ezerért darabját.
-Lehet trükközni a hőfok szenzorokkal ha lehuzod az üzemanyaghőfok szenzort akkor könnyebben indul Ha a motor jár akkor a vezérlés a helyén van és működik az alsó jeladód ha a felső megáll akkor még megy a kocsi de csak 30-al vészüzemben.
Az enyémre 15ezer lett volna a hibakód olvasás úgy hogy nem dobott hibakódot. 16000 a 4 porlasztó bevizsgálás. 20 ezer a nagynyomású bevizsgálása. Nekiáltam a neten vettem 4 porlasztót 40 ezerért (ez nagyon jó ár volt érte ) :-D Ezzel már könnyebben indult. Aztán vettem egy nagynomású szivattyút 55 ezerért . Ez így 95 ezerbe fájt de van 4 jó porlasztóm meg lehet van egy nagynomásúm is mert a 2 db scv szelep is lehetett ludas de mivel volt egy garnitúrám csak nem bevizsgált szelepem ezt nem tudtam kizárni . A bontott nagynyomásúval adták az eredetieket.
Télen ha sok időm lesz szerzek egy órát ami mér 2000 bárig és megvizsgálom a nagynyomású szivattyút.