Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3366653 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Hammer

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 564
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16110 Dátum: 2016.08.04 09:34:29 »
Prius IV és Ford Mondeo összehasonlító teszt.
Kissé lejáratos a teszt, de ahoz képest hogy adott volt a hibrid rendszer az a kb 10 év lemaradás így is ott van. :whistling:
Azért jó látni hogy van olyan autós magazin, ahol értékelik a józan meghajtási rendszert, szembe pár magazinnal. :yes:

sompetike

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 276
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16111 Dátum: 2016.08.04 10:40:40 »
Khmm, nekem olyan van. Nincs mp3...

Igen,mert a tied nem faceliftes...

octane

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 22
  • irresponsible wreck diver and thermik hunter
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16112 Dátum: 2016.08.04 10:58:15 »
Igazából adja magát az összehasonlítás. Sajna hozzánk elég sok minden nagy késéssel érkezik meg. A ford amerikai modelljeiben már régen van hibrid hajtás. 1999-ben egy csoporttársam ford escape hibriddel járt, amibe a camry hajtáslánca volt beépítve. És az autója már akkor is több éves volt.

Prius IV és Ford Mondeo összehasonlító teszt.
Kissé lejáratos a teszt, de ahoz képest hogy adott volt a hibrid rendszer az a kb 10 év lemaradás így is ott van. :whistling:
Azért jó látni hogy van olyan autós magazin, ahol értékelik a józan meghajtási rendszert, szembe pár magazinnal. :yes:
Gondolkodom tehát vagyok, s ha nem gondolkodom sokkal jobban vagyok.

Hammer

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 564
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16113 Dátum: 2016.08.04 12:12:04 »
Igazából adja magát az összehasonlítás. Sajna hozzánk elég sok minden nagy késéssel érkezik meg. A ford amerikai modelljeiben már régen van hibrid hajtás. 1999-ben egy csoporttársam ford escape hibriddel járt, amibe a camry hajtáslánca volt beépítve. És az autója már akkor is több éves volt.
Úgy értem a 10 év lemaradást, (de ez igaz sok más nem japán márkára) hogy itt ez a mondeo, beletették a hajtást, de csomagtér, súly el van maradva. Lehet hogy a mondeo külsőleg jelenleg autósabb, de amit nyújt azzal el van maradva. Mérnöki munkában és gyártásban is elmaradást látok. A gyártást lehet arra fogni hogy toyota elv és japán felfogás szerint, de komolyabb drágább alkatrésszel kaszálnak többet, mint a konkurencia.
Nem hiába anno a merci azt mondta a lexus LS-re amikor kielemezték, hogy ezt ilyen áron Ők nem tudják legyártani.
Sok sok dolog van amit másképpen gondolnak és csinálnak az autóiparban...

bm84

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 10
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16114 Dátum: 2016.08.04 14:55:29 »
Valóban rosszul mértem első körben. 9.3 V volt a tényleges feszültség. Próbáltam tölteni stb, de nem segített az sem, úgyhogy tegnap szereztem egy új akksit bele, így most megy a remote A/C is szépen és azóta az indítással se volt gond :) Úgyhogy örömboldogság, 3 percbe kerül kicserélni és 40K-t fizettem az új akksiért (külföldön).


A 12V aksinak mikor döglődik, akkor van olyanja tényleg, h nem indul be elsőre. Nekem mikor megadta magát, aznap reggel kb 3-4. alkalomra "indult csak be" - váltott Ready-be.

A kulcsban ha merül az elem, akkor "gyújtásra" sem akar váltani, mert már ahhoz is kell a kulcs érzékelése, de ki tudja. Üresjáratban elemet ha megméred, akkor már elég rossz kell legyen, hogy csökkenjen a fesz. Másképp mondva még lehet, h üresjáratban semmi baja (kb megvan a fesz), de terhelten meg már nem bírja az "adóteljesítményet". Egyébként a kulcsnál van olyan, h ha pl összefogom a telefonnal, akkor nem érzékeli (persze ilyenkor se gyújtás, se Ready). Továbbá vannak olyan helyek én környezetemben egy ilyenről tudok biztosan), ahol valszeg a vételi körülményei nem megfelelőek, h konkrétan alig lehet még zárni/nyitni is az autót, mert egyszerűen alig akarja venni. Aztán beülve már persze veszi jobban.

12V aksi 14V csak akkor lehet, ha Ready-ben van, mert ekkor az inverter és a fedélzeti rendszer a hagyományos autókhoz hasonlóan 14V-on tölti a 12V rendszer aksiját. Ha próbálni akarsz, akkor gyújtás (fék nélkül Start 2x), nyomd fel a szellőző ventit, kapcsold fel a tompítottat, menjen a rádió, esetleg refi, vészvillogó, ködlámpa. Ha így is 10V fölött maradsz, akkor jó az aksi! :)

dert

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 365
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16115 Dátum: 2016.08.04 15:00:09 »
Ha esetleg érdekel valakit...
Lehet eladó lesz P3-am. HaHu-n még nem hirdettem meg. Nem akarok minden áron megszabadulni tőle. Csak felmerült, hogy Lexus-ra váltanék. :)
Részletek privátban.

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16116 Dátum: 2016.08.04 19:37:12 »
Igen,mert a tied nem faceliftes...

Tudom, de a kolléga szerintem pont azt írta, hogy FL előtti JBL lejátszik mp3-at. Pedig ugye nem.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16117 Dátum: 2016.08.04 22:10:55 »
Tudom, de a kolléga szerintem pont azt írta, hogy FL előtti JBL lejátszik mp3-at. Pedig ugye nem.
Még olyat is láttam, h kazetta és cd is megy.
Prius 2 - a mosolygós autó.

PLacc

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 228
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16118 Dátum: 2016.08.04 22:12:33 »
Tudom, de a kolléga szerintem pont azt írta, hogy FL előtti JBL lejátszik mp3-at. Pedig ugye nem.
Jogos, egy USA reklámanyagban olvastam, de akkor rosszul... :)
Azt hittem, hogy az enyémnek az mp3 lemez könyvtárstruktúrájával van gondja, de akkor ennél mélyebb a probléma. :D
002/12 Corolla HB 1.4 L 3D Chili Red...
134.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16119 Dátum: 2016.08.05 22:23:17 »
3 percbe kerül kicserélni és 40K-t fizettem az új akksiért (külföldön).
Gyári AGM akku többe kerül.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16120 Dátum: 2016.08.05 22:28:26 »
Prius IV és Ford Mondeo ]összehasonlító teszt.
"alapvető eltérés, hogy a Prius a gázpedálról lelépve azonnali visszatermelésbe kezd, míg a Mondeo először vitorlázik, majd a gázpedál enyhe érintésére kezdi a rekuperációt."
Ezt hiányolom a HSD-ből a kezdetek óta. Legalább menüből ki lehetne választani, hogy "szabadonfutó", vagy "motorfék" üzem legyen.

lfarkas

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 281
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16121 Dátum: 2016.08.06 00:21:41 »
Szia! 1 apró mozdulattal N-be teszed és szabadon fut! Minek is a szabadonfutás Priusba, hogy ha teheti tölti az akksit?
Üdv!

gyaki

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16122 Dátum: 2016.08.06 00:25:52 »
sziasztok

csatolna valaki egy linket nekem a Dobó féle lopásgátlóról?
köszi
gyaki

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16123 Dátum: 2016.08.06 01:23:48 »
Szia! 1 apró mozdulattal N-be teszed és szabadon fut! Minek is a szabadon futás Priusba, hogy ha teheti tölti az akksit?
Látom nem zavar, hogy a használati utasítás kifejezetten tiltja az N használatát bekapcsolt gyújtásnál.
"ha teheti tölti az akksit"
Ez a lényeg, ha N be teszed nem tud tölteni, amikor szüksèges lenne.
D ben "szabadonfutással" a rendszer szükség esetén beavatkozhat és tölthet, ugyanez igaz akkor is, ha a megfelelő gázpedál kezeléssel érem el a szabadonfutást illetve a vitorlázást, a rendszer szükséges beavatkozási lehetősége megmarad.
Az automatikus szabadonfutás megkönnyítené az üa takarékos vezetést, de a hagyományos autó vezetéshez képest megszokás igényel, mert manapság már nem elterjedt.
« Utoljára szerkesztve: 2016.08.06 01:26:46 írta Agyarka »

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16124 Dátum: 2016.08.06 01:41:37 »
csatolna valaki egy linket nekem a Dobó féle lopásgátlóról?
íme az első képen látszik.
Hasonló megoldás egy nyugdíjas felbérlése és a hátsó ülésen elhelyezése. A Dodó féle megoldás előnye, hogy nyitott motorháztetővel nehezebb mozgatni az autó t. Hátránya, hogy a motorteret nem ilyen védelem re tervezték és kis elmozdulás is súlyos károkat ill. személyi sérülést okozhat.