Oké, nem mondom, hogy minden skoda olajevős, de azért lássuk be, gáz, hogy a szalonból elhozott új autóban oda van készítve az olaj a csomagartóba, és van pöpec kialakított helye az olajosflakonnak...
Az én Corollám 220 ezer km-rel, max nívón megy olajcserétől olajcseréig. És igen, én is szoktam szidni, mert volt vele gondom, de azért ebben pont erős.
Hibakeresés: flottás autók, csak márkaszervízbe lehet hordani. Több szervízben is megfordultak ezek az autók, de azért ne feltételezzük, hogy ott mindenki hülye...
Nekem az az érzésem, hogy kevés tapasztalat alapján ítéled el a márkát. Ott a Roomster: formára jópofa, de eleve haszongépjárműnek tervezve, a'la Praktik, ráadásul, ha jól emlékszem, Fabia padlólemezre, azaz, kisautó. A mai Fabia III-ban is vannak olyan részletek, amiktől az Octaviából átülve is viszolygok. De ez nem jellemzi/jellemezheti az egész márkát. Ami kritikával illettem az Octit, azok számomra apróságok, simán és boldogan együtt lehet velük élni. Valami olyasmit jelentenek, hogy ha rajtam múlna, én nagyjából tudom, hol kellene hozzányúlni, hogy egy számomra "szinte" tökéletes autót kapjunk. De az, hogy valami nem 100%, hanem csak 96, az attól még nagyon jó, mint új autó.
A Fabia II eleve a Skoda egyik leggyérebb típusa, nagyon visszabutított modell és igen, nálunk a cégnél is vannak ilyenek, és eszik az olajat új koruk óta. A komfortjuk kellemetlen, mert egyrészt lusta a motorjuk, másrészt dübög a kasztni, zajosan gördül (195-ös gumik). Nem tetszetős, na. De ez az Octavia egészen más. Nem a legjobb létező autó, de amire egy két gyerekes családnak szüksége van, azt igen jól tudja és nem drága. Igen, 5-6 évesen lehet, hogy lesz baja, de újként messze van attól a gyűlölni való terméktől, aminek leírtad.
Nálunk ez most a 2. komplett vállalati flotta. Az elsőnél, a rettegett 1,2 TSI motorokkal volt 1-2 kollégám, akinek problémája támadt: az egyiknek nyúlt a lánca 108 000km-nél, a másik alatt megállt az autó Dunántúlon, nyaralás közben. Utóbbinál a tankban lévő valamilyen szenzor hibája miatt letiltott a vezérlő, tréler és kölcsön Yaris hozta őket családostúl haza. A harmadiknál eltört a kuplung egyik egysége. De volt több, mint 200 autó a flottában, összességében kedvelték a típust, ezek voltak a kirívó hibák. Ez a III-as (240db), pedig egy nagyságrenddel komolyabb autó minden téren. Ember nem kívánhat ennél jobb céges, új autót magának. ;-)
Nem, nem vagyok Skoda fan, de nincs okom elégedetlenségre. Nekem a Toyota marad az, ami mindig is volt, saját pénzből csak azt vennék, de cégesnek kiváló a Skoda.