Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3366698 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #9645 Dátum: 2013.12.24 15:44:22 »
Ha csattogás alatt az alsó és a felső holtpontot érted, akkor igen, abból 2300 fordulat alatt 4600 van...de a videó alapján látható, hogy mostanában a kiindulási alap egy "sima" Otto-motor, párhuzamba is állítja a kettőt. Eltérés a lökethossz és a szelep nyitás/zárás szempontjából van mechanikailag.
« Utoljára szerkesztve: 2013.12.24 15:46:50 írta vd1234 »

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #9646 Dátum: 2013.12.24 16:24:28 »
A Toyota megoldása tudtommal csak annyi, hogy a szívószelepek picit még nyitva vannak a sűrítési ütemben. Tehát nincs trükkös hajtókar, meg ilyesmi. Egy normál Otto motor, picit más vezérléssel.

Egükém

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1221
  • Jó munkásember!
    • Egümotors
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #9647 Dátum: 2013.12.25 10:21:00 »
Asszem ez a jó álláspont.  :yes: :yes:

Szababo

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 249
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #9648 Dátum: 2013.12.25 10:40:35 »
Aha, akkor ez így inkább Otto, mint Atkinson. Csodálkoztam is, hogy az Atkinsonos cikkeknél meg sem említik Toyotát, meg a HSD rendszerét.

Ez így inkább szelepvezérléses trükk, mint hajtókaros.

Asszony taposta prius:
Volvo S80 D5:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #9649 Dátum: 2013.12.25 10:47:45 »
Aha, akkor ez így inkább Otto, mint Atkinson. Csodálkoztam is, hogy az Atkinsonos cikkeknél meg sem említik Toyotát, meg a HSD rendszerét.

Ez így inkább szelepvezérléses trükk, mint hajtókaros.



Szerintem ha a körfolyamat Atkinson, akkor mindegy, hogy hogyan valósították meg.
Gazdaságosabb is gyártani. "Minél egyszerűbb, annál nagyszerűbb"  :yes:

De a jutúbos Atkinson videóknál elég sok a Toyota (meg Lexus) videó, ahogy néztem.

Szababo

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 249
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #9650 Dátum: 2013.12.25 11:15:51 »
Akkor inkább elmesélem az egész sztorit.

Egyik ismerősöm (az energia takarékosság egyik megszállottja) járt nálam, aki a lakás gépészetét vizsgálta át és történetesen Prius-szal érkezett. Természetesen a Prius is szóba került és mesélte, hogy nála 230 ekm környékén gyűrűgarnitúrát kellett cserélni, mert nagyon ette az olajat.

Szóba került a nem túl európai minőségű benzin, mint okozó tényező és hogy amcsiban ezzel szemben 8 000-es olajperiódus van szemben az európai 15 000 km-essel szemben. Itt jött a képbe az Atkinson motor, ami egy főtengely elfordulásra két dugattyúmozgást végez és ennek már tényleg sok lenne/lehetne a 15 000 km-es olajcsere.

Szóval összefoglalva a Prius motorja Ottó alapú és Atkinson ciklusú, amit a szelepvezérlés módosításával ér el. Tehát egy főtengely fordulatra egy dugattyúmozgás tartozik, szerintem.

Egyébként nagyon örült a Prius téliesítéséről összegyűjtött anyagnak, amit innen a fórumról gyűjtöttem neki össze.  Másnak meg is csinálta és sikeresen tudta csökkenteni a fogyasztását egy már ismert útszakaszon.
 
Asszony taposta prius:
Volvo S80 D5:

Szababo

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 249
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #9651 Dátum: 2013.12.25 11:27:22 »
Szerintem ha a körfolyamat Atkinson, akkor mindegy, hogy hogyan valósították meg.
Gazdaságosabb is gyártani. "Minél egyszerűbb, annál nagyszerűbb"  :yes:

De a jutúbos Atkinson videóknál elég sok a Toyota (meg Lexus) videó, ahogy néztem.

Ja egyébként ez a nem semmi teljesítmény Ottó motorral Atkinson ciklust megvalósítani. Tipikus esete a kecske-káposzta sztorinak. :lol:
Asszony taposta prius:
Volvo S80 D5:

edhunter

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 349
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #9652 Dátum: 2013.12.25 11:30:34 »
Szóba került a nem túl európai minőségű benzin, mint okozó tényező és hogy amcsiban ezzel szemben 8 000-es olajperiódus van szemben az európai 15 000 km-essel szemben.

Én úgy tudom amcsiban 10k mérföld az olajcsere periódus. Az meg nagyjából pont annyi mint az európai 15k km.

jozsie

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 34
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #9653 Dátum: 2013.12.25 21:09:34 »
Sziasztok,

Újdonsült Toyota tulajdonosként mindenkit üdvözlök. Régi álmom vált valóra, hogy megvehettem egy nagyon szép, nagyon megkímélt, Hollandiából származó, európai piacra készült GenII-es, 2006-os, jól felszerelt Priust. Sokat olvastam már róla (többek között ezt a fórumot is), de még sajnos keveset tudok.
Remélem itt néhány kérdésemre majd választ kaphatok a tapasztaltaktól. Azt már tudom, hogy teljesen más, mint amilyen autóval valaha dolgom volt. Az elmúlt 17-évben csak Mazdáim voltak (nagyon jó autók, nagyon megbízhatóak, de nem takarékosak...). Az aláírásomban szereplő darab még ma is a tulajdonomban van. Mindig, minden autómat magam szervizeltem, javítottam és ezt meg is szeretném tartani. Ehhez sok információra van szükségem, ehhez kérem majd a segítségeteket:)
 Elsőként: vissza olvasva láttam, hogy már néhányan linkeltek magyar nyelvű Prius kézikönyvet (kerestem már, de nem sikerült találnom:( ). Szóval, ha valaki tud élő linket, vagy feltöltötte valahova, legyen szíves ossza meg velem.

Kezdésnek ennyit,

Üdv

jozsie
Mazda 323F
Toyota Prius

kowee

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1254
  • Storage Admin
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #9654 Dátum: 2013.12.26 01:00:55 »
Üdv a klubban :)
Ha másnak nem kerül elő, én két nap múlva leszek gyors netközelben és fel tudom tölteni a magyar használatit :)
A mazda pedig nekem is közel áll a szívemhez. 4 évig versenyeztem egy 323-assal rally II-ben :) (sok sok évvel ezelőtt)

Solar

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 20
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #9655 Dátum: 2013.12.26 09:59:22 »
Az utóbbi időben feltűnt, hogy ha felpörög a motor, a motortérből csobogást hallok. Először üzemanyag szivárgásra gyanakodtam, de nincs benzinszag. Gondoltam arra is, hogy az ablakmosó folyadék adja ki ezt a hangot ahogy a tartályban ide-oda csapódik, de ha üres a tartály, akkor sem változik a helyzet. Lehet, hogy ez normális és eddig is ilyen volt, csak nem tűnt fel.
Szerintetek mi lehet ez? Tud levegős lenni az üzemanyag szállító rendszer? Baj ez egyáltalán?

Másik kérdés: Vettem egy fűthető üléshuzatot (Waeco MagicComfort), ami nem működik az autóban. Másik kocsiban működik és az autómban lévő csatlakozók is jók, mert telefon- és egyéb kütyütöltők gond nélkül mennek. Méretre ugyanakkor az ülésfűtés csatlakozója, mint a telefontöltőé. Vajon miért nem megy az ülésfűtés?

jozsie

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 34
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #9656 Dátum: 2013.12.26 11:27:21 »
Üdv a klubban :)
Ha másnak nem kerül elő, én két nap múlva leszek gyors netközelben és fel tudom tölteni a magyar használatit :)
A mazda pedig nekem is közel áll a szívemhez. 4 évig versenyeztem egy 323-assal rally II-ben :) (sok sok évvel ezelőtt)

Szia,
Köszönöm a válaszod és, hogy megosztod velem a kézikönyvet!
Figyelni fogom mikor érhető el.

Üdv

jozsie
Mazda 323F
Toyota Prius

Solar

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 20
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #9657 Dátum: 2013.12.26 20:23:30 »
Szia,
Köszönöm a válaszod és, hogy megosztod velem a kézikönyvet!
Figyelni fogom mikor érhető el.

Üdv

jozsie

Feltettem a kézikönyvet ide: https://www.dropbox.com/sh/124rmncfrgtvf9v/ecXJ4G4NBP

jozsie

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 34
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #9658 Dátum: 2013.12.26 20:38:08 »
Feltettem a kézikönyvet ide: https://www.dropbox.com/sh/124rmncfrgtvf9v/ecXJ4G4NBP

Nagyon köszönöm a gyors segítséget!
Sikeresen le is húztam!
Mazda 323F
Toyota Prius

kowee

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1254
  • Storage Admin
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #9659 Dátum: 2013.12.26 21:35:56 »
Feltettem a kézikönyvet ide: https://www.dropbox.com/sh/124rmncfrgtvf9v/ecXJ4G4NBP
:) GYorsabb voltál :) Épp most kezdtem el feltölteni :)