Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3366817 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7290 Dátum: 2012.12.05 21:00:23 »
Tudja vki, hogy a 30900N(90930‑03201) alkatrésznek mi a funkciója, illetve a meghúzási nyomatéka?

Az nem csak egy szuszogó ami minden hajtómű tetején van? Szerintem az!
Meghúzás pedig érzékkel, ez tényleg nem olyan amit nyomatékra kellene húzni...
De mivel tudom hogy ez a válasz nem elégít ki és ráizgulsz a nyomatékokra, így tessék...
11 Nm
Xanyi

Szax

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 359
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7291 Dátum: 2012.12.06 14:36:15 »
Ráncfelvarrás utáni kasztni+előtti belső? Vagy csak én vakultam meg a rengeteg hírdetés nézegetése közben? >.<

http://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/prius/toyota_prius_1.5_hsd_sol_automata_erintokijelzo-6418566

bozman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 242
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7292 Dátum: 2012.12.06 14:46:10 »
Ráncfelvarrás utáni kasztni+előtti belső? Vagy csak én vakultam meg a rengeteg hírdetés nézegetése közben? >.<

http://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/prius/toyota_prius_1.5_hsd_sol_automata_erintokijelzo-6418566
Amcsi változatt EU lámpákkal.

Szax

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 359
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7293 Dátum: 2012.12.06 15:13:11 »
Tényleg, a dísztárcsa amcsi. De a belseje nem fehér szokott lenni amcsiknak?

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7294 Dátum: 2012.12.06 20:31:14 »
Az nem csak egy szuszogó ami minden hajtómű tetején van? Szerintem az!
Meghúzás pedig érzékkel, ez tényleg nem olyan amit nyomatékra kellene húzni...
De mivel tudom hogy ez a válasz nem elégít ki és ráizgulsz a nyomatékokra, így tessék...
11 Nm
:yes: Köszönöm szépen! :clap:
A YHSD-n ami pont ugyanitt van és ugyanígy néz ki azt levegőztető vagy kiegyenlítő szelepnek hívják. Gondolom a hőm.vált.-ból következő nyomás különbséget korrigálja. A YHSD-n ez van a motor előmelegítő cekasz útjába. A márkaszervizben is hasonló választ adtak, ezek szerint -ha az ember nem szakítja meg a menetet és nem dob szemete be a nyíláson- nem nagyon lehet belekötni az ideiglenes kivételébe. (Kicsit sokallom a szellőző meg egy testcsavar ki-be csavarásáért, egy 30mm-es lyuk fúrásért, az összedugásokért+ a 7db kábelkötegelő felhelyezéséért a 20e Ft-ot, főleg úgy,hogy minden szerelő az érzésre meghúzásról beszél. Nyomaték kulcsom meg 10Nm-től van. Régebben volt fix 8 és12Nm-es is. :D)

A PII-n hol van ilyen szelep? Illetve az alatta lévő részben hajtómű vagy hűtő-folyadék van?

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7295 Dátum: 2012.12.06 20:54:34 »
Nos, ez valóban szuszogó. Mint ilyen, hajtóműolaj van alatta. A hűtővizzel ezt nem csinálnád meg, mivel, ha belegondolsz a kiegyenlítője felette van, ergo kifolyna a víz!
Meg annak ott van tágulási térnek a kis tartálya is, tehát a kérdés....

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7296 Dátum: 2012.12.06 21:27:12 »
Nos, ez valóban szuszogó. Mint ilyen, hajtóműolaj van alatta. A hűtővizzel ezt nem csinálnád meg, mivel, ha belegondolsz a kiegyenlítője felette van, ergo kifolyna a víz!
A hűtőfolyadék tartály valóban felette van, de ez akár légtelenítő szelep is lehetne (az egyik Toyota márkaszervizes szerelő annak mondta).
Mivel nekem nem volt 100% mit és hogyan csinál, inkább megkérdeztem még ha  :censored: tűnt akkor is. Bár utólag belegondolva tényleg  :censored:,mert akkor kicsavaráskor ömlene a hűtőfolyadék. :banging:
Bakker mennyi m@rhaságot elhisz az ember, csak mert olyan szájából hangzik el akinek értenie kellene hozzá.
Nem esett le, pedig tényleg nyilvánvaló.-(

A PII-n hol van ilyen?

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7297 Dátum: 2012.12.06 21:29:18 »
b.c.
Jól mondja, alatt hajtóműolaj van, de a szint bőven alatta van...
Szóval nyugodtan tekerd ki, amig matatsz körülötte egy db ragasztószalaggal ragaszd le a helyét hogy ne menjen bele kosz, visszaszereléskor pedig húzd meg 11 Nm-re, ha már ott a nyomatékkulcs, legyen precíz  ;)

Ilyen szelep mindig a hajtómű tetején van, tehát a Priusnál is...
Hilux hátsó difijénél kell rá figyelni, mert sarazáskor eldugul, belepi a sár, nem engedi el a nyomást így azt a tokszimering teszi a hátsó fék felé. A gond csak hogy a nyomással együtt az olajat is  :D
Egyik másik autónál sincs vele gond...

20 ezer Ft tényleg soknak hangzik. Kb a fele reális lehet.
Xanyi

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7298 Dátum: 2012.12.06 23:10:15 »
b.c.
Jól mondja, alatt hajtóműolaj van, de a szint bőven alatta van...
Szóval nyugodtan tekerd ki, amig matatsz körülötte egy db ragasztószalaggal ragaszd le a helyét hogy ne menjen bele kosz, visszaszereléskor pedig húzd meg 11 Nm-re ...

20 ezer Ft ... kb. a fele reális lehet.
Ez a haditerv, szórol szóra.
Sajnos 10ért még az éves ellenőrzést sem hajlandók megcsinálni, amihez még a Győrbe utazás ktge is hozzájönne, pedig ez az eszköz 1 év utáni garijának feltétele.-( Ha nem idegesítene ez a bemelegedési hang, ami mellett csak dombnak felfele indulhatok tutira nem vágnék bele, nem támogatnám ezt az üzletpolitikát. Mszerviz is 15e körül csinálná.-(

vitomi24

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 13
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7299 Dátum: 2012.12.07 20:54:10 »
Lenne egy kèrdèsem.
Ma indultam volna melóba nyitnám az ajtót a riasztóval de semmi nem törtènt.Többszöri probalkozásra sem sikerült kinyitni.Pótkulcsal sem jártam sikerrel.Maradtt a kiskulcsos verzio,persze egyböl üvöltött a riasztó.Gyorsan bedugtam a helyère ès nyomtam egy start gombot.Elhalgatott.Kèsöbb megálltam vele ès èrdekes módon ujra tudttam nyitni ès zárni.
Kellene aggódnom vagy elem cserèvel megfog oldódni a Problèma?
Másik kèrdès,ha alapjáraton "d"-ben vagytok gurul az autó elöre nektek?Mert nekem taposnom kell a fèket vagy nyomnom egy "p"-t.

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7300 Dátum: 2012.12.07 21:30:49 »
Lenne egy kèrdèsem.
Ma indultam volna melóba nyitnám az ajtót a riasztóval de semmi nem törtènt.Többszöri probalkozásra sem sikerült kinyitni.Pótkulcsal sem jártam sikerrel.Maradtt a kiskulcsos verzio,persze egyböl üvöltött a riasztó.Gyorsan bedugtam a helyère ès nyomtam egy start gombot.Elhalgatott.Kèsöbb megálltam vele ès èrdekes módon ujra tudttam nyitni ès zárni.
Kellene aggódnom vagy elem cserèvel megfog oldódni a Problèma?
Másik kèrdès,ha alapjáraton "d"-ben vagytok gurul az autó elöre nektek?Mert nekem taposnom kell a fèket vagy nyomnom egy "p"-t.

Elemcsere, vagy valami zavart okozott... Nem hinném hogy nagyobb probléma lenne.
Minden autómata (beleértve a fokozatmentest és a robotizált kézit) váltó jellemzője, kúszásnak szokták mondani. Rövid megállásnál fék, kicsit hosszabb (pl. lámpa) megállásnál N-be kell tenni és úgy szükség szerint fék. A P parkoló állás.
Xanyi

zezoka

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 712
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7301 Dátum: 2012.12.07 22:46:31 »
Elemcsere, vagy valami zavart okozott... Nem hinném hogy nagyobb probléma lenne.
Minden autómata (beleértve a fokozatmentest és a robotizált kézit) váltó jellemzője, kúszásnak szokták mondani. Rövid megállásnál fék, kicsit hosszabb (pl. lámpa) megállásnál N-be kell tenni és úgy szükség szerint fék. A P parkoló állás.
Kicsit javítanék, mert a Prius váltójánál el lehet felejteni az N állást, a kézikönyv sem javasolja. Ugyanis ekkor a kézikönyv szerint nem menedzseli az aksit. Magyrul csontra le tudja szívni...

Egyéb automata váltónál pont ezt kérdeztem meg, mikor fater Steptronicja a váltó felújítónál volt olajcserén. Azt mondta  ***i, ezeknek nem tesz jót, ha mindig ki van véve üresbe. D, féken állva. Ha meg nagyon sokáig áll az ember, akkor P. Állítólag többet árt a D-N  folmatos átkapcsolgatás.

Persze Priusnál mindez csak elektronika kérdése, többinél meg mechanika.

avensys98

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 23
Re: Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7302 Dátum: 2012.12.08 08:19:40 »
Kicsit javítanék, mert a Prius váltójánál el lehet felejteni az N állást, a kézikönyv sem javasolja. Ugyanis ekkor a kézikönyv szerint nem menedzseli az aksit. Magyrul csontra le tudja szívni...

Egyéb automata váltónál pont ezt kérdeztem meg, mikor fater Steptronicja a váltó felújítónál volt olajcserén. Azt mondta  ***i, ezeknek nem tesz jót, ha mindig ki van véve üresbe. D, féken állva. Ha meg nagyon sokáig áll az ember, akkor P. Állítólag többet árt a D-N  folmatos átkapcsolgatás.

Persze Priusnál mindez csak elektronika kérdése, többinél meg mechanika.
Én úgy vettem észre, hogy P-D kapcsolás nem csak elektronika, van egy kis rántás-kattanás olyankor. Amúgy mindenki ki van békülve a kúszás funkcióval? Engem egy kicsit idegesít: nem lehet vele bólintás nélkül megállni, illetve finom manőverezésnél is zavar.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re: Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7303 Dátum: 2012.12.08 12:09:48 »
Én úgy vettem észre, hogy P-D kapcsolás nem csak elektronika, van egy kis rántás-kattanás olyankor. Amúgy mindenki ki van békülve a kúszás funkcióval? Engem egy kicsit idegesít: nem lehet vele bólintás nélkül megállni, illetve finom manőverezésnél is zavar.
P -nél a váltó mechanikusan reteszelődik. Amennyiben nem vizszintesen állok meg ákkor van rántás. Először rögzítőféket használok és akkor elkerülöm. Kétséges parkolás esetén először N, ha nem gurul nem kell rögzítő.
A megállás nálam megy bólintás nélkül, mondjuk én legtöbbször 10km/h ig visszatermelek. Szűk helyen manőverezgetve kicsit fura volt először, hogy nincs azonnali reakció, de már észre sem veszem.

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7304 Dátum: 2012.12.08 13:43:39 »
Idézet
Kicsit javítanék, mert a Prius váltójánál el lehet felejteni az N állást, a kézikönyv sem javasolja. Ugyanis ekkor a kézikönyv szerint nem menedzseli az aksit. Magyrul csontra le tudja szívni...
Én is javítanék. N állás gurulásra nem javasolt. De megálláskor természetesen használható, arra való!

Idézet
Én úgy vettem észre, hogy P-D kapcsolás nem csak elektronika, van egy kis rántás-kattanás olyankor. Amúgy mindenki ki van békülve a kúszás funkcióval? Engem egy kicsit idegesít: nem lehet vele bólintás nélkül megállni, illetve finom manőverezésnél is zavar.
Persze hiszen a P-nél reteszel mint egy sima autómata, hogy ne tudjon elgurulni. Rántást nem nagyon érezhetnél, ugyanis P-t nem szabad tenni guruló autó esetén, csak állónál.
Fékkel kell szépen fogni és finom manőverezésnél csak azzal játszani.
Xanyi