Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3368398 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Csák Morritz AKA Alibiman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 319
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5805 Dátum: 2012.05.21 21:58:59 »
Jaaa, az más, akkor t. ügyfél nem panaszkodhat az 5.1- fogyasztásra. :nonono:  ;)

Meg rosszul emlékeztem, szóval 3.9... Majd egyébként is szólok a zasszonynak, hogy kapja már össze magát, mert túlfogyaszt nála a kocsi, és ez válóok. Válság van kérem! Most vettem egy motort, ami 2.5-öt fogyaszt városban, tessék követni a példámat!  :D
Hiába öntünk tiszta vizet a piszkos pohárba.

Csák Morritz AKA Alibiman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 319
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5806 Dátum: 2012.05.21 22:00:28 »
Temperamentum kérdése is, és nálunk asszonypajti vezetési szokásaiban sajna ez dominál. A járgány finomságai számára most még passzív előnyök inkább, elsősorban a könnyű és kényelmes vezethetőséget jelentik. De ahogy gyűlik a rutin (ősz óta vezet csak), kezd "ébredezni" és aktívan élni a járgány nyújtotta lehetőségekkel. Nagyon szereti és élvezettel vezeti a gépet, idővel majd csak hozzászelídül  ;)

Akkor nem lesz gond.  :)
Hiába öntünk tiszta vizet a piszkos pohárba.

Csák Morritz AKA Alibiman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 319
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5807 Dátum: 2012.05.21 22:01:24 »
Mázlista.....

Néha arra gyanakszom, hogy valami gond lehet a hormon háztartásával.  :lol:
Hiába öntünk tiszta vizet a piszkos pohárba.

Csák Morritz AKA Alibiman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 319
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5808 Dátum: 2012.05.21 22:04:00 »
Fiúk, én tudom, hogy van erre külön topik, és már volt róla szó, de ami ott van, az engem nem érdekel.

Szóval, nincs kedvetek egy minitalin összejönni? Valami szombat, vagy vasárnap délelőtt, valamelyik szupermarket parkolójában, kicsit megszaglászni egymás kocsiját. Asszonyok nélkül, csak mi férfiak. Hmmm?
Hiába öntünk tiszta vizet a piszkos pohárba.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5809 Dátum: 2012.05.21 22:13:42 »
Én inkább arról adnék tudósítást, hogy az eddigi szemlélettel tökéletesen ellentétes technikával hihetetlen eredményt értem el.

Eddig a legjobb 110 tempomatos M3-as gurulásom 4,8 l/100 km volt.

Ma, jelentem, MA, teljesen ugyan az az útvonal 4,4 l/100 km !!!

A pályán végig 4,5 volt, aztán amire megérkeztem B-be 4,4 lett.

Ki fogtok készülni idegileg, ha elmondom, hogy mire figyeltem végig. A kulcs az volt, hogy nem hagytam, hogy leállítsa a motort, ezzel pályán gyorsan merítse az aksit. Ugyanis 110-nél 2 hely is van, ahol 110- nél villannyal megy.  :eek:

Az tűnt fel, hogy ezúttal úgy fordultam a pályára, hogy eléggé fel volt töltve az aksi, kb 3/4-ig. 110-re ráállva 4,4-4,2 közt játszott és már akkor látszott, hogy nem meríti, nem tölti az aksit, mert ide-oda ugrabugrál a nyíl az aksitól. Sokat ment 4,4-gyel is. 

Már tavaly nyáron is feltűnt, ha városban várhatóan hosszabban lehet 50-nel menni ott is kifizetődő volt hosszú távon a villany helyett alapon forgó motorral átlagban 3,3-3,5-tel menni. Mert ugyan igaz, hogy a villany alatt 0 a fogyi, de utána olyan vehemenciával kezdi magát tölteni, hogy a városi fogyi legjobb esetben is csak 4,3 tud lenni.

Azt gondolom, hogy megtaláltam a  magyarázatát ennek a jelenségnek. 
Ugyanis, ha nagy töltésszinten tartjuk az aksit, akkor sokkal nagyobb energiát, ergo nyomatékot tud adni (vagy inkább reakció nyomatékot felvenni) az MG1-en. Ennek az az eredménye, hogy nagy gyorsító áttételt ad, ergo a motort nagyon kis fordulaton forgatja csak, mármint a kevésbé töltött állapothoz képest.
Nem mellesleg az aksinak sem lehet rossz, ha többet van töltöttebb állapotban.

A következő időszakban ezt a rendszert fogom követni.

Vicces egyébként, de hasonlóan nehéz feladat zöld aksinál rábírni, hogy azonnal induljon a moci, mint merültnél elérni, hogy ne induljon.

Jó kis játék lesz ez ezen a nyáron is.  :D

Visszatérve pár szó erejéig a pályás menetre fontos hozzátenni a következőket, melyeknek nyilván van el nem vitatható pozitív hatása, de eddigi tapasztalatom szerint többnek tűnik az új vezetéstechnika kedvező hatása. Szerintem ebben a tartományban, pályán 4 deci/100 km az sok, vagyis több előny, mint, amit az alábbiak indokolnak.
Szóval a szürke tények:
24 fok
egy személy, minimális poggyász
4 majd 3 kockányi benzin szint
szélcsend
gyér forgalom (ilyen volt már a 4,8-as menetnél is)

Tehát, amit mindenképpen javaslok pályára feltöltött aksival kell felmenni.
Akinek van kedve "játszani" próbálja ki. Én ezt fogom tenni :whistling:....
« Utoljára szerkesztve: 2012.05.21 22:27:52 írta b.c. »

Szax

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 359
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5810 Dátum: 2012.05.21 22:14:02 »
Halp. Nem járatos valamelyik kolléga nyílt végű pénzügyi lízingügyben? "Nyílt végű pénzügyi lízing esetén az autó árából az áfa visszaigényelhető.  Az első befizetésnél rögtön, majd a havi törlesztőrészletekből, a végén pedig a maradványértékből is." Ezt okoskodja ki valaki, hogy egyéni vállalkozónál, ahol a gépjármű munkaeszköz vajon játszik e?
Elnézést az offért.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5811 Dátum: 2012.05.21 22:15:59 »
Fiúk, én tudom, hogy van erre külön topik, és már volt róla szó, de ami ott van, az engem nem érdekel.

Szóval, nincs kedvetek egy minitalin összejönni? Valami szombat, vagy vasárnap délelőtt, valamelyik szupermarket parkolójában, kicsit megszaglászni egymás kocsiját. Asszonyok nélkül, csak mi férfiak. Hmmm?
Végül is a mai világban, semmi rossz sincs abban, ha a férfiak szaglásszák egymást?

Kamera lesz?
 [rohog]

Csák Morritz AKA Alibiman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 319
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5812 Dátum: 2012.05.21 22:23:37 »
Én inkább arról adnék tudósítást, hogy az eddigi szemlélettel tökéletesen ellentétes technikával hihetetlen eredményt értem el.

Eddig a legjobb 110 tempomatos M3-as gurulásom 4,8 l/100 km volt.
...

Lehet ebben valami. Mármint a teljes feltöltöttségben. Nézzétek el nekem, ha valami banálisat mondok, de azt figyeltem meg, hogy ha teljesen feltölti az aksit, akkor a pillanatnyi fogyasztásom lejjebb megy pár decivel. Hiszen akkor már nem kell az aksit töltenie. Az Atkinson motor meg elég jó ahhoz, hogy keveset fogyasszon + jó a CW érték is. Na, majd hétvégén, ha jó idő lesz, és ráérek, megyek egy kört a teszt szakaszomon 110-el.
Hiába öntünk tiszta vizet a piszkos pohárba.

Csák Morritz AKA Alibiman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 319
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5813 Dátum: 2012.05.21 22:24:47 »
Kamera lesz?
 [rohog]

Az manapság mindenkinél van, nem?
Hiába öntünk tiszta vizet a piszkos pohárba.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5814 Dátum: 2012.05.21 22:30:55 »
Én a szaglászáshoz mondtam a kamerát, de....

A másik, meg az új technikának nem a 110 a kulcsa, ha figyeltél!


Mondjuk, hogy pontosan mi, azt még nem tudom, de dolgozni fogok rajta.

Egyelőre az a lényeg, hogy ne állítsa le a motort. Brutál nehéz lesz, az eddig eltelt másfél év erőltetett villanyozás után.

Csák Morritz AKA Alibiman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 319
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5815 Dátum: 2012.05.21 22:36:30 »

A másik, meg az új technikának nem a 110 a kulcsa, ha figyeltél!


Jó, jó, de az a viszonyítási alap.
Hiába öntünk tiszta vizet a piszkos pohárba.

kubi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 19
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5816 Dátum: 2012.05.21 22:41:07 »
1800 km-en 4.7-et evett a III-om.
600 km autopalya ~ 110 km/h (ennyi a megengedett), 50km moderalt dugo, a tobbi kozut siksagon es enyhebb hegyeken. Varos, auto a nagyon ritka, csak a javorszarvasok miatt kell fekezni neha.
1400km-en 3 ember, csomagokkal, 400-on egyedul.
Tempomat vegig bekapcsolva, nyugis gyorsitasok. Homerseklet 3-15 fok kozott.

A 4.7-tel nem vagyok teljesen megelegedve...

Ami viszont felelmetes, hogy teljesen feltoltott aksi mellett a motorfek szinte nulla. Hiaba kapcsolok ra minden fogyasztot. Egy rendesebb hegyrol lejonni hogy lehet ezzel a joszaggal?

Hammer

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 564
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5817 Dátum: 2012.05.22 07:39:29 »
Megfigyeltem én is ezt a töltött akku témát, hogy kevésbé búgatja a benzinest ha fel van töltve, valóban nem kevesebb a fogyi ha piszkálod a EV gombot, le is szoktam róla, csak 1 esetbe használom süllyesztett garázsból kiállni, hogy ne erőltesse a hideg benzinmocit.

Prius II ÜZEMANYAG-FOGYASZTÁS papíron:
Kombinált (liter/100 km) 4,3
Országúti (liter/100 km) 4,2
Városi (liter/100 km) 5,0
Prius III
Vegyes 15"/17" kerekek (liter/100km) 3,9 / 4,0
Városi (liter/100km) 3,9 / 4,0
Országúti (liter/100km) 3,7 / 3,8
Auris HSD
Kombinált (liter/100 km) 3,8
Városi (liter/100 km) 3,8
Országúti (liter/100 km) 3,8
« Utoljára szerkesztve: 2012.05.22 07:45:04 írta Hammer »

Csák Morritz AKA Alibiman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 319
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5818 Dátum: 2012.05.22 09:03:42 »
Megfigyeltem én is ezt a töltött akku témát, hogy kevésbé búgatja a benzinest ha fel van töltve, valóban nem kevesebb a fogyi ha piszkálod a EV gombot, le is szoktam róla, csak 1 esetbe használom süllyesztett garázsból kiállni, hogy ne erőltesse a hideg benzinmocit.


Akkor jól emlékeztem a 3.8-ra.
Hiába öntünk tiszta vizet a piszkos pohárba.

Hammer

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 564
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5819 Dátum: 2012.05.22 09:26:52 »
Örök téma marad hogy a gyári fogyasztás merre hogy, de azért érdekes hogy auris HSD 3.8 minden ciklusban.