Kedves Alibiman!
Remek írás volt, amit itt közzé tettél, sok elgondolkodtató dolog van benne és olyan is, amivel személyes tapasztalatok híján vitatkozni nem tudok.
Egy pár szót azonban hozzátennék.
Egyik legérdekesebb, hogy ugyan én nem voltam egyszer sem japánban, így se pro, se kontra nem tudok állást foglalni, hogy kinek lehet igaza. Ugyanis nekem egy nagyon jó egyetemi haverom volt japánban egy évig ösztöndíjasként. Tehát nem 5x, volt ott, hanem ott élt köztük. Ő éppen az ellenkezőjét mesélte a japánokról. Annyi árnyalhatja a képet, hogy te az egyszerű emberekről beszéltél, ő meg ugye az egyetemisták közt élt. Tehát nem ugyanaz a környezet, életvitel, gondolkodás, stb. Ezt te is írtad azt hiszem.
Nagyon tetszett, amit erről az időszakról mesélt, ezért ez a történet szinte szó szerint maradt meg bennem:
"Öregem, ezek az japók..... . Úgy oda vannak az európaiakért, hogy az nem emberi. Sokszor olyan érzésem van, hogy ha oda megyek az utcán bárkihez és bokán rúgom, még ő kezd el hajlongani és bocsánatot kér, hogy arra járt! "
Másik:
Sosem felejtem el, de sokszor már keresem, is. Egyik horvátországi nyaralásuk alatt csak BMW állt a pálya szélén nyitott motorháztetővel, trélerrel vitték le a kánikulai dugóban a merciket! 3-at láttam!
Aztán voltak a franciáknak is csillaghullásai: legutóbbi olasz nyaralásból hazafelé az osztrák szakaszon szakadó eső volt éjszaka. De brutális felhőszakadást képzeljetek el. Az utat nem lehetett látni, csak az út széli oszlopokból lehetett saccolni, hogy hol lehet az út. Sokan félre álltak, iszonyú veszélyes volt. Emlékszem bennem is felmerült a gondolat, hogy mi a sz.rt csináljak. Úgy döntöttem, hogy lassan, de haladok, nehogy hátulról belém jöjjenek, + hátha odébb jobb a helyzet. Ezen az úton pl peugeot hullás volt, 307, 407 nyitott motorháztetővel.
Mondom ezt úgy, hogy a 2009-től piacon lévő 308-asnak viszont én vagyok a legnagyobb szószólója. Bár ott is a méltán híres 1.6 HDi-ért vagyok oda. Kedves páromnak ilyen cégautója van. Első perctől nálunk van és szerencsére csak a 90 lovas, de kombi. Hibátlan, óriási, keveset fogyaszt, és eddig az ég világon semmi komoly baja nem volt. Persze annak örülünk, hogy a néha befigyelő 80-90 e ft-os szerviz számlát nem mi fizetjük. Azt hiszem egy generátor szabadonfutó csere volt eddig a legdurvább hibája.
Aztán igen elismerem sokszor fanatikusnak érződöm, de azt hiszem az én szintem még nem betegség. Anno volt szerencsém a münchen-i BMW fejlesztőközpontba eljutni. Ott is abszolút tetten érhető volt az, amit itt feljebb a japókról elmondtam, de valahogy másképpen. Ott az sugárzott, mindenből, hogy a német felsőbbrendűség miatt gyúrják tökéletesre a dolgokat. Az alkatrészeket csak azért nyúzták darabonként gépekkel egy a Nürburgring-nek megfelelő terheléssel különböző kínzópadon, mert az egy felső kategóriás, prémium termék lesz, és kötelező a csúcsminőség. Ehhez képest, meg az előbb írtam.....
Szóval én mindent meghallgatok, az érdekes dolgokon elgondolkodok, de hinni, csak azt hiszek, amit magam tapasztalok. ... és, hát toyotát pályán állni látni.....
Azt hiszem talán eddig egy régi, még karbist láttam, egy corollát, talán.