Szavazás

Lecserélnéd a jelenlegi Corollád Aurisra?

Igen
40 (28.4%)
Nem
60 (42.6%)
Nem corollám van, de bevállalnám
24 (17%)
nemkéne, nekem kicsi; jobb, erõsebb kocsim van
17 (12.1%)

Összes szavazó: 133

Szavazás lezárva: 2006.10.31 08:21:45

Szerző Téma: AURIS - általános topik  (Megtekintve 1243324 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #3990 Dátum: 2009.04.14 18:15:14 »
...megfojtja a kisebb nyomatékú autóját az emelkedő és a nagy tömeg...

'gyejjémá, most akkor rugalmasságot telepakolt autóval, emelkedőn kell mérni úgy, hogy használhatja az ember a váltót (tehát ahogy javasoltad a próbát), vagy úgy, hogy adott fokozatban maradva húzó-vonóeró, dolgozik a nyomatékgörbe?  :flowers:

Ez a próba azt lenne hivatott bizonyítani, hogy nem minden a teljesítmény - a nyomaték is számít  :otlet:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #3991 Dátum: 2009.04.14 18:29:18 »
Na várj. Rugalmasság alatt te általában azt szoktad érteni, amit a germán bibliák: 60-100 negyedikben, 80-120 ötödikben, ilyenek. Most piszkosul nincs időm, de majd utána fogok nézni a Fusion és a Corolla hasonló adatainak, aztán visszatérünk a kérdésre.

A 60-100 meg a 80-120 "csak" a jelenleg leginkább alkalmazott mérési szisztémák a rugalmasságra. De vannak más módszerek is, amelyek más sebesség-tartományokat fognak át. Sokféle akad. Pl. régebben divat volt 40-100-at mérni négyesben, vagy 80-140-et ötösben - stb, sok metódus van. Mint ahogy gyorsulásra is, bár a 0-100 a legelterjedtebb - de nyilván vannak más mérések is.

Hogy én mit értek rugalmasság alatt? Az autó gyorsító képességét egy adott sebesség-fokozaton belül - ennek a legtágabb határai nyilván átfedik a teljes használható fordulatszám-tartományt (szélsőséges példa: ötödikben mondjuk 50-től végsebességig), de a legéletszerűbb, engem legjobban érdeklő rész-tartománya azt a fordulatszám-tartományt fedi át, amiben a legtöbb átlagautós, a legtöbb átlagesetben közlekedik - konkrétan: valahol 2000 és 4000 között. De ezek természetesen nem merev határok, bár az esetek nagy többségét átfedik.

Egyébként a rugalmasság nem csúcsnyomaték, inkább mérési szisztéma, motorkarakterisztika és váltóáttétel kérdése. Az 1,4-es Corollák közül gyanítom, a benzines ötödikben jobb 50-70 és jobb 150-170 adatot fog produkálni, mint a dízel. Ha pedig valami jobban gyorsul, azaz maximális kihasználtság mellett jobban megy, akkor csak váltókezelés kérdése, hogy ezt ki akarod-e belőle hozni.

Igen, ez igaz. Ez utóbbit jellemzi, számszerűsíti a gyorsulási számadat. De ugye gyakran gyorsítunk úgy, hogy nem akarjuk kihozni a maximumot, nem akarunk maximális kihasználtságot - pl. mert pénzbe kerül; ahogy már írtam, jellemzően nyilván nem egyesben gyorsítunk 40-ről 60-ra (hanem kettesben, hármasban, urambocsá négyesben) - ez utóbbit jellemzi, számszerűsíti a rugalmassági adat. Szerintem értjük egymást, és egyről beszélünk  :) ...

Ami a két konkrét példát illeti: 50-ről 70-re, ötösben, minden bizonnyal a benzines nyerne. A dízel 65 alatt szub-turbó tartományban van ötösben, ergo igen gyengén gyorsít. 150-ről 170-re viszont, ebben ugyancsak majdnem biztos vagyok, a dízel lenne a nyerő. 170 fölött kezd meghalni, ott már lefelé hajlik a teljesítmény-görbéje is; de 150-ről még nagyon szépen megindul.

Egyébként meg kell hogy mondjam, örülök neki, hogy tudunk erről (is) normális hangnemben beszélgetni  :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #3992 Dátum: 2009.04.14 18:29:44 »
Vért akarok....

Micsoda Nero-i allűr  :D
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Ronin

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #3993 Dátum: 2009.04.14 19:43:05 »
@Trotter

Erre a vitára mit válaszolnánk? (ha lenne 1,4-es kis dieselünk)   :D
« Utoljára szerkesztve: 2009.04.14 21:14:04 írta Ronin »

Gabbara

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 425
  • '08 Auris 1.4 Aquatis
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #3994 Dátum: 2009.04.14 20:56:43 »
Igen, ez igaz. Ez utóbbit jellemzi, számszerűsíti a gyorsulási számadat. De ugye gyakran gyorsítunk úgy, hogy nem akarjuk kihozni a maximumot, nem akarunk maximális kihasználtságot - pl. mert pénzbe kerül; ahogy már írtam, jellemzően nyilván nem egyesben gyorsítunk 40-ről 60-ra (hanem kettesben, hármasban, urambocsá négyesben) - ez utóbbit jellemzi, számszerűsíti a rugalmassági adat. Szerintem értjük egymást, és egyről beszélünk  :) ...
No hat szerintem (ertsd mezei user, aki nem katalogusadatokat fog elemezni a hegyekben) itt a lenyeg. Lehet, hogy egy benzines jobban gyorsul extrem hasznalat mellett (es 60-nal 3ikban mar extrem), de ez kit erdekel  :?: Ha valaki 60-100-at  rendszeresen harmadikban gyorsulja akkor a benzinpenzbol mar "jobb" autot is vehetett volna

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #3995 Dátum: 2009.04.14 22:38:43 »
Erről van szó. Alapállás: egy adott árfekvésen belül ma jellemzően szívó benzines motorok állnak szemben turbó dízelekkel. A működési sajátosságaikból fakadóan, előbbiek használható fordulatszám-tartománya szélesebb, ezért képesek rövidebb áttételi viszonyok mellett nagyobb sebességet elérni ("tovább húzatható a kettes") - így ha maximálisan kihasználjuk a teljes fordulatszám-tartományt, akkor jobb gyorsulást érhetünk el velük. Viszont ezen belül az a szegmens, ahol a legjobb gyorsításra képesek, a sáv felső szélére esik - ezáltal a legnagyobb fogyasztással jár együtt, ha valaki ezt ki akarja használni. Itt lép be a turbó dízelek előnye: az ő használható fordulatszám-tartományuk szűkebb ugyan, viszont pont középre esik - magyarul nem kell őket pörgetni ahhoz, hogy a legjobb gyorsító-képességüket kifejtsék, tehát jobb menetteljesítmény/költség kombinációt nyújtanak, abban a fordulatszám-sávban mennek a legjobban, amiben Jóskapista egyébként is a leggyakrabban használja az autóját. Ez - a szívó benzinesek minden érdemének elismerése mellett - lényeges pozitívum, amelyet mindenképpen értékelni kell egy mai benzines vs. dízel összevetés során.

(Még egyszer, az egyértelműség kedvéért: az ábra a ma általában adott szívó benzines vs. turbó dízel szembevetésre állja csak meg a helyét.)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #3996 Dátum: 2009.04.15 09:06:46 »
Igenám, csakhogy országúton két eset lehetséges.

1. gyorsítasz pl. lakott terület után, ekkor tök mind1, hogy 3,428s-mal később éred el a kívánt sebességet, vagy sem
2. előzöl, ekkor meg visszaváltasz egyet

Az előzőek kis pörgős benzines autóra értendők. Palaczk mindjárt jön a hegyvölgyekkel, legfeljebb ott is visszapakolsz néha (állandóan nem mész felfelé, kis hazánkban inkább előbb jön a lejtő, mint utóbb).

Az világos, hogy a nagyobb hengerűrtartalmú, valamint a feltöltött motorokat kevésbé zavarja a menetellenállás változása (pl. szembeszél, emelkedő). Viszont azt is látni kell, hogy városban meg elég sok tádé küzdelmes, mert alul annyira halottak, hogy állandóan gépészkedni kell (ráadásul néha az egyes túl rövid, a kettes meg már túl hosszú). Nem véletlen, hogy svájciában szeretik a nagyobbacska motorú _és_ automata váltós kocsikat.

Szilvi

  • Vörös démon (ex Szőke ciklon:)))
  • Globális moderátor
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 969
    • Pizza Eataliano Éttermek
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #3997 Dátum: 2009.04.15 09:53:48 »
Én a világért sem akarok beleszólni, de ez az AURIS általános topik. Jó lenne ha ezt a "vitát" az általános témában valamelyik idevágó topikban folytatnátok. Köszönettel.
Szilvi 62

Satriani

  • Vendég
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #3998 Dátum: 2009.04.15 16:00:12 »
Szilvihez kapcsolódva: van az OFF-topikban egy Benzin vs. dízel téma, oda is lehet menni, abszolút erre a kérdéskörre volt (kicsit túlságosan is) kihegyezve. Palaczkkal elég sokat veszekedtünk ott, de - ahogy ő is írta - mindketten idomultunk a másikhoz (is), így ígérem, nem fog vér folyni, csak ha Misi újra kéri. Ma már nem lesz sok időm, de holnap válaszolgatok, több érdekes felvetés is elhangzott.

 :winkiss:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #3999 Dátum: 2009.04.15 23:43:41 »
Én a világért sem akarok beleszólni, de ez az AURIS általános topik. Jó lenne ha ezt a "vitát" az általános témában valamelyik idevágó topikban folytatnátok. Köszönettel.

A vita információkat szolgáltat Mendoza Cartársnak arról, hogy benzines vagy dízel Aurist vegyen-e  ;) ... Innen indult az egész.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #4000 Dátum: 2009.04.15 23:52:08 »
Amúgy meg nem kell már ezt folytatni... Kiveséztük, leragoztuk ezerszer (hál' Istennek újabban a normális hangnemet is sikerült közben megőrizni) - aki ebből nem hámozza ki a lényeget, az ezután sem fogja  :whistling:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

mendoza

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 14
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #4001 Dátum: 2009.04.16 10:40:57 »
A vita információkat szolgáltat Mendoza Cartársnak arról, hogy benzines vagy dízel Aurist vegyen-e  ;) ... Innen indult az egész.

Perpatvart okoztam, kerek elnezest :) ;)

Javítottam az idézetet. Szilvi
« Utoljára szerkesztve: 2009.04.16 12:00:30 írta Szilvi »

kis_andras

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4279
  • Rájder
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #4002 Dátum: 2009.04.19 12:36:15 »
Ez engem a nyáron érdekelni fog  :clap:
Mondjuk én Füred elhagyótáblától Sasvár érkezőtábláig szoktam nyomni, aztán Bodonyig(oda szoktunk járni) hűl a technika :D

 :clap:

Az egy nagyon szép szakasz, kis túlzással kívülről el tudnám mondani, melyik kanyar után mi következik.

A kocsid ültetett, ugye? Mindegy.  :flowers: Hívj fel, ha erre jársz.....

Számodat elmentettem, ha arra járok, ígérem hívlak! (99%, hogy ez hétvégére fog esni)
Amúgy szerintem elszakadni egyikőnk se fog tudni a másiktól, de előzésre sem lehet számítani...
Az ültetésért cserébe mi ketten leszünk+csomagok 2-3napra.
kisa
born to ride

szazketto

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 664
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #4003 Dátum: 2009.05.04 09:58:15 »
Eddigi legjobb eBay-es szerzemenyem.
majd csinalok kepeket ha mar fent lesz...

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ssPageName=STRK:MEWAX:IT&item=200335469391#ht_500wt_1056



Satriani

  • Vendég
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #4004 Dátum: 2009.05.04 11:47:41 »
WOW  :eek: