Én egy 1.4-es Megane-ból ültem át, képzelheted, hogy vigyorogtam, amikor megindult a 138 Lóerő. 4 évig vezettem azt, aztan kis szünet, és most a 3 V6. Jött az előző tulaj az eladáskor, hogy el sem fogom hinni, milyen jól fogyaszt az autó, ők számolták, figyeltek rá, stb.stb. Én 18 literrel szamoltam magamban, mondom, igy nem érhet meglepetés. Aztán ért, amikor 10,8 lett városban, persze nem széttaposva, Zebegény felé menet pedig tempomattal 9, sőt 8,5 is volt. Azt hittem rosszul látok. Városban a fél éve folyamatosan mért átlag 10,8 és most jön a döbbenet, hogy a fele annyit futott 2.2-es 11,2 korul evett! Nem kamuzok. Én sem autózom hétköznap, letettem róla, megvettem az éves BKV bérletet és ha jó az idő cangával megyek dolgozni, a Camry-t inkább hétvégén veszem elő, amolyan hobbiautónak, vagy hosszabb útra. Persze, nem fogod megbánni a 2.2-est sem, azzal is utazóban 160-nal 5-en megjártuk Dániát fél nap alatt, 10-es fogyasztással, de azért van különbség hangban, gyorsulásban, és persze szervizelésben V6 sor 4 viszonylatban.
Na, hát ez az, hogy én télen-nyáron városban is használom az autót, ilyen 5-6-7 km-es utakra. Tudom hogy a 3.0 elmegy 11 literrel, bár itt Pécsett városban ez inkább 12 lenne szvsz, de a 2.2 akkor is kevesebbel megy el, plusz ahogy írod szervízelni is olcsóbb, plusz a biztosítása, adója is kevesebb. Summa summarum, nem, nekem sok lenne a háromliteres motor. Szép lenne, de sok lenne. Luxus, az igényeimhez és a körülményeimhez képest.
Amúgy neked automata volt mindkettő, tehát a 2.2-es is? A fogyasztásból tippelem, hogy az is az volt. Na, én ha Camryt veszek, akkor kézi váltós lesz a cél, a spórolás miatt.
A prombémám: Persze, hogy nem olaj nélkül mentünk. Új olaj új szűrővel. És most a fenti tünetek. Eléggé elkeseredtem. Megnéztük a szintet, kevéssel felette van járó motornál is a nivópálcán.
Hát ezt akkor sajnos passzolom
... Vigyétek el vmi automatás szakihoz, jobb ötletem nincs. Bár azért elgondolkodtató, hogy pont olajcsere után adta meg magát.