Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3367456 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5820 Dátum: 2012.05.22 14:56:21 »
Ki fogtok készülni idegileg, ha elmondom, hogy mire figyeltem végig. A kulcs az volt, hogy nem hagytam, hogy leállítsa a motort, ezzel pályán gyorsan merítse az aksit. Ugyanis 110-nél 2 hely is van, ahol 110- nél villannyal megy.  :eek:
Ha kikapcsolod a tempomatot, akkor nagyobb eséllyel tudod folyamatosan működtetni a benzinmotort. Próbáld majd meg ue. a szakaszt tempomat nélkül is. Kíváncsi vagyok az eredményre.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5821 Dátum: 2012.05.22 20:48:36 »
ettől okosabb voltam. Kicsit rátartottam a gázra annyit, amennyi ahhoz kellett, hogy ne állítsa le a motort. Ettől persze továbbra is minimális volt a fogyasztás a hegyről lefelé2-3 l/100 km, de közben lendületet is nyertem vele, mert felgyorsult Kb 125-ig. Aztán sík terepere érve úgy engedtem visszafelé a gázt, hogy végig, hosszan egy alacsony fogyit mutasson pl. 3,8-4 l/100 km-t, de ezzel az alacsony fogyival azért minél hosszabb utat tudjak megtenni. ehhez meg az kell, hogy ne legyenek extra elvárásai az embernek mondjuk 2,5, mert akkor nagy a fékhatás, kevesebb utat tudsz megtenni az addigi átlag alatti értékkel. Tehát akkor vagy a legjobb ha az átlag alatt kb 2-3 tizeddel tartod. Így viszonylag lassan lassul, viszont tuti csökkenti az átlagot, mert alacsonyabb értékkel teszed meg a távolságot, ami ráadásul így a leghosszabb!
Így a leggazdaságosabb, mint láttuk.
« Utoljára szerkesztve: 2012.05.22 20:52:26 írta b.c. »

Multipla

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 107
  • Lexus SC430, Toyota Prius I., Honda Insight I.
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5822 Dátum: 2012.05.22 20:57:10 »
...Ami viszont felelmetes, hogy teljesen feltoltott aksi mellett a motorfek szinte nulla. Hiaba kapcsolok ra minden fogyasztot. Egy rendesebb hegyrol lejonni hogy lehet ezzel a joszaggal?
B-be kell kapcsolni a váltót.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5823 Dátum: 2012.05.22 21:14:05 »
No, ma teszteltem az új technikámat a tapasztalatok a következők:

városi körülmények közt, vagyis inkább olyan 60-70 km/h-ig használhatatlan. Ott ha lehet erőltetni kell az intenzív gyorsulás, majd erőltetni a villanyt. 50-60 alatt ha fel is töltődik nagy nehezen a beállított töltési szint után leállítja magát. Nem lehet annyira visszavenni a gázt, hogy 5 alá menjen. Ha töltötten ide ér ebbe a tartományba, leáll a motor és kész. Azt tudom még elképzelni és erre is vannak körülbelüli tapasztalati értékeim, hogy  töltési szintekhez tartoznak azok az állapotok, amikkel tudja az alapon ketyegő motor kis fogyi kombót. Tehát arra gondolok, hogy az 50 km/h 3,8-as átlaghoz egy félig töltött aksiszint kell, míg tegnap a 110-hez a 3/4 töltés volt ideális. A megfelelő töltési szintet, mondjuk városban egyszerűen állítható be egy kisebb töltöttségű érték egy kis erőltetett villanymenettel. Aztán jöhet az új technika újra.

Tekintve, hogy városban egyébként is nehéz hosszabban egyenletes tempót menni, így, legalább is pesten szinte használhatatlan (egy két szitut kivéve). Ott a régi módon kell menni. 40 alatt mindenképpen.
70-től már elég jól használható, mármint az, hogy minél nagyobb töltöttségi szinttel kell nekivágni az ilyen etapnak.

De még nem adtam fel, a harc folytatódik!   :devil:


bozman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 242
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5824 Dátum: 2012.05.23 09:27:09 »
Kellene egy olyan tempomat mód, ami magától megcsinálja b.c. trükkjét. Azonnal küld el a Toyotának az ötletet, 1 felhasználó már van. :)

Már én is gondolkoztam korábban olyanon, hogy ne a sebességet tartsa, hanem valamennyire a fogyasztást. Tehát emelkedőn mehet lassabban is, lejtőn meg gyorsabban. De ha már b.c. ilyen szépen kidolgozta, akkor programozzák le azt. :)

Csák Morritz AKA Alibiman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 319
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5825 Dátum: 2012.05.23 09:38:53 »
Kellene egy olyan tempomat mód, ami magától megcsinálja b.c. trükkjét. Azonnal küld el a Toyotának az ötletet, 1 felhasználó már van. :)

Már én is gondolkoztam korábban olyanon, hogy ne a sebességet tartsa, hanem valamennyire a fogyasztást. Tehát emelkedőn mehet lassabban is, lejtőn meg gyorsabban. De ha már b.c. ilyen szépen kidolgozta, akkor programozzák le azt. :)

Én jobban örülök, ha a sebességet tartja. Ha annyira kritikus a fogyasztás, akkor lassan kell menni. Szerintem.
Hiába öntünk tiszta vizet a piszkos pohárba.

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5826 Dátum: 2012.05.23 09:44:00 »
Én jobban örülök, ha a sebességet tartja. Ha annyira kritikus a fogyasztás, akkor lassan kell menni. Szerintem.

Egyetértek. Ráadásul elég zavaróak azok a vezetők, akik képtelenek egyenletes tempót tartani és ezért állandóan kerülgetni kell őket.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5827 Dátum: 2012.05.23 09:54:48 »
A kerülgetés témához csak annyit, hogy az autópálya etika és egyéb okok miatt (néha én is haladok) javasoltam, hogy pályán a minimum 110. Ezzel még azért lehet haladni, takarékos is. Azokat én sem bírom, akik 80-90-re lemennek akár ugyanezen indíttatásból is. Szerintem ez már veszélyes.
Persze ezen sokat gondolkodtam már, hiszen a kamion, teherautók is mennek 90-el, tehát az sem lenne gáz. Egyedüli gond, hogy míg egy kamion messziről látható, simán rá lehet készülni tempóval, mindennel, de egy személykocsinál megtévesztő, hogy szgk-ként nem halad. erre nem számít mindig az ember.

Másrészt mielőtt megköveztek ismét leírom, amit az autóstársaktól is elvárok, hogy közlekedjünk, ne csak vezessünk!
Ergo, ha adódik olyan szitu, hogy nem oldható meg máshogy akkor én csak azért beletaposok a gázba, hogy a kretén BMW-snek ne kelljen lelassulni 160-ról, és igyekszem kitakarodni előle.
Ezt még nem mondtam, de sejthető, hogy 110-nél, illetve minél lassabban megy az ember annál inkább a tükröt kell nézni. Nekem ez 110-nél már-már közelít az 50 %-hoz. Ha belegondoltok ezen az alapon, ha 70-nel merne valaki menni, annak csak a tükröt kellene nézni.  [rohog] Szép mutatvány lenne, a projekt címe: tükörből Budapestre!

bozman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 242
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5828 Dátum: 2012.05.23 10:01:43 »
Én jobban örülök, ha a sebességet tartja. Ha annyira kritikus a fogyasztás, akkor lassan kell menni. Szerintem.
Nem úgy értettem, hogy minden határ nélkül próbálja tartani a fogyit, hanem kb. mint ahogy egy ember nyomja a gázt. Én legalábbis biztosan lassulok valamennyit egy emelkedőn, nem centizgetem a sebességet. Lejtőn pedig fordítva. Biztosan lehet értelmes határokat találni, hogy a többi vezetőt se idegesítsen.

A nem tempomatos autósok fenti effektusa miatt éppen akkor kell kerülgetni őket, amikor én tempomatot nyomok. Emelkedőn lehagyom őket, lejtőn pedig ők érnek utol. Szóval egy kutya. :)

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5829 Dátum: 2012.05.23 10:15:37 »
Mindegy, egy a lényeg, hogy közlekedjünk. ez egy társas játék és ha mindenki így gondolja remekül lehet játszani.
Figyelni kell a többiekre, ha senkit sem zavar, tart fel, stb... a szabályokon belül mindent meg lehet csinálni.
Nekem is van az a forgalom nagyság, hogy azt mondom, hogy inkább megyek az árral, mert már magamra nézve sem jó, ha szarakodok a 110-emmel. Olyankor nincs mese akkor sem, ha nekem az lenne a gazdaságosabb, akkor gázt neki, felvenni a többiek ritmusát, így lehet haladni.

Életemben egyszer történt, hogy egy 3/4 BP-Nyíregyháza távot mentünk 4-en úgy, hogy a távolság mindig azonos volt, terelésnél együtt lassultunk normálisan, együtt gyorsultunk. Fantasztikus volt megélni, hogy igenis működne ez.
Mondom még egyszer, egyszer volt ilyen....

Hammer

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 564
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5830 Dátum: 2012.05.23 10:28:40 »
Én is az egyenletes tempó híve vagyok, új volt nekem ez a pulzálós izé, de vhogy nem áll rá a lábam, meg persze több odafigyelést igényel...
Városban meg még nehezebb használni próbálgattam, de ha már van némi forgalom már nem lehet alkalmazni, ti hogy vagytok ezzel?

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5831 Dátum: 2012.05.23 10:39:03 »
Ezt írtam többször is, hogy városi forgalomban csak nagyon speciális esetekben kivitelezhetőek ezek a technikák. Ezért célravezetőbb talán az egyszerűbb erőltetett villanyozás.

Hammer

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 564
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5832 Dátum: 2012.05.23 11:43:46 »
Ezt írtam többször is, hogy városi forgalomban csak nagyon speciális esetekben kivitelezhetőek ezek a technikák. Ezért célravezetőbb talán az egyszerűbb erőltetett villanyozás.
Igen értettem, csak gyanítom hogy azért páran alkalmazzák, csak nem értem hogy tudják ha netán állandó jelleggel űzik a pulzálós ipart :hmmmm:

Más, pollenszűrőt csíptem el az ebay-ról potom áron és csodálkoztam hogy milyen vékonyka a szűrő rész, szinte átlátszik, néztem a benne lévőt, ami valószínű gyári, mert cikkszám is rajta van. Meglepő a corolla szűrő után, ami azért jóval vastagabb, nektek is ilyen vékonyka?

bozman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 242
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5833 Dátum: 2012.05.23 14:16:46 »
Igen értettem, csak gyanítom hogy azért páran alkalmazzák, csak nem értem hogy tudják ha netán állandó jelleggel űzik a pulzálós ipart :hmmmm:

Más, pollenszűrőt csíptem el az ebay-ról potom áron és csodálkoztam hogy milyen vékonyka a szűrő rész, szinte átlátszik, néztem a benne lévőt, ami valószínű gyári, mert cikkszám is rajta van. Meglepő a corolla szűrő után, ami azért jóval vastagabb, nektek is ilyen vékonyka?
Igen, elég vékony, de majd nézd meg koszosan. :)

Most hoztam el az autót a 60e-es szervizről, 52e-ben állt meg. :)

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5834 Dátum: 2012.05.23 14:32:43 »
Most hoztam el az autót a 60e-es szervizről, 52e-ben állt meg. :)

Visszatekerték az óráját?
 :1eye: