Egyébként erről csak annyit, hogy gyakorlatilag az 1998-as kampány óta minden ügyeletes ellenzék elmondja, hogy pofátlanul magas az üzemanyagok adótartalma, ehhez képest csak annyi változott azóta (és csak fölfelé), hogy éppen százalékos, vagy fix az adótartalom. Ez a mostani meg a kettő kombinációja lesz.
Sajnos ez van, autózni mindig fogunk, s ameddig olyan a tömegközlekedés, amilyen, addig a kelleténél többen fognak (fogunk) autózni.
Mindig jönnek azzal, az amúgy valós érvvel, hogy Budapesten sokkal sűrűbben járnak a buszok, mint más hasonló nagyvárosban. Ez igaz, csak a miért a lényeg: másutt a buszközlekedés inkább feltáró jellegű, a gerincet a kötöttpálya adja, nálunk meg a busz az alap, ehhez jön még egy kis villamos, és minimális HÉV/metró.
Húsz éve jártam tanulni Bécsbe, a metróhálózat már akkor sokkal jobb volt a mienknél, amíg oda jártam az 5 év alatt két vonalat hosszabbítottak meg, azóta másfél vonalnyi hosszabbítás történt. És ez csak a metró, a bécsi villamos-, és első sorban a gyorsvasúti hálózat (Schnellbahn) legendásan jó. Így persze, hogy a buszok csak 10 vagy több perces ritmusban járnak...