Én 4,2 re emlékszem, de mivel a bontott olaj megromlik mindig csak 4db literest teszünk bele. Úgyis gyakrabban cseréljük a sok hidegindítás miatt. 14 évesen semmi baja.
Az ACEA A benzines, a B dizel.
Köszi a linket, de csak mégjobban összezavart, mivel ott írják még a "C" és "E" kategóriát is ... illetve nincs kitérve arra, hogy a számok mit jelentenek ... tehát pl egy "B1" miben más mint pl egy "B5" ?
Elsősorban Eneos párti vagyok, így azok közül választanék a lehető legjobb olajat, de túlzásokba se akarok esni, mert az meg csak fölösleges pénzkidobás ...
Tervek szerint 10ekm után cserélném majd az olajat (mint ahogy eddig is tettem a korábbi autónál, ami egy VW Passat volt) és kevés városi forgalmmal számolhatok ... de ettől függetlenül, ha egy jobb olajat kapok max 5-8eFt plusszért (teljes mennyiségre értendő) akkor azt fogom választani.
Aki esetleg ismeri az Eneos olajakat, az ajánlhatna is nekem konkrét példákat
Köszi előre is!
Ui.: egy full synth olaj, ha meg van bontva és utána megfelelően és lezárva tárolod, akkor az nem romlik meg olyan könnyen és simán felhasználható max 1 éven belül a következő olajcserénél ... az olaj akkor tud "megromlani" magától, ha folyamatosan tud "levegőzni" ... pl ha beletöltöm a motorba és 0km-t megyek 1 év alatt, akkor nagy valószínűséggel az az olaj már csereérett lesz.
Ettől függetlenül nálam tuti nem "romlik meg", mivel évente 20+e km-t szoktam menni és 10ekm után cserélem ...