Hűtőfolyadék: De, a régi megy vissza, mert az nemrég lett cserélve. Ma délután megyek a cuccokért, ha éppen akciós lesz az Eneos hűtőfolyadék, veszek vagy 3 litert. 1 bontatlan is van otthon még...
A Mahle gyűrűszettről lebeszéltek, a Kolbensmittel egyetemben. Lágyulásra hajlamos anyagból vannak.
Mind3 szerelő azt javasolta, hogy nem bejárátós a motor a gyűrűcsere miatt. Nincs gépi megmunkálás. Nincsenek olyan mértékű kopadékok a hengerben, ami gondot okozhatna. Ami van, az mikronnyi méretű és az olaj (Sustina) elvezeti, az olajszűrő felfogja. Félre ne érts, lehet járatósnak kezelni az autót, de nem szükséges. A Sustinát meg nem gondolod, hogy 2000km után ledobom...
Ezeknél a japán motoroknál minden olyan szinten pontosan, minimális tűrésekkel van tervezve, gyártva, hogy gyakorlatilag nem sok esély van a fémkopadékok, sorja darabok jelenlétére. Az NPR-Schötle gyűrűk különösen méretpontosan vannak megmunkálva, kifejezetten japán motorokhoz gyártják.
Értem, hogy óvni akarsz, de hidd el, nem fogom űzni az autót, hogy bármi dologra jobban oda kelljen figyeljek. Gyakorlatilag alapvetően úgy használom, mintha bejáratós lenne (ritkán pörög nálam 3000 fölé, az is max 4.-ben, országúton).
Köszönöm, hogy leírtad a véleményedet.
Te se érts félre.
Sorban:
1. Igen, a Szakálnál jó ideje akciós a literes hűtőfolyadék. 5 év / 150.000 km a csereperiódusa a késznek.
2. Én is beszéltem több szerelővel, mindenki azt mondta, hogy jó az ACL-Mahle gyűrű. Én az NPR-ről kaptam furcsa infókat, de majd kiderül.
Nálam 15000 km van benne gyűrűzés után, és nincs koksz, a gyertyakép jó, a dugókban ugyanúgy látszik a jelzés, mint amikor összeraktam.
Tesztelem, ennyi.
3. Gépi megmunkálás után ki kell pucolni mindent, tehát gépi megmunkálás után sem maradhat kopadék semmin.
A gyűrűk viszont nem lehetnek összekopva a (már valahogy kopott) hengerfallal, akármilyen pontosak is. Ezért lesznek kopások, mire elnyerik a megfelelő alakot.
Ez abban nyilvánul majd meg, hogy az összerakásnál mérhető értékhez képest emelkedni fog a kompresszió, mivel jobban tömítenek a lassanként bekopó gyűrűk. Nyomatékosabb lesz a motorod, észre fogod venni 2-3000 km után.
Mivel kopnak a gyűrűk, lesz kopadék. Ez tény, bármit mondjanak is. Az, hogy mekkora lesz a szemcseméret, biztosan senki sem tudja megmondani.
4. Én a LM Top Tec 4100 5w40-et dobtam le pár száz km után, mert ez a gyűrűn levő előírás. Az sem sokkal olcsóbb olaj.
5. Te döntesz, mit csinálsz. Amit mondtam, azzal ártani nem fogsz, az biztos. Amit a szerelőid, azzal meg nem biztos, de csináld nyugodtam, amit mondanak, mert túl sokat ártani sem fogsz. A gyűrűk csomagolását nézd meg, ha gondolod. Hátha írnak valamit. Korrekt cég megteszi, hogy leírja, milyen hézagok kell itt-ott-amott legyenek (legalább három helyen megadták az enyémnél), hogyan építsék be, hogyan gondozzák utána a motort.
Jól teszed, hogy bejáratósnak kezeled egyébként az autót, és ha odafigyelsz a karbantartásra, akkor tényleg valószínűleg nem lesz gondod a motorral.