Szia!
Megrázattam.ott csak annyival okosodtam, hogy stab. szilent vagy gátló Koppány. Holnap cserélem a szilentet.
A fémes kattanó hang csak induláskor jön elő, én sem gondolom hogy váltó, mivel az hibàtlanul dolgozik.
Holnap próbálok ránézni a kattanó dologra is. A csillag nem lehet kikopva és kezdődő hang lehet?
Azt eldönteni, hogy a stabilizátor kar szilentje a baj forrása, nem nehéz: az enyémnél leveszem az adott oldali kereket, benézek, és látom, mekkora a hézag a rúd és a szilent furata között, látszik-e repedés a gumin? Ha nem szoros a gumi a rúdon, akkor egyből cserélem, a gumicseréknél szoktam ránézni általában.
A féltengelycsuklóban a csillag kopása először általában induláskor alászedve, tehát nagyobb terhelésnél szokott előjönni, ahogy írtam is. Kezdődő kopás egyenesben induláskor nem csinált kattanást nálam soha, még a kopott csukló sem, pedig lejtőre áll az udvarban az autó eleje.
Ha a porvédő gumi jó a csuklón, nem aggódnék ezen. Mondjuk nem mindig könnyű eldönteni ezt, én pl. néztem többször, de csak a cserekor derült ki, hogy elszakadt: a féltengelyen levő bilincs mellett szakadt körbe, szépen rányomódott egyenes állásban, nem nagyon lehetett látni
Állítólag cseréltek már benne féltengelyt,amikor behozták 140ezernél, de mi van ha csak a külső részt vagy semmit? Bosszantó apró fa..ságok💥
Ahogy gondolkodok, Carinához is van többféle külső féltengelycsukló, ennyi meg annyi mm hosszban. Amikor vettem, próbáltam a toyodiy-en levő gyári szám alapján belőni, melyik kell (alvázszám alapján). Hát.....hála Istennek akkor ez bejöhetett, mert pl. sosem néztem, hol helyezkedik el az ABS gyűrű a csuklón, nem is néztem a helyzetét
Remélem nem keverem a dolgokat: annyit megnéznék, hogy a helyén fut-e a gyűrű, vagyis az érzékelő alatt. Szerintem alászedve a kormányt és felemelve a szükséges oldalon kocsit (előtte jól rögzíteni ékekkel, nehogy elinduljon), levéve a kereket lehet látni. Persze tipp ez is, de ha már ott vagy