1000Ft-os benzin árra most én is azt mondom, hogy kevesebb fogyna belőle, de hasonlókat mondtunk anno, amikor a benzin ára átlépte a 300Ft-os határt, valamikor 2010-ben és azt taglalták az újságcikkben, hogy vajon 500Ft-os benzinárnál tönkremennének-e a kutasok, mert hogy annyival kevesebb üzemanyag fogyna. Utóbbi nem jött be, folyamatosan növekednek az eladások! Tudod, mi változna? Az összes szállított termék fogyasztói ára. Abba építenék bele a megnövekedett üzemanyagárak miatti szállítási költség felárat. Ez, viszont mindenkit érintene, az összes embert az országban. Ezt megakadályozandó, fagyasztotta be a vezetés az üzemanyagok fogyasztói árát 3 hónap időtartamra.
A pékek üzemanyag áremeléskor árat emelnek, de amikor csökken, akkor nem csökkentenek árat. Ez mindenkire igaz. A beépítés megy, a kiépítésről meg megy a lapítás.
Tavaly 370 forintokért tankoltunk, onnan drágult fel 500 forint fölé.
Innentől lehet kicsit OFF topic s úgy mindenkihez szól aki részt vett a témában.
Az euró árfolyam ~2018-as 310-ről 375-re nőtt, ami ~20% emelkedés ~3 év alatt. Egészen véletlenül ugyanekkora időtartam alatt a valós infláció mértéke is közel ugyanennyi volt, ha valaki nézi a ténylegesen megélhetésre költött pénzt.
Kis hazánkban megtörténik időnként, hogy egy komplett szektort törvényekkel kezdenek el szabályozni. Ha neked éppen 10 éves üzleti terved volt rá és kihúzzák alólad a szőnyeget, akkor elég hülyén érzed magad, mert a befektetésedet lényegében lenullázták.
Ha megkérdezel egy befektetőt miért érzi kockázatosabbnak Magyarországra hozni a pénzét, akkor ez benne lesz. Az, hogy az euró és a dollár rövid idő alatt 20%-ot romlott, kihatott az üzemanyag árkra is. Ha nem lenne ekkora pénzromlás akkor 500 helyett 400 forint lenne a benzin ára és nem kéne beavatkozni.
Tudom, hogy ez kicsit hitvita, de én abban hiszek, hogy egy felsővezetés ne akarjon megmenteni. Engedje az országot működni, ne nyúlkáljon a kasszába és hagyja a piacot üzemelni. Az embereket ösztönözze a fejlődésre, hogy piacképes tudással többet tudjanak keresni és vegye tudomásul, hogy a piacba belenyúlkálás elijeszti a befektetőket, ami miatt végül az állampolgárok tudnak kevesebb benzint megvenni ugyanannyi pénzből. Ha 400 forint helyett 500ft a benzin mert felhajtották a pénzromlást, akkor nem túl nagy kegy, hogy a választások előtt 3 hónapra(!) 20 forinttal(!!!) mérsékelve van. Ez megint ugyanaz a befektetőkre kiható tevékenység ami miatt rakétaként lő ki az infláció.
De most komolyan: Szerintem ez az egyik legszínvonalasabb autós fórum a magyar site-ok közt, tök értelmes tagokkal.
Ehhez képest azon megy a vita, hogy 20 forintot hozzánk vágtak nagy kegyesen, 3 hónapra, ami egy átlagos éves futású kocsi esetében 6.000 forint 3 hónapra vetítve. Aki home office-ban van annak jóü eséllyel ennyi megtakarítás se jön össze belőle. Ha elvisszük a gyerekeket hamburgerezni jó eséllyel többet fogunk otthagyni.
Azon kéne inkább elmélkedni, hogy ha egy család 3 évvel ezelőtt 3 millió forintot költött évente (250k/hó, mindenki számolja ki neki mennyi a személyes 20%-a), akkor most az infláció miatt 3,6 millió forintot kéne tudnia elkölteni, hogy ugyanazt az életszínvonalat fenn tudja tartani. Még egyszer: 3 éves távon volt ekkora pénzromlás.
Nem mindenki IT-s vagy bank szektoros, nem mindenkinek emelkedett ekkorát a bére, aki óvónő például vagy tanár az jól meg van lőve. Eü dolgozóknak is csak azért emelgettek intenzívebben, mert a covid kikészítette őket és a szakma fele legszívesebben elmenne bármi mást csinálni.
Vegyük már komolyan magunkat... Amikor az infláció kihúz 600.000 forintot a zsebünkből akkor ne azon menjen már oldalakon át a szöveg, hogy a 3 hónapra 6.000 forint most jó vagy nem jó. Ha eddig tudtál venni 1000 liter benzint és most csak 800 litert tudnál, akkor tényleg annyira lényeges, hogy a 6000 forintot miért adják és kinek rossz és megmentett-e vele minket tényleg a jóindulatú Állam Bácsi?
El lehet lamentálni rajta, hogy a pénzromlás ilyen szintű romlásában mennyire van benne a covid és mennyire a beavatkozásos kereszteshadjárat típusú politizálás, de sehova nem fog elvezetni. Rengeteg szempont van amit figyelembe lehet venni, onnantól kezdve, hogy volt az €/HUF kereszt 265 ft is, amikor át lett véve a staféta, meg hogy a piaci beavatkozások mennyiben hatottak a befektetői kedvre, ami most 375-re értékeli, de ez mindenkinek az egyéni ízlésén múlik. A valóság alaptulajdonsága, hogy csak úgy van és kész.
Abban szerintem ki lehet egyezni, hogy ha volt 3 év alatt 20% infláció, akkor az a benzinre is kihatott. Az is logikus szerintem, hogy ha egy család költségvetéséből 600k-t kiharapott az infláció, akkor felesleges választások előtti 6k összegen lamentálni. Imho #zsákkrumpli Bocs ha valakink az érzéseibe gázolok vele. (20kilós zsák a mostani megemelkedett krumpliárakon, úgyhogy pre-election compatible)
Ez egy túlnyomórészt intelligens emberekből álló fórum, ne álljunk már neki a hülyeségeket négyzetre emelni. Légyszi.