Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3366774 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Outlaw

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1259
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #6810 Dátum: 2012.10.02 06:57:53 »
Na akkor itt vissza is kanyarodtunk ahhoz amire az elején gondoltam ( Castrol magnatec A1 ).  :clap:
Na akkor még futok egy kört az eneos körül is.
Azzal is jól jársz, én eddig mindig azt tettem bele, mellesleg a gyári előírás 5w30, felesleges drága nullás olajjal töltögetni
Today, tomorrow and after tomorrow!

Hammer

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 564
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #6811 Dátum: 2012.10.02 07:39:02 »
Megkérdeztem a helyi kereskedésbe mennyi a Toyota olaj náluk és bruttó négyezer vmennyit mondtak, így én is körül nézek a piacon, olcsóbban/ugyan annyiért akár jobbat tegyek a priusba, mit szóltok az eneos sustina 5w30-hoz v ez már tulzás?

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Re:Beszélgessünk...
« Válasz #6812 Dátum: 2012.10.02 07:51:06 »
Köszönöm a sok olajos infót. Azon gondolkodtam ha agip olaj a toyota olaj, akkor ez is tökéletes lehet:
Eni (Agip) i-Sint Tech G 5W-30 (ACEA A3/B4, API SL/CF)
Vagy maradjak a castrolnál?

Az én corollámban most ilyen agip olaj van. Januárban voltam 90ezres szervizen és a számlára ezt irták,h agip i-sint 5w30 került bele...a munkafelvevö mondta,h ez gyári toyota olaja.
Azóta 12,5ezer km van az olajban,picit kezd feketedni,de nem eszi még,ugyanolyan szépen jár,m ezelőtt.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Outlaw

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1259
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #6813 Dátum: 2012.10.02 10:51:32 »
Megkérdeztem a helyi kereskedésbe mennyi a Toyota olaj náluk és bruttó négyezer vmennyit mondtak, így én is körül nézek a piacon, olcsóbban/ugyan annyiért akár jobbat tegyek a priusba, mit szóltok az eneos sustina 5w30-hoz v ez már tulzás?
Jutányos, nem is értem miért nem veszel gyárit :hmmmm: (erősen gyanítom: a tiédet becsülettel szervizelték odakint :yes:)
Alapvetően az előírt szabványt teljesítő márkák közül bármelyik jó, kárt nem fogsz vele okozni.
Az már más kérdés, hogy ki mire esküszik, arról lehet nyitni hitvitát, kérdés: érdemes-e.
Today, tomorrow and after tomorrow!

edhunter

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 349
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #6814 Dátum: 2012.10.02 11:30:34 »
Köszönöm a sok ötletet, végül az ENEOS Premium Ultra 0W-20 lett a befutó. 

Hammer

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 564
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #6815 Dátum: 2012.10.02 11:45:49 »
Jutányos, nem is értem miért nem veszel gyárit :hmmmm: (erősen gyanítom: a tiédet becsülettel szervizelték odakint :yes:)
Alapvetően az előírt szabványt teljesítő márkák közül bármelyik jó, kárt nem fogsz vele okozni.
Az már más kérdés, hogy ki mire esküszik, arról lehet nyitni hitvitát, kérdés: érdemes-e.
Még nem döntöttem, bár tény hogy nem 1 eget verő különbség van árban..., de nézegettem a 0w20-ast is amit Agyarka javasolt.

Még 1 véleménynyilvánító kérdésem lenne, kis akku cserén is elmélkedek, ugyanis rendszeresen visszaesik a feszültség 10 volt körülre, gyári 40+áfa adják, utánaolvasva a következőket találtam:
USA-ban optima D51-et javasolják, itthon kb a gyári árával vetekszik,
viszont német wiki oldalon PII-hez 3 féle alternatívát javasol Bosc S4 022, Banner Power Bull P4524, Varta BLUE dynamic-B33-12V-45AH-330A.
Ezek árai azért a gyári töredékéért vannak (15-25 eft), kérdés hogy mennyire bírják ezek az akkuk, bár ajánlják ezeket.
Esetleg vkinek tapasztalata nem gyári akku terén?

Outlaw

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1259
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #6816 Dátum: 2012.10.02 11:49:15 »
Köszönöm a sok ötletet, végül az ENEOS Premium Ultra 0W-20 lett a befutó.
Ez azért hígabb lesz az előírtnál, kíváncsi leszek a gyakorlati tapasztalatokra is majd vele!
Today, tomorrow and after tomorrow!

edhunter

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 349
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #6817 Dátum: 2012.10.02 11:58:47 »
Ez azért hígabb lesz az előírtnál, kíváncsi leszek a gyakorlati tapasztalatokra is majd vele!

Tegnap írtam emailt a Toyota Hungary-nak, és megkérdeztem a 0w20-ról őket. Azt válaszolták nyugodtan használhatom, bár ők feleslegesnek tartják mert drágább mint az 5w30.

edhunter

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 349
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #6818 Dátum: 2012.10.02 12:07:54 »
Még 1 véleménynyilvánító kérdésem lenne, kis akku cserén is elmélkedek, ugyanis rendszeresen visszaesik a feszültség 10 volt körülre, gyári 40+áfa adják, utánaolvasva a következőket találtam:
USA-ban optima D51-et javasolják, itthon kb a gyári árával vetekszik,
viszont német wiki oldalon PII-hez 3 féle alternatívát javasol Bosc S4 022, Banner Power Bull P4524, Varta BLUE dynamic-B33-12V-45AH-330A.
Ezek árai azért a gyári töredékéért vannak (15-25 eft), kérdés hogy mennyire bírják ezek az akkuk, bár ajánlják ezeket.
Esetleg vkinek tapasztalata nem gyári akku terén?

Nem Prius-os tapasztalatom bannerrel van, elégedett voltam vele.
Itt egy részletes pdf banner akksikról: http://www.bannerbatterien.com/banner/files/ZuordnungslistePKWMEU.pdf

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #6819 Dátum: 2012.10.02 12:19:23 »
... végül az ENEOS Premium Ultra 0W-20 lett a befutó.
:clap:
Merész, de jó választás. Még 1-2 olajcsere eltelik mire csak ez lesz a motorban, addig esetleg gyorsabban szineződik (előző maradéka +lerakódások) valamint a két olaj keveredésénél a gyengébb (előző fáradt) teljesítménye a meghatározó. Ez természetesen nem csak erre, hanem minden, akár azonos teljesitményszintű, de más márkájú olajra való cserénél is jelentkezik.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #6820 Dátum: 2012.10.02 12:24:29 »
Ez azért hígabb lesz az előírtnál, kíváncsi leszek a gyakorlati tapasztalatokra is majd vele!
Inkább azt mondanám higabb mint amit 2006ban irtak elő. A 2012-ben az 1NZ-FXE motorkódhoz 0W20  az elsődleges gyári ajánlás.

Outlaw

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1259
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #6821 Dátum: 2012.10.02 12:44:25 »
Inkább azt mondanám higabb mint amit 2006ban irtak elő. A 2012-ben az 1NZ-FXE motorkódhoz 0W20  az elsődleges gyári ajánlás.
A Yaris HSD motorja csak névleg olyan mint a PII-é, egy valójában erősen módosított változat, csiszolgatott, finomított így ahhoz került újonnan meghatározásra gyárilag 0-s olaj. Hogy a PII-be szerelt mocik gyári olajajánlása az 5w-30-asról változott volna arról nem tudok...
Today, tomorrow and after tomorrow!

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #6822 Dátum: 2012.10.02 14:27:04 »
Nekem is avensis 15-ös van télen.
A Prius III 15"-os 5x100 alufelni 195/60R15-ös gumival jó a II-esre is?

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #6823 Dátum: 2012.10.02 14:28:51 »
Motorkód, furat, löket, kompresszió, teljesítmény, nyomaték, gyertya ua., a többi még nem került nyilvánosságra.. . . A méretcsökkenest a PIII-hoz viszonyitják, ami érthető, én sem nagyon hangoztatnám a Toyota helyében, hogy kb. 9éves fejlesztésű benzinmotort tettem bele a többi ujdonság mellé. Ami egyébként nem baj, erre szokták mondani, hogy kiforrott. Amennyiben tényleg jelentős ujjítás lenne benne, akkor biztosan azt is kihangsúlyozták volna, mint a többi részegységnél tették.

Outlaw

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1259
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #6824 Dátum: 2012.10.02 15:29:32 »
Motorkód, furat, löket, kompresszió, teljesítmény, nyomaték, gyertya ua., a többi még nem került nyilvánosságra.. . . A méretcsökkenest a PIII-hoz viszonyitják, ami érthető, én sem nagyon hangoztatnám a Toyota helyében, hogy kb. 9éves fejlesztésű benzinmotort tettem bele a többi ujdonság mellé. Ami egyébként nem baj, erre szokták mondani, hogy kiforrott. Amennyiben tényleg jelentős ujjítás lenne benne, akkor biztosan azt is kihangsúlyozták volna, mint a többi részegységnél tették.
Ezen logika mentén minden ugyanaz, tehát az eredetileg ajánlott olaj (5w30) is mehet bele.
Mellesleg a motorkód ugyanaz és a furat, vmint a löket is mivel a blokkon nem volt (?) változtatás, de más a hengerfej és hajszálnyit ugyan, de más a kompresszió is. Viszont mindezekből én nem tudok olyan következtetést levonni, hogy a Yaris HSD -be ajánlott gyári olaj egyértelműen és kifejezetten ajánlott eztán minden PII-be is...
Today, tomorrow and after tomorrow!