Szerintem nem ugyanarról beszélünk.
Már a Tercelben is légkeveréses rendszer van.
A direktlevegõs fûtés hasonló a Trabantéhoz:közvetlenül a motorról veszi le a hõt,ezért már kb fél perc után meleget fúj.
Húha , szezon fazonnal keverésének tényállása forog fenn itt lassan mindannyiunk részéről :roll: ...
Akkor próbáljuk meg elkülöníteni a dolgokat .
Ez a "direktlevegős" dolog csak léghűtéses autókban van , mivel ott máshogy nem lehet megoldani . Folyadékhűtéses kocsikban nincs ilyen - miért is lenne ?
Folyadékhűtéses kocsikban a fűtéshez a motor által felmelegített hűtőfolyadék "közvetíti" a hőt , azáltal , hogy átáramlik egy erre a célra kialakított (fűtő)radiátoron , amely viszont felmelegíti a rajta átáramló levegőt . Ezen belül két fő megoldást különíthetünk el - folyadékkeverésest (ahol te azt szabályozod , hogy mennyi hűtőfolyadék áramoljon át a radiátoron) és légkeverésest (ahol azt szabályozod , hogy a radiátoron átáramló meleg levegő milyen mértékben jusson be az utastérbe) . Tiszta ?
Azt viszont kétlem , hogy a Tercelben már a légkeveréses megoldás lenne (bár nem kizárt) , mivel egyívásúak a V1 Camryvel , és abban folyadékkeveréses van - de gyakorlatilag egy pillantással kiderítheted ezt .