Szerző Téma: Beszélgessünk  (Megtekintve 7071339 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Beszélgessünk
« Válasz #51975 Dátum: 2017.09.17 11:34:53 »
Az eladó minden bizonnyal a pirézekre is haragudna...
Max. annyit lehet kijelenteni, hogy a Toyota váltók hajlamosak a rükvercet nem elsőre bevenni, de ezt is úgy kell érteni, hogy egyszer beveszi elsőre, egyszer nem, ez az általam eddig sokszor vezetett 5 Toyotából 4-re igaz.
Figyelj oda váltáskor :flowers: :innocent: :winkiss:
Mondjuk az enyémnek is volt gyerekbetegsége, csapágyat kellett cserélni fiatal korában :hmmmm:

rotto

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:Beszélgessünk
« Válasz #51976 Dátum: 2017.09.17 11:47:24 »
Hello!
Meg új vagyok itt es tapasztalatlan, hogyan kell hasznalni ezt az oldalt?

BlueD4D

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 312
Re:Beszélgessünk
« Válasz #51977 Dátum: 2017.09.17 12:13:14 »
Hello!
Meg új vagyok itt es tapasztalatlan, hogyan kell hasznalni ezt az oldalt?

Légy üdvözölve,

Jól csinálod, most is jó helyre írtál :)

Ez téged nem már érint, ne figyelj, a te autódban nincs ilyen alkatrész...:
Piet, miért ijesztgeted, nem lesz semmi baja!
A Suzuki váltót lehet típushibásnak mondani, a Hondákat széthajtják, gondolom a Subarukat is. Toyotánál nem szoktak széthullani. Idővel lehet kicsit szorul, vagy lötyögős, de nem lesz baja. Ezt nem úgy értem hogy az üzembiztonság nem rosszabb az átlagnál, hanem hogy jobb, és még csak meg sem cseppen. Néha nem árt olajat cserélni, de nem muszáj.
Én sajnos eddig nem vettem észre, hogy olyan szuper váltók -lennének 150ezer felett- néhány fokozatot -a mostani a páratlanokat, az előző a párosakat-nehezebben vesz, elég lassú is, pedig az a hír járja hogy pöpec.

rotto

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:Beszélgessünk
« Válasz #51978 Dátum: 2017.09.17 12:40:27 »
(Prius 3) Erdélyi srác vagyok. Műszerfal problémám van. 22 c fok alatt nem kapcsol be a műszerfal, csak ha felmenekszik az autó. Így kénytelen vagyok 15 percel hamarabb bekapcsolni az autót. (télen hosszabb ideig is eltart.)
 Vittem Nagybányára márka szervizbe,de nem találták meg a hiba okát. Ha esetleg valaki tanáccsal tudna segíteni....  Előre megköszönöm!

rezsofriedrich

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 771
  • ficere
Re:Beszélgessünk
« Válasz #51979 Dátum: 2017.09.17 13:50:56 »
(Prius 3) Erdélyi srác vagyok. Műszerfal problémám van. 22 c fok alatt nem kapcsol be a műszerfal, csak ha felmenekszik az autó. Így kénytelen vagyok 15 percel hamarabb bekapcsolni az autót. (télen hosszabb ideig is eltart.)
 Vittem Nagybányára márka szervizbe,de nem találták meg a hiba okát. Ha esetleg valaki tanáccsal tudna segíteni....  Előre megköszönöm!

A kijelzőben nagy valószínüséggel egy "hidegforrasztásos" panelhiba lesz. Ez olyan, hogy a forrasztóón kicsit oxidálódik és a rajta lévő "óncsepp" a hideg hatására összehúzódik. Ezért elveszti a "kontakt" hatást. (amikor melegszik, kitágulva, újra működik az érintkezés)
Megoldás: "en block" az egész panelt végigforrasztani, vagyis kevéske forrasztóanyag hozzáadása mellett, "átmelegíteni" az összes forrpontot a nyomtatott panelon. Ez igaz az SMD technológiával (felületszerelt) panelokra is. Egy ügyes műszerész, kellő pákával és nagyítós lámpával, meg tudja valósítani...
TV-videotechnikában szoktuk használni a "fagyasztóspray"-t, hogy az ilyen alattomos forrasztásokat "lebuktathassuk"...kis melegítés után, amikor működött az eszköz, ráfújva kerestük a hibát.
Ezekkel próbálkoznék...  :cool2:

Csak kérdem: mi van a garanciával??? Csere és ennyi... :helpsmilie:
« Utoljára szerkesztve: 2017.09.17 13:53:36 írta rezsofriedrich »
Wartburg de Luxe 1987-1989
Toyota Corolla HB 1,2 12 Valve 1989-2000
Toyota Yaris I 1,0 Sol 2000-2007   (román polgártárs totálkárrá alakította)  :-(
Toyota Yaris II 1,3 terra 2007-?   :-)

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Beszélgessünk
« Válasz #51980 Dátum: 2017.09.17 16:52:25 »
Csak kérdem: mi van a garanciával??? Csere és ennyi... :helpsmilie:
P3 nem 2009 óta van? Ha nem cserélték akkor valószínűleg túl van már a 3/5 éves koron.

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Beszélgessünk
« Válasz #51981 Dátum: 2017.09.17 17:51:57 »
A kijelzőben nagy valószínüséggel egy "hidegforrasztásos" panelhiba lesz. Ez olyan, hogy a forrasztóón kicsit oxidálódik és a rajta lévő "óncsepp" a hideg hatására összehúzódik. Ezért elveszti a "kontakt" hatást. (amikor melegszik, kitágulva, újra működik az érintkezés)
Megoldás: "en block" az egész panelt végigforrasztani, vagyis kevéske forrasztóanyag hozzáadása mellett, "átmelegíteni" az összes forrpontot a nyomtatott panelon. Ez igaz az SMD technológiával (felületszerelt) panelokra is. Egy ügyes műszerész, kellő pákával és nagyítós lámpával, meg tudja valósítani...
TV-videotechnikában szoktuk használni a "fagyasztóspray"-t, hogy az ilyen alattomos forrasztásokat "lebuktathassuk"...kis melegítés után, amikor működött az eszköz, ráfújva kerestük a hibát.
Ezekkel próbálkoznék...  :cool2:

Csak kérdem: mi van a garanciával??? Csere és ennyi... :helpsmilie:

 :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:

A kazánom vezérlő panelje esetén is ez volt a hiba forrása, valszeg.
A forrasztás elöregszik, amikor kemény lesz mint a mammutxar, kontakthibássá válik.
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

din90

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 17
Re:Beszélgessünk
« Válasz #51982 Dátum: 2017.09.17 18:15:57 »
... Max. annyit lehet kijelenteni, hogy a Toyota váltók hajlamosak a rükvercet nem elsőre bevenni, de ezt is úgy kell érteni, hogy egyszer beveszi elsőre, egyszer nem, ez az általam eddig sokszor vezetett 5 Toyotából 4-re igaz.

Igen, ezt olvastam valamelyik topikban, hogy rükihez kicsit varázsolni kell. (Előbb szépen kivenni üresbe, utána rükverc, közben szorgalmasan kuplungolni; nem pedig egyből áttolni.)


Annyit helyesbítek, hogy nem váltót, hanem kuplungot emlegetett (a párom szerint), de a lényeg nem sokat változik gondolom.
« Utoljára szerkesztve: 2017.09.17 18:21:11 írta din90 »
„A versenyzés az élet. Ami előtte vagy utána történik, várakozás.”

rezsofriedrich

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 771
  • ficere
Re:Beszélgessünk
« Válasz #51983 Dátum: 2017.09.17 19:29:57 »
P3 nem 2009 óta van? Ha nem cserélték akkor valószínűleg túl van már a 3/5 éves koron.

Fiatalabbnak véltem... hogy rohan az idő?  :censored:
Wartburg de Luxe 1987-1989
Toyota Corolla HB 1,2 12 Valve 1989-2000
Toyota Yaris I 1,0 Sol 2000-2007   (román polgártárs totálkárrá alakította)  :-(
Toyota Yaris II 1,3 terra 2007-?   :-)

Thomas59

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 908
Re:Beszélgessünk
« Válasz #51984 Dátum: 2017.09.17 22:14:27 »
holnap a fiammal "kiugrunk" a frankfurti szalonra  :D  :punk:
Van valami bája annak, hogy autómentes napon autókiállításra megy az ember....
Kíváncsi vagyok, hogy "javul"-e a fogyasztásod az úton...

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Beszélgessünk
« Válasz #51985 Dátum: 2017.09.18 11:40:51 »
Van valami bája annak, hogy autómentes napon autókiállításra megy az ember....
Kíváncsi vagyok, hogy "javul"-e a fogyasztásod az úton...

korán mentünk, későn jöttünk, nomeg a világ többi részén nem tudtak az autómentességról. láttad volna a parkolót, ahova betereltek frankfurtban :D

a fogyasztásom tök jó így is, csak fél literrel járok a tied felett ;)
5.9-et mutat a bc az útra, hatfelet tippelek valós fogyasztásra, ma tankolok.

egy érdekes info: végsebességen a "fordulatszámmérő" a zöld tartományban van, nem a maxon.  :flowers:

Thomas59

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 908
Re:Beszélgessünk
« Válasz #51986 Dátum: 2017.09.18 22:11:54 »
Lehet, hogy Off, de Ti biztos jobban tudjátok a helyi szabályokat... az autópálya matrica és díjköteles szakaszok nekem ördöglakat.
Azt szeretném tudni, hogy Soproni belépéstôl el tudok-e jutni Kehidakustányba és onnan Veszprémbe matrica nélkül, és Veszprémbôl a 8- ason vissza Soproni kilépésig? Ha ez menne, akkor egy 10 napos matricával le tudnam fedni a tervezett hazautunkat, a két határátlépésesnap kivételével. Igy is 2 osztrák matrica kell majd.

Tshuhash

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 662
Re:Beszélgessünk
« Válasz #51987 Dátum: 2017.09.18 22:38:18 »
Lehet, hogy Off, de Ti biztos jobban tudjátok a helyi szabályokat... az autópálya matrica és díjköteles szakaszok nekem ördöglakat.
Azt szeretném tudni, hogy Soproni belépéstôl el tudok-e jutni Kehidakustányba és onnan Veszprémbe matrica nélkül, és Veszprémbôl a 8- ason vissza Soproni kilépésig? Ha ez menne, akkor egy 10 napos matricával le tudnam fedni a tervezett hazautunkat, a két határátlépésesnap kivételével. Igy is 2 osztrák matrica kell majd.
Tudomasom szerint a 8-as nem fizetos, ugyhogy az alatalad kivant osszes helyre el tudsz jutni magyar matrica nelkul. Sopron-Kehidara tobb opcio is van, a Veszprem-Sopron matrica nelkul adja magat, a Kehida-Veszprem szakasznal a 8-as szinten adott, a kerdes csak, hogy merre keveredsz ki ra.
Tshuhash
'03 Lexus IS300 JCE10

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re:Beszélgessünk
« Válasz #51988 Dátum: 2017.09.18 23:04:20 »
Itt meg tudod nézni a személygépkocsival fizetős útszakaszokat, ha az adott megyére kattintasz, akkor az is látszik, hogy megyei matricával meddig juthatsz el.
« Utoljára szerkesztve: 2017.09.18 23:06:05 írta music »
music     

Thomas59

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 908
Re:Beszélgessünk
« Válasz #51989 Dátum: 2017.09.19 08:20:24 »
Igen, köszi mindkettőtöknek, letöltöttem a térképeket, azok alapján tiszta a helyzet.
A terepen (pl. már Soproni belépő után) viszont emlékszem kint vannak figyelmeztető táblák a dijkötelezettségre, de akkor ezek csak a teherautókra vonatkoznak?
Nem szeretnék büntikkel bajlódni, no meg feleslegesen matricát venni amikor nem használom.