4-2-1Lassan 12éve, hogy meggondolatlan döntéseim sorozataként két AE86-ot is eladtam. Azóta sem volt olyan analóg élményt nyújtó autóm. 2éve már Saab 95 Aero-kat vadásztam, de mindegyik kuka volt. Aztán egy hívás, csatolt képek majd szemle után nem kevés fantáziát láttam a 4évet mostoha körülmények közt ácsorgó echte svájci Carina-ban. Persze akkor még kb semmit nem tudtam róla, a forgalmi is hibás mint kiderült, és ha Zoli nem mondja, hogy ez bizony szegénykeverékes, nem tudom belevágtam volna-e a legutolsó projectembe, illetve miket okozott volna a nem belevaló motyók a motornak. Szinte minden új benne, vagy más mint anno, de az a május1-es talin gyomorba majd fejbe vágó 10Le veszteség nagyon fájt. Pedig nem ment rosszul ahhoz képest, lefele pl lazán ment 160-170-et, és lomhának sem éreztem magasabb tartományban .
Mivel a bomlott elmémben mindig az Initial D fut, ha beleülök, így muszáj volt valamit lépni, ami nem költséges, de effektív lehet. Chip kizárt, tengelyfokolás, vagy csere szintén, így marad a kipufogó. Azt tudtam, hogy a 116le-s japánoknak van a legjobb leömlő sora, és ezt a cserét meg is lépték előttem. Zoli is mondta, hogy megéri, csak lecsavar és felcsavar és kész.... Nos nem
Szerintem 400 telefon, több tucat e-mail és rengeteg idő, mire sikerült egy hibátlant találni. Juhúúú
.
Jaaaaaa, kéne egy torok is hozzá
. Vagy hibátlan origi, vagy primőr ugy. márka, vagy semmi. Nos. Ilyen nem létezett. Végső elkeseredésemben felmentem az unix oldalára és tádáááá... Gyári minőség, egyező cikkszám,
85ezer helyett 25 ( mínusz kedvezmény). Azonnal mentem is érte, de valahogy furán nézett ki. Megkértem, hogy rakják már félre 20percig, amíg hazaugrom a leömlőért. És milyen jól tettem. Két torkos, rezonátor csöves, de centis eltérésekkel a felfogatási pontoknál
Sehogy nem lehetett volna felrakni. Valószínűleg az utolsó szegénykeverékes torok volt ilyen minőségben.
Ezek után újabb háromszámjegyű telefonok, de mindenhonnan elutasítás, hogy hahaha, ilyen már nem létezik. Pedig úgy hullunk mint a legyek, nem hiszem el, hogy nem kerül bontóba ilyen motoros autó. Na mind1.
/ De ilyen senkivel sem történjen persze! / A negyedik, vagy ötödik napon eszembe jutott egy kipufogós tuningmester, akinek egy évvel ezelőtt néztem az oldalát, beszéltünk is, de az egyedi rendszer építésének az ára hallatán félbeszakadtak a tárgyalások
Ellenben emlékeztem, hogy árul bontott cuccokat gombokért.
Felhívtam, megbeszéltük, összepróbáltuk, elvittem
.
Itt visszacsatolnék, hogy az eredetim is, és a mostani is préselt Toyota agymenéses rezonátoros, de az előbbi 89e km-es, utóbbiról fogalmam sincs, de mindegyik hibátlan. A flexi csöves 20-25, egy egyedi rugós gyártás 35-45 között lenne, remélem ezek nem fognak kelleni jó ideig.
Szóval megvan minden, megmelegítettem minden csavart, hogy vajon 30év után lejön-e vagy törnek, de mivel ez Toyota, minden csavar rögtön mozdul. Akkor keressünk szakszerű szervízt. Nem hazudok,
5, azaz
öt szerviz, köztük kipufogó specialisták, és a magyar Gas Monkey is azt mondta hogy
NEM.
Hogy miért??
Háááát.
Mert azt elfelejtettem, hogy ősrégi talpas lambdaszondám van a torok alján
Ugye milyen jó a LeanBurn élet
Viszont hihetetlen makacs vagyok, így már pusztán elvi, személyes okokból is végig szerettem volna vinni. Az egyik műhely adott egy elérhetőséget, hogy itt nem létezhet lehetetlen. Egyébként mindenkinek megköszöntem, akik nemet mondtak, mert vagy kókány lett volna, vagy horror ár. Mondtam a műhelyeknek, hogy sajnos a motyók már megvannak, mert bonyolult a story, így muszáj voltam biztosra menni. Erre mondták, hogy semmi gond, 1,5 rezsiár.... és tart ameddig tart. Ja, apropó horror ár. Bementem a Toyota-ba. Full Denso F1 ruhába, kisimulva, GR Yaris mellé állva ( lehet ezt nem kellett volna, de nehogymááá ) hogy rendelek komplett tömítéseket, csavarokat a kipufogóhoz.
Hááát. A 3 tűzkarika 15pénz lett volna, ez nem baj, de miután a sortömítésre azt mondták, hogy 5cikkszám van rá, ha egyik sem jó, vagy csak 1 akkor is fizetnem kell a visszautat ( 5x6000huf) és eleve vegyek utángyártottat, mert a Toyota sem Toyota feltétlenül
, így kiviharoztam és a kedvenc autós boltomból megoldottam 5öd áron, úgyhogy minden non plus ultra gyártó.
Ezeken mind túllendülve felhívtam a kontaktot, amit kaptam, elmondtam a kínomat mire csak az volt, hogy mi ezzel a baj??? Ez van a Celica-ban is nem??? Tudod hányat csináltunk?
2db ősz hajszálam van, abból egy azonnal visszanyerte eredeti színét. Hogy ne legyen teljes az öröm, 1,5hetet várnom kellett. De MEGÉRTE.
Célom volt, hogy megmaradjanak az origi alkatrészek, és amíg készül az elmebeteg ötletem, addig használhassam az autót, aztán ha minden kész, akkor az újra cserélni, a régit lekezelni, eltenni tarcsiba. Minden sikerült pár óra alatt, hibátlanok az illesztések, jók a tömítések, nem fúj ki, hibátlan az új fészek és nincs hibakód sem. Hurrá.
Akkor irány
kerámiáztatni. Igen, ez egy indokolatlanul komoly beavatkozás, de több órányi video és cikkek sora után,( nem beszélve az Autókereskedők 2részéről is
) úgy voltam vele, hogy ártani nem árt. Bandászról csak rosszat tudtam eddig is, ha nem a megfelelő helyről, minőségben és munkával és szakértelemmel készül így ez nem is volt opció. Plusz ez egy szépen megalkotott leömlő, dísznek is tuti, és mivel hőpajzsot sem találtam hozzá ( nem véletlenül kérdezgettem anno ) , így marad a büszke magamutogatás. Hihitlen jófej megszállott srácok, poénkodás, hogy legyen fehér, vagy rózsaszín(
? ) és újabb 168óra után végre újra mehettem a
legjobb kipufogóshoz, akivel valaha is találkoztam. Emberileg is, szakmailag is TOP! Felraktuk, röffentettünk és azonnali változás. Nulla folytásos dobom van ( műbizis
) , ami már bőven halkult az elmúlt 5-6000km alatt, de most még szolidabb lett. Nem mertem mondani, mert cikinek és arcnak éreztem, de szerencsére előttem kimondták, hogy lett egy nagyon finom boxer feelingje a motornak. Más lett mindennek a hangja, tónusa. Ez mondjuk annyira nem érdekelt, na de ahogy kigurguláztam a műhelyből már az első rajtnál lehetet érezni, hogy
minden fillért megért.! Eddig ugye
0-ról szinte
nulla volt a gyorsulás, mire jött valami erő, már bömbőlt mindent. Most tök rugalmas, városba élmény menni vele, pályára majd csak jövő7en hosszútávra, mert érdekel, hogy vesztett-e a vmax-ból, vagy hol fogy el az erő. Ez elviekben vele jár.
Egyedüli negatív, hogy ettől fogva kicsit gyakrabban állít magán a computer. Anno kb álló helyzetben napi 1max, 2, most gyakrabban van ez a minimális fordulatszám emelés, aztán visszaesés. De dinamikáig tökéletes. Gondolom szegény gázok most azt sem tudják hova és hogyan menjenek. Hát még a kis Tetris agyú ECU-m mit élhet át
Most azon agyalok, hogy a szegénykeverékes motor tud-e kommunikálni a 116Le-s ecu-val, és fordítva, mert az még érdekes story lehetne . Mindenképpen megyek ebben a hónapban padra, mert nem kevés idő, pénz van benne, jó lenne tudni, hogy 107ről hova értünk. Ami még nagyon érezhető, az a súly. Ez kis gyűjtő tömeggyártásos leömlősor, ami rajta volt, önmagában olyan tehén, vagy nehezebb mint az új kompletten. Lassan már csak 900kg leszek
Egyébként, hogy milyen jó dolog a hobbiautózás, a csáposra emelve kiugrott az utasoldani gumikéder 5cm-es szakaszon, természetesen erre sincs szaki, így maradt az fbs beragasztás. Idáig jó. Azért egy ilyenért szerintem kár kivenni a szélvédőt.
Ahogy nézem, volt létjogosultsága ennek a motornak a megalkotásába. Még van több mint egy rublikám, és 502km-en állok, és emlékeim szerint bőven tele volt a tank.
Mindenkinek köszönöm a segítséget!
Jók legyetek!
https://drive.google.com/file/d/1m1CMKNuHQL1SlngVmX3OrLJwdVwxmwrZ/view