Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3366653 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Outlaw

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1259
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5025 Dátum: 2012.03.09 18:54:54 »
Aham persze, csak nem Priusnál ami túl bonyolult ahhoz, hogy rommátröve újjávarázsolható legyen (tehát töröttet inkább ne). Talán ugyanaz igaz rá mint az alukasztnis társaira: szépek, jók csak ne törjenek
Today, tomorrow and after tomorrow!

Csák Morritz AKA Alibiman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 319
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5026 Dátum: 2012.03.09 19:52:34 »
Aham persze, csak nem Priusnál ami túl bonyolult ahhoz, hogy rommátröve újjávarázsolható legyen (tehát töröttet inkább ne). Talán ugyanaz igaz rá mint az alukasztnis társaira: szépek, jók csak ne törjenek

Gondolod, hogy egy Prius bonyolultabb, mint egy X5-ös, vagy egy F01-es 760i? :?:
Hiába öntünk tiszta vizet a piszkos pohárba.

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5027 Dátum: 2012.03.09 20:10:24 »
A Prius karambolos javítás szempontjából nem bonyolult, a példaként hozott BMW-k pl. sokkal bonyolultabbak (pl. E60 a maga szegecselt és ragasztott nyúlványával).
Általában nem a javítás bonyolultsága miatt ajánlott kerülni a törött autókat, hiszen mindenre van megfelelő technológia. A probléma inkább ezekkel az autókkal az, hogy sokat akarnak keresni rajtuk, így minél olcsóbban akarják javítani. Ilyenkor jön aztán a "jó lesz ez így is, úgyse látszik" meg a "kicsit más de jó lesz bele ez is"...
Xanyi

Outlaw

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1259
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5028 Dátum: 2012.03.09 20:26:25 »
Gondolod, hogy egy Prius bonyolultabb, mint egy X5-ös, vagy egy F01-es 760i? :?:
Hibrid rendszer tekintetében biztosan ;)
A többiben már nem annyira....
Today, tomorrow and after tomorrow!

Csák Morritz AKA Alibiman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 319
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5029 Dátum: 2012.03.09 20:27:39 »
A Prius karambolos javítás szempontjából nem bonyolult, a példaként hozott BMW-k pl. sokkal bonyolultabbak (pl. E60 a maga szegecselt és ragasztott nyúlványával).
Általában nem a javítás bonyolultsága miatt ajánlott kerülni a törött autókat, hiszen mindenre van megfelelő technológia. A probléma inkább ezekkel az autókkal az, hogy sokat akarnak keresni rajtuk, így minél olcsóbban akarják javítani. Ilyenkor jön aztán a "jó lesz ez így is, úgyse látszik" meg a "kicsit más de jó lesz bele ez is"...

Nagyon egyetértek veled. Ezek a ***ik, akikről írtam, nem kispályáznak. Viszonylag lassan készülnek a kocsik, a leendő tulaj szinte végignézheti, mi történik. Árakat nem tudok persze, mert egyik kocsi sem keltette fel az érdeklődésemet.
Hiába öntünk tiszta vizet a piszkos pohárba.

Csák Morritz AKA Alibiman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 319
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5030 Dátum: 2012.03.09 20:28:29 »
Hibrid rendszer tekintetében biztosan ;)
A többiben már nem annyira....

A kaszni érdekes ebben az esetben. Gondolom...
Hiába öntünk tiszta vizet a piszkos pohárba.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5031 Dátum: 2012.03.11 08:54:11 »
Azt gondolom, hogy semmilyen műhelykörülmények közt nem produkálható a gyári technológia, főleg korrózióvédelmi szempontból nem. Vagy láttatok már olyan műhelyt, ahol kasztnira vetkőztetik a cuccot, merülőfürdőben zsírtalanítják, üregvédőzik, bevonatolják korrózió ellen, stb, stb.
Azért a hegesztésre ráfújt cink spay (ha használják egyáltalán) nem ugyanaz.
Eddigi legminőségibb munkát egyik hobbiból is javító kollégám végez. Ő a gyári ponthegesztési pontokon avatkozik csak, be lefúr, ott hegeszt, valahogy felületkezel, de lehetőleg egyeben hagy, amit csak lehet. Tehát komplett bontott hátsórészt cserél.
Árban nem drágább, mint ha utángyártott sehol nem illeszkedő lemezekből tákolna, viszont ettől gyáribb nem tud lenni.

Outlaw

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1259
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5032 Dátum: 2012.03.11 09:23:18 »
Azt gondolom, hogy semmilyen műhelykörülmények közt nem produkálható a gyári technológia, főleg korrózióvédelmi szempontból nem. Vagy láttatok már olyan műhelyt, ahol kasztnira vetkőztetik a cuccot, merülőfürdőben zsírtalanítják, üregvédőzik, bevonatolják korrózió ellen, stb, stb.
Azért a hegesztésre ráfújt cink spay (ha használják egyáltalán) nem ugyanaz.
Eddigi legminőségibb munkát egyik hobbiból is javító kollégám végez. Ő a gyári ponthegesztési pontokon avatkozik csak, be lefúr, ott hegeszt, valahogy felületkezel, de lehetőleg egyeben hagy, amit csak lehet. Tehát komplett bontott hátsórészt cserél.
Árban nem drágább, mint ha utángyártott sehol nem illeszkedő lemezekből tákolna, viszont ettől gyáribb nem tud lenni.
Igen!
Annak idején voltam az egyik pesti Toyotában egy PII-vel átnézésen, mindkét oldali sárvédőíveinél több ezer mikronos festékvastagság volt mérhető ami persze nyilván nem gyári fényezés vagy azzal egyező szakszervizes javítás volt, de, hogy konkrétan hogyan és mint mehetett a "rendberakás" azt a szerviz sem tudta megmondani, csak széttárta a kezét a szervizes, mert mást nem tehetett :hug:
Today, tomorrow and after tomorrow!

Csák Morritz AKA Alibiman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 319
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5033 Dátum: 2012.03.11 10:00:38 »
Azt gondolom, hogy semmilyen műhelykörülmények közt nem produkálható a gyári technológia, főleg korrózióvédelmi szempontból nem. Vagy láttatok már olyan műhelyt, ahol kasztnira vetkőztetik a cuccot, merülőfürdőben zsírtalanítják, üregvédőzik, bevonatolják korrózió ellen, stb, stb.
Azért a hegesztésre ráfújt cink spay (ha használják egyáltalán) nem ugyanaz.
Eddigi legminőségibb munkát egyik hobbiból is javító kollégám végez. Ő a gyári ponthegesztési pontokon avatkozik csak, be lefúr, ott hegeszt, valahogy felületkezel, de lehetőleg egyeben hagy, amit csak lehet. Tehát komplett bontott hátsórészt cserél.
Árban nem drágább, mint ha utángyártott sehol nem illeszkedő lemezekből tákolna, viszont ettől gyáribb nem tud lenni.

Persze, van a dologban kockázat, de használt autókról beszélünk. Annak meg jellegzetessége, hogy használt. Esetleg kicsit meg is törték. Amiről meg én írtam, nem tartozik ide, mert alaposan tájékoztatják a leendő vevőt.

Egyébként meg inkább megvenném azt a látványosan törött belga Priust, mint a neppernél álló csili-villi soha nem törött, vagy max. sárvédő cserés bármelyiket. Ennél legalább nagyjából tudom, mi a helyzet. Úgy gondolom, az esetek jó részében autóvásárlásnál csak szépek lehetünk, de okosak nem, mert nem tudhatjuk, mit adnak el nekünk.

Tudok neked olyan offos autót mutatni, amit "gyári" technológiával javítottak, a komplett hátulja csere volt 2005-ben, szépen benne van a számítógépben. 80-90 mikron mindenhol. És hol rohad? Ott, ahol nem nyúltak hozzá. :D
Hiába öntünk tiszta vizet a piszkos pohárba.

Csák Morritz AKA Alibiman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 319
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5034 Dátum: 2012.03.11 10:04:35 »
Igen!
több ezer mikronos festékvastagság volt mérhető

Annak a fényezőnek (ha az volt egyáltalán, és nem a tulaj fújta le sprével otthon, a garázsban) eltörném a kezét, és bevonnám a szakmunkás bizonyítványát. Egy jó fényező simán tud 100-120 mikront.

Azt a műszert is megnézném, amivel több ezer mikront mértek. ;)
Hiába öntünk tiszta vizet a piszkos pohárba.

Outlaw

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1259
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5035 Dátum: 2012.03.11 10:13:55 »
Annak a fényezőnek (ha az volt egyáltalán, és nem a tulaj fújta le sprével otthon, a garázsban) eltörném a kezét, és bevonnám a szakmunkás bizonyítványát. Egy jó fényező simán tud 100-120 mikront.

Azt a műszert is megnézném, amivel több ezer mikront mértek. ;)
Nem szakmunka volt annyi szent.
Létezik olyan készülék amelyik akár 12.000mikronig is tud mérni.
Today, tomorrow and after tomorrow!

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5036 Dátum: 2012.03.11 12:54:31 »
Azt gondolom, hogy semmilyen műhelykörülmények közt nem produkálható a gyári technológia, főleg korrózióvédelmi szempontból nem. Vagy láttatok már olyan műhelyt, ahol kasztnira vetkőztetik a cuccot, merülőfürdőben zsírtalanítják, üregvédőzik, bevonatolják korrózió ellen, stb, stb.
Azért a hegesztésre ráfújt cink spay (ha használják egyáltalán) nem ugyanaz.
Eddigi legminőségibb munkát egyik hobbiból is javító kollégám végez. Ő a gyári ponthegesztési pontokon avatkozik csak, be lefúr, ott hegeszt, valahogy felületkezel, de lehetőleg egyeben hagy, amit csak lehet. Tehát komplett bontott hátsórészt cserél.
Árban nem drágább, mint ha utángyártott sehol nem illeszkedő lemezekből tákolna, viszont ettől gyáribb nem tud lenni.

Abban egyetértünk, hogy a gyári technológiát nem lehet utólag kivitelezni. Viszont lehet rá törekedni, és karambolos javítás minőségei között óriási különbség tud lenni.
A kollégát nem csinál semmi extrát, minden karosszériás lehetőleg a gyári ponthegesztési pontoknál bont, de ugye ez sem kivitelezhető mindig. Képzelj csak el egy hátsó sárvédő cserét. Ott ugyebár az ajtófalcoknál és a hátfal találkozásánál lehet bontani a ponthegesztést, dea küszöbbel és a tetőmerevítővel egybe van az egész oldalfa, hiszen gyárilag komplett oldalfalat használnak. Így aztán mindenképpen kell valahol vágni, összehegeszteni, felgittelni. Ez meg már akárhogy is nézzük korróziós pont lesz, egyrészt a vastag gitt miatt, másrészt ezekhez a részekhez pont nem férni hozzá belülről az igazán alapos korrózióvédelemhez.
Xanyi

lacke1

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 238
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5037 Dátum: 2012.03.11 13:09:54 »
Lehet kissé furcsának tűnik,de én eddig még nem találtam olyan autót, amelyet a rétegmérő alapján ne tudtam volna megbuktatni...
Biztos van ilyen, gondolom nem a 4 milliós kategóriáig, ugyanis ebben a szegmensben én rétegmérővel eddig mindig könnyűszerrel kiszúrtam a javított elemeket.
Az azért erős kifejezést, hogy eltörnéd a kezét, meg visszavennéd a szakmunkás bizonyítványát.... én nem egy és nem kettő javított kocsit láttam már... autót eddig csak rétegmérővel kezemben vettem....
Egyik ismerős Peugeot Partner-e, ami állítása szerint sose volt javítva, bal első sárvédőeleménél fújva van.
Gyári értékek 90-125 mikronig, a javított elem értéke 150-160 mikron. Valszeg már a gyárban javították, ugyanis ő maga látta, mikor a trailerről levették még a rendszámfeltét előtt, és akkor ott hibátlannak tűnt.
Eredeti fényezésű Audi 80-as, melyet még anno Bécsből hozott a tulaj, nincs benne 70e km... ott is első sárvédő elem 200 mikronos érték.
Saját Partnerünk teteje is javított, egész pontosan a tető oldalsó széle olyan 1000Ft-nyi területen. 350-től 450-ig mértem rajta. Minden elem eredeti értéket mutat...... a tető többi része is...
Az én általam használt rétegmérő 500 mikron felett nem is mér, bár nem a legprofibb, de mikor Németországban is ugyanilyen mérőt adott a kezembe az egyik kereskedő azért megnyugodtam.

Amúgy nem biztos, hogy érdemes a rétegvastagságon lovagolni, már ha javított az autó, szvsz sokkal fontosabb, hogy volt-e rendesen felületkezelve a sérült elem....hiszen ettől fogja majd ledúrni a rozsda a normális festéket, ha alatta kikezdi a nem megfelelő alapozás miatt.
Európában 300 mikronig a rétegvastagság gyárival megegyező minőségű javításnak felel meg.... ez azért mindent elmond.....
Szóval ha valaki új autót vesz, és az egyik elem egy kis helyen javított, még csak nem is szólhat......hiszen az is bőven bele fog féni a gyári értékbe.
Tehát még csak nem is érdemes kártérítésért, vagy engedményért acsarkodni, mert a jog nem az ő oldalán áll.

Más....
Most olvastam hogy a Prius megnyerte a meghibásodási versenyt.... biztató.....

"Autók 3 éves kor alatt
Átlagos futásteljesítmény 50 000 kilométer (2000 kilométerrel kevesebb, mint a 2011-es jelentésben)
1. Toyota Prius 1,9% ***ázalék, azaz a bevizsgált Priusok között 1,9 százaléknál találtak jelentékeny hibát)(39 000 km átlagos futás mellett); "

Európa legnagyobb autópiacán, Németországban évente 25 millió autó műszaki vizsgálatát végzik el. A TÜV szerelői ebből 10 millióval találkoznak, a 2012-es TÜV-jelentést 7,78 személyautó műszaki vizsgája alapján állították össze.





Auris HSD TS 2015.12

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5038 Dátum: 2012.03.11 15:45:33 »
Gondolom millió...

Írtad, hogy egy 500 mikronos méréshatárú mérőd van és megnyugodtál, hogy a kereskedőnek is ilyen van.
Én nem nyugodtam volna meg attól, hogy a kerekedő szerint bármilyen érték max 500 mikronos lehet!  :D

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5039 Dátum: 2012.03.11 15:50:42 »
Na igen, javítás és javítás közt is komoly különbség van, meg az is igaz, hogy ami javított az javított. (itt nem  a gyár által még ráfújt egyébként színhibás + 25 mikronra gondolok)
ezek örök igazságok kár vitázni rajta.
A gond ott van, hogy sokszor madárnak nézik az embert. Mondják meg, hogy igen ez itt javított ilyen és ilyen mértékben, ezért ennyi az ára. Lehetne mondjuk szélesebb ársávja egy-egy típus azonos évjáratának akkor szépen beleférne minden a sok km-től a törött, de helyre állítottig minden. Lássunk tisztán végre és  a vevő döntse el, hogy az, úgy, annyiért kell-e neki vagy sem.
De azt hiszem az az ország nem Magyarország lesz, ahol ez így történik, vagy így fog történni!